Asbaktegels moeten stad verlossen van peukjes

Nederland • Geschreven door Veerle (Volpez) op 20-11-2008 @ 12:18
print 

Als eerste stad van Nederland krijgt Rotterdam de zogenoemde 'asbaktegels' in het stadscentrum. Deze zes asbakken zijn in de straat verzonken en bieden rokers een plaats om hun (brandende) peuk in te gooien. De asbaktegels komen op plaatsen te liggen waar veel mensen, sinds het rookverbod, buiten roken en zijn een proef. Op gezette tijden komt het gemeentelijke reinigingsbedrijf, Roteb, de asbakken leegmaken.

De asbakken zijn ongeveer dertig bij dertig centimeter en komen, volgens een woordvoerder van de gemeente Rotterdam, niet in de doorloop te liggen. De bovenkant van de asbak is namelijk een rooster, waardoor er geen blikjes e.d. in gegooid kunnen worden, en wanneer de asbak in de loop ligt bestaat de kans dat vrouwen er met hun naaldhakken achter blijven hangen.

Urban Ideals, een Rotterdams collectief met vernieuwende ideeën, is de bedenker van de asbaktegel. De eerste tegel zal vandaag bij de Stadswinkel aan de Doelwaterstraat, tegenover het politiebureau, worden geplaatst. De overige tegels zullen bij Café Rotown aan de Nieuwe Binnenweg, de Rotterdamse Schouwburg, de Albert Heijn aan de Benhuizerstraat, de Hema aan het Beursplein en aan het Weena komen te liggen.

Met dank aan DJMO voor de submit.


Bron: AD


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood20
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog4
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

15686 views / 108 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 108 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Wat is er mis met een gewone asbak waarin je je peuk uit kunt drukken en die niet met gemeentegeld hoeven worden geleegd
Uberhaupt belachelijk dat dit nodig is!
man mouthman (Redactie Frontpage) 20-11-2008 @ 12:22 fotoboek homepage
userIcon
Leuk voor knikkeren.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:20 schreef Wakinyan het volgende:
Wat is er mis met een gewone asbak waarin je je peuk uit kunt drukken en die niet met gemeentegeld hoeven worden geleegd
Niet erg handig he een asbak op elke hoek van de straat, zullen ook constant gestolen worden. Misschien eerst lezen inplaats van f5 drukken en neerkwakken...
userIcon
Roken in het openbaar verbieden, dan hoeft dit niet.
userIcon
leuk om in te pissen na het stappen
userIcon
Wat een verspilling van geld. Iedereen gooit zijn peuk toch gewoon op de grond (is smerig, maar verander er maar eens iets aan..).
man mouthman (Redactie Frontpage) 20-11-2008 @ 12:25 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:23 schreef flexino het volgende:
Roken in het openbaar verbieden, dan hoeft dit niet.
Idd net als vrouwen in het openbaar.
userIcon
Haha grappig .. Foto?
userIcon
Ach jee, daar hebben we de aanloop voor "Maak roken in het openbaar verboden".
userIcon
zeg maar gwoon put.
maardan mt een andere deksel
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:23 schreef flexino het volgende:
Roken in het openbaar verbieden, dan hoeft dit niet.
Handhaving anyone?? Ze kunnen roken in café's niet eens tegenhouden, laat staan roken op straat.
userIcon
Toen begon het te regenen.... asbak loopt vol en stroomt over. Vervolgens drijjven de peuken weer terug de straat op.

Het idee is goed, maar ik twijfel aan de praktische uitwerking.
man mouthman (Redactie Frontpage) 20-11-2008 @ 12:28 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:26 schreef ironite het volgende:
zeg maar gwoon put.
maardan mt een andere deksel
[afbeelding]
Ik kan niet mikken, gooi mijn peuk ook altijd net naast een put.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:25 schreef Aka-Zigor het volgende:
Ach jee, daar hebben we de aanloop voor "Maak roken in het openbaar verboden".
Daar dacht ik ook al meteen aan, straks rijden er busjes rond om rokers af te voeren
Of je stopt gewoon met roken.
(en nee niet omdat ik dat zeg of omdat de regering dat wil, maar gewoon omdat je zelf inziet dat het een stinkende verslaving is die ontzettend slecht is voor de gezondheid)
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:25 schreef mouthman het volgende:

[..]

Idd net als vrouwen in het openbaar.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:28 schreef mouthman het volgende:

[..]

Ik kan niet mikken, gooi mijn peuk ook altijd net naast een put.
Je pist zeker ook altijd naast de pot.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat een verspilling van geld. Iedereen gooit zijn peuk toch gewoon op de grond (is smerig, maar verander er maar eens iets aan..).
Singapore regime! kauwgom op de grond? ¤ 100 euro boete. Roken op straat? ¤ 200 euro boete. Wildplassen? ¤ 500 euro boeten en met je foto op een schandpaal.

Kom maar, van mij mag het vandaag ingevoerd worden. Mijn moeder heeft me nog opgevoed dat ik mijn afval bij me moet houden tot ik een prullenbak of vuilnisbak tegen kom.
Ik doe me iig niet de moeite om me peuk in dat kleine putje te mikken.
Stel nou dat ik de horeca niet zou boycotten en stel dat ik in Rotterdam zou wonen en stel dat ik me aan het horecarookverbod zou houden dan, denken ze dan echt dat ik gebruik ga maken van deze putten?

Nee dus.
userIcon
De sociale roker (als die bestaat) heeft een eigen asbakje bij zich...
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:32 schreef Nature75 het volgende:

[..]

Wildplassen? ¤ 500 euro boeten en met je foto op een schandpaal.
Dat is altijd nog beter dan met een foto op je schandpaal.
man mouthman (Redactie Frontpage) 20-11-2008 @ 12:37 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:32 schreef blaten het volgende:

[..]

Je pist zeker ook altijd naast de pot.
Als ik mijn vriendin moet geloven.
userIcon
't zou wel eens een idee kunnen zijn natuurlijk
In amsterdam (en volgens mij in meer gemeenten) mogen kroegen die geen terras-vergunning hebben ook geen asbak buiten neerzetten. Bezopen regel natuurlijk, maar daardoor gooit iedereen de peuken gewoon op de grond. Nu hebben een hoop ondernemers daar wel iets op gevonden hoor... Ze zetten gewoon een bloembak buiten en bij controle van de politie zeg je gewoon dat ze je plant eruit gestolen hebben. Belachelijk dat het zo moet, maar regels zijn regels
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:35 schreef Spa-Roi het volgende:
De sociale roker (als die bestaat) heeft een eigen asbakje bij zich...
Idd. als die bestaat.
Een roker is per defenitie asociaal en dom. Vandaar al die rondvliegende peuken. Gewoon 500euro boete bij het betrappen. Schijnt in Tokio prima te werken.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:36 schreef The_Concrete_Mixer het volgende:
Waar blijft dit bericht trouwens?

http://www.horeca.org/smartsite.dws?id=63944
Inderdaad.

En deze?

http://www.nu.nl/news/184(...)eren_rookverbod.html
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:23 schreef flexino het volgende:
Roken in het openbaar verbieden, dan hoeft dit niet.
Ongelofelijk ik ben het met je eens.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:31 schreef doodmoe het volgende:
Of je stopt gewoon met roken.
(en nee niet omdat ik dat zeg of omdat de regering dat wil, maar gewoon omdat je zelf inziet dat het een stinkende verslaving is die ontzettend slecht is voor de gezondheid)
ik wordt dood moe van jou, ga een boom knuffelen ofzo
man mouthman (Redactie Frontpage) 20-11-2008 @ 12:41 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:36 schreef The_Concrete_Mixer het volgende:
Waar blijft dit bericht trouwens?

http://www.horeca.org/smartsite.dws?id=63944
Gooi em in de submit.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:32 schreef Nature75 het volgende:

[..]

Singapore regime! kauwgom op de grond? ¤ 100 euro boete. Roken op straat? ¤ 200 euro boete. Wildplassen? ¤ 500 euro boeten en met je foto op een schandpaal.

Kom maar, van mij mag het vandaag ingevoerd worden. Mijn moeder heeft me nog opgevoed dat ik mijn afval bij me moet houden tot ik een prullenbak of vuilnisbak tegen kom.
De dag dat dat ingevoerd wordt, hang ik de vlag uit!
Wat zou dat geweldig goed zijn.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:38 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Idd. als die bestaat.
Een roker is per defenitie asociaal en dom. Vandaar al die rondvliegende peuken. Gewoon 500euro boete bij het betrappen. Schijnt in Tokio prima te werken.
Ik noem andere mensen die ik nog nooit gesproken en/of gezien heb in ieder geval niet zomaar asociaal en dom...
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:25 schreef Aka-Zigor het volgende:
Ach jee, daar hebben we de aanloop voor "Maak roken in het openbaar verboden".
Wat een geweldig idee!! Ik neem gelijk contact op dhr Klink.
(Ook gelijk weer een reden om de doodstraf in te voeren.)
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:40 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Inderdaad.

En deze?

http://www.nu.nl/news/184(...)eren_rookverbod.html
Veel te agressief gebracht (nieuwe policy bij Fok)
man magge (FOK!games crew) 20-11-2008 @ 12:43 fotoboek no homepage
userIcon
nog even en ze maken een wet dat je maar 3x per minut adem mag halen
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:28 schreef mouthman het volgende:

[..]

Ik kan niet mikken, gooi mijn peuk ook altijd net naast een put.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:31 schreef doodmoe het volgende:
Of je stopt gewoon met roken.
(en nee niet omdat ik dat zeg of omdat de regering dat wil, maar gewoon omdat je zelf inziet dat het een stinkende verslaving is die ontzettend slecht is voor de gezondheid)
Je snijdt zeker ook altijd de korstjes van je boterhammetjes af?
userIcon
Kan je die dingen niet gewoon aan een muur bevestigen?
Zijn ze ook wat makkelijker te legen.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:43 schreef Colombo het volgende:

[..]

Veel te agressief gebracht (nieuwe policy bij Fok)
Hoe bedoel je? Leg 's uit.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:43 schreef magge het volgende:
nog even en ze maken een wet dat je maar 3x per minut adem mag halen
Is niet nodig, zolang jij je millieu tax maar blijft betalen.
Als die niet meer betaald word dan pas gaat het op de bon
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:38 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Idd. als die bestaat.
Een roker is per defenitie asociaal en dom. Vandaar al die rondvliegende peuken. Gewoon 500euro boete bij het betrappen. Schijnt in Tokio prima te werken.
En degene die zich elke avond een bier pakt ook
Om nu rokers dom te gaan noemen is wel erg lomp.
Waarom zijn ze dom?
Er zijn idd zat aso rokers, ik houd me er echter zoveel mogelijk aan om een ander er niet lastig mee te vallen.
quote:
en wanneer de asbak in de loop ligt bestaat de kans dat vrouwen er met hun naaldhakken achter blijven hangen

Naaldhakken en korte rokjes, was het maar weer zomer.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:38 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Idd. als die bestaat.
Een roker is per defenitie asociaal en dom. Vandaar al die rondvliegende peuken. Gewoon 500euro boete bij het betrappen. Schijnt in Tokio prima te werken.
userIcon
Geweldige plek om je Mastiff op te laten scheiten,bijna net zo goed als die gaten voor parkeerpalen .
Alleen is daar het resultaat nog wat fraaier als het er aan alle kanten omhoogkruld als de houder zijn parkeerpaal erin laat zakken .
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:31 schreef doodmoe het volgende:
Of je stopt gewoon met roken.
(en nee niet omdat ik dat zeg of omdat de regering dat wil, maar gewoon omdat je zelf inziet dat het een stinkende verslaving is die ontzettend slecht is voor de gezondheid)
Wat moet er volgens jou dan duurder worden? Er moet ergens het inkomensverlies mee gecompenseerd worden. Moest het niet zo goed zijn als inkomsten, had de regering al lang een verbod op tabaksverkoop ingesteld.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:42 schreef Jeekay het volgende:

[..]

Wat een geweldig idee!! Ik neem gelijk contact op dhr Klink.
(Ook gelijk weer een reden om de doodstraf in te voeren.)
Wat heeft de doodstraf hier nou weer mee te maken, moeten tegenwoordig alle rokers maar de doodstraf kijken. En voordat er weer reacties komen van dat is niet nodig jullie doden jezelf al, laat maar achterwege. Niet rokers hebben geen idee hoe een fijne bezigheid roken is en zullen dit nooit begrijpen. Is het nou echt zo erg om af en toe even een wolkje rook in je gezicht te krijgen. Een paar honderd kilometer naar het oosten werken nog superveel mensen 60 uur per week in oude stoffige benauwde mijnen. Een paar duizend kilometer naar het zuiden leeft driekwart van de bevolking zonder thuis, zonder water, zonder eten. Sterven dagelijks duizenden mensen door bittere ellende. En jullie durven te zeuren over een rookpluimpje die af en toe in je tere gezichtje komt...

De nieuwe mensheid is gewoon een stelletje angstige, slappe ballen gehakt die alleen maar andere mensen kunnen beroordelen alsof ze een soort neergedaalde engelen zijn . Geloof me dat is echt niet de manier om in de 'hemel' terecht te komen. Laat iedereen in hun eigenwaarde, deel je geluk en wees positief! Hemel of hel is de laatste 2 minuten van je leven, die een heel leven lijken te duren, een gigantische mindtrip door je hele leven heen. Als je alleen maar verbitterd over van alles hebt lopen zeiken wens ik je een prettige trip door de hel...

Zo dat moest er even uit
als ik op straat mijn sigaret weggooi, heb ik altijd de neiging deze in een riool putje te schieten. Maar op de een of andere manier ketsen ze altijd precies op het rooster af en terug de straat op. gaat dus niet werken
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:32 schreef Nature75 het volgende:

[..]

Singapore regime! kauwgom op de grond? ¤ 100 euro boete. Roken op straat? ¤ 200 euro boete. Wildplassen? ¤ 500 euro boeten en met je foto op een schandpaal.

Kom maar, van mij mag het vandaag ingevoerd worden. Mijn moeder heeft me nog opgevoed dat ik mijn afval bij me moet houden tot ik een prullenbak of vuilnisbak tegen kom.
In de baltische staten gooit niemand zijn peuk op straat , en daar worden geen boetes uitgedeeld.

Het is gewone de verklote mentaliteit van ons Nederlanders (en medelanders , want die roken ook).

Hadden we maar allemaal de VOC mentaliteit.....
userIcon

Word net zo kansloos als deze dingen.......
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:48 schreef Luuntje het volgende:

[..]

En degene die zich elke avond een bier pakt ook
Om nu rokers dom te gaan noemen is wel erg lomp.
Waarom zijn ze dom?
Er zijn idd zat aso rokers, ik houd me er echter zoveel mogelijk aan om een ander er niet lastig mee te vallen.
Waarom zijn ze dom!?!?

Geen zinnig mens gaat toch met iets beginnen waarvan hij/zij weet dat het vies, duur, ongezond,verslavend én asociaal is?!

Je moet dus wel dom zijn om te (gaan) roken!
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:32 schreef Nature75 het volgende:

[..]
Kom maar, van mij mag het vandaag ingevoerd worden. Mijn moeder heeft me nog opgevoed dat ik mijn afval bij me moet houden tot ik een prullenbak of vuilnisbak tegen kom.
Dat heeft mijn moeder me ook geleerd. Maar de politie heeft mij geleerd dat als ik een blikje mee neem van thuis, opdrink en dan in een openbare prullebak gooide dat ik dan een boete krijg want dat mag niet

Koste me verdomme 75 euro

Volgende keer flikker ik het gewoon op straat. Net als mijn peuken
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:06 schreef SenArt het volgende:

[..]

Dat heeft mijn moeder me ook geleerd. Maar de politie heeft mij geleerd dat als ik een blikje mee neem van thuis, opdrink en dan in een openbare prullebak gooide dat ik dan een boete krijg want dat mag niet

Koste me verdomme 75 euro

Volgende keer flikker ik het gewoon op straat. Net als mijn peuken
Dat meen je niet, leg uit!
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:48 schreef Luuntje het volgende:

[..]

En degene die zich elke avond een bier pakt ook
Om nu rokers dom te gaan noemen is wel erg lomp.
Waarom zijn ze dom?
Er zijn idd zat aso rokers, ik houd me er echter zoveel mogelijk aan om een ander er niet lastig mee te vallen.
In de basis hebben ze wel gelijk natuurlijk, maar is dat omdat de roker asociaal is of omdat de roker naar de straat word verbannen en er nergens normale plekken zijn waar je een peuk kan dumpen?

Ik zie vaak allemaal patatzakjes, blikjes, flesjes e.d. en dat zijn nog spullen die je even mee kan dragen naar een prullenbak, maar een peuk is ooit op en even in je zak stoppen is niet bevorderlijk voor je jas. In een prullenbak dumpen is ook niet alles, zeker niet als het droog weer is en de prullenbak vol zit met troep.. voor je het weet moet je ook nog gaan blussen.

Essentie is dus dat naast strengere regelgeving, want ik vind het ook niet nodig om troep op straat te gooien, je ook gelegenheid moet maken voor mensen om hun sigaret kwijt te kunnen. Dat is nu eenmaal inherent aan het rookverbod op de werkplek en de horeca en openbare gebouwen. Boete van 100 euro voor een peuk weggooien? Prima, maar dan alleen als er mogelijkheid is om het anders te doen..
Men gooit peuken op de straat hoewel er overal asbakken en rookpaaltjes zijn. Hoezo zou nog wat extra asbakjes dit gaan veranderen?
quote:
Kom maar, van mij mag het vandaag ingevoerd worden. Mijn moeder heeft me nog opgevoed dat ik mijn afval bij me moet houden tot ik een prullenbak of vuilnisbak tegen kom.
Mijn moeder heeft me geen hol daarover geleerd, maar ik heb hersens in mijn kop en begrijp dat de boel vervuilen dom is.
quote:
Een roker is per defenitie asociaal en dom. Vandaar al die rondvliegende peuken.
Onzin. Een roker is per definitie of dom of geeft geen hol om zijn/haar gezondheid.

Ik ben het er wel mee eens dat 90% van alle rokers asociaal zijn. Ik wordt er al helemaal pissig van als mensen roken in de buurt van kinderen (en ook andere non-rokers).

Als ik op het station iemand ergens anders dan bij een rookpaal zie roken krijg ik al zin om ze een rotschop te geven.
quote:
Geen zinnig mens gaat toch met iets beginnen waarvan hij/zij weet dat het vies, duur, ongezond,verslavend én asociaal is?!

Je moet dus wel dom zijn om te (gaan) roken!
Je neemt hier aan dat niet om je gezondheid denken dom is. Als je dat inderdaad denkt moet je misschien naar jezelf kijken.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:57 schreef Datzegik69 het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dom!?!?

Geen zinnig mens gaat toch met iets beginnen waarvan hij/zij weet dat het vies, duur, ongezond,verslavend én asociaal is?!

Je moet dus wel dom zijn om te (gaan) roken!
Ja, Einstein moet wel heel erg dom geweest zijn, niet? Jimi Hendrix maakte alleen maar kutmuziek, en Hugo Claus schreef flutboeken.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:57 schreef Datzegik69 het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dom!?!?

Geen zinnig mens gaat toch met iets beginnen waarvan hij/zij weet dat het vies, duur, ongezond,verslavend én asociaal is?!

Je moet dus wel dom zijn om te (gaan) roken!
Geld voor 80% van de geneugten des levens.. roken, drinken, seks...
Een aantal jaren geleden werdt er in Rotterdam een boete geintroduceerd betreffende het gooien van peuken op straat. A 40 euro per peuk die gezien werdt en nu moet je ze wel op straat gooien.
dat worden dure pakjes peuken als ze het zien
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:57 schreef Datzegik69 het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dom!?!?

Geen zinnig mens gaat toch met iets beginnen waarvan hij/zij weet dat het vies, duur, ongezond,verslavend én asociaal is?!

Je moet dus wel dom zijn om te (gaan) roken!
a. Het is absoluut niet vies dat is een mening van mensen die nog nooit een sigaret hebben aangeraakt.

b. Voor mij is het niet duur heb gewoon een goede baan!

c. Elk anderhalf uur even kort rondje lopen,gezellig buiten praatje maken en frisse neus halen is helemaal niet ongezond. In tegenstelling tot al die bleke zombies hier op mijn werk die elke dag 8 uur (meestal 10 om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn) naar hun monitor zitten te staren. Lekker gezond hoor...

d. Verslavend? 95% van de rokers rookt omdat ze een sigaretje op zijn tijd heerlijk vinden niet omdat ze verslaafd zijn.

e. In mijn hele kennissenkring zit geen een asociale roker! Deze roken nooit waar dat niet mag. Vragen altijd als er niet rokers zijn of deze het goed vinden of er een sigaret opgestoken word. Allemaal goed opgeleid, staan altijd klaar om andere te helpen. Geen agressie, geen vandalisme, geen geschreeuw. Gewoon sympathieke, vrolijke en open mensen.

f. Mensen moeten eens op houden te oordelen over andere mensen die ze niet kennen. Wanneer leren mensen nou eens dat er geen goed of slecht is. Het is net vanuit wie zijn oogpunt je het bekijkt!

Peace!
Haha waardeloos, de meeste mensen kunnen nog geen meter omlopen om een blikje in een prullenbak te gooien. Waarom zou dit wel werken? Je kan beter asbak-tegel integreren in de hele stoep anders werkt het toch niet.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:09 schreef ruffian het volgende:

[..]

Dat meen je niet, leg uit!
Blijkbaar mag je geen huis afval in een openbare prullenbak gooien. Dat kost je geld. Je zou huisafval moeten bewaren en thuis weggooien.
userIcon
Ik snap werkelijk niet hoe mensen het in hun botte kop halen om hun peuken zomaar opstraat te gooien. Het lijkt wel iets geaccepteerds te zijn.

Dan vraag ik me meteen af hoe diezelfde mensen zouden reageren als ik klein afval bij hun in de tuin gooi.

Het is niet normaal en ronduit asociaal om je peuken op straat te gooien.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:38 schreef RaymondK het volgende:

[..]

...
Een roker is per defenitie asociaal en dom...
Anders kijk je even niet verder dan je neus lang is!
Ik weet zeker dat ik, als roker zijnde, socialer ben EN een hoger IQ heb dan jij, puur en alleen al om je reactie.

Het is leuk dat je een menig over het geheel hebt, maar als je mening verder geen toevoeging geeft op de discussie kan je 'm net zo goed voor je houden. Want geloof me: de reactie die je geeft is al HEEL VEEL vaker gegeven en is al vanaf de eerste keer dat het gezegd werd een non-reactie geweest.

Als je nou wilt aantonen dat je wel intelligentie bezit, kom dan met een goede gedegen oplossing voor het geheel. Al zie ik jou nog niet iets verzinnen in de trent van de asbaktegel. Want, ook al is die tegel niet de beste oplossing, het is tenminste wel een creatieve en intelligente aanpak van het probleem.
LEER ERVAN.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:13 schreef Gessie het volgende:

Als ik op het station iemand ergens anders dan bij een rookpaal zie roken krijg ik al zin om ze een rotschop te geven.
[..]
Moet je doen, kan je lachen...
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:38 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Idd. als die bestaat.
Een roker is per defenitie asociaal en dom. Vandaar al die rondvliegende peuken. Gewoon 500euro boete bij het betrappen. Schijnt in Tokio prima te werken.
in Tokio krijg je helemaal geen ¤500 boete.. in Singapore misschien, maar betwijfel of die boete ook idd zo hoog is
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:28 schreef budha het volgende:
Ik snap werkelijk niet hoe mensen het in hun botte kop halen om hun peuken zomaar opstraat te gooien. Het lijkt wel iets geaccepteerds te zijn.

Dan vraag ik me meteen af hoe diezelfde mensen zouden reageren als ik klein afval bij hun in de tuin gooi.

Het is niet normaal en ronduit asociaal om je peuken op straat te gooien.
is 'de straat' jouw tuin dan? nee
userIcon
Je kunt de asbak tegels herkennen aan de rook en de fik die ze veroorzaken.

Net als de "schoorstenen" op het NS station.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:42 schreef RetepV het volgende:

[..]

Onzin. Een roker geeft wel degelijk om zijn geestelijke gezondheid.

Jij blijkbaar een stuk minder, getuige jouw 'of het één of het ander' zwart/witte denken...
bij deze vind ik niet-rokers ongezellig en zeurderig gezelschap
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:57 schreef cobain1994 het volgende:
[afbeelding]
Word net zo kansloos als deze dingen.......
Die dingen zijn niet kansloos .. hier in amersfoort gooit iedereen zn blikjes erin hoor.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:44 schreef RetepV het volgende:

[..]

In Singapore is die boete inderdaad hoog. Maar daar begrijpt de overheid het begrip 'rechtvaardigheid', en geven ze de rokers ook alle gelegenheid om hun peuken op een nette manier kwijt te raken. Dus vind je daar asbakken bij elk stoplicht en voor elke winkel.
en daar zit het hem nou juist, hier verbieden ze te roken in de kroeg (waar altijd asbakken stonden), vervolgens klagen ze over extra peuken op straat
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:45 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Die dingen zijn niet kansloos .. hier in amersfoort gooit iedereen zn blikjes erin hoor.
nog zoiets: een kauwgom-paal.. als iets er smerig uitziet is dat het wel
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:42 schreef 314 het volgende:

[..]

is 'de straat' jouw tuin dan? nee
Maakt dat uit dan?

Het is gewoon asociaal, hoe je het ook wendt of keert.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:54 schreef Sulletjes het volgende:

[..]

en nog veel leuker:

Kroegbazen gaan controleurs fotograferen

http://www.hartvannederla(...)ookverbod_op_de_foto
Jaja, maar die hadden we wel al op fok:

Kroegbaas zet controleur op de foto
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:55 schreef SpaceyKuik het volgende:

[..]

Hemel of hel is de laatste 2 minuten van je leven, die een heel leven lijken te duren, een gigantische mindtrip door je hele leven heen. Als je alleen maar verbitterd over van alles hebt lopen zeiken wens ik je een prettige trip door de hel...

Zo dat moest er even uit
Wat!!! Een DMT-trip van maar 2 minuten?
Wat een tegenvaller
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:55 schreef SpaceyKuik het volgende:

[..]

Wat heeft de doodstraf hier nou weer mee te maken, moeten tegenwoordig alle rokers maar de doodstraf kijken. En voordat er weer reacties komen van dat is niet nodig jullie doden jezelf al, laat maar achterwege. Niet rokers hebben geen idee hoe een fijne bezigheid roken is en zullen dit nooit begrijpen. Is het nou echt zo erg om af en toe even een wolkje rook in je gezicht te krijgen. Een paar honderd kilometer naar het oosten werken nog superveel mensen 60 uur per week in oude stoffige benauwde mijnen. Een paar duizend kilometer naar het zuiden leeft driekwart van de bevolking zonder thuis, zonder water, zonder eten. Sterven dagelijks duizenden mensen door bittere ellende. En jullie durven te zeuren over een rookpluimpje die af en toe in je tere gezichtje komt...

De nieuwe mensheid is gewoon een stelletje angstige, slappe ballen gehakt die alleen maar andere mensen kunnen beroordelen alsof ze een soort neergedaalde engelen zijn . Geloof me dat is echt niet de manier om in de 'hemel' terecht te komen. Laat iedereen in hun eigenwaarde, deel je geluk en wees positief! Hemel of hel is de laatste 2 minuten van je leven, die een heel leven lijken te duren, een gigantische mindtrip door je hele leven heen. Als je alleen maar verbitterd over van alles hebt lopen zeiken wens ik je een prettige trip door de hel...

Zo dat moest er even uit
JA!
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:48 schreef RetepV het volgende:

[..]

[afbeelding]

Denk er inderdaad maar eens over na. Rokers roken doorgaans om rustiger te worden. Als je rustiger bent kun je beter nadenken. Dus voor rokers hoeft niet alles zwart/wit te zijn om een keuze te kunnen maken.
Maar dat heeft ook zo zn keerzijde's. Zodra je geen sigaretten hebt wordt je zenuwachtig.
Ik rook ook hoor, maar ik denk dat je al een heel stuk realistischer bent dat je daadwerkelijk toegeeft verslaafd te zijn.
Maar het woord verslaafd heeft een negatieve lading, en ik heb op zich geen probleem met mijn verslaving.
De mensen die het over ongezond en vies hebben, zijn veelal jongere mensen die vanaf meet af aan gehoort(cq. geconditioneerd zijn) hebben hoe geweldig slecht het wel niet is.
Ongeveer 3 generaties daarvoor had je nog artsen in reclame's die vertelden hoe gezond het eigenlijk wel niet was.
Uiteraard klopte dat voor geen meter, net zogoed het voor geen meter klopt dat roken altijd leid tot een pijnlijke,gewisse dood zoals tegenwoordig gestelt wordt.
Volgens mij is uiteindelijk het punt ook niet is het schadelijk ja/nee, schaadt je je medemens ermee..
maar meer hoe open en eerlijk zijn we tegenover elkaar, wat gunnen we elkaar, waarom werken we niet probleemoplossend maar alleen in straffende maatregelen en ga zo maar door.
Wat noodzakelijk is is een verandering in sociaal en moreel besef, mededogen en compassie.
En dat zal veel en veel verder reiken dan alleen het rookprobleem.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:59 schreef petervdpoel het volgende:

[..]

Wat!!! Een DMT-trip van maar 2 minuten?
Wat een tegenvaller
Zoals je weet kan twee minuten heel lang duren
userIcon
ik blijf gewoon zeggen dat ik het lekker vind, het is zoals eerder gezegd een 'prettige bezigheid'
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:57 schreef Datzegik69 het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dom!?!?

Geen zinnig mens gaat toch met iets beginnen waarvan hij/zij weet dat het vies, duur, ongezond,verslavend én asociaal is?!

Je moet dus wel dom zijn om te (gaan) roken!
dan kan je bter stoppen met leven... ALLES wat je doet is levensbedreigend of veroorzaakt ziektes, vorig jaar werd aangetoond dat pepernoten kanker veroorzaken... poeh poeh wat een drama!

vies=overrated
duur=waarheid
ongezond=alles
verslaven=tussen je oren?!
asociaal? nooit!!
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:58 schreef budha het volgende:

[..]

Maakt dat uit dan?

Het is gewoon asociaal, hoe je het ook wendt of keert.
ja dat maakt zeker uit, want jij vergelijkt een peuk op straat gooien met afval in iemands tuin kiepen, en dat is niet hetzelfde.. zelf spuug je zeker je kauwgum op de stoep? en hier lopen zeiken over peuken
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 14:12 schreef b3nl4duh het volgende:

[..]

dan kan je bter stoppen met leven... ALLES wat je doet is levensbedreigend of veroorzaakt ziektes, vorig jaar werd aangetoond dat pepernoten kanker veroorzaken... poeh poeh wat een drama!

vies=overrated
duur=waarheid
ongezond=alles
verslaven=tussen je oren?!
asociaal? nooit!!
ik heb tenminste vroeger de kans gehad een fatsoenlijk afweersysteem op te bouwen, die huilies van tegenwoordig zijn niks meer gewend
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 14:14 schreef 314 het volgende:

[..]

ja dat maakt zeker uit, want jij vergelijkt een peuk op straat gooien met afval in iemands tuin kiepen, en dat is niet hetzelfde.. zelf spuug je zeker je kauwgum op de stoep? en hier lopen zeiken over peuken
Ik zal het je wel even uitleggen.

Waarom zou iemand het wel normaal vinden om rotzooi op straat te gooien, maar het niet normaal vinden dat iemand op zijn of haar terrein rotzooi gooit?

Niet dat iemand die een zooitje maakt van z'n eigen tuin het recht heeft om rotzooi op straat te gooien. Dat is evenzogoed asociaal.

En nee, ik gooi nooit iets op straat, ook niet als dat verleidelijk is. Het ergste waar je me op zult betrappen is het klokhuis van een appel in de struikjes gooien. Ook niet netjes, maar dat breekt tenminste snel af of wordt opgegeten door dieren. Bovendien is dat iets wat een enkele keer is voorgekomen en niet zoals bij sommige rokers de normaalste zaak van de wereld is.

Heb gewoon fatsoen, druk die peuk uit en gooi 'm in een afvalbak. Zoveel moeite is da echt niet.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:41 schreef mouthman het volgende:

[..]

Gooi em in de submit.
Vanochtend vroeg al gedaan...
userIcon
Gevolg is dat er in notime weer volop asbakken aanwezig zijn in de bus...
userIcon
Wat doet hen denken dat als rokers al te verdomd lui zijn om hun peuk in een prullenbak weg te gooien, dat ze dat dan wel in zo'n tegel doen? Iedereen flikkert alles maar op straat - vuil, kauwgom, peukjes, spuug, zelfs urine. Als je de stad schoon wil houden moet je eerst mensen eens opvoeden dat ze niet al hun zooi en lichaamsstoffen overal wegsmijten.

Ugh, ik vind het zo smerig als ik ergens loop en overal van die peuken en klodders geel spuug zie...
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 14:52 schreef Damanique het volgende:


Ugh, ik vind het zo smerig als ik ergens loop en overal van die peuken en klodders geel spuug zie...
Het VMBO plein cker?
userIcon
Tjonge, ligt er een peuk op straat, is dat even verschrikkelijk.
Vermakelijk om te lezen hoe rokers hun verslaving (..!..) goed proberen te praten. Ik vraag me toch werkelijk af waarom 80% van de rokers van hun gezellige , gezonde, goedkope hobby af willen

Maar begrijp me niet verkeerd; van mij mag iedereen zich te pletter roken, maar ik wil er geen last van hebben! Dus niet roken bij een niet roker, netjes je zooi opruimen en netjes je ziektekostenverzekering betalen.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 12:25 schreef Aka-Zigor het volgende:
Ach jee, daar hebben we de aanloop voor "Maak roken in het openbaar verboden".
Eventjes tijd voor een stukje geschiedenis.

http://www.canonvanhaarle(...)roken+op+straat.html
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 15:01 schreef Datzegik69 het volgende:
Vermakelijk om te lezen hoe rokers hun verslaving (..!..) goed proberen te praten. Ik vraag me toch werkelijk af waarom 80% van de rokers van hun gezellige , gezonde, goedkope hobby af willen

Maar begrijp me niet verkeerd; van mij mag iedereen zich te pletter roken, maar ik wil er geen last van hebben! Dus niet roken bij een niet roker, netjes je zooi opruimen en netjes je ziektekostenverzekering betalen.
Vermakelijk om te lezen hoe anti-rokers hun kortzichtigheid (..!..) goed proberen te praten.
Echt, ga wat doen met je leven! Koop een bril, whatever!
Maar laat mij lekker in m'n waarde en kom niet bij me mekkeren als je toevallig door m'n rook heenloopt terwijl ik stationair ben.
Even een flink stortbui en de peuken komen eruit gestroomd
userIcon
Die tegels zijn toch niet meer nodig als dat rookverbod eraan gaat.
En dat gaat het!!
En de anti rokers dan?....die gaan zich beklagen bij Edje Nijpels en gaan sjacharijnen!!
Want nu kunnen ze niet meer naar die rookvrije kroegen waar ze nooit naartoe gingen.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 15:42 schreef Martinovibes het volgende:
Die tegels zijn toch niet meer nodig als dat rookverbod eraan gaat.
En dat gaat het!!
En de anti rokers dan?....die gaan zich beklagen bij Edje Nijpels en gaan sjacharijnen!!
Want nu kunnen ze niet meer naar die rookvrije kroegen waar ze nooit naartoe gingen.
ik hoor ook echt NOOIT mensen om me heen zeggen "goh, wat fijn dat er niet meer gerookt wordt, nu kan ik wél naar die kroeg" .. maar ze willen we allemaal een rookvrij café De meeste gezellige mensen in de kroeg zeggen ook dat het nu naar gemorst bier en zweet stinkt
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:11 schreef Alpine_star het volgende:

[..]

In de basis hebben ze wel gelijk natuurlijk, maar is dat omdat de roker asociaal is of omdat de roker naar de straat word verbannen en er nergens normale plekken zijn waar je een peuk kan dumpen?

Ik zie vaak allemaal patatzakjes, blikjes, flesjes e.d. en dat zijn nog spullen die je even mee kan dragen naar een prullenbak, maar een peuk is ooit op en even in je zak stoppen is niet bevorderlijk voor je jas. In een prullenbak dumpen is ook niet alles, zeker niet als het droog weer is en de prullenbak vol zit met troep.. voor je het weet moet je ook nog gaan blussen.

Essentie is dus dat naast strengere regelgeving, want ik vind het ook niet nodig om troep op straat te gooien, je ook gelegenheid moet maken voor mensen om hun sigaret kwijt te kunnen. Dat is nu eenmaal inherent aan het rookverbod op de werkplek en de horeca en openbare gebouwen. Boete van 100 euro voor een peuk weggooien? Prima, maar dan alleen als er mogelijkheid is om het anders te doen..
Ik ben het helemaal eens met wat je hier zegt, behalve wat betreft de boete. Het argument geef je zelf al. Vaak is er de mogelijkheid niet toe. Als je daarbij de houding van veel niet-rokers naar rokers bekijkt, word je als roker niet vrolijk, wanneer je beseft dat dit soort mensen zich ook onder de agenten bevindt. Ik voorzie veel ellende met onterechte boetes en de verontwaardiging en frustratie van de beboete roker.

Ik verwacht echter niet dat de rokers er na de maatregelen in het openbaar vervoer (inclusief het gros van de plaats op perrons waar je gewoon in de buitenlucht staat), de werkruimte en nu ook in de horeca er erg warm voor lopen om hun filter netjes ende braaf in de daarvoor bestemde putjes te deponeren.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 @ 13:13 schreef Gessie het volgende:

Ik ben het er wel mee eens dat 90% van alle rokers asociaal is. Ik word er al helemaal pissig van als mensen roken in de buurt van kinderen (en ook andere niet-rokers).

Als ik op het station iemand ergens anders dan bij een rookpaal zie roken, krijg ik al zin om hem/haar een rotschop te geven.
Ik denk dat het quoten van deze twee opmerkingen volstaat om een punt te maken. Ik heb de taalfouten er voor de leesbaarheid maar even uitgehaald.
100  van 108 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood20
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog4
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden