4,5 jaar voor beeldenroof Singer Museum

Nederland • Geschreven door ANP op 12-02-2008 @ 14:35
print 
Icoon Justitie De rechtbank in Amsterdam heeft vanmiddag de 41-jarige Reinier ter B. en de 36-jarige Marco van den B. veroordeeld tot respectievelijk vier en 4,5 jaar gevangenisstraf. Het tweetal roofde in januari 2007 zeven bronzen beelden uit de tuin van het Singer Museum in Laren.

Daaronder bevond zich een afgietsel van de beroemde Denker van de Franse beeldhouwer Auguste Rodin.

Tegen het tweetal was zes jaar geëist. De rechtbank veroordeelde de 20-jarige Melle S. tot twaalf maanden waarvan vier voorwaardelijkà wegens medeplichtigheid. Behalve de diefstal uit de Singertuin, hebben de twee hoofdverdachten nog een reeks soortgelijke feiten op hun kerfstok. Zij stalen op diverse plaatsen in het land bronzen beelden, om het edelmetaal vervolgens door te verkopen.

De opgelegde straffen aan de twee hoofdverdachten pakten lager uit dan de eis omdat de rechtbank een aantal ondergeschikte feiten niet bewezen achtte en de mannen daarvan vrijsprak. Van der B. kreeg een half jaar meer, omdat hij enkele misdrijven meer op zijn kerfstok heeft dan zijn criminele partner Ter B.

De rechtbank hekelde het feit dat de beeldenrovers ''uit puur winstbejag'' in een tijdsbestek van nauwelijks twee maanden tijd verspreid over het land hadden toegeslagen en dat zij ''schade hebben toegebracht aan cultuurbezit''.

De verdachten liepen na de roof uit de Singertuin tegen de lamp. Medeverdachte S. gaf na zijn arrestatie opening van zaken. De Denker werd teruggevonden in de achtertuin van verdachte Ter B. - hij had het ernstig verminkte beeld daar begraven.


De behoorlijk beschadigde Denker van Rodin

Bron: ANP


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood19
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

6639 views / 53 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 53 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
er krijgen mensen minder voor moord
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:36 schreef BomBasher het volgende:
er krijgen mensen minder voor moord
Volwassen mensen? Nee hoor.
userIcon
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 14:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Volwassen mensen? Nee hoor.
Google it
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Volwassen mensen? Nee hoor.
Ja hoor
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:39 schreef BomBasher het volgende:
Google it
ok, wijs maar aan, ik zie het niet:
http://www.google.nl/search?q=jaar+cel+moord
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:41 schreef Whocarestoo het volgende:
Ja hoor
Geef maar een linkje dan.
tsja je kan alles met alles vergelijken maar hoe dan ook : goed dat ze gepakt zijn , goed dat ze die straf krijgen. Een beetje beelden slopen voor de waarde van het materiaal tsssss van die beelden genieten jaarlijks duizende mensen : nu dus niet meer
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:44 schreef sailgirl het volgende:
tsja je kan alles met alles vergelijken maar hoe dan ook : goed dat ze gepakt zijn , goed dat ze die straf krijgen. Een beetje beelden slopen voor de waarde van het materiaal tsssss van die beelden genieten jaarlijks duizende mensen : nu dus niet meer
Dat laatste vraag ik me dus af: het ging hier om een afgietsel, niet om het echte beeld
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

ok, wijs maar aan, ik zie het niet:
http://www.google.nl/search?q=jaar+cel+moord
Let op:
quote:
Verdachten van ernstige gewelds- en zedenmisdrijven, zoals zware mishandeling en verkrachting, komen volgens het OM eigenlijk niet in aanmerking voor een taakstraf. Toch legden rechters vorig jaar 54 keer een taakstraf op voor verkrachting en 225 keer voor aanranding.

Zedenmisdrijven
In totaal kregen 883 daders van zedenmisdrijven in dat jaar een werkstraf opgelegd in plaats van een gevangenisstraf. In totaal leggen rechters per jaar ongeveer 43.000 taakstraffen op.

Verschillende daders van levensmisdrijven, zoals (poging tot) moord en doodslag, kregen vorig jaar een werkstraf. De rechter vond een dergelijke straf in tien gevallen passend voor poging tot moord en in 183 gevallen voor poging tot doodslag.

Zware mishandeling
Bijna 270 keer werd aan plegers van zware mishandeling zo'n taakstraf opgelegd.

Mensen die al eens taakstraf hebben gehad, komen daar volgens de regels van justitie niet nog eens voor in aanmerking. Maar Zembla, dat cijfers van het OM opvoert, stelt dat de afgelopen jaren gemiddeld 2000 personen voor de tweede keer een taakstraf opgelegd kregen.
Aangewezen zo?
quote:
om het edelmetaal vervolgens door te verkopen
Brons is geen edelmetaal. Het is een legering van tin en koper, die overigens beiden ook geen edelmetaal zijn.
userIcon
Belachelijk! 4,5 jaar voor wat beelden, oke helemaal fout natuurlijk dat je dat steelt, maar er zitten zat mensen minder lang vast voor veel ernstige dingen zoals dodelijke verkeersongelukken en verkrachting en zelfs moord..
mm ik hoorde vanmiddag dat de dieven redelijk simpel gevonden zijn... op het nieuws hadden ze het erover dat de politie een zooi versnipperde papiertje heeft gevonden bij het museum... deze snipper hebben ze aan elkaar geplakt. het bleek een routebeschrijving te zijn.... was het heel simpel om de route ff terug te volgens.... HOE DOM KUN JE ZIJN!!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:46 schreef Aka-Zigor het volgende:
Aangewezen zo?
quote:
De rechter vond een dergelijke straf in tien gevallen passend voor poging tot moord en in 183 gevallen voor poging tot doodslag.
Nee.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:47 schreef shakedown het volgende:
mm ik hoorde vanmiddag dat de dieven redelijk simpel gevonden zijn... op het nieuws hadden ze het erover dat de politie een zooi versnipperde papiertje heeft gevonden bij het museum... deze snipper hebben ze aan elkaar geplakt. het bleek een routebeschrijving te zijn.... was het heel simpel om de route ff terug te volgens.... HOE DOM KUN JE ZIJN!!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]


[..]

Nee.
Het gaat erom dat je meer krijgt omdat je een beeld jat dan dat je iemands leven "jat" of in dit geval poging tot, dat proberen we aan te kaarten.
userIcon
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 14:50 schreef BomBasher het volgende:
Het gaat erom dat je meer krijgt omdat je een beeld jat dan dat je iemands leven "jat" of in dit geval poging tot, dat proberen we aan te kaarten.
Ik ben niet dom hoor. Jij had het erover dat je voor moord minder krijgt dan 4,5 jaar en dat weerleg ik. Dat je nu met aanhalingstekens en poging tot aankomt, doet daar niks aan af.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]


[..]

Nee.
Goed, iemand die de definitie van haakjes niet snapt hoef ik verder niets meer uit te leggen.
Stomme reactie's geven die nergens op staven en er vervolgens aan vast blijven houden terwijl het tegendeel 100% bewezen kan worden.
Stop verder maar, je zet je steeds meer voor lul zo.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:47 schreef shakedown het volgende:
mm ik hoorde vanmiddag dat de dieven redelijk simpel gevonden zijn... op het nieuws hadden ze het erover dat de politie een zooi versnipperde papiertje heeft gevonden bij het museum... deze snipper hebben ze aan elkaar geplakt. het bleek een routebeschrijving te zijn.... was het heel simpel om de route ff terug te volgens.... HOE DOM KUN JE ZIJN!!!
Aaah, dat klinkt als een sprookje !
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik ben niet dom hoor. Jij had het erover dat je voor moord minder krijgt dan 4,5 jaar en dat weerleg ik. Dat je nu met aanhalingstekens en poging tot aankomt, doet daar niks aan af.
Hij kwam niet met de haakjes aan,ik. En hier heb je je bron, waar ook de haakjes staan.
Doet er nog niet toe zeker?
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/174540/index.html
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:46 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Let op:
[..]

Aangewezen zo?
Nee.

uitbreiding reactie:
Wat er onder staat zegt al genoeg: "De rechter vond een dergelijke straf in tien gevallen passend voor poging tot moord en in 183 gevallen voor poging tot doodslag."

Waarom staat er dan helemaal niks over moord? Kortom die haakjes slaan nergens op.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:47 schreef metallicelmo het volgende:
Belachelijk! 4,5 jaar voor wat beelden, oke helemaal fout natuurlijk dat je dat steelt, maar er zitten zat mensen minder lang vast voor veel ernstige dingen zoals dodelijke verkeersongelukken en verkrachting en zelfs moord..
Helemaal niet belachelijk. Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven. Van mij hadden ze die gasten nog wel langer op mogen sluiten.
Dat moordenaars en verkrachters lage straffen krijgen is overigens net zo belachelijk. Als iemand met zijn poten aan mijn dochter komt, dan mag hij hopen dat hij levenslang krijgt (of hij ga later als een vrouw door het leven.)
userIcon
Ik vind eigenlijk dat die gasten ook financiëel gepakt zouden moeten worden..
Als je naar de waarde van het brons kijk is zo'n beeld amper 300 euro waard, maar de kunstwaarde van die rodin was 30.000 euro.
Daarbij is het beeld nu door die gasten in feite vernietigd samen met nog vele andere beelden alleen maar voor wat centen..doodzonde eigenlijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik ben niet dom hoor. Jij had het erover dat je voor moord minder krijgt dan 4,5 jaar en dat weerleg ik. Dat je nu met aanhalingstekens en poging tot aankomt, doet daar niks aan af.
Ok... laat maar, waste of my time
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:55 schreef G-lock het volgende:

[..]

Nee.

uitbreiding reactie:
Wat er onder staat zegt al genoeg: "De rechter vond een dergelijke straf in tien gevallen passend voor poging tot moord en in 183 gevallen voor poging tot doodslag."

Waarom staat er dan helemaal niks over moord? Kortom die haakjes slaan nergens op.
Voor de infantielen onder ons dan een andere bron zonder haakjes.
quote:
Vorig jaar werd één keer een taakstraf opgelegd voor moord en vier keer voor doodslag
http://www.depers.nl/binn(...)ar-taakstraffen.html

Ga anders eens terug naar school en leer weer opnieuw waar haakjes voor staan.
userIcon
Ik mag hopen dat ze ook nog een civiele procedure aan hun achterwerk gaan krijgen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:00 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Voor de infantielen onder ons dan een andere bron zonder haakjes.
[..]

http://www.depers.nl/binn(...)ar-taakstraffen.html

Ga anders eens terug naar school en leer weer opnieuw waar haakjes voor staan.
Jongen doe niet zo denigrerend en kom dan gelijk met een bron waar het gewoon duidelijk staat.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:55 schreef Aka-Zigor het volgende:
Hij kwam niet met de haakjes aan,ik. En hier heb je je bron, waar ook de haakjes staan.
Doet er nog niet toe zeker?
Ik reageerde dan ook IN EERSTE INSTANTIE op zijn reactie, blinde. Heb jij uberhaupt wel gelezen wat daar stond?
quote:
Poging tot moord....POGING tot moord! Lees jij je eigen bronnen (en mijn reacties) wel?
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:00 schreef Aka-Zigor het volgende:
Voor de infantielen onder ons dan een andere bron zonder haakjes.
http://www.depers.nl/binn(...)ar-taakstraffen.html

Ga anders eens terug naar school en leer weer opnieuw waar haakjes voor staan.
Als dat je enige bron is (en sowieso de enige link waarvan ik zie dat ie voor minder dan 6 jaar veroordeeld wordt), dan is dat wel heel summier he. Geen vermdling om wat voor zaak het daar ging of wat dan ook.

Al met al niet echt gerechtvaardigd voor zijn fipo'tje eh

-edit-
en om je alvast maar voor te zijn:
http://www.rechtspraak.nl(...)ers/Taakstraffen.htm
quote:
Krijg je een taakstraf als je een moord pleegt?
Nee. De meeste daders van zware misdrijven die voor de rechter komen, worden bestraft met onvoorwaardelijke gevangenisstraf. Alleen in uitzonderlijke gevallen wijkt de rechter daarvan af. Bijvoorbeeld omdat een veroordeelde te oud is voor de gevangenis, of omdat een veroordeelde om gezondheidsredenen niet in de gevangenis kan verblijven.
-edit-
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:00 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Voor de infantielen onder ons dan een andere bron zonder haakjes.
[..]

http://www.depers.nl/binn(...)ar-taakstraffen.html

Ga anders eens terug naar school en leer weer opnieuw waar haakjes voor staan.
Mensen, het gaat niet over haakjes maar aanhalingstekens.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:59 schreef BomBasher het volgende:
Ok... laat maar, waste of my time
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:36 schreef BomBasher het volgende:
er krijgen mensen minder voor moord
Zou ik ook zeggen na zo'n fipo ja.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:20 schreef feitelijk het volgende:
Mensen, het gaat niet over haakjes maar aanhalingstekens.
Daarom, meneertje leest zelf niet goed.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:20 schreef feitelijk het volgende:

[..]

Mensen, het gaat niet over haakjes.
Wel als het hiermee gebeurd.:

userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik reageerde dan ook IN EERSTE INSTANTIE op zijn reactie, blinde. Heb jij uberhaupt wel gelezen wat daar stond?
[..]

Poging tot moord....POGING tot moord! Lees jij je eigen bronnen (en mijn reacties) wel?
Dat "poging tot" tussen haakjes staat betekent dat je het ook weg kunt laten. Er zijn dus 2 manieren om het te lezen, daarom die haakjes. Juist mijn reactie,met bronvermelding, is een reactie op jouw reactie dus ja, ik lees alles wel.
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 15:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Als dat je enige bron is (en sowieso de enige link waarvan ik zie dat ie voor minder dan 6 jaar veroordeeld wordt), dan is dat wel heel summier he. Geen vermdling om wat voor zaak het daar ging of wat dan ook.

Al met al niet echt gerechtvaardigd voor zijn fipo'tje eh

-edit- en om je alvast maar voor te zijn:
http://www.rechtspraak.nl(...)ers/Taakstraffen.htm

Lees dat maar eens.-edit-
Het was niet mijn enige bron, dit was mijn tweede al en zoals je kunt zien had Zembla hier al eens een heel programma aan geweid waar juist die moord (en doodslagen) ter sprake kwam.

Laat je niet in de war brengen door die haakjes hoor.

Ik heb je edit gelezen en het verandert niets aan het feit dat een moordenaar met een taakstraf beloond is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]


[..]

Zou ik ook zeggen na zo'n fipo ja.
Gelukkig, nu kan ik in rust sterven
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:46 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Let op:
[..]

Aangewezen zo?
Leuk, maar een vrij incorrect beeld... Het vergrijp poging tot doodslag wordt bijvoorbeeld ook al genoemd zodra je het stopteken van een politieagent bij een alcohol controle negeert...

Voor daadwerkelijk iemand vermoorden krijg je toch echt een hogere straf...

Mijn advies: Zoek het eens op bij de bron, en geloof de media minder...
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:39 schreef SquirrelingMicrowave het volgende:

[..]

Leuk, maar een vrij incorrect beeld... Het vergrijp poging tot doodslag wordt bijvoorbeeld ook al genoemd zodra je het stopteken van een politieagent bij een alcohol controle negeert...

Voor daadwerkelijk iemand vermoorden krijg je toch echt een hogere straf...

Mijn advies: Zoek het eens op bij de bron, en geloof de media minder...
Mijn advies, kijk eens naar bv. Journaal, Zembla, Netwerk, Nova...
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:31 schreef Aka-Zigor het volgende:
blablabla
Gefeliciteerd hoor, jij hebt gewonnen!

Je hebt welgeteld één bronnetje gevonden waarin iemand (zonder duidelijke redenen, zaak neit bekend, persoonlijke omstandigheden niet bekend, heoveelheid taakstraf niet bekend, etc.) tot een taakstrafje is veroordeeld.

Whoopie! Dat rechtvaardigt gelijk de uitspraak dat je "voor een moord minder krijgt dan voor beelden uit een tuin stelen"!

Gefeliciteerd!
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:43 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Mijn advies, kijk eens naar bv. Journaal, Zembla, Netwerk, Nova...
Weet ik, ik heb ze gezien, maar ik heb ook het bestand gezien op basis waarvan ze hun conclusies hebben gebaseerd. En als je op die zaken, waarvoor een werkstraf is opgelegd, iets dieper in gaat, blijken de feiten helemaal niet zo schokkend te zijn.

Daarnaast werd er ook geen rekening gehouden met het feit dat de persoon in kwestie voor een (poging tot) doodslag is vrijgesproken. Als iets niet bewezen is, wordt je er ook niet voor gestraft, maar in het overzicht van de programma's werd dat onderscheid niet gemaakt...

Zodoende, voor de media was het makkelijk scoren, maar helaas was de nauwkeurigheid van de interpretatie niet echt fantastisch te noemen...
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:31 schreef BomBasher het volgende:
Gelukkig, nu kan ik in rust sterven
Je gemoedsrust, daar was het me ook om te doen
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:31 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Dat "poging tot" tussen haakjes staat betekent dat je het ook weg kunt laten. Er zijn dus 2 manieren om het te lezen, daarom die haakjes. Juist mijn reactie,met bronvermelding, is een reactie op jouw reactie dus ja, ik lees alles wel.
[..]
Inderdaad, maar typisch dat meteen daarna alleen de aantallen van poging tot moord en de aantallen van doodslag worden gegeven, maar niks over moord wordt gezegd.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:31 schreef Aka-Zigor het volgende:
Het was niet mijn enige bron, dit was mijn tweede al en zoals je kunt zien had Zembla hier al eens een heel programma aan geweid waar juist die moord (en doodslagen) ter sprake kwam.
Ik heb je edit gelezen en het verandert niets aan het feit dat een moordenaar met een taakstraf beloond is.
Ik vind slechts één veroordeling nou niet echt overtuigend, waar verder niks over te vinden is. Je doet het voorkomen alsof het vaker voorkomt, dat is dus niet zo. Slechts één geval en dat zal wel een erg grote uitzondering zijn met erge uitzonderlijke omstandigheden.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:36 schreef BomBasher het volgende:
er krijgen mensen minder voor moord
Idd.. en voor verkrachting en misbruik e.d. van kinderen ook :S
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:36 schreef BomBasher het volgende:
er krijgen mensen minder voor moord
dacht ik ook toen ik dit las ja
userIcon
Ik zit te wachten tot er mensen komen met statistieken eigelijk, na deze zware discussie over wie hoe lang kreeg waarvoor...
Hoeveel strafzaken voor moord:: meer dan 4.5 jaar
Hoeveel strafzaken voor (zet hier wat ergs neer): meer/minder dan 4.5 jaar.

Enige wat ik gezien heb, is mensen die zeggen hoeveel zaken een taakstraf al dan niet een celstraf kregen maar hoelang... blijft in het midden :S

OT: ik ben blij dat ze zijn opgepakt. Gewoon van andersmans spullen (ja ook "dure" metalen) afblijven.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:59 schreef SiGNe het volgende:
Ik vind eigenlijk dat die gasten ook financiëel gepakt zouden moeten worden..
Als je naar de waarde van het brons kijk is zo'n beeld amper 300 euro waard, maar de kunstwaarde van die rodin was 30.000 euro.
Daarbij is het beeld nu door die gasten in feite vernietigd samen met nog vele andere beelden alleen maar voor wat centen..doodzonde eigenlijk.
Volgens dit artikel had het Rodin-afgietsel een verzekerde waarde van 1 miljoen, maar is er recent een ander kopie verkocht voor 2 miljoen euro. De bronswaarde was niet meer dan 450 euro.
Zoals 'de denker' is toegetakeld doet me denken aan de laatjes die Salvador Dali in de Venus van Milo heeft aangebracht.

quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:47 schreef shakedown het volgende:
mm ik hoorde vanmiddag dat de dieven redelijk simpel gevonden zijn... op het nieuws hadden ze het erover dat de politie een zooi versnipperde papiertje heeft gevonden bij het museum... deze snipper hebben ze aan elkaar geplakt. het bleek een routebeschrijving te zijn.... was het heel simpel om de route ff terug te volgens.... HOE DOM KUN JE ZIJN!!!
Verbaast me niets dat het hier om niet zulke bijster intelligente lui gaat (zoals meestal met criminelen het geval is). Een beeld van een miljoen willen ombranden om er 300 euro aan over te houden...
50  van 53 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood19
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden