Rookverbod blijft van kracht in kleine horeca

Nederland • Geschreven door Rob (R@b) op 09-07-2008 @ 11:04
print 

De voorzieningenrechter in Den Haag heeft vanochtend bepaald dat kleine café's zich net als andere horecagelegenheden gewoon moeten houden aan het rookverbod, dat sinds 1 juli van kracht is.

Stichting Red de kleine horecaondernemer had de procedure aangespannen omdat ze vinden dat CDA-minister Ab Klink van Volksgezondheid een afweging heeft gemaakt met het oog op belangen van de horeca in het algemeen, zonder rekening te houden met de specifieke belangen van kleine zaken.

De 'kleine horeca' zegt vaak niet genoeg geld of ruimte te hebben voor het creëren van een aparte rookruimte. Ze wilden een uitzonderingspositie.  De rechter ging daar niet in mee. Hij vindt dat het belang voor de volksgezondheid groter is dan de belangen van de ondernemers.


Bron: Radio 1


Lees ook:

» 13:59 PvdA wil gratis technische studies43
» 13:22 Man die agente neerstak was 45-jarige Hagenaar36
» 11:49 Drukte op wegen naar de kust20
» 11:47 GroenLinks krabbelt iets op, VVD levert weer in138


delen | eKudos nujij

9210 views / 158 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 158 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
Niets aan te doen! Dit geldt voor iedereen, dus ook voor deze lui.

Dit is gewoon overleven van de sterkste.
userIcon
Ach, van roken krijg je kanker.
userIcon
terecht vorige week uit eten geweest in nu rookvrije gelegenheid toch wel lekker
Ja, maar mijn stamcafé is nu wel uitgestorven. Heel fijn, bedankt Ab!
lekker man.. die geur van zweet en alcohol in de kroeg, etc. etc.

die mannen in Den Haag komen daar natuurlijk niet.
Die zitten gezellig in de kamer dikke sigaren te paffen met een whiskey erbij.
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:06 schreef melihmarquez het volgende:
Ach, van roken krijg je kanker.
Van dit kabinet ook
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:06 schreef melihmarquez het volgende:
Ach, van roken krijg je kanker.
Van in Europa wonen krijg je ook vrijwel gegarandeerd kanker.
Blame the east-europeans.
Achterlijk rookverbod
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:06 schreef Peet59 het volgende:
terecht vorige week uit eten geweest in nu rookvrije gelegenheid toch wel lekker
Read the lines.....not only the title....
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:06 schreef Peet59 het volgende:
terecht vorige week uit eten geweest in nu rookvrije gelegenheid toch wel lekker
Judas
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:06 schreef melihmarquez het volgende:
Ach, van roken krijg je kanker.
Leven eindigt altijd met de dood... om even nutteloos te reageren.

Ik ben heel erg benieuwd waar dit heen gaat. Gezien het massaal negeren van deze regel zou je bijna denken dat er iets toch niet aan klopt. Laat, net als bij onze zuiderburen, horeca gelegenheden vrij om te kiezen of ze rookvrij willen zijn of niet? Maar ja, de regel is hier net iets anders, het gaat om het personeel... ik ben benieuwd.
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:08 schreef p_streetcore het volgende:
lekker man.. die geur van zweet en alcohol in de kroeg, etc. etc.

die mannen in Den Haag komen daar natuurlijk niet.
Die zitten gezellig in de kamer dikke sigaren te paffen met een whiskey erbij.
In mijn kroeg ruikt het niet naar zweet.
userIcon
Gewoon je personeel eruit pleuren en als ondernemer zelf achter de toog gaan staan. Mogen al je klanten gewoon door blijven paffen.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:08 schreef p_streetcore het volgende:
lekker man.. die geur van zweet en alcohol in de kroeg, etc. etc.
Precies .
Zweet is goed te ruiken.

Club hier was uitgestorven het weekend, daar waar normaal een hele rij staat om naar binnen te komen.


Gaat niet veel goed doen dat rookverbod.

*me is niet-roker btw
Ik vind het heel lullig voor ze maar ja, waar trek je de grens? Straks komt iedereen wel met een voorstel voor het maken van een uitzondering...
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:08 schreef p_streetcore het volgende:
lekker man.. die geur van zweet en alcohol in de kroeg, etc. etc.

die mannen in Den Haag komen daar natuurlijk niet.
Die zitten gezellig in de kamer dikke sigaren te paffen met een whiskey erbij.
Jij houdt niet van de geur van alcohol?
userIcon
Nu maar de opmerkingen afwachten van alle zielige (linkse) antirook homo's.

Roken moet mogen !!!!
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:13 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Ik vind het heel lullig voor ze maar ja, waar trek je de grens? Straks komt iedereen wel met een voorstel voor het maken van een uitzondering...
Als eigenaar van een cafe zelf de keuze kunnen maken lijkt mij anders niet verkeerd.
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:12 schreef KutKat het volgende:

[..]

In mijn kroeg ruikt het niet naar zweet.
Wel als je de WC deur dicht doet
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:12 schreef AlphaOmega het volgende:
Maar ja, de regel is hier net iets anders, het gaat om het personeel... ik ben benieuwd.
Dat is dus het punt van mijn stamkroeg. De bediening (de eigenaren) rookt zelf ook. Wat is het dan voor achterlijke regel dat er dan niet gerookt mag worden.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:13 schreef wise het volgende:

[..]

Precies .
Zweet is goed te ruiken.

Club hier was uitgestorven het weekend, daar waar normaal een hele rij staat om naar binnen te komen.


Gaat niet veel goed doen dat rookverbod.

*me is niet-roker btw
Axe zou zijn kans moeten pakken Tijd voor een nieuwe campagne!
userIcon
Alles zelfbediening maken, gelijk van dat stomme antirook gezeik voor personeel af
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:12 schreef Xessive het volgende:
Gewoon je personeel eruit pleuren en als ondernemer zelf achter de toog gaan staan. Mogen al je klanten gewoon door blijven paffen.
Waar haal je deze nonsens vandaan?
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:13 schreef wise het volgende:

[..]

Precies .
Zweet is goed te ruiken.

Club hier was uitgestorven het weekend, daar waar normaal een hele rij staat om naar binnen te komen.


Gaat niet veel goed doen dat rookverbod.

*me is niet-roker btw
voor mij goed die zweetlucht. Ik stink vaak, maar ze ruiken niet meer dat het van mij komt. maar maakt op zich niet uit want van moeder mag ik nooit uit dus omdat ik er nog niet aan toe ben om met geld om te gaan en met meisjes
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:13 schreef wise het volgende:

[..]

Precies .
Zweet is goed te ruiken.

Club hier was uitgestorven het weekend, daar waar normaal een hele rij staat om naar binnen te komen.


Gaat niet veel goed doen dat rookverbod.

*me is niet-roker btw
Misschien ook omdat er mensen op vakantie zijn...
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:06 schreef melihmarquez het volgende:
Ach, van roken krijg je kanker.
Nee, dat is niet zo.
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:16 schreef E-Lise het volgende:

[..]

Als eigenaar van een cafe zelf de keuze kunnen maken lijkt mij anders niet verkeerd.
Sja, als iedereen zijn eigen regels mag opstellen...
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:13 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Ik vind het heel lullig voor ze maar ja, waar trek je de grens? Straks komt iedereen wel met een voorstel voor het maken van een uitzondering...
De grens is met dit belachelijke horecarookverbod overschreden, idiote regeltjes zijn er om gebroken te worden (controleurs werk je gewoon met een barkruk de tent uit )
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:12 schreef Xessive het volgende:
Gewoon je personeel eruit pleuren en als ondernemer zelf achter de toog gaan staan. Mogen al je klanten gewoon door blijven paffen.
Dus niet he dat zijn net de kleine kroegjes die dat willen. Maar hier is duidelijk dat het dus ook niet mag. Het is zelfs zo als je boven je eigen kroeg woont dat je er niet mag roken
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:13 schreef wise het volgende:

[..]

Precies .
Zweet is goed te ruiken.

Club hier was uitgestorven het weekend, daar waar normaal een hele rij staat om naar binnen te komen.


Gaat niet veel goed doen dat rookverbod.

*me is niet-roker btw
Club was uitgestorven omdat het vakantie is!
userIcon
mag je in een rookruimte ook blowen ?

neem aan van wel, want het personeel mag er niet komen..
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:05 schreef LD50 het volgende:
Niets aan te doen! Dit geldt voor iedereen, dus ook voor deze lui.

Dit is gewoon overleven van de sterkste.
Als je dan toch Darwinistische retoriek hanteert: dan zou je de markt helemaal vrij moeten houden van regels en wetten vanuit de overheid.
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:08 schreef p_streetcore het volgende:
lekker man.. die geur van zweet en alcohol in de kroeg, etc. etc.

die mannen in Den Haag komen daar natuurlijk niet.
Die zitten gezellig in de kamer dikke sigaren te paffen met een whiskey erbij.
AMEN
Ergens wel fijn dat niemand komt, dat betekend dat iedereen lekker blijft doorroken. Was al bijna bang dat de accijns ergens anders op zou worden gezet . Niet dat ze dat nu niet doen ofzo

Maar zonder gekheid, ik als niet roker heb er nooit echt veel problemen mee gehad dat er in kroegen werd gerookt. M'n pilsje smaakte altijd goed en de sfeer was goed. Kunnen we nu niet meer zeggen met die lege kroegen. Dat ze het restaurants verbieden snap ik. Maar daar waren ook al veel oplossingen voor en lijden hier niet zozeer onder.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:20 schreef kipmetbiefstuk het volgende:

[..]

Sja, als iedereen zijn eigen regels mag opstellen...
Nee dat bedoelt hij niet, maar dat je als eigenaar zelf moet aangeven of er in zijn kroeg gerookt mag worden. Dat staat dan gewoon vast, en werknemers en gasten kunnen dan zelf kiezen of ze daar naartoe gaan
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:20 schreef kipmetbiefstuk het volgende:

[..]

Sja, als iedereen zijn eigen regels mag opstellen...
Je kan toch als overheid zeggen dat elke kroeg een rook of niet-rook kroeg moet worden per, zeg, 1 augustus. Dan moet de kroegbaas zelf beslissen of hij een rookkroeg wil hebben. En dan hoeven die niet- rokers ook niet zo te zeiken, want als er genoeg vraag naar is ontstaan er wel rookvrije kroegen.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:18 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Waar haal je deze nonsens vandaan?
??

Er is geen rookverbod, er is een verplichting voor werkgevers om te zorgen voor een rookvrije werkplek voor hun personeel. Als je een afgesloten ruimte maakt in je kroeg, waar niet bediend wordt, mag daar gewoon gerookt worden. Ie als er helemaal niet bediend wordt, omdat je geen personeel in dienst hebt, mag er gewoon gerookt worden.

Lijkt me toch geen moeilijke conclusie...
userIcon
Ik blijf het een dom iets vinden dat er aparte ruimtes gemaakt worden zodat er nog telkens binnen gerookt kan worden.
Had gewoon een sticker op elke kroeg geplakt dat er binnen niet meer gerookt mag worden en alles asbakken er uit gepleurd, dan had het wat eerlijker geweest voor alle kroegen.
De rest van Europa waar een rook verbod van kracht is heeft precies hetzelfde gedaan.
Goed de kroegen zijn de helft van hun klanten bestand kwijt geraakt maar dat laten we even daaarbuiten.
Ik heb over de afgelopen twee jaar maar heel weinig nieuwe gezichten gezien in de stamkroeg. Die niet rokers die zo hard lopen te zeuren die komen toch niet.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:21 schreef Demonizer het volgende:
mag je in een rookruimte ook blowen ?

neem aan van wel, want het personeel mag er niet komen..
waar mag dan het personeel roken ???
kutregering met z'n kutbetutteling!

Het gaat hier om kleine cafe's zonder personeel!
Mag je godverdomme dan helemaal niks meer zelf bepalen?
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:20 schreef kipmetbiefstuk het volgende:

[..]

Sja, als iedereen zijn eigen regels mag opstellen...
Regels of een keuze? Het is maar wat je liever hebt....
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:19 schreef DaniRogosic het volgende:

[..]

Misschien ook omdat er mensen op vakantie zijn...
Dat is de grootste bullshit die je maar kan bedenken.. Omdat het vakantie is, is half nederland opeens op zaterdag leeg.. 10 dagen geleden was de vakantie periode er ook al, maar toen was het wel druk..
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:08 schreef p_streetcore het volgende:
lekker man.. die geur van zweet en alcohol in de kroeg, etc. etc.

die mannen in Den Haag komen daar natuurlijk niet.
Die zitten gezellig in de kamer dikke sigaren te paffen met een whiskey erbij.
Nou nee, die mannen in Den Haag wassen zich gewoon en gebruiken wellicht ook deodorant. De berichten van de laatste weken lezend kennelijk een onbekend begrip bij rokers.
userIcon
Iedereen die reageert is een huilie
userIcon
We hebben het hier over gelegenheden waar grotendeels stamgasten komen die zelf ook roken, waarvan het personeel ook rookt en waar verder iedereen die er komt er geen probleem van maakt.

Nu komt er een mannetje van de overheid die zegt:
"Dat mag niet meer!"
-"Ja, maar niemand heeft er last van hier."
"Boeit niet, regels zijn regels!"

Regels zijn er toch om de mensen te dienen, niet andersom?
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:26 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Nee dat bedoelt hij niet, maar dat je als eigenaar zelf moet aangeven of er in zijn kroeg gerookt mag worden. Dat staat dan gewoon vast, en werknemers en gasten kunnen dan zelf kiezen of ze daar naartoe gaan
Jah, dat is toch gewoon simpel.. Nu hangt overal een mooi rood bordje.. verboden te roken.. Laten sommige dan ook mogen beslissen hier mag je wel roken.. Dan kunnen de niet rokers lekker ergens anders gaan, want ze kwamen daar toch al niet.. en kan elke ondernemer zijn eigen wereldje draaiende houden..
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 @ 11:26 schreef Xessive het volgende:

[..]

??

Er is geen rookverbod, er is een verplichting voor werkgevers om te zorgen voor een rookvrije werkplek voor hun personeel. Als je een afgesloten ruimte maakt in je kroeg, waar niet bediend wordt, mag daar gewoon gerookt worden. Ie als er helemaal niet bediend wordt, omdat je geen personeel in dienst hebt, mag er gewoon gerookt worden.

Lijkt me toch geen moeilijke conclusie...
Toch wel. Want het mag niet.

Ook een kroeg zonder personeel moet zich houden aan het rookverbod.
50  van 158 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 13:59 PvdA wil gratis technische studies43
» 13:22 Man die agente neerstak was 45-jarige Hagenaar36
» 11:49 Drukte op wegen naar de kust20
» 11:47 GroenLinks krabbelt iets op, VVD levert weer in138


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden