Ecuador zet Amerikaanse 'koloniaal' uit

Internationaal • Geschreven door ANP op 08-02-2009 @ 01:10
print 
President Rafael Correa van Ecuador heeft zaterdag een medewerker van de Amerikaanse ambassade uitgewezen. Volgens het linkse staatshoofd gedroeg de diplomaat zich als een "koloniaal".

De Amerikaan zou hebben gedreigd economische hulp ter waarde van 340.000 dollar in te trekken als de VS niet hun zin kregen bij de benoeming van het hoofd van een speciale politie-eenheid in Ecuador. "Hou je smerige geld. We hebben het niet nodig. We hebben waardigheid in dit land", zei Correa in zijn wekelijkse radio- en televisietoespraak. De diplomaat heeft 48 uur de tijd " om zijn koffers te pakken en te vertrekken".

Correa kwam vorig jaar aan de macht. Hij is in eigen land erg populair.

Bron: ANP


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe3
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd22
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden15


delen | eKudos nujij

6153 views / 37 reacties
Reacties op dit bericht
37  van 37 reacties op deze pagina. Pagina  1
Wat een laffe baas die koloniaal .
Ze leren het ook nooit af die Amerikaanse Imperialisten.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 01:14 schreef z22 het volgende:
Wat een laffe baas die koloniaal .



Hoezo laf ?
userIcon
quote:
Correa kwam vorig jaar aan de macht. Hij is in eigen land erg populair.
geloof ik best ja. Mag hier in Nederland ook wel eens gebeuren, een beetje peper in de politiek
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 01:25 schreef Fok_Fok het volgende:
ecuador=baas
straattaal
userIcon
"De Amerikaan zou hebben gedreigd economische hulp ter waarde van 340.000 dollar in te trekken als de VS niet hun zin kregen bij de benoeming van het hoofd van een speciale politie-eenheid in Ecuador."

Het moet niet gekker worden! Amerikaanse Imperialisme, overal de baas willen spelen.
Rafael Correa, baas in eigen land!!
Dapper. Klinkt goed.
userIcon
Correa heeft gelijk, wie laat zich nou bedreigen voor een fooi?
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 01:59 schreef Bushmaster het volgende:
Correa heeft gelijk, wie laat zich nou bedreigen voor een fooi?
Helpt het als ik je zeg dat de man (Rafael Correa) links is?
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 02:06 schreef Paginabeheerder het volgende:

[..]

Helpt het als ik je zeg dat de man (Rafael Correa) links is?
Heeft een muis een staart? Ik ken hem, deze man van het volk. Valt me nog mee dat hij niet voor imperialist werd uitgemaakt.
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 02:10 schreef Bushmaster het volgende:

[..]

Heeft een muis een staart? Ik ken hem, deze man van het volk. Valt me nog mee dat hij niet voor imperialist werd uitgemaakt.
Of een muis een staart heeft zou je aan deze muis moeten vragen

Foto weer verwijderd om niet teveel bandbreedte te verbruiken van de rechthebbende

Maar idd het is een man van het volk en gelukkig minder radicaal als Chavez.
userIcon
quote:
"Hou je smerige geld. We hebben het niet nodig. We hebben waardigheid in dit land"
Tja hij wil natuurlijk liever zelf een corrupte politiechef kiezen.
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 01:15 schreef Waltario het volgende:
Ze leren het ook nooit af die Amerikaanse Imperialisten.
Alsof Amerika ooit kolonies heeft gehad Het land is nota bene zelf als (vestigings)kolonie ontstaan!
Ligt het aan mij of is dit gebaseerd op een uitspraak van de meneer Correa zelf? Het is toch "de Amerikaan zou hebben gedreigd", niet echt een bewezen en voldongen feit.

Amerika heeft wel degelijk zelf kolonies gehad. Denk maar eens aan de annexatie van Hawaii.
Populair maken bij het volk door onzin te verkopen, aha.
userIcon
Alsof dit waar is? Een linkse communist zoals hij kan alles zeggen.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 02:55 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Alsof Amerika ooit kolonies heeft gehad
Zeker wel. Onder andere na de Spaans-Amerikaanse oorlog.

Filippijnen, Puerto Rico en Guam. Het Teller-amandement (een van de redenen van de oorlog) voorkwam dat cuba werd bezet. Cuba werd alleen bevrijd van de Spaanse holocausts waar arme boeren in concentratiekampen werden gezet. Guantanamo Bay kregen de amerikanen dan ook voor die oorlog, waar piraten in werden gevangengenomen.
userIcon
eenderde van Amerika was grondgebied van Mexico, staten als Texas, California, en eigenlijk alles wat Spaans klinkt. Hebben ze maar 'mooi' ingepakt, kut gringo's
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 01:38 schreef Barry_White het volgende:
"De Amerikaan zou hebben gedreigd economische hulp ter waarde van 340.000 dollar in te trekken als de VS niet hun zin kregen bij de benoeming van het hoofd van een speciale politie-eenheid in Ecuador."

Het moet niet gekker worden! Amerikaanse Imperialisme, overal de baas willen spelen.
Rafael Correa, baas in eigen land!!
Het moet niet gekker worden?! Duik eens in de buitenlandse politiek van de VS sinds WO2. Ze willen al decennia de Amerikaanse (de 2 continenten) beinvloeden, en dat doen ze zonder gene. Ze gooien zelfs democratisch gekozen regimes omver als dat de belangen van de VS dient.

Niet dat ze veel beter omgaan met landen buiten de Amerikas... of ze nou Libie van terrorist tot bondgenoot promoten of Irak en Afghanistan andersom.. of ze nou een oorlog met Noord-Vietnam beginnen of liegen over bewijzen van WMD in Irak. Het wordt rechtgebreid met een grote PR campagne, want daar zijn ze erg goed in. Nu ook weer moeten we door Obama alles van Bush snel vergeten. Maar ook Obama is niet bepaald een engel op buitenlandbeleid.
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 04:16 schreef uwbftp het volgende:
Alsof dit waar is? Een linkse communist zoals hij kan alles zeggen.
Hij heeft de geschiedenis aan z'n kant, dat maakt 'm erg geloofwaardig. De VS speelt erg veel vuile spelletjes in die regio. Je kan je dus beter verdiepen in de geschiedenis daar dan het afdoen als een 'linkse communist die lomp doet tegen de VS'.
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 02:10 schreef Bushmaster het volgende:

[..]

Heeft een muis een staart? Ik ken hem, deze man van het volk. Valt me nog mee dat hij niet voor imperialist werd uitgemaakt.
Het tegenovergestelde van Balkenende dus?
userIcon
Goed van die president!
Wie betaald heeft het voor het zeggen.
Hij is enorm populair bij het volk, ik was er een maandje geleden in ecuador in Quito toen hij ook verscheen op het balkon van het presidentiele huis bij de wisseling van de wacht. Enorm veel mensen die je positief hoort praten over deze president.
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 10:27 schreef Matr het volgende:
Wie betaald heeft het voor het zeggen.
Nee, dit is omkoping. Een vorm van corruptie.
userIcon
Lijkt me sterk dat een diplomaat dit zegt,hij gaat er niet eens over.Maar wel een goeie pr stunt van de linkse populist Correa,zal z'n achterban (en Chaves) leuk vinden.
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 06:45 schreef Elvislives het volgende:
eenderde van Amerika was grondgebied van Mexico, staten als Texas, California, en eigenlijk alles wat Spaans klinkt. Hebben ze maar 'mooi' ingepakt, kut gringo's
Nee, die mexicanen maken er een mooi land van.

Dan maken de amerikanen toch een paar duizend keer meer van "hun" land.
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 10:43 schreef sangdrax het volgende:

[..]

Nee, dit is omkoping. Een vorm van corruptie.
Dus het is onterecht om een land waar je ontwikkelingsgeld naartoe stuurt bepaalde eisen te stellen, om bijvoorbeeld te zorgen dat je geld niet in corrupte handen terecht komt?
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 14:09 schreef Solomon het volgende:
Dus het is onterecht om een land waar je ontwikkelingsgeld naartoe stuurt bepaalde eisen te stellen, om bijvoorbeeld te zorgen dat je geld niet in corrupte handen terecht komt?
Eisen stellen aan de benoemingen of de politieke situatie is geen ontwikkelingshulp maar imperialisme. Door zo'n invloed toe te staan komt je geld -per definitie- in corrupte handen. Hoe zou je erover denken als de VS hier in Nederland eist dat we bepaalde mensen wel of niet tot ons hoofd van politie moeten benoemen?

En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat de VS domweg haar eigen invloedssfeer (macht en belangen) aan het uitbreiden is. Ze is niet geinteresseerd in de belangen van de Equadoriaanse bevolking. Dat maakt de geschiedenis van het ingrijpen van de VS in de Amerikaanse landen pijnlijk duidelijk.
userIcon
Met andere woorden:

"Fuck de USA, we doen het zelf wel "

Aan de ene kant, geweldig

Aan de andere kant : "Ik ruik corruptie"
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 08:39 schreef sangdrax het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden?!Duik eens in de buitenlandse politiek van de VS sinds WO2. Ze willen al decennia de Amerikaanse (de 2 continenten) beinvloeden, en dat doen ze zonder gene. Ze gooien zelfs democratisch gekozen regimes omver als dat de belangen van de VS dient.

Niet dat ze veel beter omgaan met landen buiten de Amerikas... of ze nou Libie van terrorist tot bondgenoot promoten of Irak en Afghanistan andersom.. of ze nou een oorlog met Noord-Vietnam beginnen of liegen over bewijzen van WMD in Irak. Het wordt rechtgebreid met een grote PR campagne, want daar zijn ze erg goed in. Nu ook weer moeten we door Obama alles van Bush snel vergeten. Maar ook Obama is niet bepaald een engel op buitenlandbeleid.
Ik ben op de hoogte van de buitenlandse politiek van de VS sinds 1945, geschiedenis is één van mijn grootste passies. De V.S. spelen al langer ranzige spelletjes met de rest van de wereld middels bijvoorbeeld de CIA. Denk hierbij aan de Iraanse coup in 1953 (Operation Ajax), waarbij de democratisch gekozen president Mohammed Mosaddeq werd afezet en "The Shah of Iran" in het zadel werd geholpen.

Of de coup in Venezuela in april 2002 die overigens mislukte . Deze couppoging is gefilmd door een tv-ploeg van "RTÉ", de nationale omroep van Ierland die toentertijd een documentaire aan het maken was over Hugo Chávez. In deze documentaire komt duidelijk naar voren dat de coup het resultaat was van een samenzwering tussen de anti-Chávez oppositie en de V.S.

Dit mede door dat Chávez de olie-industrie heeft hervormd, staatseigendom heeft gemaakt en waardoor de olieopbrengsten voortaan onder het volk verdeeld zouden worden. Dit was een doorn in het oog van de anti-Chávez oppositie (de "business-class" en de "upper-class", waar voorheen de opbrengsten naartoe gingen) en de regering van de V.S. Hetgeen ertoe heeft geleid dat deze een poging hebben ondernomen de macht te grijpen.

Venezuela heeft één van de grootste natuurlijke voorraden van olie en aardgas ter wereld. Hierdoor zijn de belangen van de V.S. in 't land erg groot. De V.S. zouden graag zien dat de olie-industrie geprivatiseerd zou worden. Immers is het makkelijker zaken doen met het bedrijfsleven dan een revolutionair als Chávez.

In de documentaire is ook duidelijk te zien hoe de media gebruikt kan worden voor propaganda doeleinden.

Voor wie de documentaire zou willen zien, onderstaand de link!

http://video.google.nl/videosearch?q=The+Revolution+Will+Not+Be+Televised&emb=0&aq=-1&oq=#
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 14:09 schreef Solomon het volgende:

[..]

Dus het is onterecht om een land waar je ontwikkelingsgeld naartoe stuurt bepaalde eisen te stellen, om bijvoorbeeld te zorgen dat je geld niet in corrupte handen terecht komt?
Dat is iets anders dan het eisen van politieke zeggenschap in ruil voor intwikkelingsgeld. Idd een belediging voor Ecuador. Alsof Amerikaanse diplomaten per definitie beter zijn.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 14:02 schreef oheng het volgende:

[..]

Nee, die mexicanen maken er een mooi land van.

Dan maken de amerikanen toch een paar duizend keer meer van "hun" land.
Ja, want dat doet er toe.
"die Ferrari van je gebruik je alleen maar als boodschappenautotje, aangezien ik coureur ben steel ik hem van je. Dat is rechtsgeldig omdat ik een paar duizend keer beter gebruik maak van 'mijn' Ferrari".
Zie je het al voor je?
Speciale politie-eenheden in dat soort landen zijn meestal anti-drugs eenheden. Ik vind het niet echt vreemd dat ze op zo'n post iemand willen hebben waarvan ze weten dat hij te vertrouwen is en niet door de drugsbaronnen betaald worden.
37  van 37 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe3
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd22
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden