AED gestolen vlak voor hartaanval

Algemeen • Geschreven door Veerle (Volpez) op 16-04-2008 @ 12:35
print 

Bij een Supermarkt in Beusichem is maandagmiddag een AED (Automatische Externe Defibrillator) gestolen. Dit op zichzelf is al vervelend, maar nog vervelender is het dat diezelfde middag iemand aan de overkant van de straat werd getroffen door een hartaanval.

Op steeds meer plaatsen in Nederland hangen kastjes met daarin een zogenaamde AED. Wanneer iemand een hartstilstand krijg wordt de kans op overleven door reanimatie in combinatie met het gebruik van een AED aanzienlijk vergroot. Maandagmiddag zou een groepje van vier personen, twee mannen en twee vrouwen, de AED uit het kastje hebben genomen en vervolgens doodleuk zijn weggefietst.

Het slachtoffer dat diezelfde middag aan de overkant van de supermarkt een hartaanval kreeg kon dus niet met het levensreddende apparaat gereanimeerd worden. Hoe het met deze persoon is afgelopen, is niet bekend.


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

14678 views / 73 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 73 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Het slachtoffer dat diezelfde middag aan de overkant van de supermarkt een hartaanval kreeg kon dus niet met het levensreddende apparaat gereanimeerd worden. Hoe het met deze persoon is afgelopen, is niet bekend.

Zo gemeen van je Volpez. Ik HAAT cliffhangers!
userIcon
Sereus te toevallig.. telegraaf (enough said)
userIcon
Kut zeg, ongelofelijk. Blijf met je poten van andermans spullen af !
userIcon
Ik vind het nogal schokkend en harteloos dat dit kan gebeuren...
userIcon
Blijkbaar is het in Nederland niet mogelijk om gewoon dingen in het openbaar aan te bieden aan de maatschappij, die nodig en van levensbelang zijn...

Hopen dat ooit de ouders of partners van een van deze etters getroffen zal worden door een hartaanval, en dat er dan ook iemand is langsgekomen die toevallig dat ding heeft weggejat...
userIcon
De persoon wat de defibrillator heeft gestolen heeft dus 'dood door schuld' op zijn geweten. Ik hoop dat ze de rotzak snel te pakken hebben. Gezien de natuur verwacht ik weer iemand van 30 jaar of jonger die het wel een leuk apparaat vond voor geintjes. Op nummer twee staat de zieke geest die er winst door verkoop van wilt maken.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:38 schreef Yi-Long het volgende:
Blijkbaar is het in Nederland niet mogelijk om gewoon dingen in het openbaar aan te bieden aan de maatschappij, die nodig en van levensbelang zijn...

Hopen dat ooit de ouders of partners van een van deze etters getroffen zal worden door een hartaanval, en dat er dan ook iemand is langsgekomen die toevallig dat ding heeft weggejat...
1e punt heb je gelijk in.

2e punt... mja.... beetje kansloos van je.
userIcon
Tuurlijk
1 april is al geweest

Maar ik vind hem grappig hoor
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:37 schreef gohan16 het volgende:
Sereus te toevallig.. telegraaf (enough said)
oja
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:37 schreef gohan16 het volgende:
Sereus te toevallig.. telegraaf (enough said)
wil je nog een andere bron?
http://www.uwsupermarkt.nl/?aid=9739
http://www.hartvannederla(...)stelen_defibrillator
http://www.distrifood.nl/(...)brillator_super.html
Iedere simpele kan toch wel bedenken dat die dingen een aantrekkingskracht zijn voor idioten om te jatten of te slopen? Simpele oplossing: richt een camera op die dingen. Misschien kan je de diefstal dan niet voorkomen maar je weet tenminste wie je moet pakken.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:41 schreef FB14 het volgende:

[..]

Is-ie dood dan?
Wat maakt dat uit? Het jatten van dat ding zou automatisch met een doodslag straf bestarft moeten worden. Het is te belachelijk voor woorden dat je zoiets jat.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:43 schreef hotmail.com het volgende:
Iedere simpele kan toch wel bedenken dat die dingen een aantrekkingskracht zijn voor idioten om te jatten of te slopen? Simpele oplossing: richt een camera op die dingen. Misschien kan je de diefstal dan niet voorkomen maar je weet tenminste wie je moet pakken.
of ze trekken een bivakmuts over hun hoofd heen...
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:39 schreef Koentebaf het volgende:

[..]

1e punt heb je gelijk in.

2e punt... mja.... beetje kansloos van je.
Hoezo kansloos. Die ouders hebben sowieso gefaald in hun opvoeding, en dit soort egoistische etters zullen het alleen maar eindelijk eens begrijpen wanneer het ze zelf treft...

Net als van die etters die stenen van een viaduct afgooien. Dan hoop ik ook dat ze er per ongeluk een op hun eigen vader/moeder/vriendin gooien...

Net als met mensen die dronken achter het stuur zitten. Dan hoop ik ook dat ze net een familielid/vriend raken onderweg naar huis...

Ze leren het anders toch nooit.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:43 schreef hotmail.com het volgende:
Iedere simpele kan toch wel bedenken dat die dingen een aantrekkingskracht zijn voor idioten om te jatten of te slopen? Simpele oplossing: richt een camera op die dingen. Misschien kan je de diefstal dan niet voorkomen maar je weet tenminste wie je moet pakken.
... als ze dan ook meteen veel hogere boetes en straffen instellen, ipv een taakstrafje van een paar uur, dan zou het misschien nog wat uitmaken.
userIcon
Een studenten grap.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:47 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Hoezo kansloos. Die ouders hebben sowieso gefaald in hun opvoeding, en dit soort egoistische etters zullen het alleen maar eindelijk eens begrijpen wanneer het ze zelf treft...
Diezelfde soort etters/ouders slaan ook ambulancepersoneel in elkaar. Eigenlijk moet je zulke mensen straffen voor doodslag. Door hun toedoen had er iemand kunnen sterven, of misschien is dit wel al gebeurd...
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:51 schreef Cylon_nr13 het volgende:

[..]

Diezelfde soort etters/ouders slaan ook ambulancepersoneel in elkaar. Eigenlijk moet je zulke mensen straffen voor doodslag. Door hun toedoen had er iemand kunnen sterven, of misschien is dit wel al gebeurd...
Wanneer het slachtoffer is gestorven mede doordat dat ding gestolen werd door deze etters, dan zul je ze zeker daarvoor moeten vervolgen. in Amerika zou dat ook zeer zeker gebeuren. Dat heet gewoon verantwoordelijkheid voor je daden nemen.
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:41 schreef FB14 het volgende:

[..]

Is-ie dood dan?
Maakt niet uit!! Tijd voor een nieuwe wet.
Defibrilator stelen=poging tot doodslag
Ik hoop dat de dieven zich realiseren dat ze een dode zo ook op hun geweten hebben
Als je dat apparaat uit het kastje haalt hoort er een hele harde piep af te gaan. En een camera richten op een apparaat van een paar duizend euro is ook geen gek idee.
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:43 schreef Volpez het volgende:

[..]

wil je nog een andere bron?
http://www.uwsupermarkt.nl/?aid=9739
http://www.hartvannederla(...)stelen_defibrillator
http://www.distrifood.nl/(...)brillator_super.html
Ten eerste:
Hart van Nederland
Ten tweede:
Hier heb je nog een bron http://frontpage.fok.nl/n(...)voor-hartaanval.html
O ja, Nieuwsberichten worden ook overgenomen
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:43 schreef Volpez het volgende:

[..]
wil je nog een andere bron?
http://www.hartvannederla(...)stelen_defibrillator
oeh hart van nederland nog zo'n betrouwbare bron
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:52 schreef Mellonatje het volgende:

[..]

Maakt niet uit!! Tijd voor een nieuwe wet.
Defibrilator stelen=poging tot doodslag
Niet mee eens, maar wel lager dan laag.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:57 schreef CharlieDaSilva het volgende:
Als je dat apparaat uit het kastje haalt hoort er een hele harde piep af te gaan. En een camera richten op een apparaat van een paar duizend euro is ook geen gek idee.
Dan stelen ze die camera ook meteen mee
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:06 schreef ffserieus het volgende:

[..]

Als men zo gaat redeneren is het einde zoek. Er wordt een gsm gejat, heeft diegene m net nodig om de ambulance te bellen omdat ie sterft.... wordt er een auto gejat, moet de eigenaar net een stervende naar t ziekenhuis brengen enz enz
Als een criminele actie ook serieuze gevolgen heeft voor onschuldigen, dan mag je dat echt wel meerekenen wat mij betreft in de aanklacht en straf...

Je moet gewoon met je klauwen van spullen afblijven die niet van jou zijn. Zo simpel is het. Overtreed je de wet en zijn door jouw actie andere mensen de lul, dan ligt de oorzaak bij jouw actie...
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:06 schreef ffserieus het volgende:

[..]

Als men zo gaat redeneren is het einde zoek. Er wordt een gsm gejat, heeft diegene m net nodig om de ambulance te bellen omdat ie sterft.... wordt er een auto gejat, moet de eigenaar net een stervende naar t ziekenhuis brengen enz enz
Mag toch hopen dat er in het laatste geval een ambulance gestuurd wordt.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:02 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ten eerste:
Hart van Nederland
Ten tweede:
Hier heb je nog een bron http://frontpage.fok.nl/n(...)voor-hartaanval.html
O ja, Nieuwsberichten worden ook overgenomen
Ja, van het ANP bijvoorbeeld. Droeftoeter.
Alsof nieuws ineens geen nieuws meer is omdat het o.a. in de Telegraaf staat.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:15 schreef E-Lise het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat er in het laatste geval een ambulance gestuurd wordt.
Ambulances zijn tegenwoordig onbetrouwbaar. Ze rijden roekeloos en ze komen ook nog eens vaak te laat.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:18 schreef Vujacic het volgende:

[..]

Ambulances zijn tegenwoordig onbetrouwbaar. Ze rijden roekeloos en ze komen ook nog eens vaak te laat.
Roekeloos moet om enigszins snel te arriveren... en als ze te laat zijn kunnen ze er niet zoveel aan doen, omdat ze toch al roekeloos hebben gereden?
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:18 schreef Vujacic het volgende:

[..]

Ambulances zijn tegenwoordig onbetrouwbaar. Ze rijden roekeloos en ze komen ook nog eens vaak te laat.
Dan nog is het te verkiezen boven een auto die gejat is (op die manier kom je er nooit)
AED is dat zo'n ding met peddels?
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:23 schreef ffserieus het volgende:

[..]

Dat zou de wereld op zijn kop zijn....
Hoezo?
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:43 schreef hotmail.com het volgende:
Iedere simpele kan toch wel bedenken dat die dingen een aantrekkingskracht zijn voor idioten om te jatten of te slopen? Simpele oplossing: richt een camera op die dingen. Misschien kan je de diefstal dan niet voorkomen maar je weet tenminste wie je moet pakken.
op mijn werk hangt ook zo'n ding...
die hangt in een kastje met daarnaast een sleuteltje achter een breekglaasje...
op de kast met de aed zitten zwaailampen en een alarm...
zodat niemand er zomaar me ervandoor kan gaan.....
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:37 schreef Ludootje het volgende:
Ik vind het nogal schokkend en harteloos dat dit kan gebeuren...
Hardstikke gelijk!
Wat ze kunnen doen is als ze degene te pakken kreeg poging tot moord aanklagen en dat moeten ze invoeren om tegen het jatten van AED te voorkomen.
En die AED moet ook aangesloten worden op een alarm voor als die wordt meegenomen dan moet er een alarm afgaan bij de AED houder en tegelijkertijd moet er een alarm signaal gestuurd worden naar 112 om de lokatie aan te geven waar iemand in de omgeving hulp nodig heeft.
Dus iemand die ongeoorloofd een unit steelt krijg 2 aanklacht aan zijn broek spelen met 112 en poging tot moord.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:23 schreef ffserieus het volgende:

[..]

Dat zou de wereld op zijn kop zijn....
Dan moet die wereld maar op zijn kop gezet worden, want dan staat ie nu blijkbaar ondersteboven...
Ik vind het DIEP en DIEP droevig dat er weer van die K mensen moeten zijn die het niet kunnen laten om van spullen van andere af te blijven. Ik WENS deze mensen die de AED hebben gestolen, levenslang slapeloze nachten toe, door HUN is iemands leven ten einde gekomen.
Ga je tijd nuttiger besteden mensen! Dat jullie dood mogen gaan omdat de hulpmiddelen zijn gestolen.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:34 schreef ffserieus het volgende:

[..]

omdat de oorzaak niet bij de actie van diegene kan liggen lijkt me. in dat geval zou het hele rechtssysteem omgegooid moeten worden.
jat ik jouw telefoon, ga jij een uur later dood en had je gered kunnen worden als je je telefoon nog had, ben ik schuldig aan jouw dood.
dat zou me aardig wat jaartjes kunnen kosten voor het jatten van een telefoon. dan zou iedereen die een telefoon jat die straf moeten krijgen....
Nee, je moet vervolgd worden voor het nodeloos in gevaar brengen van derden (in het geval van een AED... niet in het geval van een mobiele telefoon).
ALS er echter iemand dood gaat en dat had voorkomen kunnen worden als jij geen misdaad had gepleegd, zoals het stelen van een AED of die mobiele telefoon wat dan toevallig de enige mobiele telefoon ter hande was, en dus essentieel voor een overlevingskans), DAN moet je de dader ook daarvoor mede verantwoordelijk houden.

Je acties hebben gewoon gevolgen. Soms hele lichte gevolgen, en soms hele zware gevolgen. Als je zo stoer bent die wet te overtreden, dan moet je ook die gevolgen aanvaarden, en die verantwoordelijkheid nemen.
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:18 schreef Vujacic het volgende:
Ambulances zijn tegenwoordig onbetrouwbaar. Ze rijden roekeloos en ze komen ook nog eens vaak te laat.
Gaaaaapp... iets met een klok en een klepel..

Overigens kun je in geval van een hartstilstand ook nix met een AED. De meeste gevallen van hartstoornissen zijn fibrillaties. Dat betekent dat het hart niet stilstaat, maar er juist heel veel en ongecontroleerde schokjes worden afgegeven (waardoor het hart zou moeten kloppen). Met een AED stop je dit ongecontroleerde fibrilleren (het so-called 'de-febrilleren') en probeer je het hart zijn/haar normale ritme weer op te laten pakken.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:24 schreef daftme het volgende:

[..]

Roekeloos moet om enigszins snel te arriveren... en als ze te laat zijn kunnen ze er niet zoveel aan doen, omdat ze toch al roekeloos hebben gereden?
Ik heb regelmatig gezien (of over gehoord) dat ze telaat kwamen omdat ze onderweg ook een ongeluk hebben veroorzaakt
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:37 schreef Ludootje het volgende:
Ik vind het nogal schokkend en harteloos dat dit kan gebeuren...
... eh he?
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nee, je moet vervolgd worden voor het nodeloos in gevaar brengen van derden (in het geval van een AED... niet in het geval van een mobiele telefoon).
ALS er echter iemand dood gaat en dat had voorkomen kunnen worden als jij geen misdaad had gepleegd, zoals het stelen van een AED of die mobiele telefoon wat dan toevallig de enige mobiele telefoon ter hande was, en dus essentieel voor een overlevingskans), DAN moet je de dader ook daarvoor mede verantwoordelijk houden.

Je acties hebben gewoon gevolgen. Soms hele lichte gevolgen, en soms hele zware gevolgen. Als je zo stoer bent die wet te overtreden, dan moet je ook die gevolgen aanvaarden, en die verantwoordelijkheid nemen.
Is dit niet een poging tot doodslag?
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 13:53 schreef _Jake_ het volgende:

[..]

Is dit niet een poging tot doodslag?
dan ga je meteen wel heel ver tenzij ze wisten dat die persoon (die toevallig een superrijke suikeroompje is van de daders) een hartaanval zou krijgen en dat ze toen die AED hebben gestolen, zodat de man zou overlijden en dat zij de erfenis kunnen opeisen
userIcon
quote:
Op woensdag 16 april 2008 @ 12:39 schreef pomtiedom het volgende:
De persoon wat de defibrillator heeft gestolen heeft dus 'dood door schuld' op zijn geweten. Ik hoop dat ze de rotzak snel te pakken hebben. Gezien de natuur verwacht ik weer iemand van 30 jaar of jonger die het wel een leuk apparaat vond voor geintjes. Op nummer twee staat de zieke geest die er winst door verkoop van wilt maken.
hoe wil je die verkopen als de oplader enz nog in de kast hangen?
en ze hebben een serie nr.
denk dat ze hem in het kanaal hebben gegooit ofzo voor de fun
deze gastjes weten niet wat zo'n ding doet en denken alleen aan zich zelf.

mvg
BHV-er
50  van 73 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden