De Nederlandse bank en verzekeringsmaatschappij Aegon sponsort stierenvechten in Mexico. Een dochteronderneming waarvan Aegon 49% van de aandelen bezit, is actief betrokken bij het sponsoren van gevechten met stieren.
Deze gevechten waarbij een zogenaamde matador het opneemt tegen een 'boze' stier vinden plaats in 'The Plaza de Toros' in Mexico City. Dit is de grootste arena voor stierengevechten en biedt plaats aan meer dan 55.000 toeschouwers. Stierenvechten is in Mexico volkssport nummer twee. Voetbal staat op de eerste plaats.
De arena in Mexico City bestaat dit jaar 60 jaar en in teken van dit jubileum besloot levensverzekeringsmaatschappij Seguros Argos, de dochteronder-neming van Aegon, de gevechten te sponsoren. Dit laten ze klaarblijkelijk zien door een groot spandoek boven de hoofdingang op te hangen.
Op dit spandoek staat met grote letters in het Spaans: "Seguros triunfadores" vertaald in het Nederlands betekent dit: "Zekere winnaars". Onderaan in de hoek van het spandoek staan het logo van Seguros Argos en het logo van Aegon. Hieruit valt dus een directe link te leggen tussen stierenvechten en Aegon. Aegon heeft tot op heden nog niet gereageerd.


quote:Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:12 schreef MrDrako het volgende:
stierenvechten is gewoon pure dierenmishandeling, dat dit tegenwoordig uberhaupt nog gedaan wordt is triest.
quote:als ze massaal zelfmoord willen plegen? iddOp dinsdag 10 februari 2009 @ 19:09 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
Als de mexicanen dat tof vinden moeten ze dat vooral doen.
quote:En ik dacht nog wel dat Aegon een levensverzekeraar wasOp dinsdag 10 februari 2009 @ 19:12 schreef MrDrako het volgende:
stierenvechten is gewoon pure dierenmishandeling, dat dit tegenwoordig uberhaupt nog gedaan wordt is triest.
Surveillance-Fiets (Eindredactie Film) 10-02-2009 @ 19:21
quote:Rijg ze aan het zwaard.Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:19 schreef Anonymous. het volgende:
En over welke vorm van stierenvechten hebben we het, submitter? De 'spring over stieren' variant die geen stier kwaad doet, of de 'rijg ze aan het zwaard' variant?
quote:Doodsverwensingen?Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:14 schreef zxs het volgende:
[..]
als ze massaal zelfmoord willen plegen? idd
quote:Stel je niet zo aan. Het is ook niet mijn ding maar die stieren hebben een stuk beter leven dan de koeien die eindigen in mijn maag. Ja, hun laatste uurtjes zijn even zwaar maar de rest van hun bestaan is toppie. En verder zij krijgen nog de kans een mens terug te pakken. Maar ook als dit niet het geval was dan is het nog een kwestie van de Mexicanen.Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:14 schreef zxs het volgende:
[..]
als ze massaal zelfmoord willen plegen? idd
NanKing (Public Relations) 10-02-2009 @ 19:30
quote:Met grote verschil dat wij geen pieten of klazen aan 't zwaard rijgen.Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:28 schreef Oebelie het volgende:
Ben zeker geen voorstander van stierenvechten, maar van cultuur blijf je als ander land af. Zelfde als ze tegen Nederland zeggen dat Sinterklaas afgeschaft moet worden omdat het rascistisch is, van een ander zijn cultuur blijf je af.
Het zou voor mij dan, als ik bij Aegon zat, geen reden zijn er weg te gaan. Vind het veel erger dat ze Ajax sponsoren...
Surveillance-Fiets (Eindredactie Film) 10-02-2009 @ 19:32
quote:Ik heb ze hier nog niet met zwaarden op de schaatsers in zien steken anders.Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:31 schreef AMDFreak het volgende:
Ik kan er echt niet wakker van liggen..
Stierenvechten is daar het zelfde als de elfstendentocht hier..
quote:ga maar klikken bij de meester, bilridderOp dinsdag 10 februari 2009 @ 19:21 schreef msnk het volgende:
Ban pls![]()
quote:Dat is vrouwen mishandeling en het trouwen met 8-jarige meisjes in sommige landen ook, maar dat maakt het nog niet goed.Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:17 schreef tomtomaat het volgende:
Goeie zaak. Pure cultuur....
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:21 schreef msnk het volgende:
Boehoe dierenmishandeling
Laat je stem vooral horen, i.p.v te janken op een nieuwssite als dezen.
OT:Ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen
Ziet er vaak ook wel kicken uit, vooral dat ventje van elf ofzo
quote:Staat er in mijn beleving volledig los van. Dat is hun cultuur en daar blijf je als buitenstaander van af. Als iemand er problemen mee heeft, moeten ze dat daar zelf maar uitvechten, maar daar hebben wij geen zak mee te maken.Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:30 schreef NanKing het volgende:
[..]
Met grote verschil dat wij geen pieten of klazen aan 't zwaard rijgen.
quote:Alleen is er een groot verschil in dat die stieren daadwerkelijk afgeslacht worden en daar geen twijfel over mogelijk is en dat Sinterklaas alleen door een klein clubje racistisch genoemd word door bepaalde zaken te benadrukken.Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:28 schreef Oebelie het volgende:
Ben zeker geen voorstander van stierenvechten, maar van cultuur blijf je als ander land af. Zelfde als ze tegen Nederland zeggen dat Sinterklaas afgeschaft moet worden omdat het rascistisch is, van een ander zijn cultuur blijf je af.
Het zou voor mij dan, als ik bij Aegon zat, geen reden zijn er weg te gaan. Vind het veel erger dat ze Ajax sponsoren...
quote:Directe vraag: Vrouwenmishandeling in het Midden-Oosten, acceptabel?Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:38 schreef Oebelie het volgende:
[..]
Staat er in mijn beleving volledig los van. Dat is hun cultuur en daar blijf je als buitenstaander van af. Als iemand er problemen mee heeft, moeten ze dat daar zelf maar uitvechten, maar daar hebben wij geen zak mee te maken.
NanKing (Public Relations) 10-02-2009 @ 19:42
quote:Daar ben ik het als het om mensen gaat voor het grootste gedeelte mee eens, maar niet als het om dieren gaat. Zij kunnen niet voor zichzelf opkomen en zijn 'overgeleverd' aan mensen die voor hen opkomen en hen een stem geven.Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:38 schreef Oebelie het volgende:
[..]
Staat er in mijn beleving volledig los van. Dat is hun cultuur en daar blijf je als buitenstaander van af. Als iemand er problemen mee heeft, moeten ze dat daar zelf maar uitvechten, maar daar hebben wij geen zak mee te maken.
quote:Zeg niet dat ik het acceptabel vind, ik zeg alleen dat ik het niet onze taak vind daar iets aan te doen. Zelfde vind ik van vrouwenmishandeling, ja...Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Directe vraag: Vrouwenmishandeling in het Midden-Oosten, acceptabel?
quote:Mishandeling is overal verboden. De vraag is: Wat is mishandeling en wie gaat dat voor wie definieren?Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Directe vraag: Vrouwenmishandeling in het Midden-Oosten, acceptabel?
quote:Absoluut onacceptabel.Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Directe vraag: Vrouwenmishandeling in het Midden-Oosten, acceptabel?
quote:Im Mexico en Spanje hebben ze toch ook dierenrechtenorganisaties? Dan mogen die het opnemen voor de dieren. Maar we moeten als westerse wereld eens leren dat we niet zomaar andermans cultuur kunnen wijzigen/afpakken omdat dat in onze ogen niet meer van deze tijd is...Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:42 schreef NanKing het volgende:
[..]
Daar ben ik het als het om mensen gaat voor het grootste gedeelte mee eens, maar niet als het om dieren gaat. Zij kunnen niet voor zichzelf opkomen en zijn 'overgeleverd' aan mensen die voor hen opkomen en hen een stem geven.
Stierenvechten valt imo niet goed te praten onder het mom van cultuur, het is barbaars leedvermaak en past absoluut niet meer in deze tijd. (dan heb ik 't vooral over Spanje).
NanKing (Public Relations) 10-02-2009 @ 19:50
quote:Daarom zei ik ook dat ik het met name voor Spanje bedoelde. Ik ben ook absoluut niet voor onze westerse moralen (Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:47 schreef Oebelie het volgende:
[..]
Im Mexico en Spanje hebben ze toch ook dierenrechtenorganisaties? Dan mogen die het opnemen voor de dieren. Maar we moeten als westerse wereld eens leren dat we niet zomaar andermans cultuur kunnen wijzigen/afpakken omdat dat in onze ogen niet meer van deze tijd is...
quote:Das allemaal heel mooi maar als jij je gaat bemoeien met andere mensen moet je niet raar opkijken als ze zich ook met jou gaan bemoeien.Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:42 schreef NanKing het volgende:
[..]
Daar ben ik het als het om mensen gaat voor het grootste gedeelte mee eens, maar niet als het om dieren gaat. Zij kunnen niet voor zichzelf opkomen en zijn 'overgeleverd' aan mensen die voor hen opkomen en hen een stem geven.
Stierenvechten valt imo niet goed te praten onder het mom van cultuur, het is barbaars leedvermaak en past absoluut niet meer in deze tijd. (dan heb ik 't vooral over Spanje).
quote:Ben het helemaal met je eens dat we als mens, de plicht hebben op te komen voor de dieren, maar er zijn in Nederland genoeg dierenrechten om voor op te komen. Ik noem een legbatterij-kip, onverdoofd castreren, de meeste dierentuinen waar dieren in te kleine onnatuurlijke hokken gehouden worden, plezierjacht, en ga zo maar door.Op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:50 schreef NanKing het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook dat ik het met name voor Spanje bedoelde. Ik ben ook absoluut niet voor onze westerse moralen () overal ter wereld te prediken en mensen de wil op te leggen. Dieren hebben gewoon geen keus en kunnen niet voor zichzelf daar maak ik onderscheid in.