Nederlanders maken zich vooral zorgen over terreur

Nederland • Geschreven door DAG op 02-05-2008 @ 10:14
print 
Terrorisme baart Nederlanders vanuit internationaal perspectief de meeste zorgen. Daarna volgen het milieu en oorlogen. Dat blijkt vrijdag uit het Nationaal Vrijheidsonderzoek van het Nationaal Comité 4 en 5 mei onder ongeveer duizend Nederlanders van 13 jaar en ouder.

Ruim drie op de tien respondenten achten de kans op een aanslag in Nederland 'tamelijk groot of zeer groot'. Als aanvaardbare maatregelen tegen terrorisme worden vooral cameratoezicht op openbare plekken, huiszoekingen bij een verdenking en preventief fouilleren genoemd. Bijna tachtig procent is van mening dat er in Nederland groepen actief zijn die de rechtsstaat bedreigen.

Bijna vier op de tien ondervraagden geven aan soms niet, meestal niet of nooit voor de eigen mening te kunnen uitkomen. Het gaat dan vooral om onderwerpen als allochtonen, godsdienst en discriminatie.

Tachtig procent heeft de hoop op wereldvrede opgegeven. Om dit toch te bereiken noemen ondervraagden het bevorderen van democratie, een evenwichtiger verdeling van geld en goederen en goed onderwijs voor iedereen.

Driekwart van de respondenten denkt dat we in Nederland minder solidair zijn dan twintig jaar geleden. Bovendien verwacht ongeveer de helft dat de solidariteit in de komende jaren verder afneemt. Dit zou vooral komen door de toenemende individualisering, een grotere kloof tussen arm en rijk en een verharding van de maatschappij.

Bron: DAG


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog2
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer13
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak6
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

6179 views / 95 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 95 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Misleidend artikel. 2 Compleet onafhankelijke onderwerpen door elkaar gegooid.

1. 30% schijnt bang te zijn voor aanslagen in Nederland (al twijfelachtig)
2. 80% gelooft niet in wereldvrede (zijn realistisch )

Ik geloof niet dat wereldvrede mogelijk is in nabije toekomst (lees: komende 150 jaar zonder druk...), maar dat betekent nog niet dat ik bang ben voor aanslagen in Nederland.
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 11:16 schreef RawneZZ het volgende:

[..]

Overal ter wereld worden aanslagen/moorden gepleegd. Hier heb je liquidaties, autobommen, pedofiele verkrachters/moordenaars etc. Iedereen heeft wel een motief om een ander eeuwig te laten slapen. En geloof speelt hier tot nu toe vrij zelden een rol in.
[..]

Je hebt gelijk, die stelling van Pythagoras ging me echt de pet te boven
haha lol, ik hoor veel mensen de stelling roepen in volle overtuigiing roepen dat A-kw+B-kw=C-kw, en niet de wortel van C-kw, en als ik nu de schuine zijde defineer met A en de aanliggende zijde defineer met B....
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 10:15 schreef zztop het volgende:
Met dank aan Hirsi en Wilders
Nee, met dank aan al die mensen die zogenaamd niets te verbergen hebben.
Als A de hypothenusa is, dan is sqrt(C)!=A^2+B^2
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 11:58 schreef RawneZZ het volgende:
Als A de hypothenusa is, dan is sqrt(C)!=A^2+B^2
Daar had je 2 pogingen voor nodig wiskunde Meneer de Wiskundige. foei!
userIcon
Ik wil ook wel eens de vraagstelling zien van dit onderzoek.
Ik denk dat Nederlanders zich meer druk maken over de straat terroristen en de toenemende bemoeienis van 'onze' regering.
userIcon
4 en 5 mei staat JPB in z'n zwarte pak mee te herdenken. Maar wel naar China gaan, foei.
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 10:16 schreef rednasje1987 het volgende:
TerrorJaap bedankt!
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 12:05 schreef Neverever het volgende:

[..]

Daar had je 2 pogingen voor nodig wiskunde Meneer de Wiskundige. foei!
Eigenlijk een spatie te weinig bij m'n bewoordingen.
Het is gewoon massahysterie zeg ik je!
userIcon
WE GAAN ALLEMAAL DOOD!!!! ALLEMAAL PANIEK!!!...
.....
userIcon
Met dank aan Rita, Wilders, en trouwens ook het voltallige kabinet.

De mensen hier nog maar even herinneren:

Terrorisme komt in Nederland niet voor

Het zorgenlijstje zou moeten zijn:

- de val van de dollar
- de oliecrisis
- de met de eerste twee gepaard gaande economische crisis
- de met de voorgaande drie gepaard gaande oorlogen
- dan misschien eens het milieu

Terreur komt op dit lijstje niet voor... en we zullen de Amerikanen nog een hele tijd moeten pijpen voordat dat het geval is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 11:57 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Wil jij dan beweren dat er helemaal niets aan de hand is? Jij betaalt zeker geen belasting, hebt een vast en inflatieonafhankelijk inkomen, bent anderszins ook niet afhankelijk van de economische achteruitgang, prijsindexen, grote steden problematiek, positieve discriminatie, verzekeringspremies, zwarte scholen, uitloting voor goede studies en inloting voor minderwaardige studie, algemene voorzieningen (in eigen land!) etc. Dan heb je idd voorlopig nog geen probleem met de islam. En tegen de tijd dat het verplicht wordt om je te bekeren kun je ook altijd nog zelf vertrekken! Zo zit dat toch gewoon? See no evil, hear no evil, say no evil and don't loose all your clothes.

[afbeelding]

Ik daarentegen heb ook nog helemaal geen last van moslims die preventief worden gevisiteerd, opgesloten, uitgehongerd, oranjegekleedt, doodgeschoten, opgehangen en onthoofd. Ik heb trouwens ook nog helemaal geen last van land en olie die van mij wordt gestolen. Ik heb tevens ook nog helemaal, geen last van Allahfobie, Mohammedfobie, Djinnfobie, ongelovigenfobie, vrouwen-zonder-hoofddoek-fobie, maagdelijkheidsfobie, emancipatiefobie verscheurdekoranfobie, mohammedcartoonfobie, vrijheid-van-meningsuiting-fobie, varkensfobie, Allahverdommefobie, etc. Dus waar maken die moslims zich eigenlijk zo druk over, het zit gewoon tussen hun oren. Say no evil, hear no evil and see no evil, will result in ...

[afbeelding]
het idd mondiaal gezien heel complex met al die religiesystemen feitelijk kan ik niet bewijzen dat god of allah niet bestaat, maar die gelovigen kunnen feitelijk mij ook niet bewijzen dat god of allah bestaat, ja zeggen ze dan het staat geschreven dat houdt de komende eeuwen een mondiale eengezinde gemeenschap wel tegen, het blijft zinloos kleutergeneuzel....Haha en onze mp in de hour of power maar roepen dt een mens niet kan functionren zonder religie, als ik tehnisch filosofisch het evanglie vergelijk met balkie, dat komt het profiel judas snel boven...
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 10:33 schreef wadgem het volgende:
Today we are at war with Eurasia.
Het begint verdomme wel steeds meer erop te lijken dat die man een vrij realistische voorspelling deed in zijn boek (afgezien van het jaartal, en de electronica dan ).
userIcon
quote:
Tachtig procent heeft de hoop op wereldvrede opgegeven. Om dit toch te bereiken noemen ondervraagden het bevorderen van democratie, een evenwichtiger verdeling van geld en goederen en goed onderwijs voor iedereen.


Op korte termijn kan dat wereldvrede betekenen. Op de langere termijn betekent een evenwichtiger verdeling van geld, goederen en onderwijs dat er nog meer mensen in ellende kunnen leven dan voorheen, en dat er nog meer mensen betrokken zullen raken in.... oorlogen.

Dat is wat de mensheid nu mist: een manier om de omvang en samenstelling van de bevolking onder controle te houden zonder dat dat op de gebruikelijke natuurlijke manieren gebeurt: honger, ziekten, oorlogen, etc.
quote:
Nederlanders maken zich vooral zorgen over straat terreur
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 12:44 schreef Atoompje het volgende:

[..]
Waar een klein landje groot in kan zijn... zeuren. Straatterreur... nee, die is goed. Hebben we het hier over hangjongeren die oude dametjes lastig vallen of over hangjongeren die zichzelf opblazen op marktpleinen?
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 12:44 schreef Molurus het volgende:

[..]



Op korte termijn kan dat wereldvrede betekenen. Op de langere termijn betekent een evenwichtiger verdeling van geld, goederen en onderwijs dat er nog meer mensen in ellende kunnen leven dan voorheen, en dat er nog meer mensen betrokken zullen raken in.... oorlogen.

Dat is wat de mensheid nu mist: een manier om de omvang en samenstelling van de bevolking onder controle te houden zonder dat dat op de gebruikelijke natuurlijke manieren gebeurt: honger, ziekten, oorlogen, etc.
wat de mensheid nu mist kunnen we missen als kiespijn nl. religie ,,,gaat al 1000 jarenzo..
userIcon
quote:

Op vrijdag 2 mei 2008 @ 12:54 schreef Dr-Kill-Phil-Bill het volgende:
wat de mensheid nu mist kunnen we missen als kiespijn nl. religie ,,,gaat al 1000 jarenzo..

Religie kunnen we ook missen als kiespijn inderdaad. Maar ik denk eerlijk gezegd dat dat vanzelf gaat: hoe welvarender, hoe beschaafder een maatschappij, hoe minder prominent religie aanwezig is. Het omgekeerde verband tussen welvaart en religie vind ik ieg opvallend.

Als we er ooit in slagen om zelf als mensen onze populatie onder controle te houden dan zal dat algemene en duurzame welvaart met zich mee brengen. Dat probleempje van religie lost zichzelf dan wel op.
userIcon
Wat is dit voor een propagandabericht?

Ik weiger me te laten intimideren door angstzaaiende politici.
Dat is pas terreur.
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 13:11 schreef EKG het volgende:
Ik weiger me te laten intimideren door angstzaaiende politici.
Dat is pas terreur.
Dat is inderdaad de enige echte vorm van terreur die wij kennen in Nederland.
userIcon
Inderdaad, propaganda-bericht. Het zal binnenkort wel tijd zijn om nog meer privacy-ontnemende regelgeving door te voeren. En als het volk dan een bepaalde mening of visie niet heeft, dan verzinnen we die gewoon en brengen het als nieuwsbericht.
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 13:18 schreef DeWaarheidDoetPijn het volgende:
Inderdaad, propaganda-bericht. Het zal binnenkort wel tijd zijn om nog meer privacy-ontnemende regelgeving door te voeren. En als het volk dan een bepaalde mening of visie niet heeft, dan verzinnen we die gewoon en brengen het als nieuwsbericht.
Of erger, wanneer teveel mensen vraagtekens zetten bij deze angstzaaierij, een aanslag.
De angst voor terrorisme en de hysterie rond de islam, is een pure media-hype, indoctrinatie. "Het moslimsche gevaar uit het Midden-Oosten!" Het gaat volgens mij er allemaal om om de Israël-politiek voort te zetten, de demonisering van de staat Iran (die nooit gezegd heeft dat "Israël van de kaart geveegd zou moeten worden"), en om de burgers steeds meer vrijheden, privacy af te pakken en om de Verlichte almachtige absolute globale Staat voor te bereiden.

Want het houdt bij moslims niet op.

Veel gevaarlijker voor Nederland en ook België zijn het egoïsme ("individualisering"), de totale ineenstorting van lokale gemeenschappen door secularisatie en multi-culturalisme, en de morele afstomping ("verharding") van de maatschappij, waarin men op abortus en een moord in de straat niet meer kijkt.

Bij een noodsituatie waarin de orde afwezig is, bijv. oorlog, houd ik mijn hart vast hoe "moderne" bevolkingen zich gaan gedragen. Zeker als je weet dat in de Tweede Wereldoorlog al zovele mensen (niet alleen nazi's, ook communisten, nationalisten en geallieerden) zich kwaadaardig gedroegen, terwijl zij nogal hoogstaand opgevoed waren (naastenliefde, vrijheid, levensrecht van anderen, solidariteit) - in tegenstelling tot de hersenloze computer-en-friet-stoofvlees-generaties van nu.
Wilders bedankt!
userIcon
quote:

Op vrijdag 2 mei 2008 @ 10:27 schreef Mr-Mackey het volgende:
De agitprop van de overheid werkt goed.
Het plebs pikt het zonder morren, dat je nergens meer privacy hebt. En dan te bedenken dat er nooit iets ergers is geweest dan een handgranaat die Jason W. naar de politie gooide....
Joseph Göbbels zou jaloers zijn geweest op de hedendaagse Nederlandse propagandamachinerie.

"Gaat u maar rustig slapen." - H. Colijn
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 13:39 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
De angst voor terrorisme en de hysterie rond de islam, is een pure media-hype, indoctrinatie. "Het moslimsche gevaar uit het Midden-Oosten!" Het gaat volgens mij er allemaal om om de Israël-politiek voort te zetten, de demonisering van de staat Iran (die nooit gezegd heeft dat "Israël van de kaart geveegd zou moeten worden"), en om de burgers steeds meer vrijheden, privacy af te pakken en om de Verlichte almachtige absolute globale Staat voor te bereiden.

Want het houdt bij moslims niet op.

Veel gevaarlijker voor Nederland en ook België zijn het egoïsme ("individualisering"), de totale ineenstorting van lokale gemeenschappen door secularisatie en multi-culturalisme, en de morele afstomping ("verharding") van de maatschappij, waarin men op abortus en een moord in de straat niet meer kijkt.

Bij een noodsituatie waarin de orde afwezig is, bijv. oorlog, houd ik mijn hart vast hoe "moderne" bevolkingen zich gaan gedragen. Zeker als je weet dat in de Tweede Wereldoorlog al zovele mensen (niet alleen nazi's, ook communisten, nationalisten en geallieerden) zich kwaadaardig gedroegen, terwijl zij nogal hoogstaand opgevoed waren (naastenliefde, vrijheid, levensrecht van anderen, solidariteit) - in tegenstelling tot de hersenloze computer-en-friet-stoofvlees-generaties van nu.
Weetje wat ik ook apart vind? Als er ergens in een ander land een aanslag wordt gepleegd hoor in het nieuws altijd er achter aan dat ze gefincieerd worden door Iran. Alles gebruiken om Iran zwart te maken. Er is allang bewezen dat zij niet hebben gezegt dat Israel van de kaart geveegd moet worden maar de domme massa gelooft het nog steeds!
A People Who Would Sacrifice Liberty for Security Will Lose Both...

Ofzoiets...
userIcon
Achh nederlanders, zijn inderdaad de grootste zeurpiet ter wereld. Maar ik denk dat file nr1. is, maar kan het mis hebben.
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 13:44 schreef _Predator het volgende:
Wilders bedankt!
Als jij kritiek op mij hebt, en ik blaas je huis op, dan is het jou schuld dat je huis opgeblazen is.
userIcon
"Terrorisme baart Nederlanders vanuit internationaal perspectief de meeste zorgen. Daarna volgen het milieu en oorlogen."

Boeit me alle 3 geen flikker

Mijn top 3:

1- Een baan vinden na mijn studie
2- Een huis kunnen kopen
3- Pensioen opbouwen

userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 11:24 schreef RawneZZ het volgende:
@ focaatje:

Vooral deze eindexamenopdracht vond ik trouwens lastig

[afbeelding]
na 8 weken heeft ze 12 euro gespaar en 1/3 van 5 euro is ongeveer 1,65 euro en ze spaart maar 1,50 dus ze spaart minder dan 1/3 zakgeld per week.
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 15:56 schreef alarad het volgende:
Achh nederlanders, zijn inderdaad de grootste zeurpiet ter wereld. Maar ik denk dat file nr1. is, maar kan het mis hebben.
Je hebt het mis.
Valse nichten op tv worden irritanter bevonden alsmede hondenpoep en vandalisme.
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 10:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nee met dank aan die narrow minded fucked ups daaro in afghanistan en die kanten op. Die verpesten het voor de rest.
Nee, het is te danken aan mensen als jou. Mensen zonder eigen hersenen. Mensen die denken dat alles buiten Nederland je vijand is.

Wake up. Als ze zouden willen waren de koffer nukes al ontploft.
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 16:11 schreef Droomert het volgende:

[..]

Als jij kritiek op mij hebt, en ik blaas je huis op, dan is het jou schuld dat je huis opgeblazen is.
Je bent vergeten dat we hun landen zijn binnengevallen, of niet?

Kan je je nog herinneren dat ze toen nog niet klaagden?

Zou er dan niet ergens in dat eendenbreintje van je moeten opkomen dat het misschien een reactie is op wat wij doen? In plaats van andersom?

Zucht. Nederlanders worden steeds achterlijker.
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 10:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nee met dank aan die narrow minded fucked ups daaro in afghanistan en die kanten op. Die verpesten het voor de rest.
Ja hoor, dat kleine clubje verpest het voor de hele wereld
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 17:33 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

[..]

Nee, het is te danken aan mensen als jou. Mensen zonder eigen hersenen. Mensen die denken dat alles buiten Nederland je vijand is.

Wake up. Als ze zouden willen waren de koffer nukes al ontploft.
Inderdaad. Alles buiten NL is vijandig!! Weg ermee! Laat de hele wereld maar ontploffen en Nederland overhouden!! Hoppa ! En alle niet nederlandse mensen eerst het land uit zodat ze mooi met de bom mee kunnen.

Zo goed?
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 @ 21:04 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ja hoor, dat kleine clubje verpest het voor de hele wereld
Ja onder andere wel ja.
45  van 95 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog2
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer13
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak6
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden