Stelletjes trekken in De Gouden Kooi

De tv-villa De Gouden Kooi heeft weer nieuwe bewoners. De afgelopen dagen hebben zeven vrouwen en vijf mannen hun intrek in het met camera's behangen huis genomen. Ze doen mee aan het nieuwe dagelijkse RTL5-programma Can't Buy Me Love, dat draait om relaties en geld.

Can't Buy Me Love, dat zondag begint, is ontwikkeld door John de Mol. In de eerste weken is het spel een soort stoelendans. Elke week vallen de twee vrouwen zonder man af. Zij worden meteen vervangen door twee nieuwe single vrouwen die op hun beurt zullen proberen een man te veroveren.

Geld verdienen de stellen met opdrachten. Dat geld belandt op de creditcards van de mannen, met wie de vrouwelijke partners iedere week uitgebreid gaan winkelen zonder dat ze bij manlief hoeven te verantwoorden of ze een kwart of de helft van het geld hebben uitgegeven.

Niet geheel onbelangrijk, omdat na acht weken het eerste stel met het minste geld op de creditcard moet vertrekken. Zuinigheid loont dus. Het stel dat na dertien weken het meeste geld heeft, maakt kans op de hoofdprijs van 100.000 euro plus het overgebleven saldo op de creditcard.