Weekdeals (728x90)

Werkstraf geëist voor examenstunt

Nederland • Geschreven door Rob (R@b) op 03-09-2008 @ 11:27
print 

Een 17-jarige jongen uit Odoorn hoorde gisteren 60 uur werkstraf tegen zich eisen voor een uit de hand gelopen examenstunt bij het Esdal College in Emmen.  Daarbij raakte een 57-jarige onderwijsondersteunende medewerker ernstig gewond. Volgens de officier van justitie is de jongen schuldig aan mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg.

In het kader van de examenstunt was er op 18 april een brandweeroefening gepland. De school zou ontruimd moeten worden vanwege een denkbeeldige brand. De examenleerlingen zouden bij wijze van stunt helpen bij de ontruiming en intussen met water de denkbeeldige brand blussen. De examenleerlingen wachtten de naar buiten lopende scholieren op en spoten die nat.

Veel leerlingen weigerden echter de school te verlaten omdat ze niet nat wilden worden. De 57-jarige schoolmedewerker werd woedend en kreeg ruzie met de 17-jarige scholier. Er ontstond geduw en getrek waarbij de medewerker op de grond viel en met hersenletsel in het ziekenhuis belandde.  Hij is nog steeds niet hersteld en zit, na een verblijf van vijf weken in een ziekenhuis, nu in een revalidatiecentrum

De officier van justitie hield bij de eis van 60 uur taakstraf rekening met de gevolgen die het incident al voor de jongen heeft gehad. Bovendien heeft hij nooit de bedoeling gehad de schoolmedewerker ernstig te verwonden. De zaak werd achter gesloten deuren behandeld omdat de verdachte minderjarig is. Veel details zijn daarom niet naar buiten gebracht. De uitspraak is over twee weken.

Het incident werd gefilmd met een mobiele telefoon. De beelden werden doorgespeeld naar weblog GeenStijl die ze op Dumpert.nl zette.  Het Dagblad van het Noorden meldde indertijd dat het slachtoffer een hartpatiënt was die bovendien door een eerder opgelopen hersenbloeding motorisch gestoord was geraakt.

Vlak voor de ongelukkige val

 

Met dank aan MoJaKy voor de submit.




Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer14
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak6
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

16151 views / 248 reacties
Reacties op dit bericht
48  van 248 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 11:33 schreef Jeff89 het volgende:
Ik heb het filmpje even gekeken, en voor zover ik kan zien flipt die ouwe helemaal door, vliegt meerdere leerlingen zonder aanwijsbare reden aan, en als hij dan iemand bij de keel lijkt te grijpen, rent er een groepje leerlingen heen en ligt hij ineens op de grond..
Oftewel, die rat vond het maar wat heerlijk op leerlingen in te beuken, en viel toen met zn lompe porum tegen de grond.. Een jongen van 17 moet daar het slachtoffer van worden, terwijl die zich gewoon verdedigde..
en dan mag je een ouwe vent in de rug schoppen zodat ie met een noodvaart op de grond klapt. HOU TOCH OP! met je kutverhaal.
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 11:34 schreef mjh487 het volgende:
Schande, die man viel die jongens aan, zeer duidelijk te zien dat hij de eerste klap uitdeelde!
dan moet je het nog maar eens bekijken, want dat kan je niet zien.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 13:11 schreef Casablancatje het volgende:

[..]

Eindelijk. Die jongen is inderdaad een held. Wie weet wat die seniele oude gek die arme jongen zou aandoen.

Zie het voorval maar als legale euthanasie.
Beetje jammer dat we jou niet even in de plaats van die conciërge kunnen neerleggen
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 11:36 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

In dit geval zou ik die ouwe nog ff een schop na geven.. Typisch gedrag van grijs tuig.. "Respect" eisen van de jeugd, en dit met verbaal en in dit geval fysiek geweld afdwingen.. De jaren 50 zijn voorbij.
we zullen jou een schop moeten nageven op je achterste
userIcon
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 12:36 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Respect moet je niet verdienen, respect moet je betonen.
Maar die zal wel niet landen hier.

Dat schoolmedewerker in kwestie iets te heftig reageert is helder, maar is nooit, herhaal NOOIT, een reden voor een flying kick in de rug door een wannabe kansloze minderjarige. Alleen al het feit dat het een oudere man is zou je als halfwas tiener van enige lichamelijk reactie moeten weerhouden.
200% mee eens!
@Duivel

quote:
Als jou kinderen zo respectloos voor de schoolleiding is dan horen ze ook niet op het schoolplein maar in een internaat, en jij ook!
Eerst reageer jij op de bovenstaande manier op een stuk van een ander. Om daarna op de volgende manier op een ander te reageren.
quote:
Waarom hou jij gewoon je bek niet, jij chronische erfelijk zieke kut Marokkaan!
Wie gedraagt zich hier nu compleet respectloos.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 13:45 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Daar waren we het al over eens.
[..]

Ik vind dan ook dat een leraar of conciërge bij voorbaat respect niet krijgen en het niet hoeft te verdienen. Daarnaast ben ik voorstnder van gematigd geweld tegen lastige leerlingen.
Wat overigens nog steeds geen vrijbrief is om een scheldende respectloze leerlingen bij zijn strot te grijpen. Daar ging betrokkene duidelijk in de fout.
[..]

Nogmaals, ik schat 17-jarigen hoger in dan ze af te doen als 'kind'.
[..]

Eens.
[..]

Niet slaan, wel harder aanpakken dan andersom mag.
[..]

Alweer eens, maar dat gebeurde niet. bedenk ook dat betrokkene al een verleden had van hart- en hersenfalen, zij het in milde vorm. Weet jij veel wat er in zijn lichaam en hoofd omging?
Ik praat het gedrag van betrokkene niet goed, maar de leerlingen acht ik fouter en schuldiger.
[..]

Ik leer mijn dochter dat ze te allen tijde respect moet hebben voor oudere mensen, OOK als die mensen zich onjuist gedragen.
[..]

Dat was wel het beste geweest ja.
[..]

In absolute zin: slaan!
In deze situatie: water gooien!

Het waarom heb ik al uitgelegd. Daarbij komt dat het meerdere tegen één is, ook iets waar ik geen respect of begrip voor op kan brenegn.
En weer helemaal mee eens!
userIcon
Als iemand bij de keel gegegrepen zou worden en ik zag 't zou ik ook helpen, en misschien idd ook wel met 'n halve schop/duw omdat ik niks beters wist te verzinnen op zo'n moment. Het is niet te voorzien dat die man zo lullig ten val komt dat ie hersenletsel oploopt. Ik zie het als 'n zeer vervelende samenloop van omstandigheden voor beide partijen, want ik denk dat die gast nou wel 'n 'trauma' (modewoord, ik weet ) opgelopen heeft, is dat niet straf genoeg? En tsja die TOA had al eerder 'n hersenbloeding gehad ofzo? Is denk ik moeilijk na te gaan of 't allemaal zo was afgelopen als ie niet die voorgeschiedenis had, blijft natuurlijk erg vervelend voor hem en z'n familie.

Trouwens kweenie of 't toeval is maar bij mij op school zat er ook zo'n geflipte TOA en die heeft 'n jongen 'n keer 'n klap in z'n maag gegeven. We zaten wel met z'n allen te kloten, dat wel weer.
Ik gok dat er in de afgelopen school-periode wel meer perikelen zijn geweest, misschien wel zelfs met die ene leerling / leraar.. wie zal het zeggen, het is wmb wel een verklaarbare reden waarom die man zo uitflipt..

Voor de wakkere dodo's die vragen waarom de brandweer daar was.. het was een oefening die werd gedwarsboomd door de examen-stunt

Over respect voor de leraar ; sinds wanneer krijgen (vervelende / saaie / dom-uitziende / etc ) leraren dat van kinderen in de puberteit.. haha kom op, dat hoort er een beetje bij.

Sommige lerare(sse)n hebben de gave om met gezag + humor de les prima te leiden, en die hebben nooit dit soort problemen. Sommige lerare(sse)n hebben gewoon geen humor, geen gladde rug (zijn mss zelf gepest vroeger) en die flippen eerder uit ; en dan hebben ze je precies waar ze je willen hebben ! zo werkt dat een beetje denk ik.. dit allemaal zonder excessief geweld overigens.. hoogstens een overspannen leraar

Nu is er een 'onderwijs-ondersteunende' medewerker, wat dat precies inhoudt weet ik niet, die in mijn ogen echt te ver gaat en handtastelijk wordt.. als je het filmpje goed kijkt, zie je paniek en willekeur bij de medewerker, hij loopt als een maniak rond.. met een dosis humor had hij dit wellicht veel netter kunnen eindigen, dan had dit nooit gebeurd.

Daarom zal de eis van 60 uur -als die al niet wordt bijgesteld naar beneden- meer dan redelijk zijn. De jongen viel van achter aan, en de leraar hield z'n kalmte niet .. die 2 worden afgewogen en de ernst tegen elkaar weggestreept, en niet kijkende naar het gevolg van letsel (want dat kan nooit de opzet zijn geweest van de jongen die trapte) is een werkstraf van 60- uur niet zo heel vreemd.
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 13:59 schreef Duivel het volgende:

[..]

Flikker toch op met je 16jarige.. leeftijd zegt niets.. maar doorgaans kan een 16jarige veel leniger en sterker zijn dan een arme 57jarige oude man die daarij ook doorgaans voldoende verstand heeft om te weten waar die mee bezig is..

Deze 16jarige? dader verdient op zijn minst 200zweepslagen..
Om vervolgens 5jaar het internaat te doen of 1jaar kerker..

Das rechtvaardig!

God i love the old days

Jij bent dom. serieus
userIcon
Voor moord ga je vrijuit maar als een medewerker van de school aan je loopt te trekken en je duwt die van je af, waarbij deze valt, dan kun je rekenen op een gikse straf.

Wat een kromme wereld leven we in.

Een man van 57 die aan jongen van 17 loopt te duwen en te trekken, ik kan me voorstellen dat zo'n jongen zich bedreigt voelt.

Er staat duidelijk dat de medewerker woedend werd, i vind het een beetje eigen schuld dikke bult.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 14:19 schreef BlueMage het volgende:
Als iemand bij de keel gegegrepen zou worden en ik zag 't zou ik ook helpen, en misschien idd ook wel met 'n halve schop/duw omdat ik niks beters wist te verzinnen op zo'n moment. Het is niet te voorzien dat die man zo lullig ten val komt dat ie hersenletsel oploopt. Ik zie het als 'n zeer vervelende samenloop van omstandigheden voor beide partijen, want ik denk dat die gast nou wel 'n 'trauma' (modewoord, ik weet ) opgelopen heeft, is dat niet straf genoeg? En tsja die TOA had al eerder 'n hersenbloeding gehad ofzo? Is denk ik moeilijk na te gaan of 't allemaal zo was afgelopen als ie niet die voorgeschiedenis had, blijft natuurlijk erg vervelend voor hem en z'n familie.

Trouwens kweenie of 't toeval is maar bij mij op school zat er ook zo'n geflipte TOA en die heeft 'n jongen 'n keer 'n klap in z'n maag gegeven. We zaten wel met z'n allen te kloten, dat wel weer.
Het probleem is dat je tegenwoordig niks meer mag zeggen of doen wanneer een stelletje opgeschoten scholieren je het bloed onder de nagels vandaan haalt. Die jongeren weten verdomd goed dat je niks mag doen, en maken vervolgens driftig misbruik van de situatie. Op die manier werk je dus in de hand dat er geen respect meer is voor ouderen. Voor de politie geldt datzelfde ook, want die mogen ook niks doen.

Wat mij betreft mogen we meteen weer terug naar vroeger, toen rebellerende scholieren nog gewoon aangepakt mochten worden. Dan laten ze het wel uit hun hoofd om iemand in de rug aan te vallen. Sterker nog, dan was het zelfs nooit zo ver gekomen dat die conciërge die jongen zou hebben belaagd.

Vooruitgang is niet altijd een verbetering
quote:

Het probleem is dat je tegenwoordig niks meer mag zeggen of doen wanneer een stelletje opgeschoten scholieren je het bloed onder de nagels vandaan haalt.
Dat is geen probleem. of heb je liever dat iedereen gewoon klappen uitdeelt wanneer ze zich beledigd voelen?
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 14:26 schreef kattekitje het volgende:
Voor moord ga je vrijuit maar als een medewerker van de school aan je loopt te trekken en je duwt die van je af, waarbij deze valt, dan kun je rekenen op een gikse straf.

Wat een kromme wereld leven we in.

Een man van 57 die aan jongen van 17 loopt te duwen en te trekken, ik kan me voorstellen dat zo'n jongen zich bedreigt voelt.

Er staat duidelijk dat de medewerker woedend werd, i vind het een beetje eigen schuld dikke bult.
De man was al lang weg bij die jongere die de val veroorzaakte, die dikzak rende achter die man aan om hem in zijn rug te trappen, dat heeft niks met zelfverdediging te maken
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 14:28 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Het probleem is dat je tegenwoordig niks meer mag zeggen of doen wanneer een stelletje opgeschoten scholieren je het bloed onder de nagels vandaan haalt. Die jongeren weten verdomd goed dat je niks mag doen, en maken vervolgens driftig misbruik van de situatie. Op die manier werk je dus in de hand dat er geen respect meer is voor ouderen. Voor de politie geldt datzelfde ook, want die mogen ook niks doen.

Wat mij betreft mogen we meteen weer terug naar vroeger, toen rebellerende scholieren nog gewoon aangepakt mochten worden. Dan laten ze het wel uit hun hoofd om iemand in de rug aan te vallen. Sterker nog, dan was het zelfs nooit zo ver gekomen dat die conciërge die jongen zou hebben belaagd.

Vooruitgang is niet altijd een verbetering
100 procent mee eens.
quote:

die dikzak rende achter die man aan om hem in zijn rug te trappen
ben jij scheel ofzo?
quote:
Wat mij betreft mogen we meteen weer terug naar vroeger, toen rebellerende scholieren nog gewoon aangepakt mochten worden. Dan laten ze het wel uit hun hoofd om iemand in de rug aan te vallen. Sterker nog, dan was het zelfs nooit zo ver gekomen dat die conciërge die jongen zou hebben belaagd.
We leven in een democratisch land, als we dit echt met z'n allen willen dan zou het er toch al geweest zijn... ( )

zelfverzonnen prognose:
Een klein deel van die zgn. 'rotte' jeugd van nu die geen respect zou hebben staan nu en straks zelf als leraar(es) voor zo'n klas 'pokkejeugd' die heel de dag "kanker" "kanker" roepen in elke zin tussen elk woord... Die komen zichzelf keihard tegen, en zullen hun eigen gedrag niet accepteren van hun. Misschien is het onvermijdelijk dat de leraar meer macht zal gaan krijgen in de toekomst om eens een tik uit te delen.

Ik ben van mening dat lerare(sse)n een uitbreiding/verlengstuk zijn van de opvoedende taak van de ouders, dus als er zoveel ouders zijn die hun kind uit eigen overweging nooit een corrigerende tik zullen geven, dan zullen er rellen komen als de leraar dat wel mag.. maar we leven in een samenleving die zo divers is, en niet weet wat het nu eigenlijk wil, dat we er nooit meer uit gaan komen. We laten ons veels te veel gek maken door allerlei kul-onderzoeken, media etc etc.

een corrigerende tik ga je niet dood van, je beland er niet van in het gekkenhuis, je wordt er niet depressief van, je leeft er niet korter van.. ik kan nog wel even doorgaan. Kortom, ik ben ook zeker voor meer macht terug bij de leraar.
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 14:35 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

100 procent mee eens.
man... het niveau van deze wereld gaat snel bergaf.
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 14:37 schreef galop het volgende:

[..]

man... het niveau van deze wereld gaat snel bergaf.
Leg dat eens uit?
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 14:39 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Leg dat eens uit?
heb je net niet gelezen wat ik heb gereplied?

dit heeft niks met leeftijd en jeugd te maken. het gaat om de acties en reacties. en als je geweld goedpraat (en zeker voor redenen zoals deze) ben "je" (algemeen en dus niet persoonlijk nemen) niet van hoog niveau.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 11:33 schreef Jeff89 het volgende:
Ik heb het filmpje even gekeken, en voor zover ik kan zien flipt die ouwe helemaal door, vliegt meerdere leerlingen zonder aanwijsbare reden aan, en als hij dan iemand bij de keel lijkt te grijpen, rent er een groepje leerlingen heen en ligt hij ineens op de grond..
Oftewel, die rat vond het maar wat heerlijk op leerlingen in te beuken, en viel toen met zn lompe porum tegen de grond.. Een jongen van 17 moet daar het slachtoffer van worden, terwijl die zich gewoon verdedigde..
goed kijken tjap!
Hij pakt 1 jongen aan, en die doet weinig tegen die ouwe!
er komt wel een dikke pauper in ze rug gesprongen met een knie!

userIcon
Hm die ouwe valt eerst die dikke aan, die de man netjes afweert en van zich af duwt en een paar stappen achteruitzet. Vervolgens begint een klein kereltje met zijn vinger ze wijzen en maakte zo te zien een aantal opmerkingen. Waardoor de agressieve ouwe vent het kleine kereltje naar de strot vliegt.
Die dikke begint ook pas op dat moment te lopen en deelt dan een trap uit.
Ik praat die trap niet goed, maar als die vent van begin af aan niet zo agressief had gehandelt was er denk ik ook niets gebeurt
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 14:43 schreef galop het volgende:

[..]

heb je net niet gelezen wat ik heb gereplied?

dit heeft niks met leeftijd en jeugd te maken. het gaat om de acties en reacties. en als je geweld goedpraat (en zeker voor redenen zoals deze) ben "je" (algemeen en dus niet persoonlijk nemen) niet van hoog niveau.
Het is altijd te prefereren dat er geen geweld gebruikt wordt, maar je kan je afvragen wat verstandig is in dit geval.

Ik vind best dat er respect moet zijn voor leraren, en dat dat op een bepaalde manier afgedwongen moet worden, en je merkt ook de laatste tijd dat het respect ver te zoeken is voor leraren.

Nu kun je wel zeggen dat je respect moet verdienen, maar zo denken lang niet alle leerlingen erover, sterker nog, er is een groot deel van de leerlingen die denken dat ze van nature 'recht hebben' op respect.

En zo lang dat verschil van mening er is tussen leraren en leerlingen, is het misschien wel handig om dit respect op een bepaalde manier af te dwingen zodat de leraren les kunnen geven zonder zich druk te hoeven maken zonder allerlei bijzaken.
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 14:48 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

goed kijken tjap!
Hij pakt 1 jongen aan, en die doet weinig tegen die ouwe!
er komt wel een dikke pauper in ze rug gesprongen met een knie!

En welke situatie is erger:
man grijpt minderjarige (die zich niet kan verweren of enigszins fysiek geweld heeft gepleegd) bij de keel.

of

minderjarige schopt een man die een minderjarige aanvalt. (welliswaar in de rug)
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 14:53 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Het is altijd te prefereren dat er geen geweld gebruikt wordt, maar je kan je afvragen wat verstandig is in dit geval.

Ik vind best dat er respect moet zijn voor leraren, en dat dat op een bepaalde manier afgedwongen moet worden, en je merkt ook de laatste tijd dat het respect ver te zoeken is voor leraren.

Nu kun je wel zeggen dat je respect moet verdienen, maar zo denken lang niet alle leerlingen erover, sterker nog, er is een groot deel van de leerlingen die denken dat ze van nature 'recht hebben' op respect.

En zo lang dat verschil van mening er is tussen leraren en leerlingen, is het misschien wel handig om dit respect op een bepaalde manier af te dwingen zodat de leraren les kunnen geven zonder zich druk te hoeven maken zonder allerlei bijzaken.
Bij mij gaat het nu niet zo zeer om de functies van de betrokkenen of de verhouding onderling. maar om de feiten.

Het probleem dat jongeren te weinig respect hebben voor ouderen is een hele andere kwestie.

anderzijds ben ik verhuist naar belgie, en ben daar ook naar school gegaan.
Hier hebben de leerlingen wel nog respect voor de leerkrachten. En dit echt in groot contrast met nederland.
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 14:58 schreef galop het volgende:

[..]

Bij mij gaat het nu niet zo zeer om de functies van de betrokkenen of de verhouding onderling. maar om de feiten.

anderzijds ben ik verhuist naar belgie, en ben daar ook naar school gegaan.
Hier hebben de leerlingen wel nog respect voor de leerkrachten. En dit echt in groot contrast met nederland.
Tja...als je voor de feiten alleen af gaat op dit filmpje, dan weet ik niet of je alle feiten hebt.

Dat gezegd hebbend: ik vind 60-uur een mooie straf voor de jongen, en die medewerker van die school mag niet meer werkzaam zijn op een school.

Volgens mij was de nogal obese jongen die de medewerker van de school aanviel, niet eens aangevallen door de leraar.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 15:03 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Tja...als je voor de feiten alleen af gaat op dit filmpje, dan weet ik niet of je alle feiten hebt.

Dat gezegd hebbend: ik vind 60-uur een mooie straf voor de jongen, en die medewerker van die school mag niet meer werkzaam zijn op een school.

Volgens mij was de nogal obese jongen die de medewerker van de school aanviel, niet eens aangevallen door de leraar.
Dan heb je niet goed gekeken, de eerste jongen die aangevallen wordt is de jongen die hem later in zijn rug trapt.
userIcon
Eigenschuld van die strontlul.


En dan bedoel ik die leraar. Doe ff normaal zeg. Dat ze nou niks wisten van examenstunts in 1903..
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 15:10 schreef Dynamical het volgende:

[..]
Dan heb je niet goed gekeken, de eerste jongen die aangevallen wordt is de jongen die hem later in zijn rug trapt.
Inderdaad, het lijkt alsof die medewerker eerder een beetje erg agressief uit de hoek kwam tegen de dader (nadat die hem schijnbaar nogal grof uitschold oid), maar die verkocht hem toen al een flinke stomp op het hoofd waar hij ook al zichtbaar van genoot, grijzend omkijkend naar z'n klasgenoten.

Terwijl de medewerker in kwestie vervolgens met een andere leerling aan het worstelen is rent hij er, duidelijk genietend van zijn nieuwe plan, op af en geeft de man een rotschop terwijl die 'm niet aan kan zien komen. Zo laf...

Ik begrijp hier maar weinig van, ik was vroeger best brutaal maar schoolmedewerkers fysiek aanvallen behoorde echt niet tot de opties. Wat mij betreft zou deze minkukel zeker flinker aangepakt mogen worden dan deze 60 uur taakstraf. Maargoed, ik ken de jongen en zijn situatie niet, de rechter en het OM wel. Kan me ook voorstellen dat hij door z'n omgeving al aardig gestraft is.
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 15:26 schreef Subeta het volgende:
Eigenschuld van die strontlul.

En dan bedoel ik die leraar. Doe ff normaal zeg. Dat ze nou niks wisten van examenstunts in 1903..
Dat maakt het nog niet goed om 'm te gaan slaan en/of schoppen. Als jij daar anders over denkt zie ik 'n bijzonder rooskleurige toekomst voor je tegemoet
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 11:39 schreef yveZ het volgende:
Ik heb toendertijd ook het filmpje gezien op dumpert en net nogmaals bekeken. Ik vind dat die medewerker zelf erg agressief doet. Die schoelier smijt water in zijn gezicht, de medewerker stormt op hem af, wordt afgeweerd en rent vervolgens op een totaaaaal andere leerling af grijpt hem bij de keel en duwt hem weg, je ziet inderdaad die leerlingen aan komen lopen/rennen en in ene ligt ie op de grond.

De straf die die medewerker nu heeft (ernstig letsel) is natuurlijk verschrikkelijk, maar ik vind niet dat die leerling daar schuldig aan is.
Eensch. Belachelijk bovendien dat die jongen -die niets met opzet zo heeft bedoeld- nu dezelfde straf krijgt opgelegd als een volwassen meervoudig verkrachter Nederland
Ik heb het verhaal van mensen van die school gehoord en heb meerdere artikelen erover gelezen in de plaatselijke krant ik wil toch even uitleggen hoe het volgens mij ging:

er was een eindexamenstunt waarbij er een ontruiming zou plaatsvinden (terwijl er niks aan de hand was dus!) De stuntcommissie had echter niet alle BHVers( de mensen die ondersteunen bij een ontruiming) ingelicht. Deze man was BHVer en was niet ingelicht.

Omdat hij de school wilde ontruimen en omdat sommige leerlingen dat weigerden (die wisten dus dat ze natgespoten zouden worden, die man in het filmpje wist dat niet) wilde hij ervoor zorgen datmensen naar buiten gingen.

Vervolgens gooit iemand een fles water in zn gezicht (ik vind dit niet een beetje natgooien, dit slaat gewoon nergens op) waardoor hij door het lint gaat. Ik vermoed dat iemand hem toen erg heeft uitgescholden omdat hij opeens op iemand anders afstapt.

Als iemand vervolgens met zn volle gewicht op iemand afspringt dan ben je niet goed wijs. Ik denk dat het gewoon pure agressie was van de jongen die die oude man verwondt. Daarom heb ik totaal geen medelijden met die jongen. Ik vind het ok als je je vriend wilt helpen, maar dan trek je ze uit elkaar en spring je niet zomaar achter op iemand.
Die vent heeft zijn verdiende loon gekregen.
Beetje die kinderen dreigend vastpakken en agressief doen.
Nu moet hij dankzij zo'n 'kind' revalideren.

Wat hebben we nu geleerd ,meneer de volwassen lafbek?
userIcon
Ik zit zelf op betreffende locatie. Er was een oefening gepland, maar het was blijkbaar grappig om mensen nat te gooien, humor van een emmer water dus. Niet goed gecommuniceerd, is mij door meerdere leraren vertelt. Ik heb gehoord dat de dader ook niet naar het eindexamenfeest mocht en is uitgesloten van verdere activiteiten betreffende de examens.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 12:48 schreef B-FliP het volgende:

[..]

De val is door een trap in de rug...
Ah, dat wist ik dan weer niet....

in dat geval: Hoogste boom voor die knul...
Geen respect dat is wat er aan schort ... hoop dat de oude hersteld.
userIcon
Om een blank zwart discusssie te voorkomen dit was een blanke
userIcon
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 16:29 schreef PartijVoorVerboden het volgende:
Om een blank zwart discusssie te voorkomen dit was een blanke
Donder toch op er is geen blank-zwart discussie... dit komt enkel voor in jouw domme hoofdje
userIcon
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 15:26 schreef Subeta het volgende:
Eigenschuld van die strontlul.


En dan bedoel ik die leraar. Doe ff normaal zeg. Dat ze nou niks wisten van examenstunts in 1903..
Over dat debiele gescheld zal ik maar niet beginnen, daar raak je hier wel aan gewend op Fok!
Ik kan alleen maar hopen dat je zelf straks als oudere te maken krijgt met dit soort opgeschoten pubers. Wedden dat je dan ineens heel anders piept?
userIcon
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 16:16 schreef jehovaguerilla het volgende:
Die vent heeft zijn verdiende loon gekregen.
Beetje die kinderen dreigend vastpakken en agressief doen.
Nu moet hij dankzij zo'n 'kind' revalideren.

Wat hebben we nu geleerd ,meneer de volwassen lafbek?
Wie is er eigenlijk de lafbek hier? De conciërge die het aandurft om tegen een hele hoop opgeschoten pubers op te treden, of die dikke walrus die met al zijn overtollige gewicht vol op zijn rug springt?

userIcon
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 11:55 schreef mantamanta het volgende:

[..]

Bekijk jij nou eerst even de beelden, en geef dan nog een keer een reactie!

Die man vliegt die jongenhardstikke agressief letterlijk naar de keel, en valt. Direct daarna. Het is niet alsof die jongen op hem heeft in staan hakken.
Die jongen die heeft hoogstends geprobeerd die man van zich af te duwen. Bekijk de link in het bericht maar.
Misschien moet je zelf ook eens een keertje opnieuw kijken. Hij wordt van achteren aangevallen door een vette mongool.
userIcon
Ik zit zelf op het Esdal in Emmen, en die dag dat het gebeurde was ik er ook.
De vent die hem trapte ken ik.
De examenstunt ging dat het brandalarm afging, iedreen naar buiten en de 6e klassers stonden daar met water te gooien
die vent kon er niet tegen en begon die mensen te stoppen
en daarna trapte die vent hem
alle heisa, politie, brandweer. ambulance
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 11:51 schreef AIRmichael het volgende:
De oplossing tegen wateroverlast is heel simpel en hoeft niet met geweld opgelost te worden.

[afbeelding]
haha, hierdoor werd mijn dag nog beter
Onderwijsondersteunende... Gewoon een bittere, agressieve oude man met een Melkert-baan. Die trap ha ie kunnen verwachten met zijn gedrag
48  van 248 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer14
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak6
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden