Verhaal Mulder over zoon Theo van Gogh klopt niet

Nederland • Geschreven door Rob (R@b) op 28-03-2008 @ 09:01
print 

Het verhaal van Jan Mulder dat de zoon van de vermoorde cineast Theo van Gogh zou zijn beboet wegens ongeoorloofd schoolverzuim de dagen na de moord op zijn vader, klopt niet. Mulder, die zich woensdagavond in De Wereld Draait Door woedend maakte over het voorval, blijkt zich twee jaar vergist te hebben.

De gemeente heeft Lieuwe van Gogh wel een boet opgelegd wegens spijbelen, maar dat had betrekking op 3 november 2006 en niet op 3 november 2004. De gemeente Amsterdam liet gisteren weten dat van Lieuwe geen ongeoorloofd schoolverzuim staat geregistreerd in 2004.

Mulder erkent zijn blunder, maar blijft erbij dat een proces-verbaal voor Lieuwe wegens spijbelen een schandaal is. ''Ik heb het in de emotie verkeerd begrepen. Maar dat maakt het schandaal niet minder erg. Deze mensen worden door de instanties behandeld als een geval, een nummer. Terwijl dit toch een heel speciaal geval is in de Nederlandse geschiedenis. Die worden elke dag opnieuw geconfronteerd met die gebeurtenis. Dat je zulke mensen überhaupt zo’n brief stuurt. Ga daar naartoe. Het moet iets menselijker'', aldus de schrijvende oud-voetballer vandaag in De Telegraaf.


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood20
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog4
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

13064 views / 42 reacties
Reacties op dit bericht
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
hehe, wat ben je dan?
userIcon
Eerst schreeuwen, dan denken .. Mulder ten voeten uit
Proberen krom te praten wat recht is .. Mulder zeker?
Wat een stomme lul is het ook. Grote bek opzetten ja, maar beetje verstandig nadenken ho maar.
Goed plan! Het is natuurlijk ook te treurig voor woorden dat, als je zoiets hebt meegemaakt, je vervolgens niet mag spijbelen! Laten we ze meteen vrijstelling geven voor het betalen van alle soorten belastingen!
hier kan hij zijn fout beter toegeven. maar hij heeft wel gelijk als hij zegt dat de familie van gogh totaal in de steek is gelaten door de nederlandse overheid. de dag na de moord stond balkenende wel bij de moslims op de stoep, maar niet bij de van goghs
userIcon
niet zo slim van je jan,

hij had wel gelijk over die schadevergoeding
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:09 schreef LiamP het volgende:
hier kan hij zijn fout beter toegeven. maar hij heeft wel gelijk als hij zegt dat de familie van gogh totaal in de steek is gelaten door de nederlandse overheid. de dag na de moord stond balkenende wel bij de moslims op de stoep, maar niet bij de van goghs
Hoe bedoel je? Ik herinner me een hoop van de dag na de moord op Van Gogh, maar niet dat Balkenende bij Moslims over de vloer kwam.
userIcon
Niet zo slim jan.
Weer een grote mond.
Waar haald hij het vandaan.
Alsheimer jan.
Beste Jan kan je de namen publiceren van de dames die ooit meegedaan hebben in jouw seksboekjes.
En als het kan nog wat foto's erbij.
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:08 schreef oling.org het volgende:
Goed plan! Het is natuurlijk ook te treurig voor woorden dat, als je zoiets hebt meegemaakt, je vervolgens niet mag spijbelen! Laten we ze meteen vrijstelling geven voor het betalen van alle soorten belastingen!
mwa het gaat hier om een jochie die rond die datum op elke zender/tv de foto van z'n afgeslachte vader die op de stoep ligt ziet... dus ergens kan ik het wel begrijpen...
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:06 schreef CharlieDaSilva het volgende:
Wat een stomme lul is het ook. Grote bek opzetten ja, maar beetje verstandig nadenken ho maar.
Verdomd, het lijkt Wilders wel
userIcon
Ik kan me wel voorstellen dat hij rond de sterfdag van zijn vader niet naar school wil; we hebben het hier over een moord die ieder jaar weer behoorlijk belicht wordt in de pers.
Ik vind het verhaal daarom ook niet minder schrijnend; het is schandalig dat Lieuwe nooit schadevergoeding heeft ontvangen; alsof hij daar geen recht op zou hebben.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:08 schreef oling.org het volgende:
Goed plan! Het is natuurlijk ook te treurig voor woorden dat, als je zoiets hebt meegemaakt, je vervolgens niet mag spijbelen! Laten we ze meteen vrijstelling geven voor het betalen van alle soorten belastingen!
Ik vermoed dat niet zo dom zou lullen als jouw vader op straat was afgeslacht. Kan dat kloppen denk je?
userIcon
Ik las luis.
Ach, weet je, hij blijft toch wel een punt hebben hoor. Dat die zoon 2 jaar later had gespijbeld is ongetwijfeld waar, en dat moet je ook niet goedpraten, maar die schadevergoeding zullen ze nogsteeds niet gehad hebben, en dat is toch wel een beetje schandalig.

Maar oke, als je 2 jaar niet spijbelt, en dan ineens wel, dan is er verder niet zo heel veel aan de hand denk ik.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:08 schreef oling.org het volgende:
Goed plan! Het is natuurlijk ook te treurig voor woorden dat, als je zoiets hebt meegemaakt, je vervolgens niet mag spijbelen! Laten we ze meteen vrijstelling geven voor het betalen van alle soorten belastingen!
Oké, slachten we jouw vader af. Kijken wat je dan zegt. Lutser.
userIcon
Je kan je ook ziek melden op die dag.
Dat is legaal en voorkomt dat gezeik.
userIcon
HET IS EEN GROOTS SCHANDAAL!!!
"overdreven Mulders articulatie van hoog naar laag"

Wat een teringstem heeft die vent toch he. Ik erger me altijd dood aan 'm, vooral in die postbank reclames omg!
userIcon
tsja het is nog steeds de dag na de dag van zijn vaders dood, maar dan 2 jaar later. En aanegzien op zon dag zo'n moord weer ff uitgebreid wordt besproken, kan ik goed begrijpen dat je daar even niet meer geconfronteerd wilt worden, en vooral niet op school.
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:34 schreef zovty het volgende:

[..]

Ik vermoed dat niet zo dom zou lullen als jouw vader op straat was afgeslacht. Kan dat kloppen denk je?
Sure, 2 jaar na dato spijbel je (lekker boeiend) en dan moet de gemeente je niet "een brief sturen. Ga daar naartoe."?
userIcon
Als je vader inmiddels 2 jaar dood is denk ik dat je inmiddels je leven wel weer hebt opgepakt en naar school moet kunnen gaan.
userIcon
Mulder wordt steeds meer een karikatuur van z'n eigen.Heeft waarschijnlik met z'n slechte (s)linkse geweten w.b.t z'n links lullen rechts zakkenvullen reclames bij de Postbank.
userIcon
Het lijkt mij dat er wel meer verzuim nodig is dan een dagje om een boete te krijgen...
Goh wat erg zon brief.
Was het niet Van Gogh die bij Monique van de Ven keiharde brieven over haar overleden zoontje in de bus stopte?
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als je vader inmiddels 2 jaar dood is denk ik dat je inmiddels je leven wel weer hebt opgepakt en naar school moet kunnen gaan.
Moet je recht in die jongen zijn gezicht zeggen.
quote:
''Ik heb het in de emotie verkeerd begrepen. Maar dat maakt het schandaal niet minder erg. Deze mensen worden door de instanties behandeld als een geval, een nummer."
Welcome to the real world mr. mulder.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:44 schreef wiers het volgende:

[..]

Moet je recht in die jongen zijn gezicht zeggen.
Ach, loop niet zo zielig te doen man. Ik ken ook iemand wiens vader vorig jaar is overleden aan KANKER. Intussen gaat ie weer gewoon naar school.

Het overlijden van een ouder is altijd traumatisch, maar niet zo dat je na 2 jaar nog steeds huilend rondloopt en niet meer normaal kan functioneren in de maatschappij.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ach, loop niet zo zielig te doen man. Ik ken ook iemand wiens vader vorig jaar is overleden aan KANKER. Intussen gaat ie weer gewoon naar school.
Komt het overleden van die vader ook jaarlijks weer groot op tv en in de kranten?
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:34 schreef sando het volgende:
Mulder wordt steeds meer een karikatuur van z'n eigen.Heeft waarschijnlik met z'n slechte (s)linkse geweten w.b.t z'n links lullen rechts zakkenvullen reclames bij de Postbank.
Want mensen die links zijn mogen natuurlijk op geen enkele manier geld verdienen? Wat denk je nou, dat het allemaal communisten zijn of zo?

Wat is dat toch voor vaag gelul. Als iemand rechts is en hij verdient veel geld klinkt er gejuich en gaan de duimen omhoog ( ) maar als iemand links is en succesvol is het opeens een ''zakkenvuller''. WAT een dubbele moraal zeg.

Ik weet zeker dat Jan Mulder braaf geld afdraagt om de verzorgingsstaat draaiende te houden, hoor.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:22 schreef R@b het volgende:

[..]

Komt het overleden van die vader ook jaarlijks weer groot op tv en in de kranten?
Normaal gesproken niet, nu Wilders zijn copy-paste film uitbrengt waarschijnlijk wel. Daar kunnen we hem dankbaar voor zijn.
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik herinner me een hoop van de dag na de moord op Van Gogh, maar niet dat Balkenende bij Moslims over de vloer kwam.
Ik herinner me alleen dat Balkenende van een skateboard afflikkerde
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:22 schreef R@b het volgende:

[..]

Komt het overleden van die vader ook jaarlijks weer groot op tv en in de kranten?
Ik heb gisteravond een bericht gesubmit met de verklaring van het stadsdeel, maar dat heb je kennelijk "over het hoofd gezien". Feit is dat je geen proces-verbaal krijgt voor één keer spijbelen.

Reactie van het stadsdeel: "Er is een proces-verbaal, maar dat dateert van mei 2007 en is gebaseerd op een langdurig verzuim. Het is ook onze verantwoordelijkheid dat het goed gaat met deze jongen en dat hij gewoon naar school gaat. Maar wat Jan Mulder beweert klopt helemaal niet"
userIcon
Dikke blunder dus.
Mulder kan wel roepen dat dit het schandaal 'niet minder erg maakt', maar dat is natuurlijk wel zo. Als hij vantevoren wist dat er 2 jaar tussenzat, zou hij er geen punt van hebben gemaakt.
Haha, dat is weer Jan Mulder ten voeten uit. Enorme klotskop.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:57 schreef wiers het volgende:
Je kan je ook ziek melden op die dag.
Dat is legaal en voorkomt dat gezeik.
Ik denk dat ze toen wel iets anders aan hun hoofd hadden, sukkel.
userIcon
quote:
Deze mensen worden door de instanties behandeld als een geval, een nummer.
Dit is heel normaal in het Nederlandse schoolsysteem (en Nederland in het algemeen) IEDEREEN is een nummer wat voor situatie er nou speelt of niet
Het gaat Jan Mulder ook helemaal niet om Lieuwe van Gogh, het gaat om zijn eigen opgeblazen ego. En zijn opgeblazen salaris van de Postbank, natuurlijk...
userIcon
Dat de dag het zelfde is, is geen toeval. Even in rust stilstaan bij je vader die 2 jaar geleden vermoord werd.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:03 schreef nuffniet het volgende:
Eerst schreeuwen, dan denken .. Mulder ten voeten uit
denken?
en jij denkt dat dat wandelende alcoholvat nog levende hersencellen bevat?.....
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood20
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog4
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden