Personeelscontrole op Schiphol verscherpt

Nederland • Geschreven door Nolius op 12-02-2008 @ 18:55
print 
Icoon VervoerAl het personeel dat naar de platforms op Schiphol wil zal vanaf nu worden gecontroleerd. Dat heeft minister Hirsch Ballin aan de Tweede Kamer laten weten. Het was eigenlijk de bedoeling deze 100 procents controle in juli in te voeren, maar na een uitzending van een undercover-programma doet hij dat eerder.

In het programma was te zien hoe een journalist een nepbom aan boord van een vliegtuig smokkelde. Hierna werden twee onderzoeken ingesteld. De minister neemt de feiten uit de uitzending zeer ernstig.

Drie personeelsuitgangen zijn inmiddels gesloten. Binnen een paar maanden worden alle doorgangen voorzien van irisscans. Het aantal controleurs bij de personeelsingangen zal worden verdubbeld.

Bron: NOS Journaal


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood19
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

4665 views / 32 reacties
Reacties op dit bericht
32  van 32 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Merkte het al ja.
userIcon
Ben benieuwd of ze deze maal idd alles goed gaan aanpassen.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 12-02-2008 @ 18:58 fotoboek no homepage
userIcon
Dat nieuws slaat in als een bom...
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:56 schreef Diemux het volgende:
Merkte het al ja.
Dus jij werkt op Schiphol? Dan heb ik een vraagje voor je: de tijd die je kwijt bent aan die controles, zijn die voor de baas of voor eigen rekening?
Ja, GROTE dank aan SBS 6....als je weer in je poepert gevoeld wordt of je hebt 3 kwartier vertraging als passagier dan weet je aan wie je het te danken hebt he!
userIcon
2x zoveel controleurs betekent niet automatisch dat de controle ook 2x zo goed is natuurlijk..

Mocht het trouwens gebeuren dat er echt een bom in je vliegtuig ligt... Nou dan heb je gewoon pech gehad. Hoe goed je ook controleerd, mensen vinden altijd wel dingen om er omheen te gaan.
Hoe triest, sorry hoor, maar iedereen ziet toch wel in dat die passagierscontroles alleen maar een schijnveiligheid bieden? Als iemand echt kwaad wil dan lukt dat heus wel. En wat is erger? 200 doden in 5 jaar? Of miljoenen mensen die DAGELIJKS allerlei ongemak te verwerken krijgen, waarvan de privacy er ineens niet meer toe doet..
Straks moet je ook door allerlei checks als je op de bus of de trein wilt stappen.. Je kunt namelijk erg makkelijk pal onder Schiphol komen met tientallen kilo's explosieven zonder dat iemand ook maar iets merkt..
userIcon
Kun je nagaan hoe slap de beveiliging op Schiphol is.
Waar ik werk, standaard ingangscontrole door middel van personeelspas, regelmatig kofferbakcontrole waarbij kenteken van de auto genoteerd wordt, naam en rugnummer.
Maar ja da's een Amerikaan.... (nog wel, duurt niet lang meer )
userIcon
Schiphol is veel te groot, er werken veel te veel personen en er zijn veel te veel passagiers om het goed te beveiligen. Je kan nooit uitsluiten dat een of andere SBS-reporter op je terrein komt, jammer genoeg.

Verder is het wel nodig dat de gemoederen zo nu en dan opgeschud worden zodat de beveiliging weer wakker wordt.
userIcon
die controles waren ect te belabberd voor worden. heb der een maandje gewerkt elke dag. niet een keer is gevraagd of ik mijn (sport)tas wou laten scannen/controleren
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:59 schreef KingKai het volgende:

[..]

Dus jij werkt op Schiphol? Dan heb ik een vraagje voor je: de tijd die je kwijt bent aan die controles, zijn die voor de baas of voor eigen rekening?
Heb een berichtje gehad van mijn baas dat ik er rekening mee moest houden dat er nu 100% controles zijn en dat ik dus op tijd op Schiphol moet zijn,. Zie het morgen wel maar ik ben niet van plan om een bus eerder te nemen aangezien ik dan 40 minuten te vroeg ben en dat gaat me net iets te ver =P,.
userIcon
Volgende week in undercover in Nederland: hoe onze verslaggever een baan verkrijgt als controleur op schiphol en zodoende alle controles weet te omzeilen
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:02 schreef CyBeRSPiN het volgende:
Hoe triest, sorry hoor, maar iedereen ziet toch wel in dat die passagierscontroles alleen maar een schijnveiligheid bieden? Als iemand echt kwaad wil dan lukt dat heus wel. En wat is erger? 200 doden in 5 jaar? Of miljoenen mensen die DAGELIJKS allerlei ongemak te verwerken krijgen, waarvan de privacy er ineens niet meer toe doet..
Straks moet je ook door allerlei checks als je op de bus of de trein wilt stappen.. Je kunt namelijk erg makkelijk pal onder Schiphol komen met tientallen kilo's explosieven zonder dat iemand ook maar iets merkt..
wmb hadden we na 9/11 sowieso beter onze schouders op kunnen halen en door kunnen gaan met ons leven. Heeft tienduizenden levens gekost, miljarden aan oorlogsvoering en miljarden aan maatregelen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:59 schreef KingKai het volgende:

[..]

Dus jij werkt op Schiphol? Dan heb ik een vraagje voor je: de tijd die je kwijt bent aan die controles, zijn die voor de baas of voor eigen rekening?
Neen, extern bedrijf maar heb wel een vaste pas. Trouwens, je kan nog steeds Schiphol-Oost op met je bus vol met spullen, aangezien je daarna overal kan komen (hangars vol met vliegtuigen) kan je het net zo goed op die manier iets flikken. Het enige wat ze doen is even door je achteruit kijken (Vito, geblindeerd )
Dat kost weer handenvol geld en natuurlijk draaien de gebruikers van Schiphol daarvoor op.

Laten ze selectief controleren, ook passagiers, en selectief personeel aannemen. Niet alle passagiers en personeel vormen hetzelfde risico.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:21 schreef Eminentie het volgende:
Laten ze selectief controleren, ook passagiers, en selectief personeel aannemen. Niet alle passagiers en personeel vormen hetzelfde risico.
Idd, laten we de basis van ons rechtssysteem (rechtsgelijkheid) gewoon weer eens ter discussie stellen Vertel eens, welke mensen dacht je aan?
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:26 schreef j_du_pee het volgende:

[..]

Idd, laten we de basis van ons rechtssysteem (rechtsgelijkheid) gewoon weer eens ter discussie stellen Vertel eens, welke mensen dacht je aan?
Dat is niet nodig. Tast de rechtsgelijkheid niet aan. Waarom mag je geen meer efficientere en gerichtere controles houden?

Je maakt wel onderscheid, maar wel op basis van bepaalde profielen. Het is echt wel mogelijk om profielen te schetsen van personen die mogelijk een risico kunnen vormen.

Personen die afkomstig zijn uit risicogroepen natuurlijk.
Volgende week in Undercover in Nederland gaat onze favo onderbroekenheld misschien wel een bom smokkelen aanboord een overvolle Intercity trein! Zou het 'm lukken!?
userIcon
Straks zullen mensen in hun eigen huis gecontroleerd worden.
in naam der vrijheid...
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:38 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Dat is niet nodig. Tast de rechtsgelijkheid niet aan. Waarom mag je geen meer efficientere en gerichtere controles houden?

Je maakt wel onderscheid, maar wel op basis van bepaalde profielen. Het is echt wel mogelijk om profielen te schetsen van personen die mogelijk een risico kunnen vormen.

Personen die afkomstig zijn uit risicogroepen natuurlijk.
En de belangrijkste risicogroep? Undercover-reporters natuurlijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Dat nieuws slaat in als een bom...
Zullen we met z'n allen afspreken dat als we geen leuk woordgrapje kunnen verzinnen, we dat ook niet geforceerd gaan doen?
userIcon
Nu pas. Voor al het andere personeel zijn er ook 20 controllers voordat je op je werkplek bent.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:00 schreef Max_Dark het volgende:
Ja, GROTE dank aan SBS 6....als je weer in je poepert gevoeld wordt of je hebt 3 kwartier vertraging als passagier dan weet je aan wie je het te danken hebt he!
Ja aan het feit dat er van die idioten zijn die zonodig geweld moeten gebruiken om anderen ergens te van overtuigen
userIcon
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 19:21 schreef Diemux het volgende:

[..]

Neen, extern bedrijf maar heb wel een vaste pas. Trouwens, je kan nog steeds Schiphol-Oost op met je bus vol met spullen, aangezien je daarna overal kan komen (hangars vol met vliegtuigen) kan je het net zo goed op die manier iets flikken. Het enige wat ze doen is even door je achteruit kijken (Vito, geblindeerd )
sukkel, Als ze nou de volgende keer je bus nakijken moet je niet zeuren over undercover journalisten.
Zo'n gevaarlijke groep als fokkers word natuurlijk zwaar gecontrolleerd
userIcon
Leuk als ik daar stage ga lopen
userIcon
Niet vergeten de vagina te controleren van de dames
Zou zo maar eens 65.000 euro in kunnen zitten
userIcon
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 19:00 schreef Max_Dark het volgende:
Ja, GROTE dank aan SBS 6....als je weer in je poepert gevoeld wordt of je hebt 3 kwartier vertraging als passagier dan weet je aan wie je het te danken hebt he!
Idd! Bedankt SBS voor dit staaltje nutteloze sensatie- journalistiek...

Natuurlijk is elke beveiliging te omzeilen als je echt kwaad wil, dat is toch al lang bekend? Waarom dan zo'n nutteloze reportage waar de politiek weer op moét reageren en waardoor nu dagelijks 1000en mensen nog meer last hebben van overdreven controles...
userIcon
Ben blij dat ik alleen achter de douane werk en niet op het platform. Op de personeelsdoorgangen in de terminal zelf (West en Centraal) moet er nu opeens ook in onze tassen gekeken worden terwijl dat geen reet te maken heeft met dat SBS gebeuren. Alle passagiers aan die kant zijn ook 'vuil' dus die kunnen op dat moment ook vanalles bij zich hebben.

Gejank.
userIcon
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 19:00 schreef Max_Dark het volgende:
Ja, GROTE dank aan SBS 6....als je weer in je poepert gevoeld wordt of je hebt 3 kwartier vertraging als passagier dan weet je aan wie je het te danken hebt he!
lul toch niet zo dom vent, het gaat hier om de controles bij de personeelsingangen. Daar hoor je als passagier helemaal niet te komen
maandag de dag na de uitzending werden alle tassen bij personeelscontrole gechecked, dinsdag was het alweer minder...
userIcon
het is natuurlijk wachten tot de 3e reportage

d'r is ook nooit iemand verantwoordelijk voor. de overheid stopt 't richting particuliere ondernemingen en doen maar wat. laat me raden; over een jaar of twee/drie een parlementaire enquete hoe het zover heeft kunnen komen
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 @ 06:33 schreef JaJoah het volgende:

[..]

lul toch niet zo dom vent, het gaat hier om de controles bij de personeelsingangen. Daar hoor je als passagier helemaal niet te komen
Het is toch gewoon een kwestie van tijd totdat onze superheld zich geroepen voelt hetzelfde te flikken bij de passagiersingang? Kan me een reportage herinneren waar ze met foute paspoorten voorbij de douane wilde komen, moet je nu nog eens flikken, kijken wat er gebeurd.

Het gaat mij hier helemaal niet om alleen DIT gebeuren maar altijd die sensatiezoekerij op Schiphol. Alleen maar windowdressing en ondertussen wel janken als je vlucht vertraagd is.
32  van 32 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood19
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden