Miljardentegenvaller voor kabinet

Economie • Geschreven door ANP op 12-02-2009 @ 17:11
print 
Het kabinet moet rekening houden met een flinke financiële tegenvaller die kan oplopen tot 3 miljard euro. Dit komt onder meer door het groeiend aantal werkloosheidsuitkeringen, zo bevestigen ingewijden vandaag berichtgeving van NRC Handelsblad.

Als gevolg van de economische crisis en de oplopende werkloosheid wordt veel meer een beroep gedaan op de sociale zekerheid. Precieze cijfers over de tegenvaller zijn er nog niet. Daar studeert het Centraal Planbureau (CPB) nog op. Dat komt dinsdag met nieuwe voorspellingen over de Nederlandse economie.

Minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) waarschuwde begin deze week al dat de werkloosheid harder gaat oplopen dan het CPB voorspelde. Het Planbureau voorspelde eind vorig jaar dat de werkloosheid stijgt naar 6,5 procent in 2010. Ook minister Wouter Bos van Financiën liet deze week merken rekening te houden met nog ongunstiger economische cijfers.

Bron: ANP


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht38
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

9375 views / 97 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 97 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
ze zouden die werkeloosheidsuitkeringen allemaal eens moeten na lopen.

durf te wedden dat de meeste wel kunnen werken.

Luie flikkers
userIcon
En waar komt dat geld vandaan?
Luie flikkers ja.
Makkelijk gezegd als er 50 000 banen zijn voor 500 000 werkelozen.

Ik zou zeggen maak eerst je school eens af.
userIcon
Ik heb eerder het idee dat dit een tegenvaller is voor de Nederlandse belastingbetaler dan voor het kabinet.
userIcon
Goh, daar komen ze nu pas achter?
En dat is nog lang niet het einde van de spiraal
userIcon
Ahh domper.
userIcon
O maar dat is aan te vullen door de belastingen te verhogen.
Als iedere werkende nederlander nu 100 euro per maand extra aan belasting betaalt is 't al klaar.
userIcon
"Bos verneukt het weer!" (in mastermovies context)
userIcon
Tja nu komt dat ijsland-geld goed van pas hé domme lul Bos.
Werkeloosheid? Dat is zeker voor de "ondergeleerde" ik heb een baan, twee aanbiedingen voor andere bedrijven met Fikse verhogingen.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:19 schreef deekie het volgende:
Werkeloosheid, geloof er niets van, heb zelf 3 banen.
Is weer een manier/ rede om alles maar weer duurder te gaan maken
Precies, je hebt ook luie mensen he.
userIcon
tja, alsof iemand de draad nog niet kwijt is na dat gesmijt met miljarden. Het zijn gewoon digits in de computer, die kun je dus ook zo weer wissen, kijk maar naar Amerika, alsof zij wakkerliggen van die stroboscoop/staatsschuldteller op Wallstreet.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:23 schreef PranksterGod het volgende:
tja, alsof iemand de draad nog niet kwijt is na dat gesmijt met miljarden. Het zijn gewoon digits in de computer, die kun je dus ook zo weer wissen, kijk maar naar Amerika, alsof zij wakkerliggen van die stroboscoop/staatsschuldteller op Wallstreet.
Ja echt, hoeveel miljaard ging daar nou ingepompt worden, 700 miljard ofzo!?
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:14 schreef Ignorant_fuck het volgende:
Luie flikkers ja.
Makkelijk gezegd als er 50 000 banen zijn voor 500 000 werkelozen.

Ik zou zeggen maak eerst je school eens af.
Onzin, er is genoeg werk, maar een werkeloze denkt de luxe te mogen nemen om kieskeurig te zijn als het om werken gaat. Ga dan lekker kranten bezorgen, of ander werk wat iedereen kan, ipv op je luie reet op andermans geld te teren.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen iemand die 1-6 maanden WW trekt, of iemand die dat langdurig doet, ik heb het over de laatst categorie.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:12 schreef wise het volgende:
ze zouden die werkeloosheidsuitkeringen allemaal eens moeten na lopen.

durf te wedden dat de meeste wel kunnen werken.

Luie flikkers
Het lijkt mij ook wel dat ze dat kunnen... het probleem is alleen dat er geen werk is voor ze!! Denk na voordat je wat zegt, een werkloosheidsuitkering is wat anders dan een WIA-uitkering droplul..
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:19 schreef deekie het volgende:
Werkeloosheid, geloof er niets van, heb zelf 3 banen.
Dus dankzij jou kunnen er weer twee andere mensen niet werken, hebben ze geen geld om eten en kleren te kopen, en vriezen hun kindjes dood in de kou terwijl hun vader probeert een brood te stelen bij de bakker in de ijdele hoop zijn familie in leven te houden, terwijl zijn vrouw zich probeert sterk te houden in deze barre tijden.

Ik hoop dat je je goed voelt
userIcon
Ik voorzie dat deze depressie nog wel tot 2012~2016 gaat duren en de werkeloosheid nog veel verder stijgt.
userIcon
Zal me een zorg zijn.

Gewoon alle generale pardonnetjes opdoeken en we hebben meeeeeeeevallerssssssssssss...............................

Ben zo blij dat ik geen cent betaal in Nederland aan belasting.
Dat groeiend aantal uitkeringen staat natuurlijk los van de hoge mate van bevolkingsgroei door immigranten...
userIcon
staan er honderd marokkanen bij het uitzendbureau, in koor roepen ze 'wij willen werk, wij willen werk!', komt er een medewerker van het uitzendbureau naar buiten en zegt tegen de eerste marokkaan in de rij: 'voor jou heb ik wel werk!', zegt die marokkaan 'waarom ik? er staan nog 99 man achter me'
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:29 schreef __droogkloot__ het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook wel dat ze dat kunnen... het probleem is alleen dat er geen werk is voor ze!!
werk genoeg
userIcon
Effe denken hoor, de overname van een deel van Fortis koste 16,8 miljard en ze hebben nu een tegenvaller van 3 miljard.
En ze leggen de schuld bij het toenemende aantal werklozen?
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:36 schreef Allahs_Hakbar het volgende:
staan er honderd marokkanen bij het uitzendbureau, in koor roepen ze 'wij willen werk, wij willen werk!', komt er een medewerker van het uitzendbureau naar buiten en zegt tegen de eerste marokkaan in de rij: 'voor jou heb ik wel werk!', zegt die marokkaan 'waarom ik? er staan nog 99 man achter me'
*Jezus kiest Amsterdam voor zijn** **terugkeer op aarde. Om mensen te
vinden en zich kenbaar te maken gaat hij een café binnen. Jezus:** **"dag
mensen, ik ben Jezus, ik ben teruggekeerd naar aarde!"
Klant: "Ik geloof u niet ".
Jezus: "ja, ja, ik** **ben echt Jezus, geloof me maar".
Klant: "bewijs het dan".
Jezus ziet een gehandicapte in zijn rolstoel zitten, legt zijn hand op zijn
benen en de gehandicapte staat op uit zijn rolstoel en kan weer lopen.
Jezus ziet ook een klant die blind is, gaat er naartoe,legt zijn hand op
zijn ogen, en jawel, die kan weer zien.
Jezus gaat nog naar een** **derde klant, een Marokkaan, maar die begint
onmiddellijk te gillen: **"LAAT MIJ MET RUST!!!" ** **
**Jezus: "maar waarom, beste man, ik zal je geen pijn doen, ik wil je enkel
genezen".
Marokkaan:"LAAT MIJ MET RUST!!! RAAK MIJ NIET AAN" "IK ZIT PAS 2 WEKEN IN DE
ZIEKTEWET!!!!!!!!!!!!!!! *
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:34 schreef CodeMasterCOCKHEAD het volgende:
Dat groeiend aantal uitkeringen staat natuurlijk los van de hoge mate van bevolkingsgroei door immigranten...
Dezelfde bedrijven die Nederlandse arbeiders inruilden tegen goedkope Polen krijgen nu financiële injecties van de overheid vanwege de crisis.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:19 schreef deekie het volgende:
Werkeloosheid, geloof er niets van, heb zelf 3 banen.
Is weer een manier/ rede om alles maar weer duurder te gaan maken
Niet als schrijver of journalist aan je spelling te zien.
userIcon
en lekker in afganistan en irak blijven zitten joh met dat legertje,...kost vast geen drol.

ik denk dat de belastingbetaler hier in nederland wel andere prioriteiten heeft dan een ander land helpen...
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:41 schreef deekie het volgende:
Hoezo geen geld om eten en kleren te kopen, ze krijgen een uitkering, allerlei subsidies, zorgtoeslag, kinderbijslag.

[...]

als ik niet zwart bij werk, kan ik me huur niet eens betalen, betaal me scheel aan allerlei vasten lasten, en ik kreeg geen cent aan subsidies en toeslagen.
Wacht, iemand zonder werk krijgt zoveel uitkering, korting en toeslag dat deze nergens last van heeft, maar jij hebt al twee extra belasting-ontduikende baantjes nodig om je huur te kunnen betalen en je hebt nergens recht op?

Financieel-technisch gezien heb je je zaken dan niet echt op orde. Overigens was mijn eerste post uiteraard compleet onserieus, maar dat terzijde.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:28 schreef CyBeRSPiN het volgende:

[..]

Onzin, er is genoeg werk, maar een werkeloze denkt de luxe te mogen nemen om kieskeurig te zijn als het om werken gaat. Ga dan lekker kranten bezorgen, of ander werk wat iedereen kan, ipv op je luie reet op andermans geld te teren.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen iemand die 1-6 maanden WW trekt, of iemand die dat langdurig doet, ik heb het over de laatst categorie.
Als je met een studie een PhD Universiteits-graad hebt, ga je geen vuilnis ophalen als je ontslagen wordt.
userIcon
Hoeveel kostte dat generaal pardon ook alweer ?
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:51 schreef Asskicker14 het volgende:
Als je met een studie een PhD Universiteits-graad hebt, ga je geen vuilnis ophalen als je ontslagen wordt.
Bovendien word je niet aangenomen al zou je het willen - er is ongetwijfeld iemand te vinden die lagere salariseisen heeft en niet bij de eerste de beste betere functie weg is.
userIcon
Nou, dat word meer lappen dit jaar ...
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:54 schreef deekie het volgende:
Wat staat er fout geschreven?
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord, reden heeft een n, en je zinsopbouw is over het algemeen niet heel denderend.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:51 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Als je met een studie een PhD Universiteits-graad hebt, ga je geen vuilnis ophalen als je ontslagen wordt.
Dat is dus precies het probleem. Waarom niet? Waarom teren op een uitkering, terwijl er genoeg werk is dat je KAN doen. Dat je het niet LEUK vindt of niet bij je CV wilt passen a la, maar ik vind dat een uitkering alleen voor die mensen moet zijn die écht niet KUNNEN werken.

Het moet niet zo zijn dat je betaalt krijgt terwijl je werk wat je KAN doen laat liggen.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 17:56 schreef deekie het volgende:
Komt idd genoeg binnen, kan ik een gezin met 4 kinderen meeonderhouden in principe, mits alles hier niet zo belachelijk duur is en de werkmens niet financieel compleet word uitgekleed.
Je hebt genoeg inkomen om een gezin met 4 kinderen te onderhouden, maar de enige baan waarover je belasting betaalt is niet genoeg om je huur van te kunnen betalen, en je betaalt je scheel aan "allerlei vaste lasten" die zo duur zijn dat het je je hele inkomen kost?

Zeer waarschijnlijk ligt dat niet aan het feit dat alles "zo belachelijk duur" is, noch aan het feit dat er een complot is om "de werkmens financieel uit te kleden", maar omdat je ver boven je stand probeert te leven en teveel geld uitgeeft aan secundaire levensbehoeften.

Tenzij je er ook echt die 4 kinderen van moet onderhouden, dan loopt het in de kosten - maar dat had je je ook kunnen realiseren voordat je aan een derde of vierde begon.

En "werkloosheid" is gewoon goed
userIcon
Tja dit tekort was te verwachten toen de PvdA weer in de regering kwam te zitten.

Jammer alleen dat ze nu de creditcrisis als reden op kunnen geven. Het achterlijke beleid van de afgelopen jaren had hoe dan ook tot een tekort geleid.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 18:04 schreef deekie het volgende:
maar ik heb wel een paal van 22,9 cm,
Ik heb er één van ruim een meter.

Mijn tuinhekje hangt eraan.
quote:
er stond een e tussen werk en loosheid. Wel opletten he!!
Sorry, ik dacht dat je het had opgeschreven met de verbetering er al in verwerkt. Mea culpa.
userIcon
Maak je borst maar nat en trek de portomonnee maar weer mensen.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 18:11 schreef henkiebilnaad het volgende:
JSF ??
IEMAND ??
ONTWIKKELINGSHULP ??
IEMAND ??

SUBSIDIES ??
IEMAND ??

GENERAAL PARDON ??
IEMAND ??

SOCIAAL OPVANGNET ??
IEMAND ??

Ik hoop dat je snapt dat de JSF juist banen schept, iets wat _kennelijk_ nogal nodig is op het moment.
50  van 97 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht38
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden