PVV wil verbod op Milli Görüs

Politiek • Geschreven door Rob (R@b) op 07-09-2008 @ 12:45
print 

De PVV pleit voor een verbod van de Turkse islamitische stichting Milli Görüş en een snelle sluiting van de tientallen aangesloten moskeeën, zo schrijft De Telegraaf vandaag.  Reden is een geheime analyse van een Regionale Inlichtingendienst, waaruit blijkt dat de moskeeorganisatie banden onderhoudt met financiers van terrorisme en extremisme.

De Telegraaf wist naar eigen zeggen de geheime analyse boven tafel te krijgen. De analyse is ook in het bezit van de Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD). Uit het rapport blijkt dat het Duitse kopstuk Ibrahim El-Zayat de spin in het web is. Hij zou een vertegenwoordiger van de ultraorthodoxe Moslim Broederschap zijn en zich nauw met de benoeming van Nederlandse kopstukken bemoeien.

Milli Görüş, die nauw is betrokken bij de bouw van de Westermoskee in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes waarbij vorig jaar grootscheepse zwendelzaken aan het licht kwamen en dreigementen,  laat in een reactie weten zich ''geen zorgen'' te maken om de geheime analyse. ''Laat ze maar met bewijzen komen”, aldus voorzitter Yusuf Altyuntas van de Federatie Milli Görüs Nederland.

PVV-Kamerlid Hero Brinkman gaat CDA-minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) naar de Tweede Kamer roepen voor een spoeddebat over de kwestie. ''De problemen die wij al jaren hebben met een hoop moskeeën blijken terug te voeren op een internationale organisatie. Wat wij al jaren roepen, is nu door De Telegraaf boven water gekomen. Hier moeten wij ons tegen weren. Ik wil dat Milli Görüs op de lijst van verboden organisaties komt te staan en dat alle gelieerde moskeeën hun deuren sluiten.''

 

Met dank aan Aka-Zigor voor de submit.


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 12:57 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 05:57 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31
» 10/02 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV66


delen | eKudos nujij

11223 views / 229 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 229 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
partij van de vrijheid
userIcon
Dit was een tijd geleden toch ook al nieuws?

En al was het dat niet, dit kon iedereen verzinnen natuurlijk. Als er een verbod komt op mili gurus, dan OOK op de PVV!

Ze zijn beiden immers even extreem..
userIcon
Dan hebben ze zojuist mijn stem verloren!
userIcon
quote:
geheime analyse van een Regionale Inlichtingendienst
De Telegraaf.
Stop dat extremisme maar
userIcon
Meh, ik vind Milli Görüs maar een vreemde organisatie. Volgens mij zit dat inderdaad niet helemaal lekker daar.

Ik ben meestal tegen de standpunten van de PVV, en die vetnek Hero ''ME-held'' Brinkman in het bijzonder, maar hier in hebben ze wellicht toch een punt...
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:47 schreef Casablancatje het volgende:
Dan hebben ze zojuist mijn stem verloren!
userIcon
quote:
een Regionale Inlichtingendienst
Da's toch de mooiste manier waarop de Telegraaf tot nog toe de duim van een medewerker heeft omschreven
userIcon
Weg ermee en uitzetten
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:50 schreef M42 het volgende:
Weg ermee en uitzetten
Precies, trap die pruik maar lekker naar Israel.
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:47 schreef Casablancatje het volgende:
Dan hebben ze zojuist mijn stem verloren!
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:50 schreef M42 het volgende:
Weg ermee en uitzetten
waar moet de PVV dan heen?
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:50 schreef Kwaliteit het volgende:
FOK!kers willen verbod op PVV
Praat voor je zelf.
userIcon
Ik wil een verbod op de PVV.
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:47 schreef Casablancatje het volgende:
Dan hebben ze zojuist mijn stem verloren!
Dat is te merken ja.
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:50 schreef Kwaliteit het volgende:
FOK!kers willen verbod op PVV
Zou een aardige Poll maken, het antwoord zou je nog eens kunnen verrassen.
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:53 schreef Avicenna het volgende:

[..]

Dat is te merken ja.
Slechte zaak. De Islam is gevaarlijk er zijn al tientallen aanslagen in Nederland geweest.
Telegraaf Dan weet je het maar nooit!
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:50 schreef Kwaliteit het volgende:
FOK!kers willen verbod op PVV


Partij Van de Vrijheid die alleen maar wil verbieden en verbannen, volgens mij klopt er iets niet in hun bovenkamer.



Partij van Verbieden en Verbannen PVV
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:55 schreef Casablancatje het volgende:

[..]

Slechte zaak. De Islam is gevaarlijk er zijn al tientallen aanslagen in Nederland geweest.
Niet waar.
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:47 schreef Windigo het volgende:
Dit was een tijd geleden toch ook al nieuws?

En al was het dat niet, dit kon iedereen verzinnen natuurlijk. Als er een verbod komt op mili gurus, dan OOK op de PVV!

Ze zijn beiden immers even extreem..
Want de PVV heeft ook als doel het vernietigen van de westerse wereld...
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:55 schreef BasOne het volgende:

[..]



Partij Van de Vrijheid die alleen maar wil verbieden en verbannen, volgens mij klopt er iets niet in hun bovenkamer.



Partij van Verbieden en Verbannen PVV
Dat komt omdat ze zich baseren op de joods-christelijke traditie. Die staan niet erg bekend om hun tolerantie, vooral de 2e groep niet.
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:55 schreef Casablancatje het volgende:

[..]

Slechte zaak. De Islam is gevaarlijk er zijn al tientallen aanslagen in Nederland geweest.
Die gifwolk van laatst was geen aanslag sorry
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:50 schreef Kwaliteit het volgende:
FOK!kers willen verbod op PVV
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:56 schreef Big_Boss het volgende:

[..]

Want de PVV heeft ook als doel het vernietigen van de westerse wereld...
Idd, er deugt vrij weinig aan hoe wij op dit moment leven in dit land volgens deze mensen. We moeten zelfs de grondwet gaan aanpassen, maar dat is geen vernietiging van onze westerse wereld in haar huidige vorm?
Lijkt mij wel.
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:51 schreef Casablancatje het volgende:

[..]

Precies, trap die pruik maar lekker naar Israel.
Huh, maar Israel moest toch juist ruim baan maken voor de Palestijnen?
Waarom dan mensen ernaartoe brengen?
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:56 schreef Casablancatje het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze zich baseren op de joods-christelijke traditie. Die staan niet erg bekend om hun tolerantie, vooral de 2e groep niet.
De islam daarentegen wel...als zij niet tolerant waren geweest was jij hier nooit opgegroeid of geboren.
Helaas is dit wel gebeurd.
userIcon
De fik erin! Liever vandaag dan morgen
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:59 schreef Westerling het volgende:

[..]

Huh, maar Israel moest toch juist ruim baan maken voor de Palestijnen?
Waarom dan mensen ernaartoe brengen?
O ja dat klopt.
userIcon
Oh god, alle moslims laten hier meteen hun gezicht weer eens zien.
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:55 schreef BasOne het volgende:


Partij van Verbieden en Verbannen PVV
Partij van wat zullen we Vandaag weer eens gaan Verbieden.

Maarin dit geval willen ze iets verbieden om de westerse vrijheden te kunnen waarborgen, dus in principe een goede zaak.

Maar het verbod op de Koran wat Wilders wil, is m.i weer van de zotte, ondanks 'de goede bedoelingen' die er achter zitten.
Zucht.

Toevallig weer een islamitische organisatie die banden met terreurnetwerken heeft.

Zucht.

Islam = vrede
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:55 schreef BasOne het volgende:

[..]



Partij Van de Vrijheid die alleen maar wil verbieden en verbannen, volgens mij klopt er iets niet in hun bovenkamer.



Partij van Verbieden en Verbannen PVV
Ah dus je bent ook tegen de Islam? of dat weer niet?
Of ben je gewoon tegen democratie? zoja
Verbiedt dan ook maar de SP, PvdA, GL, PvD, CU, SGP, PVV

Dan mag het CDA, VVD en Ton blijven.
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 13:00 schreef Casablancatje het volgende:

[..]

O ja dat klopt.
Tja Liebling, ik zeg het wel eens vaker tegen je. Eerst ff nadenken en dan pas blaten.

Je begint soms de overtreffende trap te vormen van mensen waar je tegen ageert.
userIcon
Er zou een verbod moeten komen op zionistische organisaties of partijen zoals de PVV.
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 13:00 schreef totenkopf het volgende:

[..]


Eerst alle allochtonen eruit en dan mag van mij de PVV ook weg !!
Van mij hoeven niet alle allochtonen eruit. Enkel alle criminele allochtonen die personen die onze vrijheid en democratie tegenwerken.
Wanneer die allen eruit zijn, heeft een partij als de PVV al helemaal geen bestaansrecht meer.
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 13:01 schreef R@b het volgende:

[..]

Partij van wat zullen we Vandaag weer eens gaan Verbieden.

Maarin dit geval willen ze iets verbieden om de westerse vrijheden te kunnen waarborgen, dus in principe een goede zaak.

Maar het verbod op de Koran wat Wilders wil, is m.i weer van de zotte, ondanks 'de goede bedoelingen' die er achter zitten.
PVV is een redelijk goede partij, met een wat verkeerd brengende leider, zo iemand als Pim moet je hebben, Geert pakt het vaak gewoon te verkeerd op.

Maargoed verbied Milli Görüs maar gerust
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 13:01 schreef R@b het volgende:

[..]

Partij van wat zullen we Vandaag weer eens gaan Verbieden.

Maarin dit geval willen ze iets verbieden om de westerse vrijheden te kunnen waarborgen, dus in principe een goede zaak.

Maar het verbod op de Koran wat Wilders wil, is m.i weer van de zotte, ondanks 'de goede bedoelingen' die er achter zitten.
IMHO ben je niet helemaal lekker in je hoofd al je aan de ene kant vrijheid preekt en aan de andere kant een heel geloof en de aanhangers wil verbieden.

'de goede zaak' pfff
Als je tegen religie bent zeg dan dat je tegen religie bent, als je tegen 1 religie bent ben je tegen alle religies, ze zijn voor 80% allemaal van elkaar overgenomen, met wat eigen interpertatie, mythen en legende erin gemixed.
De bijbel, Torah, Koran... 1 pot nat.
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 13:05 schreef Atoompje het volgende:

[..]

PVV is een redelijk goede partij, met een wat verkeerd brengende leider, zo iemand als Pim moet je hebben, Geert pakt het vaak gewoon te verkeerd op.

Maargoed verbied Milli Görüs maar gerust
Ik had een hekel aan Fortuyn, maar ik kan toch wel zien dat Fortuyns ideeën erg weinig te maken hadden met Wilders' ideeën.

Die twee zouden nóóit samen in dezelfde partij kunnen functioneren.
Grappig om al die voorstanders van de radicale islam hierboven te zien. Ze hebben liever dat de PVV verboden wordt dan een extremistische islamitische organisatie. Hahaha over NSB gesproken..........

Milli Gorus Nederland radicaliseert snel
maandag 15 mei 2006 10:46

De Turks-islamitische beweging Milli Görüs is in hoog tempo aan het radicaliseren. Dit weekeinde werd bekend dat de extremistische Duitse tak van de Turkse moslimorganisatie de Nederlandse afdeling overneemt. Maandag benoemden de Duitse fundamentalisten een nieuwe voorzitter.

Het Duitse hoofdkantoor van Milli Görüs in Keulen geldt als militant en zeer conservatief. De invloed op de Turkse gemeenschap in Duitsland is groot, en de inlichtingendienst daar houdt de Turkse islamisten dan ook scherp in het oog.

Ongerust
Maandag voltooiden de Duitse fundamentalisten hun machtsovername in Nederland met de benoeming tot voorzitter van Öner Hamurcu, nu nog voorzitter van de Turkse moskee in Amersfoort. In Nederland telt de organisatie ongeveer 30.000 leden en 23 moskeeën verspreid over heel Nederland.

Meer over deze radicale moslims:
http://www.elsevier.nl/we(...)adicaliseertsnel.htm
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 13:02 schreef thedude0 het volgende:
Er zou een verbod moeten komen op zionistische organisaties of partijen zoals de PVV.
Is er nog steeds niet bekend door wie Wilders wordt gesponsord?!

Een beweging is geen politieke partij. Daarom hoeven de bewegingen TON en PVV ook niet - zoals alle politieke partijen in Nederland - openheid van zaken te geven over hun grotere geldschieters
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 13:03 schreef M42 het volgende:

[..]

Van mij hoeven niet alle allochtonen eruit. Enkel alle criminele allochtonen die personen die onze vrijheid en democratie tegenwerken.
Wanneer die allen eruit zijn, heeft een partij als de PVV al helemaal geen bestaansrecht meer.
Alle allochtonen eruit, dan zijn we ook van jouw af
userIcon
De PVV en Milli Görüs gaan fuseren: Partij voor Vrede
userIcon
quote:
Op zondag 7 september 2008 @ 12:47 schreef Casablancatje het volgende:
Dan hebben ze zojuist mijn stem verloren!
Drie meter halalbier voor onze knuffelmarokkaan (geen sarcastische opmerking maar een gemeende opsteker) Zie je wel dat het vanzelf goed komt met ons landje
50  van 229 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 12:57 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 05:57 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31
» 10/02 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV66


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden