Kabinet: Nederland moet gezonder eten

Nederland • Geschreven door ANP op 05-07-2008 @ 07:32
print 
Het kabinet gaat samen met voedselproducenten, winkels en maatschappelijke organisaties stimuleren dat mensen gezonder eten. Dat hebben de ministers gisteren besloten in de wekelijkse ministerraad.

Met het beleid moet de jaarlijkse sterfte door hart- en vaatziekten, diabetes en kanker worden teruggedrongen. Verder kunnen de kosten voor de gezondsheidszorg met miljarden omlaag als mensen veel meer fruit, vis en groente gaan eten. Minister van Volksgezondheid Ab Klink vindt het te vroeg om verstrekkende maatregelen als het belasten van vet eten in te voeren. Hij vindt dat de overheid daarmee terughoudend moet zijn, maar zulke mogelijkheden wel moet onderzoeken.

Bron: ANP


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer14
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak6
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

7058 views / 150 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Als het kabinet niet de bevolking zou uitzuigen, hielden meer mensen geld over om goed eten te kopen, zoals vers fruit en verse groente.

En wat hebben we een ongelofelijk betuttelende regering, maar dat is niet zo verwonderlijk, aangezien zowel religie als het socialisme gestoeld is op 1 ding: dat het volk te stom is om voor zichzelf te zorgen en te denken, en tot in het oneindige verzorgd moet worden. Al ware het kleine kinderen. Dat geldt voor een groot gedeelte voor de stemmers van CU en PVDa, maar de rest van de bevoling kan prima voor zichzelf zorgen, en is geen kneus.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 11:34 schreef betasquare het volgende:
ik word zo moe van dit soort stompzinnigheid..

vooral geen dingen doen waar je blij van word, anders ga je misschien wel dood in de toekomst.

wanneer staat er eens een partij op die "plezier maken" hoog in het vaandel heeft staan?
Dat heeft iedere partij nu, acht tot tien weken, ons betuttelen en zelf lekker op vakantie langer als modaal.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 11:29 schreef Dirkz het volgende:

[..]

alleen dit stukje;) Ben niet voor krielkipjes..maar te dik is niet gezond. En aanleg is bijna altijd onzin. VB: Kleiner persoon eet 2 keer zoveel als ik (ben 193) en is compleet vierkant. Om vervolgens te roepen dat het "aanleg" is. Opvallend dat er steeds meer mensen zijn met "aanleg" en "zware botten" Elke kilo die er aankomt moet je toch ECHT ergens gegeten hebben...

Voor gezond mag je nog nest wel gezet zijn, maar comooon het begint hier wel de VS te lijken. Straks hebben we extra grote ziektebedden nodig etc etc.. Tis toch niet zo moeilijk gewoon meer te bewegen en ietttss gezonder te eten.

Als je niet adviseerd wat mensen eten zijn jullie het er dan wel mee eens dat mensen die duideleijk ongezond leven hogere ziektegelden betalen? Als je dik bent heb je nu eenmaaal meer kans op ziekte + er moeten speciale facilliteiten voor jou gemaakt worden.

Ik als slanke gezonde burger word hier namelijk financieel genaaid door de ongezonde medemens;)
Genetisch bepaald telt wel degelijk mee.
Mijn grootouders, van beide kanten waren/zijn redelijk fors, mijn ouders zijn niet de dunste, ik ik weeg op het moment 120k.
(ok ik hou een hoop vocht vast, hou het op een even 110).

Ik eet gezond, ik eet niet veel, eerlijk gezegd eet ik erg weinig
Sinds 1993 heb ik 3 maanden in het ziekenhuis gelegen, met sondevoeding en infuus, m'n maag is toen behoorlijk gekrompen, en nooit meer hetzelfde geworden
Ik eet erg weinig, maar wat ik eet is gezond, maar ik schommel tussen de 110 en 130 kg.
Genetische aanleg, de enige keer dat ik daar onder kwam woog ik 49 kilo, en was ik doodziek.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 11:34 schreef BasOne het volgende:

[..]

Jaz. ik ben al 3 keer dood geweest, klinisch dood, het boeit me niet.
Er is geen wit licht aan het einde van een tunnel.
Je ziet jezelf niet liggen als je 'uit je lichaam treed', het is net als slaap... alleen word je niet meer wakker, goodby, bye bye

De kans dat im oud word is klein, 60-70 jaar, hooguit, dat is mijn prognose, volgens mijn huisarts.
Ik ben nu 33, ik heb de helft er zo'n beetje opzitten.
Dus het boeit me geen ruk voor mezelf.
Wat me boeit is de klote regelgeving voor anderen, mischien ooit is voor mijn kinderen of kleinkinderen, je weet nooit
Dat kan wel zijn. Op zich lijkt het me daarom nog geen reden om te veronderstellen dat de kwaliteit van je leven of de duur ervan toeneemt als je erg ongezond leeft. Mijn broer bijvoorbeeld, laat het wel uit zijn hoofd om nog erg veel alcohol te drinken met maar één nier.
In jouw geval is het meer een kwestie van onbeïnvloedbaar ziektebeeld, wat me nogal frustrerend lijkt. Misschien geeft jouw manier van leven je vervolgens het gevoel dat je zelf in de hand hebt wat je toestand is, of een dergelijk psychologisch mechanisme.
Zelf vind ik het vreemd dat als ik naar de supermarkt of een andere zaak ga ik redelijk mijn best moet doen om nog eten te kopen dat als volwaardig voedsel dient. Daar gaat het meer om denk ik.

Als je een hond hebt dan geef je die toch ook niet alleen maar snoep en vet voedsel ? Vergelijk dit nu eens met de verhouding tussen het kabinet en de maatschappij.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 11:42 schreef Jazoist het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn. Op zich lijkt het me daarom nog geen reden om te veronderstellen dat de kwaliteit van je leven of de duur ervan toeneemt als je erg ongezond leeft. Mijn broer bijvoorbeeld, laat het wel uit zijn hoofd om nog erg veel alcohol te drinken met maar één nier.
In jouw geval is het meer een kwestie van onbeïnvloedbaar ziektebeeld, wat me nogal frustrerend lijkt. Misschien geeft jouw manier van leven je vervolgens het gevoel dat je zelf in de hand hebt wat je toestand is, of een dergelijk psychologisch mechanisme.
Zelf vind ik het vreemd dat als ik naar de supermarkt of een andere zaak ga ik redelijk mijn best moet doen om nog eten te kopen dat als volwaardig voedsel dient. Daar gaat het meer om denk ik.

Als je een hond hebt dan geef je die toch ook niet alleen maar snoep en vet voedsel ? Vergelijk dit nu eens met de verhouding tussen het kabinet en de maatschappij.
DE duur van mijn leven neemt mischien niet toe, mischien verkort mijn ongezonde levenstijl mijn leven wel, maar ik kan tenmiste zeggen dat ik geleeft heb.
Ik heb geen trek in 'je moet dit niet doen' 'je moet dat niet doen' 'je moet zus niet doen' 'je moet zo niet doen'.....

Hell, ik mag vanwege mijn ziekte geen rode kool eten, geen gebakken bloedworst.....
Maar hell dat vind ik zo verdomde lekker
Vooral de gabakken bloedworst yum yum

Zuurkool mag ik eigenlijk ook niet.. maar... ooohhh.. zuurkool met spekkies en rookworst en jus

Hell, het verkort mijn leven mischien.. volgens mijn huisarts die ik btw toch niet vertrouw want het is een hufter... maar zooo lekker

Alcohol is slecht voor me, maar het stopt me niet om met een paar maten lam lazerus te worden.

M'n ziekte bepaald m'n leven niet...
Ik dacht dat Nederland al bij de gezondste landen ter wereld hoorde (qua voedsel)

OT: Ik kan heel goed zelf bepalen wat ik wil eten, daar heb ik het kabinet niet voor nodig
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 11:50 schreef BasOne het volgende:

[..]

DE duur van mijn leven neemt mischien niet toe, mischien verkort mijn ongezonde levenstijl mijn leven wel, maar ik kan tenmiste zeggen dat ik geleeft heb.
Ik heb geen trek in 'je moet dit niet doen' 'je moet dat niet doen' 'je moet zus niet doen' 'je moet zo niet doen'.....

Hell, ik mag vanwege mijn ziekte geen rode kool eten, geen gebakken bloedworst.....
Maar hell dat vind ik zo verdomde lekker
Vooral de gabakken bloedworst yum yum

Zuurkool mag ik eigenlijk ook niet.. maar... ooohhh.. zuurkool met spekkies en rookworst en jus

Hell, het verkort mijn leven mischien.. volgens mijn huisarts die ik btw toch niet vertrouw want het is een hufter... maar zooo lekker

Alcohol is slecht voor me, maar het stopt me niet om met een paar maten lam lazerus te worden.

M'n ziekte bepaald m'n leven niet...
Okee. Maar dit gaat niet om hart-en vaatziekten of andere ziekten die je kunt voorkomen. Daarom valt er bij jou ook weinig winst te behalen denk ik wat betreft kosten van de zorg.
Misschien kun je je wenden tot het loket bevolkingszaken van jouw gemeente en officiëel vrijstelling krijgen van de plicht tot gezond eten ?
Gaan een beetje, een beetje, we gaan gewoon regelrecht af op een totalitaire staat.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 11:52 schreef Niconigger het volgende:
Ik dacht dat Nederland al bij de gezondste landen ter wereld hoorde (qua voedsel)

OT: Ik kan heel goed zelf bepalen wat ik wil eten, daar heb ik het kabinet niet voor nodig
Gloof dat ik een mail naar Jp heb gestuurd met die strekking

balkenende@regering.nl

oid

Maak het dan ook betaalbaar en verhoog de accijns en btw maar met duizenden procenten op o.a. alkoholische dranken en snoep. En natuurlijk de prijs van groenten en fruit daarmee minimaal halveren. Dat moet weer spotgoedkoop worden. Elke dag vers voedsel is onbetaalbaar geworden. En wie kan bewijzen dat die gezond koopt ook korting op de zorgpremie geven.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 11:55 schreef Jazoist het volgende:

[..]

Okee. Maar dit gaat niet om hart-en vaatziekten of andere ziekten die je kunt voorkomen. Daarom valt er bij jou ook weinig winst te behalen denk ik wat betreft kosten van de zorg.
Misschien kun je je wenden tot het loket bevolkingszaken van jouw gemeente en officiëel vrijstelling krijgen van de plicht tot gezond eten ?
hehehehehehehe
Ik ben voor 30% arbeidongeschikt, ik zit in fase 4 (dat betekend dat de gemeente geen cent voor je te besteden heeft om je te helpen.)(
En ik kan niet eens een vrijstelling krijgen voor de solicitatie plicht
Niet dat ik Uberhaubt soliciteer, heeft geen zin, ben verplicht te vermelden dat ik een chronische ziekte heb en dan nemen ze je per definitie al niet aan tenzij ze subsidie krijgen
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 11:58 schreef santax het volgende:

[..]

Hehe, hogere (niet verplichte overigens! De wet geeft iedereen die bezwaar maakt de mogelijkheid geen ziektekostenverzekering af te sluiten) ziektekosten gelijkstellen aan een waardig, vrij en kwalitatief goed leven... Lollers... Jij bent echt dom.
Foei Santax, je moet domme mensen niet voor dom uitmaken.
Die noem je geestelijk beperkt, niet dom, dom is een een lelijk woord.
Dus beter gezegd.. dit is de "slecht voedsel"-taks

Binnenkort verdienen we met de PVDA teveel om van te sterven en te weinig om van te leven.
userIcon
Maken ze dan ook gezond eten goedkoper dan al die vette troep? Al die dingen waar zo'n "Ik kies bewust" sticker op zit zijn dure A-merken en een zak appels kost meer dan een zak chips...
userIcon
Laten ze dan beginnen met het verwijderen van de condooms om de komkommer.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 10:41 schreef Dirkz het volgende:

Kortom je bent zeker niet in staat alles zelf de bedenken anders zou het advies (want dat is het) niet nodig zijn. Ik ben er wel voor om vet eten te taxen en het geld van vet eten en sigaretten te gebruiken om gezond eten te subsidiëren...
Wat ben jij een eng mannetje Wanneer leert de overheid eens dat bestraffen van slechte dingen niet werkt??? Belonen van het goede werkt veel beter en ik MOET helemaal niks. Als ik dagelijks friet zou willen eten, moet ik dat kunnen... Waarom? Omdat ik zelf bepaal wat er met mijn lichaam gebeurt. Ik hoef niet per se 90 te worden, geniet liever van het leven. Werken werken werken moeten we om alle overheidskosten maar te kunnen betalen. Wanneer krijgt dit betuttelende kutkabinet eens door dat ze er zijn voor het volk en niet andersom...
userIcon
Dat kan ik ik prima voor mijzelf uitmaken!
De bemoeizucht van dit kabinet kent geen grenzen
Bepaal zelf wel wat ik eet..
Het is een best interessante move als dit zou betekenen dat verse groente en vers fruit gesubsidieerd worden. Groente en fruit kosten hier ongeveer 2x zoveel als in België.
En groente fruit en vlees dat volgens "sustainable farming" is geproduceerd zou helemaal zwaar gesubsidieerd moeten worden.
Krijg je alleen maar betere kwaliteit groente en fruit en vlees van. Daarnaast zou het ook wel is leuk zijn als er een Nederlands danwel Europees vlees keurmerk komt dat het vlees keurt op kwaliteit niet alleen op ziektes...
Het is een best interessante move als dit zou betekenen dat verse groente en vers fruit gesubsidieerd worden. Groente en fruit kosten hier ongeveer 2x zoveel als in België.
En groente fruit en vlees dat volgens "sustainable farming" is geproduceerd zou helemaal zwaar gesubsidieerd moeten worden.
Krijg je alleen maar betere kwaliteit groente en fruit en vlees van. Daarnaast zou het ook wel is leuk zijn als er een Nederlands danwel Europees vlees keurmerk komt dat het vlees keurt op kwaliteit niet alleen op ziektes...
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 07:37 schreef santax het volgende:
@kabinet

- ik ben perfect in staat te bepalen of ik rook
- ik ben prima in staat te bepalen wat ik eet
- ik ben eveneens prima in staat te bepalen of en zoja welke drugs ik neem
- ik kies mijn eigen partner en als ik anale sex wil hebben gewoon omdat het kan doe ik dat!

Dit alles kan ik en met het door u aan mij gegeven stemrecht heeft ook u mij het vertrouwen gegeven dat ik handelsbekwaam ben!

Kortom: IK MAAK ZELF WEL UIT WAT IK EET! En nu aan het werk lutsers!
Oh nee... jullie 10 weken zomervakantie is gisteren begonnen lol.
userIcon
quote:
Minister van Volksgezondheid Ab Klink vindt het te vroeg om verstrekkende maatregelen als het belasten van vet eten in te voeren.
Precies, te vroeg. De plannen liggen al een tijdje klaar, mettertijd wordt het echt wel doorgevoerd.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 07:37 schreef santax het volgende:
@kabinet

- ik ben perfect in staat te bepalen of ik rook
- ik ben prima in staat te bepalen wat ik eet
- ik ben eveneens prima in staat te bepalen of en zoja welke drugs ik neem
- ik kies mijn eigen partner en als ik anale sex wil hebben gewoon omdat het kan doe ik dat!

Dit alles kan ik en met het door u aan mij gegeven stemrecht heeft ook u mij het vertrouwen gegeven dat ik handelsbekwaam ben!

Kortom: IK MAAK ZELF WEL UIT WAT IK EET! En nu aan het werk lutsers!
Oh nee... jullie 10 weken zomervakantie is gisteren begonnen lol.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 11:20 schreef BasOne het volgende:

[..]

Zowel m'n Opa als Oma zijn gestorven aan longkanker, beide niet rokers trouwens.
Dat was maandenlang leed, ik heb ze zien wegkwijnen van stevige mensen van ruim 150 kilo tot geraamten van niet meer dan 50 kilo voor ze stierven.


Ik ken dat leed, ik heb die pijn gezien.....

Maar ik zal GVD er niet minder om leven.
Ik heb 1 leven, volgens boedhisten meerde, maar ik hou het op deze.
En ik zal er het maximale uithalen.
Ik rook, ik neuk, ik zuip, ik lieg, ik lanterfanter, ik drink, ik schop, ik luilak, ik doe wat ik wil.
En of ik nu 70 word of 120
Ik zal en moet geleefd hebben.

En niets van dat, oh ik moet opassen want...
Ben mijn moeder (55) vorige maand kwijtgeraakt aan de gevolgen van longkanker terwijl ze niet rookte. Heb gezien wat jij hebt gezien en dat heeft mijn ogen geopend. Ik geniet nu van het leven en laat me niet meer betuttelen door niemand. Ik leef zoals ik leef en als iemand daar problemen mee heeft dan is dat helaas jammer voor diegene.

edit : typo
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 10:41 schreef Dirkz het volgende:
Kortom je bent zeker niet in staat alles zelf de bedenken anders zou het advies (want dat is het) niet nodig zijn. Ik ben er wel voor om vet eten te taxen en het geld van vet eten en sigaretten te gebruiken om gezond eten te subsidiëren...
Dat geeft je niet het recht om andersmans leven te bepalen, en het kabinet al helemaal niet.
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 11:20 schreef DeLeugenaar het volgende:
Dit kabinet heeft helemaal gelijk.
Waarom moeten mensen die gezond leven opdraaien voor de kosten die ongezond levende mensen maken?
Ik ben er ook voor om de wachtlijsten aan de passen naar mensen der levensstijl dus gezondere levenstijl op de kortere wachtlijst.
Als iedereen straks over de 100 wordt, wie gaat dat allemaal betalen? Mensen die ongezond leven kosten uiteindelijk veel minder.
userIcon
Nederland moet
Nederland moet
Nederland moet
Nederland moet een ander kabinet.
Waarom direct de vette hap extra belasten. Waarom niet de gezonde hap subsidieren? Laat maar eens zien dat de regering het daadwerkelijk goed voor heeft met de gezondheid. Extra belastingcenten voor subsidie op gezonder eten? Prima, wil ik wel betalen. Extra belasting op een frietje met? Echt niet.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 13:14 schreef Techno het volgende:
Als iedereen straks over de 100 wordt, wie gaat dat allemaal betalen? Mensen die ongezond leven kosten uiteindelijk veel minder.
Een goed punt. Ik wil wel eens een politicus horen die het probleem van overpopulatie ziet. Oplossingen verwacht ik niet direct, maar het zou al mooi zijn als iemand het probleem zou erkennen.
userIcon
Je leeft maar 1 keer. Waarom mag je dan niet ongezond leven als je dat leuk vindt?
Ok dat ga ik doen, maar eerste moeten Balkenende en Rouvoet zich een hanekam laten aanmeten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 08:56 schreef dudezoveel het volgende:

[..]

nee,dat is het excuus altijd om slecht vreten te vreten,men is te lui om gezond te eten.
een goede maaltijd kost je 25 minuten en dat is zoooo veel werk...
en groentes vind men vies dus liever een hamburger.
Als ik gvd vet wil vreten, scheten laten boeren laten, zuipen als een dragoner, roken als een schoorsteen, spuiten en slikken als een super junk, en wil neuken als een rat dan doe ik dat, hou me tegen en je krijgt een (gregorius) nekschot.
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 12:37 schreef Dauthi het volgende:
Het is een best interessante move als dit zou betekenen dat verse groente en vers fruit gesubsidieerd worden. Groente en fruit kosten hier ongeveer 2x zoveel als in België.
En groente fruit en vlees dat volgens "sustainable farming" is geproduceerd zou helemaal zwaar gesubsidieerd moeten worden.
Krijg je alleen maar betere kwaliteit groente en fruit en vlees van. Daarnaast zou het ook wel is leuk zijn als er een Nederlands danwel Europees vlees keurmerk komt dat het vlees keurt op kwaliteit niet alleen op ziektes...
Laat ze dan eerst goed voedsel subsideren en daarna slecht voedsel belasten en niet andersom....
Fruit en groente goedkoper maken is beste oplossing
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 11:58 schreef santax het volgende:

[..]

Hehe, hogere (niet verplichte overigens! De wet geeft iedereen die bezwaar maakt de mogelijkheid geen ziektekostenverzekering af te sluiten) ziektekosten gelijkstellen aan een waardig, vrij en kwalitatief goed leven... Lollers... Jij bent echt dom.
Moet ik je toch al weer even bijscholen! De basisziektekosten verzekering is wettelijk verplicht, over dom gesproken.

Grappig hoe je toch steeds weer in staat blijkt jezelf te diskwalificeren. Ik mag er van uitgaan dat er bij jou sprake is van mentale retardatie gebruikmakende van een gelijkwaardige schaal waarop je mij als dom plaatst en je jezelf dan wellicht onbewust neerzet als iemand met een IQ < 25 ofwel een diepe verstandelijke beperking, hetgeen onrealistisch is gezien het feit dat je in staat bent te schrijven waarmee je kwalificatieschaal eveneens gediskwalificeerd is evenals de kwalificatie die je mij hebt toebedeeld.
userIcon
Nederland: dit kabinet moet snel oppleuren met hun belastingverzwaringen!

Daardoor kunnen we minder gezond eten.....

Kabinet.. 1 grote groep randdebielen en terroristen!
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 15:49 schreef CHRISBUSSIE het volgende:
Nederland: dit kabinet moet snel oppleuren met hun belastingverzwaringen!

Daardoor kunnen we minder gezond eten.....

Kabinet.. 1 grote groep randdebielen en terroristen!
Is emmigreren een optie?
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 15:24 schreef mark2012 het volgende:
Fruit en groente goedkoper maken is beste oplossing
Eens, maar ik denk toch dat het kabinet voor een vet-tax zal kiezen.
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 16:09 schreef E-Lise het volgende:

[..]

Eens, maar ik denk toch dat het kabinet voor een vet-tax zal kiezen.
Yep omdat meer geld binnen halen voor achterlijke projecten en fondsen van hogere prioriteit is als de gezondheid van nederland of de werkende mens.

Als men iets wou doen voor onze gezondheid dan had men net als in duitsland ons per 2 jaar volledige lichamelijk kunnen laten scannen zodat gezondheids problemen optijd geconstateerd kunnen worden en direct actie kon worden ondernomen.

Maar dat boeit natuurlijk heel dat kabinet geen hol.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 07:37 schreef santax het volgende:
@kabinet

- ik ben perfect in staat te bepalen of ik rook
- ik ben prima in staat te bepalen wat ik eet
- ik ben eveneens prima in staat te bepalen of en zoja welke drugs ik neem
- ik kies mijn eigen partner en als ik anale sex wil hebben gewoon omdat het kan doe ik dat!

Dit alles kan ik en met het door u aan mij gegeven stemrecht heeft ook u mij het vertrouwen gegeven dat ik handelsbekwaam ben!

Kortom: IK MAAK ZELF WEL UIT WAT IK EET! En nu aan het werk lutsers!
Oh nee... jullie 10 weken zomervakantie is gisteren begonnen lol.
"Hey man, doe niet zo paranoide.. De overheid gaat echt niet binnen tien jaar al onze verworven vrijheden innemen hoor.."
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 16:37 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

"Hey man, doe niet zo paranoide.. De overheid gaat echt niet binnen tien jaar al onze verworven vrijheden innemen hoor.."
Jawel hoor, over tien jaar mogen we niet eens meer Nederlands praten omdat we ons moeten aanpassen aan de meerderheid.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 16:22 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Yep omdat meer geld binnen halen voor achterlijke projecten en fondsen van hogere prioriteit is als de gezondheid van nederland of de werkende mens.

Als men iets wou doen voor onze gezondheid dan had men net als in duitsland ons per 2 jaar volledige lichamelijk kunnen laten scannen zodat gezondheids problemen optijd geconstateerd kunnen worden en direct actie kon worden ondernomen.

Maar dat boeit natuurlijk heel dat kabinet geen hol.
Ze gaan het onderzoeken dus hebben we 90% kans dat die tax erdoor komt.
Ik geloof niet dat ziektes die voor een groot gedeelte genetisch bepaald door gezond(er) eten voorkomen kunnen worden. Je stelt het alleen een tijdje uit.

Eens in de 2 jaar een compleet onderzoek zou een goed idee zijn, maar daar zal je je hier dan weer extra voor moeten verzekeren.
Nee als ze de prijzen van gezonde producten verlagen kunnen ze die miljarden voor de gezondheidszorg ook besparen, maar dat levert niets op dus gebeurd het niet.

Vlees met een beetje vet smaakt trouwens beter.
ik wacht op die ene nederlander die zo gek word en een paar van het kabinet af gaat knallen door hun gezeik
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 13:11 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

Ben mijn moeder (55) vorige maand kwijtgeraakt aan de gevolgen van longkanker terwijl ze niet rookte. Heb gezien wat jij hebt gezien en dat heeft mijn ogen geopend. Ik geniet nu van het leven en laat me niet meer betuttelen door niemand. Ik leef zoals ik leef en als iemand daar problemen mee heeft dan is dat helaas jammer voor diegene.

edit : typo
Gecondoleerd...

Idd, ik ben het wel zo'n beetje zat.
Ik moet, ik moet, ik moet, ik moet... zout een tyfus eind op.. ik MOET niets.
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 17:03 schreef E-Lise het volgende:
Vlees met een beetje vet smaakt trouwens beter.
Daarom hou ik ook zo van jouw
Ja hoor! daar istie dan! We zaten er al op te wachten, na het roken gaat nu het eten beginnen. Bereid je er vast maar op voor, over 5 jaar komen de heffingen (ze beginnen altijd tenslotte met kleine (zeur)dingetjes).
Geen zorgen, ik eet geen vlees en ik gebruik geen drugs.
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 10:26 schreef FokBak het volgende:

[..]

Dit artikel gaat over het kabinet, niet over de kamer. Kamer, kabinet, regering... verschillende organen.
ja ach het kwam er niet helemaal uit zoals ik bedoelde

maar je snapt natuurlijk wel waar ik heen wil met mijn reactie
userIcon
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 @ 18:00 schreef BasOne het volgende:

[..]

Daarom hou ik ook zo van jouw

Vandaag leven alsof je morgen dood gaat en moet is dwang, daar hou ik al helemaal niet van.
Ik leef en eet mn hele leven al gezond, als ik 10x pj junkfood eet is het veel.... heeft het iets uitgemaakt? Nee!!
50  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer14
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak6
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden