GL-Kamerlid Duyvendak geeft inbraak toe

Politiek • Geschreven door Rob (R@b) op 05-08-2008 @ 19:13
print 

GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak geeft in zijn boek 'Klimaatactivist in de politiek’ toe dat hij in 1985 heeft ingebroken in het ministerie van Economische Zaken. Daarbij maakte hij plannen buit om kerncentrales te bouwen. In zijn boek, dat op 20 augustus verschijnt, beschrijft Duyvendak deze inbraak die hij zijn ''eerste milieuactie'' noemt.

Toenmalig minister Gijs van Aardenne (VVD) kwam in het nauw doordat de plannen op straat kwamen te liggen. Duyvendak noemt de actie daarom een groot succes. ''Niemand heeft ooit geweten wie er in deze actiegroep zaten.''

Tot nog toe had de GroenLinks-politicus altijd ten stelligste ontkend dat hij iets met die inbraak te maken had. In een interview met het Parool in 1996 loog hij glashard: ''Ik was niet bij die inbraak, tot op de dag van vandaag weet ik niet wie er bij betrokken waren. Sterker nog, onlangs is er iemand op dit onderwerp gepromoveerd en zelfs die man kon de namen niet achterhalen.'' In zijn boek toont Duyvendak geen berouw: ''Ik vond dit soort acties legitiem, maar werd steeds resoluter in mijn afwijzing van geweld.''

De inbraak in het ministerie is inmiddels verjaard. Duyvendak maakt zich er verder ook niet druk over. In de jaren 80 werd hij namelijk al eens veroordeeld voor een inbraak die hij in 1984 pleegde in een militair complex in Dubbeldam namens de antimilitaristische actiegroep Onkruit. Daarvoor moest hij zes weken de cel in en kreeg hij een strafblad.  Dat laatste vormt overigens geen belemmering om Kamerlid te worden. Het is immers aan een partij en de kiezers of ze iemand met een strafblad als politicus willen hebben.

VVD, D66 en PVV hebben afwijzend gereageerd op Duyvendaks nieuwste ontboezeming. De liberalen willen dat het OM uitzoekt wat er moet gebeuren. De PVV betreurt het dat de Tweede Kamer een ''ordinaire inbreker'' als een van haar leden heeft en D66 vindt dat het de geloofwaardigheid van Duyvendak ''niet ten goede komt.''

Duyvendak is overigens ook nog een tijdje verdacht geweest van directe betrokkenheid bij het terreurnetwerk RaRa, dat in de tweede helft van de jaren tachtig voor grote paniek in ons land zorgde. Bij aanslagen op Makro-vestigingen, tankstations en andere doelwitten werd voor meer dan 100 miljoen gulden schade veroorzaakt. Ook aanslagen op ministeries, marechausseekazernes en het huis van PvdA-staatssecretaris Aad Kosto (asielzaken) in 1991 werden aan RaRa toegeschreven.  Bewijzen voor betrokkenheid bij RaRa van Duyvendak zijn echter nooit gevonden.

'Klimaatactivist in de politiek’

Bron: Elsevier


Lees ook:

» 12:48 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV56
» 09:19 'Onvrede binnen VVD om samenwerking PVV'52
» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37
» 08/02 GroenLinks boos over schrappen 80 km-zones40


delen | eKudos nujij

6692 views / 71 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 71 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
nou fraai is dat en dan mag je gewooon de tweede kamer in?

er uit met die gozert!!!
userIcon
Die is precies op zijn plaats tussen al die andere boeven.
userIcon
dit kan je ook maken van het onderschrift van de foto

politiemaat vist in de klikitaci

ik weet alleen nog niet zo goed wat de klikitaci is. Ik hoop dat het een meertje is ergens waar niet gevist mag worden
userIcon
Het is te hopen dat hij nu meteen de tweede kamer mag verlaten zonder gouden hand druk uiteraard.
userIcon
Linkse ratten
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:18 schreef Big_Yin het volgende:
Het is te hopen dat hij nu meteen de tweede kamer mag verlaten zonder gouden hand druk uiteraard.
Die domme wereldverbeteraar blijft gewoon zitten denk ik.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:23 schreef totenkopf het volgende:
Hopelijk is het nog niet verjaard, zoja, jammer, zoniet, aanklagen die handel en gelijk uit de tweede kamer.
Ja het is jammer genoeg wel verjaard.
Hij heeft ook een beloning uitgeloofd voor de persoon die de Paus zou vermoorden toen hij naar Nederland kwam en heeft nog meer van dit soort fraaie dingen gedaan.

Duyvendak hoort in de bak!
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:17 schreef Toiletboy het volgende:
dit kan je ook maken van het onderschrift van de foto

politiemaat vist in de klikitaci

ik weet alleen nog niet zo goed wat de klikitaci is. Ik hoop dat het een meertje is ergens waar niet gevist mag worden


Geeft geen hits op Google. Dan is het écht niks.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:25 schreef plum het volgende:
ZO GELOOFWAARDIG dit kabinet, oh zo geloofwaardig!
Hoe zou het nu toch komen dat de kiezers geen grein vertrouwen meer in deze regering hebben?
En die Balkellende maar roepen over NORMEN EN WAARDEN!
Wat zou hij daar nu toch mee bedoelen?
Vrij inbraak?
Vrij valse getuigenissen verspreiden?
Vrij stelen?
Vrij schade veroorzaken?
Of hoort dat soms bij de vrije meningsuiting?
Hoe vreemd dat ik niet verwonderd ben?
Vanavond nog uit de kamer royeren die hele partij!
En zo moest het eigenlijk gaan met alle volksverlakkende partijen!
zo, je hartje weer gelucht?
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:25 schreef plum het volgende:
ZO GELOOFWAARDIG dit kabinet, oh zo geloofwaardig!
Hoe zou het nu toch komen dat de kiezers geen grein vertrouwen meer in deze regering hebben?
En die Balkellende maar roepen over NORMEN EN WAARDEN!
Wat zou hij daar nu toch mee bedoelen?
Vrij inbraak?
Vrij valse getuigenissen verspreiden?
Vrij stelen?
Vrij schade veroorzaken?
Of hoort dat soms bij de vrije meningsuiting?
Hoe vreemd dat ik niet verwonderd ben?
Vanavond nog uit de kamer royeren die hele partij!
En zo moest het eigenlijk gaan met alle volksverlakkende partijen!
Wat de NEUK heeft GroenLinks met het kabinet of de regering te maken?

Heb ik iets gemist en zit GroenLinks tegenwoordig in de coalitie? Of heeft Plum gewoon nog niet eens het kleinste beetje begrepen van het verschil tussen regeringspartijen en oppositie?
Hoor ze nou is krokodillentranen huilen, de schijtbakken van PVV VVD en D66
Het echte gajes noemt ons zijn onderdanen, en hele volksstammen schikken zich met graagte in die Knechtenrol.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:28 schreef DaanA het volgende:
Wat de NEUK heeft GroenLinks met het kabinet te maken?
Dat krijg je met die rechtse rukkertjes, slim zijn ze niet.
De hele Tweede Kamer zit vol met ratten.
Politici zijn sowieso niet te vertrouwen.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:25 schreef plum het volgende:
ZO GELOOFWAARDIG dit kabinet, oh zo geloofwaardig!
Hoe zou het nu toch komen dat de kiezers geen grein vertrouwen meer in deze regering hebben?
En die Balkellende maar roepen over NORMEN EN WAARDEN!
Wat zou hij daar nu toch mee bedoelen?
Vrij inbraak?
Vrij valse getuigenissen verspreiden?
Vrij stelen?
Vrij schade veroorzaken?
Of hoort dat soms bij de vrije meningsuiting?
Hoe vreemd dat ik niet verwonderd ben?
Vanavond nog uit de kamer royeren die hele partij!
En zo moest het eigenlijk gaan met alle volksverlakkende partijen!
Uhm, Duyvendak zit niet in het kabinet en niet in de regering.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:28 schreef DaanA het volgende:

[..]

Wat de NEUK heeft GroenLinks met het kabinet te maken?
Hé hé, denk een beetje aan je taal gebruik . . .
Zeg dan : Wat de NEUK heeft GL met het kabinet te maken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:15 schreef dopje82 het volgende:
nou fraai is dat en dan mag je gewooon de tweede kamer in?

er uit met die gozert!!!
Tja zo gaat dat kennelijk. In Duitsland mocht de bepaald niet onomstreden politicus Joschka Fischer ook aanblijven...
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:31 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Hé hé, denk een beetje aan je taal gebruik . . .
Zeg dan : Wat de NEUK heeft GL met het kabinet te maken.
Ik durf best GroenLinks uit te spreken hoor.

GroenLinks.

Dat mag van mijn mama.

(Ze is zelfs lid. )
userIcon
Je zou toch een inbreker in je fractie hebben
Maar GL let daar natuurlijk niet op. Zo'n vent hoort per direct op straat.

Daar gaat je geloofwaardigheid
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:15 schreef dopje82 het volgende:
nou fraai is dat en dan mag je gewooon de tweede kamer in?

er uit met die gozert!!!
Balkenende heeft met de Amerikanen een illegale oorlog gevoerd, liegt aan de lopende band hierover tegen het volledige Nederlandse volk en mag gewoon Ministerpresident blijven.

Hirsch Ballin is bewezen fraudeur en mag verdomme gewoon Minister van -nota bene- Justitie zijn.

Dus waarom zou een inbraakje opeens een te zwaar vergrijp zijn?
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:31 schreef blonchi het volgende:

[..]

Tja zo gaat dat kennelijk. In Duitsland mocht de bepaald niet onomstreden politicus Joschka Fischer ook aanblijven...
Fischer was geen volksvertegenwoordiger.

Volksvertegenwoordigers kun je niet uit de Kamer zetten. Natuurlijk niet. Die zijn door het volk gekozen en niemand kan het volk overrulen.
userIcon
zodra rara verjaard is zal er wel weer n nieuw bericht op fok komen..
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:25 schreef plum het volgende:
ZO GELOOFWAARDIG dit kabinet, oh zo geloofwaardig!
Jij hebt het duidelijk niet begrepen

Dat Duyvendak niet al te koosjer is is allang bekend, hij past daarmee prima in de politiek.
userIcon
Geen zorg, gesubsidieerd extreem-links blijft toch wel op ze stemmen. Daar hangt hun boterham immers vanaf.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:32 schreef DaanA het volgende:

[..]

Ik durf best GroenLinks uit te spreken hoor.

GroenLinks.

Dat mag van mijn mama.

(Ze is zelfs lid. )



Al noemde je ze skniLneorG of zoiets. Ze hadden net zo goed allemaal dezelfde naam kunnen hebben Bijvoorbeeld . .
IK EERST
EIGENBELANG
DE REST KAN STIKKEN
of IKKE IKKE IKKE
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:35 schreef plum het volgende:

[..]

Waar heb ik precies geschreven dat Duivendak in de regering zit?
Hij maakt in de fractie van GL wel deel uit van de kamer, en daarover schreef ij "direct royeren die hele partij, dat heb jij toch zeker wel gelezen?
Jij hebt het over de geloofwaardigheid van de regering en dit kabinet in een reactie op dit artikel.
Zeg wel wat over die criminele bende Groen-Links vraag mijzelf wel af wat die linkse rukkers hier op Fok nu weer verzinnen om dit goed te praten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:37 schreef MrBadGuy het volgende:

Dat Duyvendak niet al te koosjer is is allang bekend, hij past daarmee prima in de politiek.
Kan me goed voorstellen dat je het niet hebt op politici, maar er is dus een verschil tussen 'politicus' en een 'crimineel'.

De eerste kunnen we defacto niet zonder, de 2de kunnen we missen als kiespijn.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:37 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]




Al noemde je ze skniLneorG of zoiets. Ze hadden net zo goed allemaal dezelfde naam kunnen hebben Bijvoorbeeld . .
IK EERST
EIGENBELANG
DE REST KAN STIKKEN
of IKKE IKKE IKKE
Yep, want die inbraak deed hij puur uit eigenbelang
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kan me goed voorstellen dat je het niet hebt op politici, maar er is dus een verschil tussen 'politicus' en een 'crimineel'.

De eerste kunnen we defacto niet zonder, de 2de kunnen we missen als kiespijn.
Wanneer worden Balkenende en Ballin dan weggewerkt?
Beetje last van hypocrisie, jochie?
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:41 schreef dadoc het volgende:

[..]

Yep, want die inbraak deed hij puur uit eigenbelang
Maar er over liegen tot het verjaard was klaarblijkelijk wel. Lekker consequent
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:42 schreef dadoc het volgende:

[..]

Wanneer worden Balkenende en Ballin dan weggewerkt?
Beetje last van hypocrisie, jochie?
Jij reageert fel op iemand die nog geen woord over schuld of onschuld van Balkende of Hirsch Ballin heeft gerept !

Men zou bijna denken dat je de wandaden van Duyvendak probeert te bagatelliseren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:42 schreef dadoc het volgende:

[..]

Wanneer worden Balkenende en Ballin dan weggewerkt?
Beetje last van hypocrisie, jochie?


A) ben ik BESLIST geen fan van die 2

B) hebben die een strafblad dan?
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:50 schreef Carliano het volgende:

[..]
Nee, is zoiets als 'je plaats kennen, maar het zo af en toe nog eens proberen'
Toe maar, een inbraak bekennen.
Zoveel lef zie ik Geert Wilders nog niet hebben.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:41 schreef dadoc het volgende:

[..]

Yep, want die inbraak deed hij puur uit eigenbelang
Waarschijnlijk wel want hij probeerd er nu mee in the picture tekomen. Als hij een beetje het het idee had gehad om het gezamenlijke belang van GL te steunen dan had hij dit niet gepubliceerd. Was puur eigenbelang want nu heeft hij aandacht.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, is zoiets als 'je plaats kennen, maar het zo af en toe nog eens proberen'
Vandaar dus zijn boosheid die alleen maar verklaarbaar is uit bitterheid
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:41 schreef dadoc het volgende:

[..]

Yep, want die inbraak deed hij puur uit eigenbelang
Owww, werkt dat zo

Als ik maar een leuk, links excuus bedenk, en mezelf vertel dat ik 'Robin Hood' ben, dan mag je best inbreken.

Dan mag je ook aanslagen plegen, dan mag je ook brandstichten...
man pberends (Redactie Frontpage) 05-08-2008 @ 20:13 fotoboek no homepage
userIcon
Je zou dat denken dat een klimaatactivist juist voor kerncentrales is...

rare jongens die linkse mafkezen.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:47 schreef plum het volgende:

[..]

Ja precies, als de kamer waar de leden van de regering uit afkomstig zijn al corrupt en oneerlijk is, is het dan een wonder dat de regering dat dan ook is?
Het zijn allemaal appeltjes uit de zelfde mand!
En bij de meesten zit er wel een plekje aan!
Okee, dus het kabinet en de tweede kamer zijn helemaal corrupt, en die conclusie trek je aan de hand van het feit dat Duyvendak nu een inbraak toegeeft die hij jarenlang verzwegen heeft? Wauw...

Ik ben het niet eens met de besluiten die het kabinet neemt, en er zijn er een paar die ik liever zie verdwijnen, maar dat wil niet zeggen dat ik het hele kabinet corrupt vind. Het feit dat ik het niet met een aantal volksvertegenwoordigers eens ben, en ik sommige ook crimineel vind (zoals Duyvendak bijvoorbeeld) wil ook niet zeggen dat ik de hele tweede kamer corrupt vind.

Maar dat is een conclusie die jij even in één adem trekt. Jij vind ook alle moslims terroristen omdat er een paar moslims zijn die zich terroristisch gedragen?
Marokkanen zijn allemaal crimineel omdat er een paar crimineel zijn?
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:25 schreef plum het volgende:
ZO GELOOFWAARDIG dit kabinet, oh zo geloofwaardig!
Hoe zou het nu toch komen dat de kiezers geen grein vertrouwen meer in deze regering hebben?
En die Balkellende maar roepen over NORMEN EN WAARDEN!
Wat zou hij daar nu toch mee bedoelen?
Vrij inbraak?
Vrij valse getuigenissen verspreiden?
Vrij stelen?
Vrij schade veroorzaken?
Of hoort dat soms bij de vrije meningsuiting?
Hoe vreemd dat ik niet verwonderd ben?
Vanavond nog uit de kamer royeren die hele partij!
En zo moest het eigenlijk gaan met alle volksverlakkende partijen!
Mooi gedicht
GL zit alleen niet in het kabinet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:32 schreef DaanA het volgende:

[..]

Ik durf best GroenLinks uit te spreken hoor.

GroenLinks.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:13 schreef totenkopf het volgende:

[..]

1) Wilders heeft 'waarschijnlijk' nooit ingebroken
2) Lef ?? het is verjaard, dus what's the point ?
Lef hebben is het bekennen terwijl het nog niet verjaard is !!
Ja iets bekennen als het verjaard is is juist laf.
Ik snap dat hele verjaren trouwens niet, mocht die verkrachter van Utrecht bv ooit nog gepakt worden gaat tie voor een heleboel zaken vrijuit misschien zelfs wel voor allemaal.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:14 schreef Snapcount2 het volgende:

Marokkanen zijn allemaal crimineel omdat er een paar crimineel zijn?
Allemaal wil ik niet zeggen maar een paar
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja iets bekennen als het verjaard is is juist laf.
Ik snap dat hele verjaren trouwens niet, mocht die verkrachter van Utrecht bv ooit nog gepakt worden gaat tie voor een heleboel zaken vrijuit misschien zelfs wel voor allemaal.
Nu je het erover hebt......

.....zal me niets verbazen dat Duyvendak over jaar of 10 een boek gaat schrijven over zijn periode als Utrechtse serieverkrachter. Hij voldoet volledig aan de beschrijving !
50  van 71 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 12:48 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV56
» 09:19 'Onvrede binnen VVD om samenwerking PVV'52
» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37
» 08/02 GroenLinks boos over schrappen 80 km-zones40


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden