'Ontzeg agressors alle hulp'

Politiek • Geschreven door Rob (R@b) op 21-09-2008 @ 12:32
print 

Burgers die zich ten opzichte van dienstverleners agressief opstellen, moeten alle hulp ontzegd worden. Dat betekent geen uitkering meer voor bijstandtrekkers die medewerkers van de sociale dienst bedreigen. Maar ook een vervoersverbod voor reizigers die zich misdragen in bus, trein of metro alsmede het ontzeggen van zorg aan patiënten die een (huis)arts of maatschappelijk werker naar het leven staan.

Daarvoor pleit de Tweede Kamer-fractie van de PvdA.  De regeringspartij wil dat deze aanpak, die in sommige steden overigens al kleinschalig van kracht is, de landelijke standaard wordt. Om een en ander mogelijk te maken roept de PvdA haar eigen minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) op om de Arbo-wetgeving aan te passen.

PvdA-Kamerlid Attje Kuiken zegt daarover vandaag in De Telegraaf: ''Mensen die willens en wetens gewelddadig zijn krijgen pas weer hulp, een uitkering of dienstverlening als ze zich weten te gedragen. Mensen hebben allerlei rechten, maar het moet ook duidelijk zijn dat je de plicht hebt om je te gedragen.''

Voormalig VVD-staatssecretaris Mark Rutte van Sociale Zaken voerde vijf jaar geleden al de mogelijkheid in om een uitkering van agressievelingen tijdelijk te blokkeren. PvdA-Kamerlid Kuiken gaat dit echter nog niet ver genoeg. Ze pleit voor een omgekeerde bewijslast als iemand zijn uitkering weer terug wil krijgen. ''Mensen moeten niet na drie maanden weer standaard een uitkering krijgen, maar daarvoor pas weer in aanmerking komen als ze hebben aangetoond dat ze zich weten te gedragen'', aldus de sociaal-democrate.


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

7387 views / 115 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 115 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
Kijken wat de reactie van alle PVDA bashers op dit bericht wordt......
userIcon
dit komt van de pvda? moet een vergissing zijn
userIcon
Sinds dat de PvdA in de peilingen van de kaart is geveegd worden ze steeds rechster, de ware aard komt boven.
userIcon
Geef maar toe reagerende FOK!kers. Na de eerste alinea dachten velen van jullie vast dat het hier een plan van Wilders, Verdonk of wellicht Rutte betrof
Pvda met zulke uitspraken??
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:35 schreef De_cork het volgende:
Kijken wat de reactie van alle PVDA bashers op dit bericht wordt......
om even heerlijk op jouw offtopic getroll af te gaan..

PVDA kontjeskeren!
userIcon
Komt er nooit door. Zal wel weer tegengehouden worden door die bejaarden in de eerste kamer. Net als de registratie van afkomst.
userIcon
PvdA zijn draaikonten.
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:35 schreef De_cork het volgende:
Kijken wat de reactie van alle PVDA bashers op dit bericht wordt......
PvdA
Olmert
James Bond
Jerry Lewis
George Michael
userIcon
maar na tientallen "incidenten" is er nog nooit iemand veroordeeld voor het zich agressief gedragen tegen hulpverleners (ambulance/politie). hoe willen ze dit dan uberhaupt hard gaan maken?

maar wel een goed initiatief van de knuffelpartij, had het meer een voorstel gevonden voor de VVD.
is er overigens niet al eerder een dergelijk verzoek ingediend?
userIcon
ik zat aan wilders te denken
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:36 schreef R@b het volgende:
Geef maar toe reagerende FOK!kers. Na de eerste alinea dachten velen van jullie vast dat het hier een plan van Wilders, Verdonk of wellicht Rutte betrof
Na het onderwerp al. Gelukkig dat het niet PVV is want dan zou het plan niet serieus bekeken worden. Nu wel.
Altijd mooi hier: als PvdA wat zegt dat niet goed is: PvdA
Maar als PvdA iets zegt wat wél goed is: draaikonten! meewaaiers! PvdA
Opeens praten ze allemaal Wilders na
Als ze geen centen meer krijgen zullen ze ook echt minder crimineler worden... Jammer dat echte oplossingen veel te veel geld kosten of het kopje inhumaan dragen.
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:36 schreef R@b het volgende:
Geef maar toe reagerende FOK!kers. Na de eerste alinea dachten velen van jullie vast dat het hier een plan van Wilders, Verdonk of wellicht Rutte betrof
Inderdaad, maar dit toont maar weer eens aan hoe de PvdA kan draaien als het ze electoraal gewin op kan leveren

Ik zou wel eens willen weten waar die agressievelingen terecht komen als hun uitkering wordt ingenomen, zal nog gezelliger worden op straat
userIcon
Flikker ze gewoon uit het ziekenfonds...
Kunnen ze hun creditcard menemen als ze wat hebben.
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:38 schreef DropjesLover het volgende:
maar na tientallen "incidenten" is er nog nooit iemand veroordeeld voor het zich agressief gedragen tegen hulpverleners (ambulance/politie). hoe willen ze dit dan uberhaupt hard gaan maken?

maar wel een goed initiatief van de knuffelpartij, had het meer een voorstel gevonden voor de VVD.
is er overigens niet al eerder een dergelijk verzoek ingediend?
Ik dacht vijf jaar geleden, door de VVD. Maar ik kan het mis hebben.
userIcon
En hoe gaan we dat handhaven?
userIcon
PvdA kan het gewoon nooit goed doen. Als het Wilders was geweest, was het zo van: "Wildersz voor President!11!!!"...
Onuitvoerbaar plan. Heeft alleen maar als doel om zieltjes te winnen.
PVDA ziet dat ze in de peilingen aan het zakken zijn (understatement) en probeert nu alvast nog even de kiezers te imponeren..

still, neemt niet weg dat het een goed idee is..
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:35 schreef De_cork het volgende:
Kijken wat de reactie van alle PVDA bashers op dit bericht wordt......
Ze ruiken hun ondergang.

Maar geen zorg hoor, stel dat ze ongeschonden de verkiezingen door zouden komen (al acht ik deze ronde die kans niet gek groot, alle tekenen zijn er naar dat ze echt op een historisch dieptepunt af gaan), dan zouden dit soort plannetjes als sneeuw voor de zon verdwijnen

Zou niet de eerste keer zijn, namelijk.
userIcon
En wat moeten ze dan doen, zonder die uitkering? Over straat gaan zwerven? De huidige lichting zwervers met hun kutkrantjes is al irritant genoeg, krijgen we straks ook nog alcoholistische, gewelddadige Tokkies voor de Albert Heijn.

Dit klinkt inderdaad meer als één of ander idioot Wilders plan.
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:36 schreef R@b het volgende:
Geef maar toe reagerende FOK!kers. Na de eerste alinea dachten velen van jullie vast dat het hier een plan van Wilders, Verdonk of wellicht Rutte betrof
Inderdaad, omdat uit het verleden is gebleken dat de kans dat dit soort domme plannen van die figuren komen nou eenmaal hoger is.
Verder slaat het plan natuurlijk nergens op, zonder gedetailleerdere opschrijving. We leven nou eenmaal in een samen-leving. Je kunt mensen best op d.m.v. bepaalde maatregelen met de kop tegen de muur laten lopen, om ze het maar een keer te laten voelen, maar niet definitief. Tokkies hebben vaak kinderen, die trouwens al genoeg gestraft worden voor het feit dat ze zulke ouders hebben. Dus ik hoop dat degenen die dit plan hebben uitgedacht rekening hebben gehouden met dit soort collateral damage, en hier ook een oplossing voor hebben.
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:44 schreef Risce het volgende:
PvdA kan het gewoon nooit goed doen. Als het Wilders was geweest, was het zo van: "Wildersz voor President!11!!!"...
Ok je hebt gelijk!
Wilders voor president, en de PvdA als zijn linkerhand!!!!!!
userIcon
Echt. Ik pleur van m'n stoel.Dat zoiets afkomstig mag zijn van die partij. Tja,ze ruiken dat hun ondergang eraan zit te komen als ze zo maf door blijven gaan zoals ze nu doen.
En ondanks alles zal ik echt nooit,maar dan ook nooit op dat linkse tuig gaan stemmen.
userIcon
Geen gek idee. Alleen hoe bewijs je dat je je 'weer weet te gedragen'?
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:44 schreef kwiwi het volgende:
goed idee
Inderdaad! en dat van de PVDA...

... iets met alarmfase en te weinig zetels in de peiling?
haha PvdA moet ook weer stemmen hebben
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:53 schreef Pupp3t het volgende:
Echt. Ik pleur van m'n stoel.Dat zoiets afkomstig mag zijn van die partij. Tja,ze ruiken dat hun ondergang eraan zit te komen als ze zo maf door blijven gaan zoals ze nu doen.
En ondanks alles zal ik echt nooit,maar dan ook nooit op dat linkse tuig gaan stemmen.
Ik denk ook niet dat ze op zo'n intellectueel als jij zitten te wachten.

Pleur op ouwe, ik krijg sowat de tiefus, geinponem.
userIcon
PvdA

Kijk stink-Wilders, het kan ook op een constructieve manier, aandachtshoer..
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:56 schreef totenkopf het volgende:

[..]

Nu heb ik de pvda niet hoog staan, ongeveer -100.000 maar het schijnt dat er verkiezingen aankomen want anders zou de pvda die niet doen.
Of het is gewoon een schijnvertoning, welwetende dat dit voorstel het niet zal halen maar dat ze straks als de verkiezingen eraan komen ermee kunnen schermen !!!
De laatste waren op 22 november 2006, dus dat duurt nog wel een tijdje.
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:49 schreef Iago het volgende:

[..]

Inderdaad, omdat uit het verleden is gebleken dat de kans dat dit soort domme plannen van die figuren komen nou eenmaal hoger is.
Verder slaat het plan natuurlijk nergens op, zonder gedetailleerdere opschrijving. We leven nou eenmaal in een samen-leving. Je kunt mensen best op d.m.v. bepaalde maatregelen met de kop tegen de muur laten lopen, om ze het maar een keer te laten voelen, maar niet definitief. Tokkies hebben vaak kinderen, die trouwens al genoeg gestraft worden voor het feit dat ze zulke ouders hebben. Dus ik hoop dat degenen die dit plan hebben uitgedacht rekening hebben gehouden met dit soort collateral damage, en hier ook een oplossing voor hebben.
Je hebt je maar te gedragen. En als je dat niet kunt, dan wordt je daarvoor gestraft.

Mensen zullen wel een keer nadenken voor ze zich schuldig maken aan mishandelingen of bedreigingen met de wetenschap dat de uitkering of de mogelijkheid om met openbaar vervoer te reizen wordt stopgezet.
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:47 schreef santax het volgende:
Mits wel per geval wordt bekeken waarom iemand zich aggressief gedroeg, vind ik dit een prima plan. Maar omgekeerd vind ik ook dat je in bepaalde situaties begrip moet hebben voor woede. Ik ben als kind getuige geweest van een grote binnenbrand bij de ouders van een vriendje van me. Zijn jongste zusje lag in haar wiegje boven... De brandweer kon niet meer naar binnen, ze poogden nog naar binnen te gaan via de ladderwagen maar het ging gewoon niet. De vader van mijn vriendje werd helemaal, helemaal gek. Hij wilde die ladderwagen op. Met 3 of 4 agenten hebben ze hem in bedwang gehouden en die kerel was aan het vechten... en hard... En zo iemand kun je, vind ik, die reactie absoluut niet kwalijk nemen.

Edit: zusje van mijn maatje heeft het overigens niet overleefd. Erg genoeg
Eens.
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:47 schreef santax het volgende:
Mits wel per geval wordt bekeken waarom iemand zich aggressief gedroeg, vind ik dit een prima plan. Maar omgekeerd vind ik ook dat je in bepaalde situaties begrip moet hebben voor woede. Ik ben als kind getuige geweest van een grote binnenbrand bij de ouders van een vriendje van me. Zijn jongste zusje lag in haar wiegje boven... De brandweer kon niet meer naar binnen, ze poogden nog naar binnen te gaan via de ladderwagen maar het ging gewoon niet. De vader van mijn vriendje werd helemaal, helemaal gek. Hij wilde die ladderwagen op. Met 3 of 4 agenten hebben ze hem in bedwang gehouden en die kerel was aan het vechten... en hard... En zo iemand kun je, vind ik, die reactie absoluut niet kwalijk nemen.

Edit: zusje van mijn maatje heeft het overigens niet overleefd. Erg genoeg
Gadverdamme, wat een verhaal. En iedere ouder zou inderdaad over de rooie gaan in zo'n situatie. Hoe oud was je toen?
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:54 schreef Poem het volgende:
Geen gek idee. Alleen hoe bewijs je dat je je 'weer weet te gedragen'?
Als je bijvoorbeeld keurig een afspraak maakt en je gedurende het gesprek gewoon fatsoenlijk gedraagt.

En dat je bijvoorbeeld geen verbaal meer hebt gekregen wegens mishandeling of andere vormen van agressie.
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:36 schreef R@b het volgende:
Geef maar toe reagerende FOK!kers. Na de eerste alinea dachten velen van jullie vast dat het hier een plan van Wilders, Verdonk of wellicht Rutte betrof
Mn mond viel er van open.
Het wordt tijd dat dit soort plannen eens doorgevoerd worden
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:47 schreef santax het volgende:
Mits wel per geval wordt bekeken waarom iemand zich aggressief gedroeg, vind ik dit een prima plan. Maar omgekeerd vind ik ook dat je in bepaalde situaties begrip moet hebben voor woede. Ik ben als kind getuige geweest van een grote binnenbrand bij de ouders van een vriendje van me. Zijn jongste zusje lag in haar wiegje boven... De brandweer kon niet meer naar binnen, ze poogden nog naar binnen te gaan via de ladderwagen maar het ging gewoon niet. De vader van mijn vriendje werd helemaal, helemaal gek. Hij wilde die ladderwagen op. Met 3 of 4 agenten hebben ze hem in bedwang gehouden en die kerel was aan het vechten... en hard... En zo iemand kun je, vind ik, die reactie absoluut niet kwalijk nemen.

Edit: zusje van mijn maatje heeft het overigens niet overleefd. Erg genoeg
Voor zulke woede heeft iedereen begrip.
Het was ook niet echt woede denk ik. Meer een oerinstinct om je kind te redden en desnoods zelf te sterven. Die brandweermannen wisten dat het geen nut meer had, dus ze wilden hem niet nodeloos laten sterven.
Morgen zullen deze,zeer goede,uitspraken wel weer vakkundig worden afgezwakt
userIcon
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:35 schreef De_cork het volgende:
Kijken wat de reactie van alle PVDA bashers op dit bericht wordt......
Kijk maar goed...

Ze moeten toch wat de "windvaantjes", dus waaien ze nu iets meer richting Wilderiaanse uitspraken..

Beste uitspraak overigens ooit van de PVDA.
quote:
Op zondag 21 september 2008 @ 12:47 schreef santax het volgende:
Mits wel per geval wordt bekeken waarom iemand zich aggressief gedroeg, vind ik dit een prima plan. Maar omgekeerd vind ik ook dat je in bepaalde situaties begrip moet hebben voor woede. Ik ben als kind getuige geweest van een grote binnenbrand bij de ouders van een vriendje van me. Zijn jongste zusje lag in haar wiegje boven... De brandweer kon niet meer naar binnen, ze poogden nog naar binnen te gaan via de ladderwagen maar het ging gewoon niet. De vader van mijn vriendje werd helemaal, helemaal gek. Hij wilde die ladderwagen op. Met 3 of 4 agenten hebben ze hem in bedwang gehouden en die kerel was aan het vechten... en hard... En zo iemand kun je, vind ik, die reactie absoluut niet kwalijk nemen.

Edit: zusje van mijn maatje heeft het overigens niet overleefd. Erg genoeg
Ik geloof ook niet dat de genoemde richtlijn zal gaan gelden voor dit geval.

En ik denk ook niet dat de politie hem later heeft aangehouden voor dit.
50  van 115 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden