John de Mol opent website voor tv-ideeën

John de Mol heeft een website geopend waar iedereen zijn ideeën kan deponeren voor een nieuwe realityshow. Op TalpaCreative.com, die maandag online ging, worden creatieve geesten uitgedaagd hun concepten voor te leggen aan de Talpa Media Group.  De beste suggesties worden niet alleen beloond met 50.000 dollar, maar ook nog eens daadwerkelijk uitgevoerd.

John de Mol lanceerde eerder al succesvolle programma's als Big Brother, Fear Factor en Deal or No Deal. Naar eigen zeggen is de basis van zijn filosofie dat ieder mens een briljant idee kan hebben. "Ik ben er van overtuigd dat er ergens iemand een geniaal idee heeft voor een realityshow", stelt De Mol. "Deze nieuwe website biedt diegene de kans om in contact te komen met mensen die zijn idee tot uitvoer kunnen brengen. Wij willen graag alle risico's nemen die daarmee gepaard gaan."

Het team van De Mol beoordeelt alle inzendingen op haalbaarheid en internationale potentie. De bedoeling is dat concepten die in productie worden genomen eerst worden getest op de Nederlandse televisie.