Kwart Turken trouwt met familie

Medisch • Geschreven door Rob (R@b) op 11-03-2008 @ 09:28
print 
Icoon MedischUit een onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt dat een kwart van de Turken en één op de vijf Marokkanen met een neef of een nicht is getrouwd, zo schrijft de Volkskrant vandaag. Het onderzoek werd gehouden onder inwoners van Rotterdam met een Turkse of Marokkaanse achtergrond.

Aanleiding voor het onderzoek, dat gehouden werd in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, is het veel hogere sterftepercentage onder allochtone kinderen. Het RIVM meent dat een familiehuwelijk moet worden beschouwd als een risicofactor voor aangeboren afwijkingen, net als moederschap op latere leeftijd. Volgens het RIVM is het hogere sterftecijfer onder allochtonen niet alleen te verklaren door bloedverwantschap van hun ouders. Ook oorzaken als slechte sociaal-economische omstandigheden spelen een rol

In Marokko en Turkije ligt het percentage familiehuwelijken ook zo rond de 25%. Bij Nederlanders is dat 0.1%.

PvdA-kamerlid Khadija Arib zegt in een reactie dat een verbod op familiehuwelijken 'onmogelijk is'. Zij pleit voor betere voorlichting.

Met dank aan Willy84 en FOKwa voor de submit.



Lees ook:

» 24/05 Ziekenhuizen opereren beter7
» 22/05 Kleinste kunsthart ooit geïmplanteerd20
» 21/05 Veel jongeren kiezen voor orgaandonatie35
» 17/05 Universeel mechanisme dag/nachtritme ontdekt17


delen | eKudos nujij

17500 views / 183 reacties
Reacties op dit bericht
33  van 183 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
Dus kansenjongeren zijn eigenlijk retards?
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:27 schreef onkelx het volgende:

[..]

Religie heeft dus echt wel wat te maken met cultuur..
Ik mis ook jouw argument.

Tot halverwege de vorige eeuw bepaalden ook onze groot-groot-groot-ouders wie er met wie ging trouwen (EN KWAM OOK INTEELT VOOR DUS!). Het was een kwestie van rang en klasse. Een aristocraat trouwde niet met een boer, een boekhouder trouwde niet met een bediende. Men zocht partners voor hun kinderen in eigen milieu, en als dat niet voor de hand lag, dan trouwde familie met elkaar. Tenminste als dat econimsche zekerheid bood en het geen direct familie (broers, zussen of ouders) betrof. Op die mannier konden ze hun voortbestaan verzekeren. Dat heeft dus geen kloot met religie te maken!!!
userIcon
quote:
Op Tuesday 11 March 2008 @ 09:32 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Wel geinig. Mijn ouders zijn (geen volle) neef en nicht.
Ja, zo ken ik er nog wel één. Oud-klasgenootje van me gaf ook aan met haar neef te gaan trouwen. Iedereen over de beer, bleek het de zoon van de tweede man van haar tante te zijn. Een zoon uit een eerder huwelijk van die kerel dus.
Da's toch ook geen familie dan.

Maar goed, trouwen prima, al trouw je met je zus. Elk mens heeft immers recht op zijn of haar seksuele afwijking, zolang er geen dwang en/of geestelijk overwicht is op geestelijk gehandicapten en/of kinderen en/of dieren van een ander. Ook sex met lijken is uit den boze.
Heb je een kinderwens? Helaas, kinderen krijgen in geval van familiehuwelijken ist verboten.
Problem fixed.
userIcon
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Wat een reacties hier. Baseer je even op de feiten aub. De kans op een kind met een afwijking neemt toe van 0,5% naar 1%. Dat is niet dramatisch of zo. Ik weet overigens niet wat het effect is als je binnen de familie trouwen een paar generaties volhoudt.
Die kansen op afwijkingen nemen dan steeds sneller toe.

Ook de mate van bloedverwantschap speelt een belangrijke rol. Als broer en zus een zoon en dochter krijgen die samen ook weer een kindje maken is de kans op afwijkingen al nagenoeg 100%.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:19 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

zelfs dat halen de meesten niet..
Is te merken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:32 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Wel geinig. Mijn ouders zijn (geen volle) neef en nicht.
Dat verklaard (voor mij) een hoop.
quote:
Op Tuesday 11 March 2008 @ 11:31 schreef larzzzman het volgende:

[..]

hey fok, kun je niet gewoon ff zeggen tegen dit soort volk dat ook zij zich moeten aanpassen?
Ja, ik ga dr bijna van huilen, ik vind het niet eerlijk hoooor ik kan geen Turks en dalijk praten ze over mij
Overdrijven...
Toch is het verstandiger om Nederlands te praten, tevens er staat
BEDANKT ! meer niet .
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:31 schreef Made_in_Turkey het volgende:
pffff 20 jaar terug ja...
Nee hoor lees maar: Gepubliceerd: dinsdag 11 maart 2008 @ 09:28
userIcon
Lekker zeg.. al die ziektes creëren.
userIcon
Ik moest even denken aan de Grijze wolven, die Turkse übermenschen
userIcon
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:44 schreef BattleX het volgende:
Dus Turken hebben overeenkomst met sommige oerhollandse vissersdorpen

Hebben we toch nog iets gemeen
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:38 schreef Sanguinium het volgende:
trouwens zal Staphorst of Volendam ook grotendeels inteelt zijn?
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:42 schreef jeminee het volgende:

[..]

Dat idd, maar wat dacht je van die kinderen zelf? Ik heb tussen tig culturen gewoond en zag die arme kinderen die lichamelijk èn geestelijk gehandicapt waren. Een Marokkaans gezin had wel drie van zulke kinderen.
Op chatnu werd me dat eens uitgelegd hoe het allemaal in elkaar zit, en denk daarom dat het moeilijk wordt om het te veranderen. In Nederland wordt het in de provincie Zeeland ook wel gedaan. Of dat met religie te maken heeft daar, weet ik niet zeker.

Maar het kost de gemeenschap kapitalen. Die Marokkaan kreeg een busje om zijn kinderen naar school te vervoeren. De drie kinderen hadden allemaal een speciaal invalidewagentje of hoe zoiets ook maar heet. De kosten van zulke kinderen zijn natuurlijk niet misselijk.

Maar buiten dat, zoiets gun je je ergste vijand niet.
Tjonge zeg ! Op Chatnu , je maakt mij echt niet wijs dat Chatnu een vertrouwelijke BRON is.
Natuurlijk is de kans hoger, maar dat weten de Turkse mensen ook, en daarom laten ze ook eerst een bloedtest uitvoeren.
userIcon
Het verklaard wel een hoop. Ik had dus in 20 jaar nog nooit een gehandicapte marokaan gezien. Inmiddels zitten er bij ons in de buurt 3 marokaanse jongens van jongs af in een skelter (nee geen rolstoel,..een skelter,...vraag mij ook niet waarom waarschijnlijk geen geld voor een echte stoel, alleen de oudste heeft die) en dat zijn broers van elkaar. Grote kans dus dat zijn ouders familie zjn en uitsluitend gehandicapten kan creeeren,...want drie (is)lamme in een gezin is wat te gortig dunkt mij.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:13 schreef jeminee het volgende:

[..]

Dat over die bloedtest had ik daar ook vernomen en heb dat net in een reactie vermeld. Had deze van jou nog niet gelezen.
Maar ik had het over mijn buren waar ik die invalide kinderen zag, en dat het allemaal neef en nicht huwelijken waren.

Als de Turken eerst een bloedtest laten doen is er toch niets aan de hand verder?
Nee, dan is verder niets aan de hand , dus dat het al 170 reacties heeft is opzich wel raar.
Verder geef ik toe dat Chatnu een en al puin is, kindertjes van 12 jaar oud.
Want heb er ook naar gekeken.

Trouwens ken ik de cijfers van Marokko of ergens anders niet, maar niemand kan mij wijs maken dat het de laatste jaren toeneemt in Turkije.

Momenteel gaat het daar op sociaal, economisch, zorg, en opleiding de goede kant op , er moet nog wel veel gebeuren dat is een andere verhaal.

Maar toch bedankt voor je post.
userIcon
't is dus eigenlijk Urkije
Ik ken alleen maar turken en marokkanen hier in Rotterdam die dat doen, ze zeggen ook dat dat normaal bij hun is dus ik denk dat het aantal nog hoger ligt.

maar goed, moeten ze zelf weten, zolang ze maar niet hier zitten
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waardeloos onderzoek.

Doe dit onderzoek in Bunschoten onder autochtone, en je krijgt waarschijnlijk nog veel hogere getallen. Een keer 5 bunschoters als klasgenoten gehad, die kende elkaar niet, maar kwamen elkaar wel altijd tegen op grote familiegebeurtenissen
het is te merken dat je in Leusden woont.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:20 schreef jeminee het volgende:

[..]

Even gecheckt op chatnu hoe men daar reageerd op dit onderwerp.
Laat zo`n Marokkaans mens, die zich zelf nog een "lady" noemt en het huwelijk tussen neef en nicht heel fel loopt te verdedigen, er nog bij zetten dat ze het geen misdaad vind om een gehandicapt kind te krijgen.
Ja, nu snap ik het! Als je dat risico durft te nemen zonder aan het lot van zo``n kind te denken... Egoistisch mens.
Wie is er nou een egoist/hedonist? Een niet-moslim die een kind vroegtijdig vermoordt, wat zwak uitgedrukt wordt als aborteren, of een Moslim die ondanks tekortkomingen zo goed en liefdevol mogelijk proberen een gehandicapt kind op te voeden? Ik gok op de eerste.
-dubbel door technische storing-
userIcon
Stemmingmakend bericht, je kan ook zeggen Driekwart Turken trouwt niet met familie.
Volendammers en Urkers trouwen ook vaak met familie.
Geen wonder overigens met zo'n boerka aan kun je niet alleen een mooie van een lelijke vrouw niet onderscheiden maar ook het buurmeisje niet van je zusje.

Wilders kom d'r maar weer in en zorg dat aan deze incest een einde komt. Dit is toch niet de gezinshereniging zoals die wordt bedoeld.
userIcon
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:15 schreef ouderejongere het volgende:
Juist..

En laten we de Van der Plassen in Katwijk niet vergeten
33  van 183 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 24/05 Ziekenhuizen opereren beter7
» 22/05 Kleinste kunsthart ooit geïmplanteerd20
» 21/05 Veel jongeren kiezen voor orgaandonatie35
» 17/05 Universeel mechanisme dag/nachtritme ontdekt17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden