SP en PVV: Overleg Antillen verspilling belastinggeld

Politiek • Geschreven door Rob (R@b) op 06-05-2008 @ 11:38
print 

Als het aan de SP en de PVV ligt wordt er door Nederlandse Kamerleden geen overleg meer gevoerd met Antilliaanse collega's. Discussies over onder meer corruptiebestrijding  eindigen toch alleen maar in geruzie, zo vinden beide oppositiepartijen. ''Ze zijn een verspilling van belastinggeld''.

De partijen van Jan Marijnissen en Geert Wilders willen af het halfjaarlijkse Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK). Zeker nu de Antilliaanse delegatieleider Pedro Attacho omgangsregels heeft geëist, die moeten voorkomen ''dat er opnieuw beledigende uitspraken worden gedaan.''  Vorig jaar ging het overleg niet door nadat PVV-Kamerlid Hero Brinkman de Antillen betitelde als een ''roversnest'' en de politici ''corrupte boeven'' noemde.

PVV en SP zijn zo kwaad over de omgangsregels-eis dat ze daarom van het POK afwillen. ''Het is tijd om te kappen met dat hele gebeuren.  Het is nu wel duidelijk dat de politici daar lange tenen hebben en incompetent zijn. Ik laat me niet de mond snoeren'', aldus PVV'er Brinkman.


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

7494 views / 111 reacties
Reacties op dit bericht
11  van 111 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 @ 11:43 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
Zo zie je maar weer dat extreemrechts en extreemlinks meer gemeen hebben dan je zou denken.
Wat een onzin. Echt een drogreden om te zeggen dat links en rechts het altijd met elkaar oneens zijn
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 @ 16:27 schreef sangdrax het volgende:

Ik heb daar nul vertrouwen in. Het is een subjectief oordeel, wat een extreem krachtig wapen is of compleet nutteloos.
Maar kaalkopjes die aangepakt worden voor haatzaaien, is dat minder subjectief?

Toch kan het gros der Nederlandertjes prima met ook die gedane waardeoordelen leven.

Ga op een eiland de anarchist uit hangen, hoef je niet bang te zijn dat de overheid slechte dingen doet
quote:
Als we van andere regimes in het buitenland leren zijn het dat soort maatregelen die de dictaturen in een stroomversnelling brengen.
Vind ik puur een staaltje bangmakerij.

"Ja, als we de radicale islam aanpakken zijn we maar 1 stapje bij een dictatuur vandaan! "

Onzin, meer valt er met goed fatsoen niet over te zeggen.
quote:
Ik vind het extreem jammer dat "het volk" zegt de Westerse waarden te willen beschermen, maar ze ondertussen wel voor een appel en een ei opheffen. Maar we worden helemaal niet zoals die moslimlanden hoor, welnee.
Hier had ik min of meer al op geantwoord richting budha. Mss die even teruglezen.

Een jaren '60 vrijheid-blijheid 'Can't we all just get along? ' mentaliteit valt niet vol te houden als je vecht tegen een totalitair gedachtegoed.

En tuurlijk "komt het allemaal wel goed! " Ik vind dat geen sterk argument.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 @ 17:17 schreef siddha het volgende:

[..]

In Turkije worden alle geloven/ gelovigen gediscrimineerd, en ja het gaat mij niet ver genoeg
Bijna.

Het is pas sinds kort dat je weer een kerk daar mag bouwen.

Tijdje terug in het nieuws een of andere turk die een christelijk geloofsleider vermoordde. En 'natuurlijk' was die man 'ziek', had vanzelfsprekend niks met religie te maken ofzo

Nee, Turkije is wat dat betreft bijna een bonafide islamitisch land. Bijna, want ze hebben dat toffe leger
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 @ 17:22 schreef siddha het volgende:

[..]

als een liberaal zijnde is het voor mij wel duidelijk dat SP en PVV niet oplossing gericht zijn, maarpure populisme bedrijven.Poltiek is niet alleen diagnose stellen maar ook genezen
Maar genezen is niet voor de 10000000000000000000000ste keer de corruptie maar weer onder het tapijt schoffelen, omdat 'ze anders niet meer met ons willen praten '
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 @ 17:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bijna.

Het is pas sinds kort dat je weer een kerk daar mag bouwen.

Tijdje terug in het nieuws een of andere turk die een christelijk geloofsleider vermoordde. En 'natuurlijk' was die man 'ziek', had vanzelfsprekend niks met religie te maken ofzo

Nee, Turkije is wat dat betreft bijna een bonafide islamitisch land. Bijna, want ze hebben dat toffe leger
van mij mag het leger 95% van alle moskee`s opblazen
en wat een Turkse wilders zou zeggen "geen nieuwe kerken erbij"
userIcon
quote:


Op dinsdag 6 mei 2008 @ 17:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar genezen is niet voor de 10000000000000000000000ste keer de corruptie maar weer onder het tapijt schoffelen, omdat 'ze anders niet meer met ons willen praten '



jij hebt hier gelijk in maar waar zijn hun oplossingen dan?
ik bedoel verkopen(wat je ook zei) is niet realistisch, en dan ?
ik geef toe jij bent 1 van de weinige rechtse jongens die inhoudelijk sterk is en ook kennis van zaken bezit
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 @ 17:49 schreef siddha het volgende:

[..]



jij hebt hier gelijk in maar waar zijn hun oplossingen dan?
ik bedoel verkopen(wat je ook zei) is niet realistisch, en dan ?
quote:
Misschien dan maar een referendum. Of mss een keihard ultimatum stellen. En anders vervolgens maar weer een gouverneur sturen als ze zich er niet aan houden, of volledige autonomie.


Wmb wordt de soep niet zo heet gegeten, laatst nog op de antillen geweest, prima toeven daarzo!

Maar we mogen ze zeker wel wijzen op corruptie die daar voorkomt, zolang wij geld betalen, mogen we eisen stellen.
userIcon
Verkopen is idd geen oplossing. Maar laten we hun de keus geven: 1. Provincie worden van NL (met alle plichten en zelfde financiële middelen als de overige provincies) of 2. zelfstandig worden.

Ik denk dat er op de Antillen meer potentie is dan bij voorbeeld limburg of Groningen. Niks tegen Groningen of Limburg.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 @ 18:11 schreef martijnisgek het volgende:
Verkopen is idd geen oplossing. Maar laten we hun de keus geven: 1. Provincie worden van NL (met alle plichten en zelfde financiële middelen als de overige provincies) of 2. zelfstandig worden.

Ik denk dat er op de Antillen meer potentie is dan bij voorbeeld limburg of groningen provincie hier in Nederland. Niks tegen Groningen of Limburg.
dat vind ik een heel redelijk argument
wie wilt wiens mond nou voorgoed snoeren?
userIcon
Wanneer gaan we die banden met dat soort landen een keer stoppen. 30 jaar terug de fout gemaakt en nu nog steeds de gevolgen ervan duidelijk zichtbaar in de vorm van ghetto wijken en veel criminaliteit.
11  van 111 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden