Radio 1 en Radio 538 doen het beter

Radio 1 heeft flink wat marktaandeel terug. Uit de laatste luistercijfers die het onderzoeksbureau Intomart vanochtend bekend heeft gemaakt blijkt dat de publieke nieuws- en sportzender Q-music voorbij is en 0,7 procent marktaandeel wint. In totaal haalt Radio 1 nu een marktaandeel van 7,3 procent. Radio 2 blijft marktleider met 11,6 procent. Traditiegetrouw trekt publieke familiezender veel luisteraars met de Top 2000 aan het einde van het jaar. Die blijven vaak nog lang hangen.

Radio 538 herstelde zich weer nu de kerstmuziek van Sky Radio weg is. Sky leverde dus flink in. Q-music deed het vorig jaar goed, maar heeft nu opnieuw marktaandeel zien verdampen. Kleinere zenders als Arrow Classic Rock, Radio 5 en Classic FM deden het juist beter.

We luisterden met z'n allen gemiddeld 3 uur en 13 minuten per dag naar de radio. Dat is zeven minuten langer dan vorige maand. Aan het luisteronderzoek doen jaarlijks ruim 8000 mensen mee.

Een volledig overzicht van de marktaandelen is hier te vinden.