Comeback van de stropdas

Opmerkelijk • Geschreven door DAG op 16-10-2008 @ 08:01
print 
Crises brengen door de jaren heen behalve ontij ook positieve effecten met zich mee. Zo veroorzaakt de huidige kredietcrisis een run op de aloude stropdas en dat is goed nieuws voor de desbetreffende branche.

Wie vandaag de dag mannelijke sollicitanten ontvangt, zal veelal heren tegenover zich zien die vaak strak in het pak zitten en een bijpassende stropdas dragen. Vooral de combinatie van een neutraal gekleurde stropdas met een donkerblauw kostuum lijkt favoriet. Volgens deskundigen kleden sollicitanten zich overeenkomstig de graadmeter van de economie. In tijden van laagconjunctuur waarin je juist verwacht dat er weinig geld wordt uitgegeven, investeren mannen vaak in een pak met verschillende stropdassen.

Volgens een veel gebezigde theorie zou de stropdas zijn ontstaan tijdens de dertigjarige oorlog (1618-1648). Kroatische soldaten in dienst van de Franse koning werden als helden voorgesteld aan Lodewijk 13e. Ze droegen felgekleurde zijden doeken om hun nek. De modebewuste koning werd direct enthousiast over deze stijl. Op dat moment ontstond de 'cravat' (een afleiding van het woord 'Kroaat') die al snel populair werd onder de aristocraten door heel Europa.

Bron: DAG


Lees ook:

» 11:23 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit8
» 10:42 Het is handdoekdag25
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11
» 23/05 Vrouwelijke piloot zet seksist uit vliegtuig51


delen | eKudos nujij

14073 views / 78 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Zie Wouter Bos, die draagt tegenwoordig ook weer zn dasjes.
userIcon
mannen in pak
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:03 schreef kwiwi het volgende:
mannen in pak
Goed zijn wij hé...
userIcon
Ware het niet dat dat ding net zo nutteloos is als een lul in je knieholte...
userIcon
Ik "moet" het dragen op mij werk, maar doe het liever niet. Voel me altijd vresleijk opgeknoopt.
userIcon
Bah, hekel aan dat apparaat
userIcon
thuis altijd als eerste de stropdas af!pfffttt vervelend ding
vrouw ChipsZak. (Redactie Frontpage) 16-10-2008 @ 08:21 fotoboek homepage
userIcon
Mannen met stropdassen.
userIcon
Stropdassen voelen als halsbanden.
userIcon
Ach volgend jaar is een roze tarzan in de kont weer mode.


Mode.. pff.
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:03 schreef kwiwi het volgende:
mannen in pak
Vrouwen in (korte) kokerrokjes..
userIcon
Ik weiger zo'n nutteloos ding te dragen.
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:03 schreef kwiwi het volgende:
mannen in pak
kom hier dan
userIcon
En ze zijn handig als je de man in kwestie het liefst zou wurgen. Multifunctioneel dingetje zo'n stropdas. Ahwel strop zegt eigenlijk alles al.
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:16 schreef Bdijk het volgende:
Bah, hekel aan dat apparaat
Zijn idd irritante dingen. Heb zo'n stropdas tegen mijn wil aan 5 dagen per week om. En met wat voor volk heb ik te maken? Vrachtwagenchauffeurs. ( en niets verkeerds daarover want het zijn mensen die keihard werken ) Ze hebben er ook een hekel als ze worden aangesproken door iemand met een stropdas ( die meestal zo arrogant is als ik weet niet wat.) aan maar toch moet het van de directeur.
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:03 schreef kwiwi het volgende:
mannen in pak
Hierzo!!!!!!!!!
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:14 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

Zijn idd irritante dingen. Heb zo'n stropdas tegen mijn wil aan 5 dagen per week om. En met wat voor volk heb ik te maken? Vrachtwagenchauffeurs. ( en niets verkeerds daarover want het zijn mensen die keihard werken ) Ze hebben er ook een hekel als ze worden aangesproken door iemand met een stropdas ( die meestal zo arrogant is als ik weet niet wat.) aan maar toch moet het van de directeur.
tja het moet gewoon duidelijk zijn wie er wel heeft gestudeerd en wie niet.
userIcon
"">>>Crises<<< brengen door de jaren heen behalve ontij ook positieve effecten met zich mee. Zo veroorzaakt de huidige kredietcrisis een run op de aloude stropdas en dat is goed nieuws voor de desbetreffende branche""

volgnes mij vinden ze het typen van woorden ook heel moeilijk
hey is crisis
userIcon
Vervloekt zij Lodewijk 13e
Weg met de stropdas!

Aan de andere kant, wie weet hadden we dan nog met die spaanse kragen rondgelopen

en nee, niet de SOA
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:38 schreef ecillio het volgende:
"">>>Crises<<< brengen door de jaren heen behalve ontij ook positieve effecten met zich mee. Zo veroorzaakt de huidige kredietcrisis een run op de aloude stropdas en dat is goed nieuws voor de desbetreffende branche""

volgnes mij vinden ze het typen van woorden ook heel moeilijk
hey is crisis
1 crisis, meerdere crises.
Net als met basis/bases.

Inderdaad, Nederlands is een lastige taal
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:03 schreef kwiwi het volgende:
mannen in pak
t is gewoon een soort masker... Kijk mij eens partij
professioneel wezen...

Het zegt driedubbel niks over wat je kan en k zie
liever iemand in zn dagelijkse kleding, daar kan je
tenminste nog wat uit afleiden qua persoonlijkheid...
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:54 schreef B-FliP het volgende:

[..]

daar kan je tenminste nog wat uit afleiden qua persoonlijkheid...
Daarom steekt iedereen zich tijdens een sollicitatiegesprek of een gesprek met klanten ook liever in een pak
userIcon
wat nou comeback vd stropdas

ut kreng is nooit weggeweest man !
Ja, ik zie wel eens een man in pak die er dan aantrekkelijk uitziet, en als ik diezelfde man in zijn eigen outfitje zie, ie hij opeens niet meer zo leuk.. Een pak doet dus wel wat met een man!

userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:57 schreef niekola het volgende:
Ja, ik zie wel eens een man in pak die er dan aantrekkelijk uitziet, en als ik diezelfde man in zijn eigen outfitje zie, ie hij opeens niet meer zo leuk.. Een pak doet dus wel wat met een man!

Golddigger
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:54 schreef B-FliP het volgende:

[..]

t is gewoon een soort masker... Kijk mij eens partij
professioneel wezen...
HEY!!!!!!!

Soms heb je gewoon geen andere keus he
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:54 schreef B-FliP het volgende:

[..]

t is gewoon een soort masker... Kijk mij eens partij
professioneel wezen...

Het zegt driedubbel niks over wat je kan en k zie
liever iemand in zn dagelijkse kleding, daar kan je
tenminste nog wat uit afleiden qua persoonlijkheid...
ik dacht er ook altijd zo over, maar nu ik regelmatig naar een klant moet zie ik het nut wel in van een pak. Het straalt inderdaad professionaliteit uit en geeft aan dat je zaken komt doen.
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:59 schreef BreakSpear het volgende:

[..]

Golddigger
PWND
userIcon
Bij mijn bedrijf is een stropdas gewoon een duidelijk teken dat meneer op de finance afdeling werkt. Marketing loopt al tijden zonder.
userIcon
Ik draag tegenwoordig ook een stropdas. Had ik nooit van mezelf verwacht. Maar het bevalt wel, maakt zo'n pak echt af.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:03 schreef kwiwi het volgende:
mannen in pak
Ik vind mannen in pak maar pinguins die als een kudde koeien naar hun stal lopen. Die stal is toevallig het kantoor. Jammer genoeg werk ik ook op kantoor. Maar doe niet mee aan het pakkendragengedoe. Aan de andere kant heb wel veel stropdassen. Eentje met bart simpson die aan eht moonen is, eentje met een bloot wijf, eentje met doodskoppen, ah nee 2 daarvan etc...
userIcon
Heb n hekel aan stropdassen
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:54 schreef B-FliP het volgende:

[..]

t is gewoon een soort masker... Kijk mij eens partij
professioneel wezen...

Het zegt driedubbel niks over wat je kan en k zie
liever iemand in zn dagelijkse kleding, daar kan je
tenminste nog wat uit afleiden qua persoonlijkheid...
Ik vind een pak 3x niks... maar als ik tussen 2 kwaden moet kiezen wint een pak met stropdas het van b.v een trainingsbroek met zo'n hempje.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:37 schreef PranksterGod het volgende:

[..]

tja het moet gewoon duidelijk zijn wie er wel heeft gestudeerd en wie niet.
Je maakt een grapje zeker.....
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:35 schreef Wielventiel het volgende:

[..]

Ik vind mannen in pak maar pinguins die als een kudde koeien naar hun stal lopen.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:59 schreef BreakSpear het volgende:

[..]

Golddigger
Je hebt ook wel een pak bij de C&A voor 40 Euro hoor.. Man in pak ziet er gewoon mooier uit
Ik ben altijd netjes casual gekleed. Stropdas + pak draag ik eigenlijk alleen met rouwen en trouwen en ook op bijzondere afscheids recepties etc. Verder echt nooit. Liever nog een sjaaltje dan een stropdas.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:51 schreef blieb het volgende:
Ik ben altijd netjes casual gekleed. Stropdas + pak draag ik eigenlijk alleen met rouwen en trouwen en ook op bijzondere afscheids recepties etc. Verder echt nooit. Liever nog een sjaaltje dan een stropdas.
Precies. Ik had ooit een projektleider die het mijns inziens goed zag: "Ik voel me een stuk netter gekleed als ik een spijkerbroek aan heb die uit de wasmachine komt i.p.v zo'n stinkpak dat alleen maar buiten heeft mogen uitwaaien". "Pakken" hebben geen inhoud.
userIcon
advies voor alle bedrijven... hang een bord op met tekst: we nemen niemand aan die stropdassen dragen!

Weet je waarom ze stropdassen dragen?
zodat ze zelf kunnen ophangen...
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:35 schreef Wielventiel het volgende:

[..]

Ik vind mannen in pak maar pinguins die als een kudde koeien naar hun stal lopen. Die stal is toevallig het kantoor. Jammer genoeg werk ik ook op kantoor. Maar doe niet mee aan het pakkendragengedoe. Aan de andere kant heb wel veel stropdassen. Eentje met bart simpson die aan eht moonen is, eentje met een bloot wijf, eentje met doodskoppen, ah nee 2 daarvan etc...
draag dan niks, foute stropdassen zijn honderd keer erger dan geen stropdas. Het gaat er niet om dat je persé zo'n ding om hebt maar dat je er representatief uitziet als je bijvoorbeeld met een klant/relatie te maken hebt. Dat is gewoon een stukje respect naar hem/haar toe. Voor je collega's hoef je je echt niet uit te sloven.
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:41 schreef SadKingBilly het volgende:
Voor zaken heb ik nog steeds de keus uit 100+ stropdassen, ga ik meer informeel dan wil ik nog wel eens een zijden sjaal (dubbele strop) dragen. Zie je de laatste jaren ook veel bij kostuums specifiek voor bruiloften.

Vooral met warm weer bevalt het me wel, een stuk koeler dan een stropdas. En toch heel netjes. Waar ik overigens een pesthekel aan heb is de smakeloze gewoonte van sommige mannen om onder een grijs of zwart kostuum, bruine schoenen aan te trekken. Geeft mij altijd het signaal "kijk mij eens geen flauw benul hebben hoe ik me dien te kleden, wees blij dat ik geen sandalen draag!"

Overigens, na het werk nog even de kroeg in in 3-delig zwart, altijd garant voor vrouwelijke aandacht
Ik draag op dit moment ook bruine schoenen onder een donkerblauw pak. Maar dat komt omdat ik over 1 à 2 weken pas mijn zwarte schoenen binnenkrijg.
Mannen in pak
Stropdassen
userIcon
Ik vind pakken ongemakkelijk. En een stropdas vind ik nog veel erger.
userIcon
Klotedubbel.
Stropdas? Die dingen noem ik altijd slijmslabbers. Ze worden niet voor niets vooral gedragen door slijmballen die je iets proberen te verkopen.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:36 schreef E-Lise het volgende:

[..]

Ik vind een pak 3x niks... maar als ik tussen 2 kwaden moet kiezen wint een pak met stropdas het van b.v een trainingsbroek met zo'n hempje.
Wat is daar mis mee haha, gewoon een mooi adidas strepen trainingsbroek met een witte hemd op een luie zondag is niks mis mee toch? Zo'n pak is zo geforceerd. Maar goed ik zal wel een andere smaak hebben. (normaal gewoon baggy, niet té)
Dus de arme sloebers zijn nu makkelijker te herkennen
man harry64 (Redactie Frontpage) 16-10-2008 @ 11:37 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:57 schreef niekola het volgende:
Ja, ik zie wel eens een man in pak die er dan aantrekkelijk uitziet, en als ik diezelfde man in zijn eigen outfitje zie, ie hij opeens niet meer zo leuk.. Een pak doet dus wel wat met een man!

Nee, dat pak doet iets met jouw fantasie over man in pak.
Die man bijft gewoon het zelfde.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:57 schreef niekola het volgende:
Ja, ik zie wel eens een man in pak die er dan aantrekkelijk uitziet, en als ik diezelfde man in zijn eigen outfitje zie, ie hij opeens niet meer zo leuk.. Een pak doet dus wel wat met een man!

Kleding is meer een stofje, maar goed.

Gevalletje golddiger, vermoed ik
50  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 11:23 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit8
» 10:42 Het is handdoekdag25
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11
» 23/05 Vrouwelijke piloot zet seksist uit vliegtuig51


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden