Motorcrosser botst tegen losgebroken paard

Nederland • Geschreven door Moniek (moniek2006) op 30-03-2008 @ 17:23
print 

Een motorcrosser is vanochtend zwaargewond geraakt toen hij tegen een losgebroken paard botste. Het dramatische ongeluk gebeurde rond negen uur in Ulicoten (vlakbij Tilburg) op een zandweg tussen de Chaamseweg en het Belgische Meerle.

De jongeman was met drie vrienden aan het crossen toen drie paarden plotseling uit een weiland wisten te ontsnappen. In paniek staken zij daarbij het zandpad over. De motorcrosser kon een van de dieren niet meer ontwijken. Na de botsing kwam de man in een sloot onder het paard terecht.

Zijn vrienden wisten hem niet uit zijn penibele situatie te redden. De brandweer wist het slachtoffer na een kwartier te bevrijden. Vervolgens werd hij in een ambulance gelegd die zich vastreed in de modder. Uiteindelijk is de motorcrosser met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht. Het paard had zulke zware verwondingen opgelopen dat het dier ter plekke is afgemaakt.


Bron: BN De Stem


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog2
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer12
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak6
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

11520 views / 55 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 55 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
ik hoop dat hij een rechtzaak krijgt voor dierenmoord!
eiglijk doodslag, maar dat doet er niet toe
userIcon
Als het paard er al aan onderdoor is gegaan dan heeft die een flinke klap gemaakt lijkt mij

Sterkte ermee zou ik maar zeggen..
userIcon
ok... dus ambulance 4x4 was t niet eens... tsssssk
Vlakbij Tilburg?

Bij Breda ja!
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:24 schreef johnnymaandag het volgende:
ik hoop dat hij een rechtzaak krijgt voor dierenmoord!
eiglijk doodslag, maar dat doet er niet toe
userIcon
Was dat een legale cros baan.
userIcon
Lijkt wel een scene uit een komische film

De motorcrosser kon een van de dieren niet meer ontwijken. Na de botsing kwam de man in een sloot onder het paard terecht.
De brandweer wist het slachtoffer na een kwartier te bevrijden
werd hij in een ambulance gelegd die zich vastreed in de modder
met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht

RIPaardje
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:24 schreef johnnymaandag het volgende:
ik hoop dat hij een rechtzaak krijgt voor dierenmoord!
eiglijk doodslag, maar dat doet er niet toe
Wtf die boer moeten ze aanklagen wegens nalatigheid!
Dat paard wordt toch wel opgegeten hoor, maak je daar maar geen zorgen over!

Hoop dat die motorrijder er weer snel bovenop komt.
userIcon
1PK vs 120PK. Lijkt me duidelijk.
En een paard is zwaar, knap dat ie het overleefd heeft..

Eigenlijk verdient hij ook iets meer dan een ziekenhuisbezoek..
Ik heb gehoord dat die jongen zwaar hersenletsel heeft, mogelijk kan hij het niet meer navertellen
Wow hoe krijgt ie het voor elkaar
Eerst een paard raken wat volgens mij toch lastig over het hoofd te zien valt, vervolgens onder het paard terecht komen in een sloot. Ambulance die niet weg kan komen... Wat een pech!

Beterschap aan de crosser.
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:30 schreef Curri het volgende:
En een paard is zwaar, knap dat ie het overleefd heeft..

Eigenlijk verdient hij ook iets meer dan een ziekenhuisbezoek..
Ja, een paardebiefstuk ofzo
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:30 schreef Leffedubbel het volgende:
1PK vs 120PK. Lijkt me duidelijk.
Crossmotoren hebben anno 2008 geen 120 pk. Zou ook totaal zinloos zijn, want die pk's kunnen toch niet op de ondergrond overgebracht worden.
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:25 schreef Catkiller het volgende:
Als het paard er al aan onderdoor is gegaan dan heeft die een flinke klap gemaakt lijkt mij
Nee de motorcrosser wilde onder het paard door...

quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:24 schreef johnnymaandag het volgende:
ik hoop dat hij een rechtzaak krijgt voor dierenmoord!
eiglijk doodslag, maar dat doet er niet toe
Wat is dat nou weer voor een achterlijke opmerking, eikel. Die boer moet z'n hekken op orde hebben. Loser. Zeker nooit motor gereden he?
Het zal wen een off-road rijder zijn en geen motorcrosser. Dat is nogal een verschil natuurlijk.

Maar ja, mijn buren noemen zelfs de TT van Assen een motorcross...
Ik hoop dat de motor niet gesloopt is
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:27 schreef BasOne het volgende:
Lijkt wel een scene uit een komische film

De motorcrosser kon een van de dieren niet meer ontwijken. Na de botsing kwam de man in een sloot onder het paard terecht.
De brandweer wist het slachtoffer na een kwartier te bevrijden
werd hij in een ambulance gelegd die zich vastreed in de modder
met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht

RIPaardje
Meer de aanloop naar een broodjepaardverhaal
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:24 schreef johnnymaandag het volgende:
ik hoop dat hij een rechtzaak krijgt voor dierenmoord!
eiglijk doodslag, maar dat doet er niet toe
Lekker realistisch ook
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:31 schreef moniek2006 het volgende:
Ik heb gehoord dat die jongen zwaar hersenletsel heeft, mogelijk kan hij het niet meer navertellen
Dat is het ergste van heel de zaak!

Laat ons het beste hopen!
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:29 schreef OrganicIron het volgende:

[..]

Wtf die boer moeten ze aanklagen wegens nalatigheid!
Dat paard wordt toch wel opgegeten hoor, maak je daar maar geen zorgen over!

Hoop dat die motorrijder er weer snel bovenop komt.
WTF die boer?
Die illegale motorcrossers moeten ze aansprakelijk stellen..
Die paarden ontsnappen niet toevallig op het moment dat die crossers er langs kwamen. Die zijn gewoon geschrokken. Lees "PANIEK"

De crossers aanklagen wegens dierenmoord zoals hier ergens ook als reactie staat is ook erg onrealistisch en onzinnig.

Niemand gun je zo'n ongeluk. En het is triest voor degene die dit overkome is.

MAAR die brutale crossers maken tegenwoordig het hele land onveilig. Logisch dat er dan eens iets gebeurd. Aanpakken die gasten zodat zulke dingen voorkomen kunnen worden.
Zielig voor het paardje....

Had liever die kerel gewond zien gaan.
userIcon
Als de crosser in kwestie gewoon een nummerbord had, en de motor verzekerd. Dan staat de beste man volledig in zijn recht om over een zandpad te rijden, een gewone auto mag er dan ook rijden

En tsja, een op hol geslagen paard ontwijken terwijl je hard aan komt rijden....
succes
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 18:02 schreef Pr0t0type het volgende:
Zielig voor het paardje....

Had liever die kerel gewond zien gaan.
ik heb zo'n schijthekel aan reactie's als deze
Dat die paarden uitgebroken waren kon die motorcrosser ook niet helpen, en zie mijn andere post: als hij een kenteken had, mocht hij daar gewoon rijden.

En bovendien, een mens gaat ALTIJD boven een dier
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:57 schreef llegend het volgende:

[..]

WTF die boer?
Die illegale motorcrossers moeten ze aansprakelijk stellen..
Die paarden ontsnappen niet toevallig op het moment dat die crossers er langs kwamen. Die zijn gewoon geschrokken. Lees "PANIEK"

De crossers aanklagen wegens dierenmoord zoals hier ergens ook als reactie staat is ook erg onrealistisch en onzinnig.

Niemand gun je zo'n ongeluk. En het is triest voor degene die dit overkome is.

MAAR die brutale crossers maken tegenwoordig het hele land onveilig. Logisch dat er dan eens iets gebeurd. Aanpakken die gasten zodat zulke dingen voorkomen kunnen worden.
zommigen van die crossers rijden zelfs door andermans weilanden heen, niet normaal, crossen doe je maar op een crossbaan of op eigen terein, niet op een zandpadje of in een weiland van een ander.
Zonde van die crosser, niets lekkerder dan rondraggen door de bossen op je xt
userIcon
mja, hoort bij de hobby he
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:24 schreef johnnymaandag het volgende:
ik hoop dat hij een rechtzaak krijgt voor dierenmoord!
eiglijk doodslag, maar dat doet er niet toe
het komt natuurlijk niet in je op, maar het zou natuurlijk ookkunnen dat het de schuld van het paard is. ze kunnen dan wel geen verantwoordelijkheid dragen, ze kunnen wel ongelukken veroorzaken.
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 18:06 schreef Risht het volgende:

[..]

zommigen van die crossers rijden zelfs door andermans weilanden heen, niet normaal, crossen doe je maar op een crossbaan of op eigen terein, niet op een zandpadje of in een weiland van een ander.
en daar is helemaal niets op tegen!

Als je van te voren gewoon netjes bij de boer vraagt of je daar mag crossen, dan is er ook niets illegaals aan.
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 18:29 schreef DirkZz het volgende:

[..]

en daar is helemaal niets op tegen!

Als je van te voren gewoon netjes bij de boer vraagt of je daar mag crossen, dan is er ook niets illegaals aan.
ja, aleen is het probleem juist dat ze het tevaak niet vraagen.... hier in de buurt hebben een paar onverlaaten laatst een hectare gras aan gort geraced. Eenige wat ze kreegen was een boete van de politie, die boer zit nu mooi met geploegd grasland...
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 17:29 schreef OrganicIron het volgende:

[..]

Wtf die boer moeten ze aanklagen wegens nalatigheid!
Dat paard wordt toch wel opgegeten hoor, maak je daar maar geen zorgen over!

Hoop dat die motorrijder er weer snel bovenop komt.
Dieren waarvan het niet bekend is wat ze gegeten hebben, zoals dus huisdieren en hobbypaarden, worden niet gegeten. Als je in Nederland paard eet komt het veelal uit Argentinië.

Lijkt me dat dit geen crossbaan was? Dus niets nalatigheid van de eigenaar, diezelfde eigenaar had daar ook "gewoon" met het paard kunnen lopen. Eigen schuld motorcrosser, vervolgen voor dierenmishandeling.
userIcon
Zielig voor het paard.
userIcon
Dat paard is mooi weer de lul.
Waarom krijgt die motorcrosser eigenlijk ook geen spuitje,hij is toch ook zwaargewond.

Jammer voor het paard.
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 18:06 schreef Ferrox het volgende:

[..]

ik heb zo'n schijthekel aan reactie's als deze
Dat die paarden uitgebroken waren kon die motorcrosser ook niet helpen, en zie mijn andere post: als hij een kenteken had, mocht hij daar gewoon rijden.

En bovendien, een mens gaat ALTIJD boven een dier
yea right...

ook als er een beer rondloopt in zijn gebied waar mensen komen?... en de mens wordt toevallig opgegeten door de beer....

Right dude.... mens altijd boven dier... lul niet zo slap...

Het is toevallig wel hun leefomgeving.
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 18:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dieren waarvan het niet bekend is wat ze gegeten hebben, zoals dus huisdieren en hobbypaarden, worden niet gegeten. Als je in Nederland paard eet komt het veelal uit Argentinië.

Lijkt me dat dit geen crossbaan was? Dus niets nalatigheid van de eigenaar, diezelfde eigenaar had daar ook "gewoon" met het paard kunnen lopen. Eigen schuld motorcrosser, vervolgen voor dierenmishandeling.
Nederlandse paarden worden gewoon geslacht hier voor consumptie.
Tenzij ze bepaalde medicijnen hebben gekregen.
Of dat vlees voor mensen of dieren wordt gebruikt weet ik niet, maar je krijgt er wel geld voor.

Ik weet niet waar er gecrosst is, maar paarden die echt in paniek zijn raggen door bijna alles heen.

Hoe dan ook een erg sneu ongeval zowel voor het paard, de eiganaar van het paard, de crosser en zijn familie/vrienden.
Pwned, lekker lullig.
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 19:21 schreef vaika83 het volgende:

[..]

Nederlandse paarden worden gewoon geslacht hier voor consumptie.
Tenzij ze bepaalde medicijnen hebben gekregen.
Of dat vlees voor mensen of dieren wordt gebruikt weet ik niet, maar je krijgt er wel geld voor.

Ik weet niet waar er gecrosst is, maar paarden die echt in paniek zijn raggen door bijna alles heen.

Hoe dan ook een erg sneu ongeval zowel voor het paard, de eiganaar van het paard, de crosser en zijn familie/vrienden.
Leuke is, dat voor consumptie dus ook officieel bijgehouden moet worden welke medicatie het dier gehad heeft. Het lijkt me niet dat iedere paardeneigenaar een heel logboek bijhoudt mbt. medicatie, voer, ... voor het geval het paard geslacht moet worden.

Daarnaast mogen slachthuizen alleen levende dieren verwerken.
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 18:06 schreef Ferrox het volgende:
En bovendien, een mens gaat ALTIJD boven een dier
quote:
Na de botsing kwam de man in een sloot onder het paard terecht.
toch niet altijd
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 19:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Leuke is, dat voor consumptie dus ook officieel bijgehouden moet worden welke medicatie het dier gehad heeft. Het lijkt me niet dat iedere paardeneigenaar een heel logboek bijhoudt mbt. medicatie, voer, ... voor het geval het paard geslacht moet worden.

Daarnaast mogen slachthuizen alleen levende dieren verwerken.
Toch worden veel paarden wel geslacht in NL die van manege's of particulieren geweest zijn hier.
Ken veel mensen die hun paard naar de slacht gebracht hebben.

De mijne is nml ook naar de slacht gegaan toen ze door een beengebrek niet meer pijnloos verder kon leven (koos voor slacht omdat ze dan in 1 sec. dood zou zijn).
Ze is met 5 geimporteerd vanuit Polen, geen idee of van mijn paard alles bijgehouden is (heb haar geleasd van de manege en zij hebben de slacht ook geregeld).
Er is wel betaald voor het vlees, ben benieuwd wat ze er dan mee gedaan hebben.

Kennis van mij heeft speciaal in het paardenboekje staan dat het vlees niet bestemd is voor de slacht omdat haar paard bepaalde medicijnen gehad heeft.
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 19:17 schreef weasel85 het volgende:

[..]

yea right...

ook als er een beer rondloopt in zijn gebied waar mensen komen?... en de mens wordt toevallig opgegeten door de beer....

Right dude.... mens altijd boven dier... lul niet zo slap...

Het is toevallig wel hun leefomgeving.
Een beer in zn natuurlijke leefomgeving of een paard in een slecht afgesloten weiland ( iets met appels en peren ofzo...)

En bovendien, ik heb het niet over wie de sterktste is, maar belangen. Het leven van een mens gaat boven het leven van een dier, het is gewoon een feit dat een mens meer rechten heeft dan een dier.....
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 19:54 schreef Ferrox het volgende:

[..]

Een beer in zn natuurlijke leefomgeving of een paard in een slecht afgesloten weiland ( iets met appels en peren ofzo...)
Waar staat dat een paard in een slecht afgesloten weide stond?
Als een middelgroot paard van rond de 500-600 kilo op hol slaat houd niet veel hem meer tegen hoor.
Ze kunnen dan ook behoorlijk hoog springen mocht het nodig zijn.
Achterlijke motorcrossers, ik hoop dat ie er een flinke boete bovenop krijgt.
Waar ik woon (z-o brabant) begint het ook echt een plaag te worden, natuur word hier compleet vernield door die lui.
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 18:06 schreef Ferrox het volgende:
En bovendien, een mens gaat ALTIJD boven een dier
Nee
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 20:32 schreef crumpet het volgende:

[..]

Nee
Ja.
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 18:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dieren waarvan het niet bekend is wat ze gegeten hebben, zoals dus huisdieren en hobbypaarden, worden niet gegeten. Als je in Nederland paard eet komt het veelal uit Argentinië.

Lijkt me dat dit geen crossbaan was? Dus niets nalatigheid van de eigenaar, diezelfde eigenaar had daar ook "gewoon" met het paard kunnen lopen. Eigen schuld motorcrosser, vervolgen voor dierenmishandeling.
Gelul. Die motor had hoogstwaarschinlijk gewoon een kenteken (en daarom zei ik al eerder dat het een off-road motor was en geen crossmotor) en mag daar dus gewoon rijden.
userIcon
quote:
Op zondag 30 maart 2008 @ 19:52 schreef vaika83 het volgende:

[..]

Toch worden veel paarden wel geslacht in NL die van manege's of particulieren geweest zijn hier.
Ken veel mensen die hun paard naar de slacht gebracht hebben.

De mijne is nml ook naar de slacht gegaan toen ze door een beengebrek niet meer pijnloos verder kon leven (koos voor slacht omdat ze dan in 1 sec. dood zou zijn).
Ze is met 5 geimporteerd vanuit Polen, geen idee of van mijn paard alles bijgehouden is (heb haar geleasd van de manege en zij hebben de slacht ook geregeld).
Er is wel betaald voor het vlees, ben benieuwd wat ze er dan mee gedaan hebben.

Kennis van mij heeft speciaal in het paardenboekje staan dat het vlees niet bestemd is voor de slacht omdat haar paard bepaalde medicijnen gehad heeft.
Misschien eerder voor vacht/huid, of voor diervoeders? Zie ook de Dag van vrijdag als ik mij niet vergis, over misstanden in de Nederlandse slacht. Daar staat ook een stuk in over dieren die soms "voor het punt van slachten" al overleden waren. Die mogen dus niet meer verwerkt worden.

Een paard dat dus ter plekke wordt afgemaakt zal nooit voor vleesconsumptie gebruikt mogen worden. En daarnaast inderdaad dus medicijnen, maar ook voer (genetisch gemanipuleerd voer, of bijv. dierlijke resten in het voer (BSE!)) is een drempel om geen huis/hobby dieren te slachten.

Lijkt me dus sterk dat een "hobby" paard eindigt als een patatje stoofvlees
50  van 55 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog2
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer12
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak6
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden