Cholla, het schilderende paard

Opmerkelijk • Geschreven door DAG op 20-10-2008 @ 12:21
print 
Na Ed het sprekende paard is er een nieuw hippisch toptalent opgestaan.

Kunstenaar Cholla heeft de passie van Jackson Pollock en was al te zien op tentoonstellingen in New York en Los Angeles. Maar toen hij met een van zijn kunstwerken meedeed in een Italiaanse competitie, keek de jury even raar op. Cholla is namelijk een paard. Met zijn mond schildert hij het ene abstracte werk na het andere. Zijn creatie The Big Red Buck was geselecteerd voor de derde internationale Arte Laguna-expositie in Mogliano Veneto, Italië.

Aangezien er meer dan 3000 schilderijen, sculpturen en foto's waren ingestuurd, is het vrij opmerkelijk dat een paard door de eerste selectie is gekomen. De juryleden reageerden verschillend: de helft kon erom lachen, anderen waren laaiend kwaad en wilden het paard diskwalificeren. Toch is zijn werk uiteindelijk goedgekeurd. Een geldprijs zit er helaas niet in voor Cholla, de jury houdt het bij een eervolle vermelding. Verschillende curatoren hebben Cholla nu gevraagd voor een solotentoonstelling.

Cholla, het schilderende paard  (foto: DAG)

Bron: DAG


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

9283 views / 41 reacties
Reacties op dit bericht
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ik als kleuter deed het nog mooier
userIcon
Ik vind die schilderende olifanten een stuk beter...

http://www.youtube.com/watch?v=He7Ge7Sogrk
userIcon
Geinig.. Zo zie je maar weer dat dit soort zogenaamde kunst gewoon onzin is.
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:22 schreef HzHertz het volgende:
Ik als kleuter deed het nog mooier
Ik weet zeker van niet.
userIcon
quote:
De juryleden reageerden verschillend: de helft kon erom lachen, anderen waren laaiend kwaad en wilden het paard diskwalificeren.
Waar waren ze dan kwaad op? Dat ze zelf geen "echte kunst" kunnen onderscheiden van "dierlijke kunst"?

Dus "echte kunst" is totale onzin of die juryleden weten niet waar ze het over hebben. (Maar het meest waarschijnlijk is beiden)
userIcon
Als een dier nu eens een keer een realistich schilderij zou fabriceren, dan is het pas nieuws.
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:24 schreef SolidArt het volgende:
Geinig.. Zo zie je maar weer dat dit soort zogenaamde kunst gewoon onzin is.
Wat een rare redenatie. .
Omdat paarden ook blijken te kunnen lopen is het loopvermogen van de mens gewoon onzin?
userIcon
Naar verluidt kan het paard ook nog aardig boetseren..

Ik bied 1 miljoen!
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:25 schreef zovty het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie. .
Omdat paarden ook blijken te kunnen lopen is het loopvermogen van de mens gewoon onzin?
En lopen vergelijken met zogenaamde kunst (lees: geklieder) is niet raar?
userIcon
Een ander werkje van hetzelfde paard,


Oh, knapperloot was me voor,...
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:30 schreef Dhr.K.Labanus het volgende:

[..]

En lopen vergelijken met zogenaamde kunst (lees: geklieder) is niet raar?
Kunst geklieder noemen is zeker raar.
userIcon
Ik bied 5 eurocent ervoor.
userIcon
Abstract??? Dat is toch als je niet kunt zien wat het voorstelt??

Nou ja, dan klopt het wel...

(Kom maar terug als je de Mona Lisa op het doek krijgt, horseeee):D
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:32 schreef E-Lise het volgende:
Ik bied een 5 eurocent ervoor.
Voor het hele paard, diepvries voorverpakt?
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:32 schreef zovty het volgende:

[..]

Kunst geklieder noemen is zeker raar.
Die paar verfspatjes kunst noemen vind ik ook raar
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:35 schreef Dhr.K.Labanus het volgende:

[..]

Die paar verfspatjes kunst noemen vind ik ook raar
Tja, smaken verschillen natuurlijk.
Ik zou 't aan m'n muur hangen.
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:24 schreef SolidArt het volgende:
Geinig.. Zo zie je maar weer dat dit soort zogenaamde kunst gewoon onzin is.
leg uit... waarom?
omdat je vind dat het niet zou mogen dat mensen iets van een paard mooi vinden...?

Eigenlijk is het juist een teken ervan dat de jury die dat oorspronkelijke oodeel velde gewoon eerlijk was in zn oordeel en zich geheel niet liet leiden door de 'naam' of wat 'bahblah' van de kunstenaar... ze vonden het gewoon mooi.

of uiteindelijk het idee dat dat door een paard gemaakt is (wel onder begleiding van mensen die kenneelijk dat paard papier voorlegden en kleuren en uiteindelijk dat werk prepareerden) daar wel of niet at aan afdoet is verder een persoonlijk waarde-oordeel, dat meestal meer over jezelf zegt dan over dat paard of juist over 'kunst' in zn algemeen.
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:33 schreef SkewtuR het volgende:

[..]

Voor het hele paard, diepvries voorverpakt?
Dat zou een koopje zijn.
Hij schildert in de stijl van Rorsach, toch knap
wat een onzin dit weer zeg :S met een beetje tijd laat je een paard binnen een maand kliederen op een stuk papier :S die mensen doen dit alleen om aandacht te krijgen en er wat geld mee te verdienen :S
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:44 schreef barnietheone het volgende:
wat een onzin dit weer zeg :S met een beetje tijd laat je een paard binnen een maand kliederen op een stuk papier :S die mensen doen dit alleen om aandacht te krijgen en er wat geld mee te verdienen :S
Dat doen mensen die een klieder verf op een doek kunst noemen zelf toch ook?
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:22 schreef HzHertz het volgende:
Ik als kleuter deed het nog mooier
Dus niet alleen vergelijk jij jezelf met een paard, maar bent er ook nog trots op dat je beter bent?
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:48 schreef Anonymous. het volgende:

[..]

Dus niet alleen vergelijk jij jezelf met een paard, maar bent er ook nog trots op dat je beter bent?

Zou jij trots zijn als je niet beter was dan ?
userIcon
Dat is weer eens wat anders dan al die ellende op de wereld. Ik had die 'kunstkenners' die boos werden wel willen zien toen ze dit hoorden.
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:30 schreef Aka-Zigor het volgende:
Een ander werkje van hetzelfde paard,
[afbeelding]

Oh, knapperloot was me voor,...
knapperloot???
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:32 schreef E-Lise het volgende:
Ik bied 5 eurocent ervoor.
porto kosten koper.
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:54 schreef Missy_Angelina het volgende:
Dat is weer eens wat anders dan al die ellende op de wereld. Ik had die 'kunstkenners' die boos werden wel willen zien toen ze dit hoorden.
Het is een gegeven dat het grootste kunstvorm van nederland is: Krijg een gemeente zo gek om een paar ton neer te plempen voor de expositie van een paar opgestapelde fietsframes...
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:43 schreef dadoc het volgende:
Hij schildert in de stijl van Rorsach, toch knap
Wat zie jij erin?
Dit zegt meer over wat men tegenwoordig mooi vindt, dan over de schilderkwaliteiten van dat paard.
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:30 schreef Aka-Zigor het volgende:
Een ander werkje van hetzelfde paard,
[afbeelding]

Oh, knapperloot was me voor,...
Same shit, different post......
userIcon
cholla-era, tering zeg!
Tja, het is niks, gewoon een berg vlekken op een doek, boeiend.
Daarbij, als je dat mooi vindt, who cares of het dan van een dier of een mens af komt ?
abstracte kunst is voor hele zielige mensen
userIcon
Geef ze een paar miljoen jaar en ze zijn net zoals mensen.
Allemaal leuk en wel, maar als dat paard zeg, 50 schilderijen zou maken, dan heeft zijn eigenaar daar de goede uitgepikt. Volledig te vergelijken met wat een goede fotograaf doet, die maakt ook een heleboel foto's en pikt daar de goede uit. DAT is het talent van de fotograaf, niet het maken van die 50 foto's maar de goede van de slechte te weten te onderscheiden.

In dit geval is er exact hetzelfde aan de hand. Dus eigenlijk is dat paard te vergelijken met een fototoestel, maar het is zijn eigenaar die het juiste beeld er uit pikte.
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:37 schreef zovty het volgende:

[..]

Tja, smaken verschillen natuurlijk.
Ik zou 't aan m'n muur hangen.
Met aan de achterkant uiteraard 'this side up'...
man MrManiak (Eindredacteur Films/TV) 20-10-2008 @ 17:02 fotoboek homepage
userIcon
Komkommertijd is al voorbij, toch?
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:48 schreef Anonymous. het volgende:

[..]

Dus niet alleen vergelijk jij jezelf met een paard, maar bent er ook nog trots op dat je beter bent?
Het paard is een edel dier. Dussssssss.
userIcon
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 @ 12:24 schreef SolidArt het volgende:
Geinig.. Zo zie je maar weer dat dit soort zogenaamde kunst gewoon onzin is.
wat hij zegt
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden