Islamofobie in Nederland groeit

Nederland • Geschreven door ANP op 12-02-2008 @ 06:50
print 
Icoon EuropaEen Europese waakhond voor de mensenrechten waarschuwt voor groeiende discriminatie van moslims in Nederland. Volgens de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI) wint islamofobie in ons land snel aan terrein.

De afkeer jegens moslims zou sinds 2000 dramatisch zijn gestegen, stelt de ECRI in een vandaag gepubliceerd rapport. Spanningen zouden zijn gevoed door nationale en internationale gebeurtenissen zoals de radicaalislamitische aanslagen van 11 september 2001 op de Verenigde Staten en de aanslag op Theo van Gogh door een extremistische moslim in 2004.

Volgens de ECRI heeft de moslimminderheid steeds vaker te maken met racistisch geweld en discriminatie. Ook zou de groep ''buitenproportioneel'' het doelwit zijn van veiligheidsmaatregelen. De commissie spreekt van een verontrustende polarisatie tussen de meerderheid en minderheden. De Marokkaanse en Turkse bevolkingsgroepen zouden bijzonder zwaar te lijden hebben onder stigmatisering en vooroordelen.

Maar de ECRI ziet ook een stijging van het antisemitisme, vooral bij de jongere generaties. Het woord Jood wordt steeds meer als een belediging gebruikt. Het antisemitisme gaat ook gepaard met het ontkennen van de Holocaust, aldus de opstellers van het rapport.

De ECRI onderzoekt racisme en intolerantie en doet aanbevelingen in de 47 lidstaten van de Raad van Europa.


Bron: ANP


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood19
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

13401 views / 431 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 431 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 ... 7 8 9
userIcon
slechte zaak
quote:
Het woord Jood wordt steeds meer als een belediging gebruikt.
Ja, kom op, das geen vorm van antisemitisme imho . Ik bedoel als je agenten ziet, zeg je hier (in Rotterdam iig) geowon Joden. En ajacieden zijn ook Joden, das gewoon verder niet beledigend bedoeld tegenover de Joods bevolking.
userIcon
Heel erg verwonderlijk is het ook niet dat dat gebeurd. De islam zorgt hier voor steeds meer problemen.
userIcon
Tsjah, wat moet je ook met die lui in europese landen, als ik uit een arabisch land zou komen dan ga ik echt niet emigreren naar een land als nederland waar het fucking koud en grauw is.
"Maar de ECRI ziet ook een stijging van het antisemitisme, vooral bij de jongere generaties. Het woord Jood wordt steeds meer als een belediging gebruikt. Het antisemitisme gaat ook gepaard met het ontkennen van de Holocaust, aldus de opstellers van het rapport."

In Nederland voornamelijk door Ajacieden, die de term Jood als geuzennaam.

"De afkeer jegens moslims zou sinds 2000 dramatisch zijn gestegen, stelt de ECRI in een vandaag gepubliceerd rapport. "

Jammer dat Wilders en alle andere extreem-rechtse volksmenners uit Europa niet genoemd worden. Typisch weer een slap rapport vanuit extreem-linkse hoek, die de problemen niet bij naam durven te noemen. Misschien dat ze zo geschrokken zijn door de uithaal van Wilders naar Koningin Beatrix toe?
Vind je het gek? Vanaf 2000 11 september Madrid Theo van Gogh? Wat wil je nog meer hebben???? Valt met nog bijzonder mee moet ik zeggen dat blijkt wel dat Nederlanders gezond opgevoed zijn maar eens is genoeg.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 06:52 schreef Poul het volgende:
Ja, kom op, das geen vorm van antisemitisme imho . Ik bedoel als je agenten ziet, zeg je hier (in Rotterdam iig) geowon Joden. En ajacieden zijn ook Joden, das gewoon verder niet beledigend bedoeld tegenover de Joods bevolking.
Ik zou me anders behoorlijk beledigd voelen als ik met voetballers vergeleken zou worden
quote:
De commissie spreekt van een verontrustende polarisatie tussen de meerderheid en minderheden. De Marokkaanse en Turkse bevolkingsgroepen zouden bijzonder zwaar te lijden hebben onder stigmatisering en vooroordelen.
Lijden?? Ze leven in een paradijs hier anders waren ze wel teruggegaan.
En zwaar lijden dat noem ik oorlog.
userIcon
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 06:55 schreef Super7fighter het volgende:

In Nederland voornamelijk door Ajacieden, die de term Jood als geuzennaam.
En door kutjongeren om te schelden.

Zo'n duizend leerlingen gooiden in Leiden met eieren en vuurwerk en riepen leuzen als ''Hamas, hamas, joden aan het gas.''

Scholierenstakingen lopen fors uit de hand

De holocaust wordt vooral ontkend door radicaal moslimtuig en neo-nazi's. Die vinden elkaar ook prima in hun Jodenhaat.

Het rapport van deze subsidiespons lijkt me verder behoorlijk overdreven. Een paar verdwaalde molotovcocktails van jongeren tegen een Haarlemse moskee, is het enige wat ik me van vorig jaar kan herinneren. En die zijn daarvoor flink gestraft.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:02 schreef Matr het volgende:
Vind je het gek? Vanaf 2000 11 september Madrid Theo van Gogh? Wat wil je nog meer hebben???? Valt met nog bijzonder mee moet ik zeggen dat blijkt wel dat Nederlanders gezond opgevoed zijn maar eens is genoeg.
Hoeveel van de miljoenen Moslims wereldwijd waren daarvoor verantwoordelijk?
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:09 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Hoeveel van de miljoenen Moslims wereldwijd waren daarvoor verantwoordelijk?
Hoeveel van de miljoenen Moslims wereldwijd hebben daar openlijk afstand van genomen?
Men krijgt kennelijk door dat het een gevaar voor iedere samenleving is.
userIcon
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 07:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Hoeveel van de miljoenen Moslims wereldwijd hebben daar openlijk afstand van genomen?
Ow ja da's waar, ze moeten allemaal een keer roepen dat ze het niet goed vonden. Doen ze dat niet, dan waren ze het er mee eens
De overheid moet gewoon met regelgeving komen. Het discriminatieverbod wet is niet genoeg!

Er zouden bvb voorlichtingscampagnes kunnen komen over de Islam, en belediging van een godsdienst of deel daar uit, zou strafbaar kunnen worden. Zo kan je mensen als Wilders of Hirsi Ali de mond snoeren en voorkom je excessen.
userIcon
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 06:52 schreef Magereheinus het volgende:
Heel erg verwonderlijk is het ook niet dat dat gebeurd. De islam zorgt hier voor steeds meer problemen.
Geef eens voorbeelden dat de islam het probleem is en niet het gebrek aan tolerantie.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:23 schreef GroteKahn het volgende:
De overheid moet gewoon met regelgeving komen. Het discriminatieverbod wet is niet genoeg!

Er zouden bvb voorlichtingscampagnes kunnen komen over de Islam, en belediging van een godsdienst of deel daar uit, zou strafbaar kunnen worden. Zo kan je mensen als Wilders of Hirsi Ali de mond snoeren en voorkom je excessen.
Typisch. Offer verworven vrijheden op want anders volgen er excessen....

Juist door die houding is de afkeer van de islam toegenomen (en niet alleen in NL).
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:22 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Ow ja da's waar, ze moeten allemaal een keer roepen dat ze het niet goed vonden. Doen ze dat niet, dan waren ze het er mee eens
Tja, als die zandbak pedofiel een keer getekend wordt, kunnen ze wel met honderdduizenden de straat.

quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:27 schreef Real_Fairlane het volgende:

[..]

Typisch. Offer verworven vrijheden op want anders volgen er excessen....

Juist door die houding is de afkeer van de islam toegenomen (en niet alleen in NL).
Er is nog wel een andere manier hoor: Vanuit Europa landen als Nederland boetes laten betalen als zij niets doen tegen Islamofobie.
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 07:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Tja, als die zandbak pedofiel een keer getekend wordt, kunnen ze wel met honderdduizenden de straat.

De demo's worden geregisseerd door de auoritaire en repressieve regimes aldaar. Dictaturen die gesteund worden, financieel, politiek en militair door Westerste landen. Waarom horen we jou daar niet over?
Ik zie jou ook niet demonstreren tegen de steun van Arabische tirannen door het Westen.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:32 schreef GroteKahn het volgende:

[..]

Er is nog wel een andere manier hoor: Vanuit Europa landen als Nederland boetes laten betalen als zij niets doen tegen Islamofobie.
Gedachtencontrole door een mengsel van communisme en islamisme... interessant.

Daarbij, waar ligt de grens tussen islamofobie en terechte kritiek op de islam ? Of is daar geen grens en is elke uiting van kritiek meteen islamofobie ?
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:34 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

De demo's worden geregisseerd door de auoritaire en repressieve regimes aldaar. Dictaturen die gesteund worden, financieel, politiek en militair door Westerste landen. Waarom horen we jou daar niet over?
Ik zie jou ook niet demonstreren tegen de steun van Arabische tirannen door het Westen.
Hmmm... in Pakistan waren het toch echt Musharaf''s tegenstanders die de demonstraties organiseerde (en deze worden niet door het Westen gesteund). In Syrië zit ook al een regime waar we niets mee van doen willen hebben.
In veel landen waar wel een politieke relatie mee is, bleef het rustig (Dubai, Kuweit, VAE enz.).

Het enigste dictatoriale regime wat hand in hand gaat met de politieke islam en wat nog gesteund word is bij mijn weten Saudi Arabie... en dit alleen vanwege de olie die daar in de grond zit.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:35 schreef Real_Fairlane het volgende:

[..]

Gedachtencontrole door een mengsel van communisme en islamisme... interessant.

Daarbij, waar ligt de grens tussen islamofobie en terechte kritiek op de islam ? Of is daar geen grens en is elke uiting van kritiek meteen islamofobie ?
Tuurlijk mag er kritiek zijn, maar die kritiek moet wel gegrond en goed onderbouwd zijn. Nederlanders hebben meestal te weinig kennis over de Islam om goede kritiek te leveren, dus denk ik dat we dat beter aan de wetenschappers die er wel verstand van hebben kunnen overlaten.
userIcon
Op fok merken we dat nu nooit.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:38 schreef GroteKahn het volgende:

[..]

Tuurlijk mag er kritiek zijn, maar die kritiek moet wel gegrond en goed onderbouwd zijn. Nederlanders hebben meestal te weinig kennis over de Islam om goede kritiek te leveren, dus denk ik dat we dat beter aan de wetenschappers die er wel verstand van hebben kunnen overlaten.
Dus mensen als Daniel Pipes mogen WEL hun mening over de islam geven ? Arabist Jansen ?

En hoe zit het met mensen die duidelijk zijn in hun kritiek op de islam op grond van aantoonbare punten: positie van de vrouw t.o.v. het Westen, homofobie en onderdrukking van andersgelovigen ?
Dus niet die persoontjes die hier 2381 Nederlandstalige verzen uit een of andere bocht vertaling van de koran gaan citeren, maar mensen die op basis van de koran EN uitspraken door erkende imams een mening vormen.
Mogen die hun mening geven of moeten die ook stil zijn ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 06:52 schreef Magereheinus het volgende:
Heel erg verwonderlijk is het ook niet dat dat gebeurd. De islam zorgt hier voor steeds meer problemen.
Nee het is niet de islam die voor problemen zorgt, de islam is al eeuwen oud en heeft nog nooit problemen veroorzaakt, het zijn zielige, kortzichtige mensen die dit veroorzaken.
Het is en kleine groep extremisten die dit veroorzaakt.
En wij spelen er goed op in.
Wilders komt met een film, laten wij vooral wereldwijd onrust veroorzaken met brieven en eregels.
Zou heel veel respect hebben voor Wilders als de film niet bestaat, dat hij alleen maar wil aantonen hoe debiel wij allemaal reageren.
Dat regeringen dom zijn omdat zij zeggen dat de islam geen gevaar is maar intussen wel bang zijn voor de reacties van de moslims.
En dus worden er hele draaiboeken gemaakt voor een groep die misschien iets gaat doen.
De mensen reageren niet omdat hun geloof dat zegd maar omdat wij zonodig de islam moeten uitdagen met cartoons, uitspraken en langzaam ook vervolgingen.
ZIJN WIJ ZO BLIND.....hebben wij het niet gezien met de joden maar vergeet zeker niet de mensen in Oost europa eind vorige eeuw.
Allemaal mensengroepen die moeten lijden omdat wij zo graag onze eigen ideeen willen hebben.
Niemand neemt de moeite om te leren kennen.
Wat, wij nemen niet eens de moeite onze eigen buren te leren kennen.
Dit moet een les voor ons zijn, onze gemakzucht, onze laksheid en vooral onze onmenselijkheid.
Wij gaan de mensen doodleuk vervolgen, gevangen nemen en doden, Amerika heeft de eerste stappen al gezet.
En dan zijn wij het straks die roepen, Wir haben es nicht gewusst
userIcon
quote:
Spanningen zouden zijn gevoed door nationale en internationale gebeurtenissen zoals de radicaalislamitische aanslagen van 11 september 2001 op de Verenigde Staten en de aanslag op Theo van Gogh door een extremistische moslim in 2004.
Nee hoor...

Het is vooral de manier waarop ze hun punt willen maken en dat is bijna altijd met een doodsbedreiging.

Dan proberen sommige moslims hier hun geloof op te dringen en hebben ze geen respect voor mensen die anders of niet geloven, maar wel klagen als er een opmerking over hun gemaakt wordt.

Ik vind het niet gek dat men er zo'n beetje genoeg van krijgt.

Geloof is trouwens sowieso een belachelijk fenomeen. Het veroorzaakt alleen geweld en daar heeft niemand baat bij.
De commissie spreekt van een verontrustende polarisatie tussen de meerderheid en minderheden

mijn kinderen zijn straks de minderheid
en wie komt er dan op voor de rechten van me dochter?
de locale imaam?
userIcon
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 07:47 schreef harrie1 het volgende:
De commissie spreekt van een verontrustende polarisatie tussen de meerderheid en minderheden

mijn kinderen zijn straks de minderheid
en wie komt er dan op voor de rechten van me dochter?
de locale imaam?
Mensen zoals jij veroorzaken dus onrust.
Praat je ook zo tegen je dochter over de islam ???
Dan kun je mooi een nieuwe generatie met angst grootbrengen.
Misschien eens een leuk idee om een moskee te bezoeken ipv een dagje pretpark ???
Kun jij ook van leren....
Of ben je daar te bang voor ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 06:52 schreef Poul het volgende:
slechte zaak
[..]

Ja, kom op, das geen vorm van antisemitisme imho . Ik bedoel als je agenten ziet, zeg je hier (in Rotterdam iig) geowon Joden. En ajacieden zijn ook Joden, das gewoon verder niet beledigend bedoeld tegenover de Joods bevolking.
Wordt het als schelsnaam gebruikt???? Dan is het dus een belediging, voor de Joden.
userIcon
Dat is geen islamofobie...dat heet Islam-aware.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:43 schreef lagulalupis het volgende:

[..]

Nee het is niet de islam die voor problemen zorgt, de islam is al eeuwen oud en heeft nog nooit problemen veroorzaakt, het zijn zielige, kortzichtige mensen die dit veroorzaken.
Klopt niet. De islam heeft door verovering en geweld tussen (plus minus) 700 en 1800 zijn geloofsgebied uitgebreid.
In deze 1100 jaar zijn o.a. de mensen in Oost Europa honderden jaren onderdrukt en als minderwaardig behandeld.
quote:
Het is en kleine groep extremisten die dit veroorzaakt.
Nee... een kleine groep extremisten volgt een gewelddadige weg binnen de islam. De overgrote meerderheid behoort tot de groep die verwacht dat de samenleving waarbinnen ze para..eh... leven, zich meer en meer aan hun aanpast.
Die verworvenheden als de vrijheid van meningsuiting niet respecteren. Die geweld en dreigementen vanuit de eigen geloofsgemeenschap niet aanpakken. Die keer op keer op keer in de slachtoffersrol kruipen.

Let wel... er zijn enkele positieve uitzonderingen (Aboutaleb, Marouch).
quote:
En wij spelen er goed op in.
Nee... wij trekken eindelijk de ogen, oren en de mond open, na decennia van "Gedanken Kontrole" door zgn. links Nederland.
quote:
De mensen reageren niet omdat hun geloof dat zegd maar omdat wij zonodig de islam moeten uitdagen met cartoons, uitspraken en langzaam ook vervolgingen.
Wat voor vervolginen ? De vervolging van handgranaatgooiende semi-terroristen uit Den Haag ?
En wat nou ? Uitdagen ? De cartoons in het MO over het Westen in het algemeen zijn nog van een veel schofteriger niveau als wat wij tot nu toe hebben gedaan. (google er maar zelf op)

Nee,,, de deksel is van de pot en na 10 tallen jaren zijn de mensen erachter dat een mening over de islam niet gelijk racisme en/of islamofobie is. Maar precies dat... een mening.
quote:
ZIJN WIJ ZO BLIND.....hebben wij het niet gezien met de joden maar vergeet zeker niet de mensen in Oost europa eind vorige eeuw.
Allemaal mensengroepen die moeten lijden omdat wij zo graag onze eigen ideeen willen hebben.
Niemand neemt de moeite om te leren kennen.
Wat, wij nemen niet eens de moeite onze eigen buren te leren kennen.
Dit moet een les voor ons zijn, onze gemakzucht, onze laksheid en vooral onze onmenselijkheid.
Wij gaan de mensen doodleuk vervolgen, gevangen nemen en doden, Amerika heeft de eerste stappen al gezet.
En dan zijn wij het straks die roepen, Wir haben es nicht gewusst
De Joden eisten niet continue "respect" voor hun levenswijze. Ze probeerden niet op allerlei manieren, de samenleving te veranderen om zich beter thuis te voelen. Ze probeerden niet hun waardenpatroon op te drukken aan anderen (let op! ik zeg waardenpatroon en niet religie).
Ze werden vervolgd en vermoord.... maar dat is met moslims NIET gebeurd. En er zijn ook geen aanwijzingen dat dat gaat gebeuren.

Je uitspraken over Amerika neem ik maar niet serieus.
userIcon
ik heb ook Islamofobie
ze doen het zichzelf aan !
eruit ! eruit !
userIcon
quote:
Je uitspraken over Amerika neem ik maar niet serieus.
En jij meent toch niet serieus dat Amerika niet schuldig is ?????
Aan volkerenmoord, aan mishandelingen, aan martelingen, aan ophisten......
Waar heb jij de afgelopen tijd geleefd ???
userIcon
Islamofobie komt door al die enge moslims.
Wat raar!

Echt, heel onverwacht dit: dat zie je niet aankomen. Echt heel erg raar. Daar moeten ze maar snel eens een onderzoekje naar gaan doen dan. Want er is natuurlijk ook geen enkele aanleiding voor: het zijn allemaal heerlijke medelanders.

Nee, serieus, ik vind dit echt een heel onverwacht bericht. Ik ben benieuwd wanneer de onderzoeksresultaten bekend zijn, die zullen vast heel schokkend, openbarend en vooral ook nuttig zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:47 schreef harrie1 het volgende:
De commissie spreekt van een verontrustende polarisatie tussen de meerderheid en minderheden

mijn kinderen zijn straks de minderheid
en wie komt er dan op voor de rechten van me dochter?
de locale imaam?
Waar slaat dat nou weer op? Moslims vormen een onderdeel van onze samenleving, maar een meerderheid zijn of worden ze echt verre van.

Bovendien, als ze de meerderheid vormen krijgen ze de daarbij horende democratische rechten. Of wil je mensen nu al onderdrukken "nu het nog kan" voordat ze "misschien jou gaan onderdrukken"? Hoe Westers en Vrij.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:08 schreef sangdrax het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op? Moslims vormen een onderdeel van onze samenleving, maar een meerderheid zijn of worden ze echt verre van.

Bovendien, als ze de meerderheid vormen krijgen ze de daarbij horende democratische rechten. Of wil je mensen nu al onderdrukken "nu het nog kan" voordat ze "misschien jou gaan onderdrukken"? Hoe Westers en Vrij.
in jou vrij westerse denken zat ook een adolf hitler
en wat hitler deed is nog lief vergeleken met de radicale islam
maar steek je kop maar in het zand
niets aan de hand gewoon doorlopen
Gek he, met al die ratten die de moslims 'vertegenwoordigen', zoals Mohammed Chebbey, met zijn lofzang ovcer S Arabie, de zoon van de handenweiger-imam die wegloopt omdat er iemand met een minirok loopt enz.
userIcon
quote:
Een Europese waakhond voor de mensenrechten waarschuwt voor groeiende discriminatie van moslims in Nederland
Vind ik niet zo gek dat meer mensen een islam fobie krijgen.
Moslims beginnen hier steeds meer te eisen, terwijl als wij in een moslimland zijn, wij ons compleet aan alle moslimregels houden moeten !
ag ze hebben er zelf voor gezorgd dus zal me een worst wezen zolang het maar niet zakt hoe hoger hoe meer nederland we terug krijgen
userIcon
Net of nooit iemand eens zegt: Wat een jodenstreek ofzo
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:52 schreef lagulalupis het volgende:

[..]
Misschien eens een leuk idee om een moskee te bezoeken ipv een dagje pretpark ???
Haha jij bent echt niet 100% in je hoofd !
Laat je eens nakijken....
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:41 schreef Real_Fairlane het volgende:

[..]

Dus mensen als Daniel Pipes mogen WEL hun mening over de islam geven ? Arabist Jansen ?

En hoe zit het met mensen die duidelijk zijn in hun kritiek op de islam op grond van aantoonbare punten: positie van de vrouw t.o.v. het Westen, homofobie en onderdrukking van andersgelovigen ?
Ik vrees dat ook islamcritici uit de wetenschap uiteindelijk moeten zwichten. In Nederland kon na de cartoonkwestie ternauwernood een afperking van de vrijheid van meningsuiting worden gepareerd. Nu wordt het in Europees verband opnieuw geprobeerd. De federalistische Europese elite maakt misbruik van de positieve vrijheid die men heeft om anti-atlanticisme, anti-libertarisme, anti(neo)-nationalisme en geleid collectivisme een bestuurlijke en maatschappelijke inbedding te geven (Isaiah Berlin zou zich in zijn graf omdraaien).
Een cultureel-etnische verzuiling kan men daarbij niet gebruiken. Een dociele, inheemse middenklasse is tè hard nodig om de trage doodsstrijd van de verzorgingsstaat te bekostigen. Dat die ten dode is opgeschreven staat vast, maar als dit te snel gaat dan zou het land destabiliseren; zo wordt gevreesd. Vandaar ook al die rapporten van adviesorganen die dwang en drang propageren om de contacten tussen bevolkingsgroepen (lees: tussen moslims en niet-moslims) te bevorderen. Er wordt geschermd met spreidingsdwang en met "culturele codes" op scholen, op de werkvloer, in de buurt en bij verenigingen. Dit raakt langzamerhand rechtstreeks aan het recht op zelfbeschikking. Er wordt al getornd aan het recht op vrije meningsuiting, op vrije schoolkeuze, en straks komt wellicht ook het recht op vrije vestiging onder vuur te liggen.
Het zou me niet eens meer verbazen als binnen afzienbare tijd zelfs autochtone emigratie van overheidswege wordt ontmoedigd.
userIcon
Volgens mij komt het doordat steeds meer mensen zien wat de islam werkelijk inhoud.

Respect is nogal moeilijk op te brengen voor mensen die een pedofiele massamoordenaar aanbidden.

Verder vind ik islamofobie een slecht woord, net alsof het niet gegrond is en puur in mensen der hoofd zit
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:43 schreef lagulalupis het volgende:

[..]

[quote] Nee het is niet de islam die voor problemen zorgt, de islam is al eeuwen oud en heeft nog nooit problemen veroorzaakt, het zijn zielige, kortzichtige mensen die dit veroorzaken.
Ik ken de islam niet, ik heb de koran niet gelezen en ben ook zeker niet van plan om 't doen (net zoals ik Den Bijbel ook niet ga lezen). Ik denk wel dat de Islam een belangrijke reden is aangezien elke godsdienst onzin is (shoot me now ). Het zijn inderdaad zielige, kortzichtige, ongeletterde mensen die dit veroorzaken (namelijk versterken): ik denk alleen dat jij en ik van inzicht verschillen met betrekking tot over welke mensen we 't nu precies hebben...
quote:
Het is en kleine groep extremisten die dit veroorzaakt.
Define klein. Stel dat er 150.000 buitenlanders rot zijn, op de 2 miljoen die er zijn, dan is dit 7,5%. Kun je relatief gezien weinig vinden, absoluut is 't toch ernstig teveel. 150.000 teveel, om precies te zijn.
quote:
Wilders komt met een film, laten wij vooral wereldwijd onrust veroorzaken met brieven en eregels. Zou heel veel respect hebben voor Wilders als de film niet bestaat, dat hij alleen maar wil aantonen hoe debiel wij allemaal reageren. Dat regeringen dom zijn omdat zij zeggen dat de islam geen gevaar is maar intussen wel bang zijn voor de reacties van de moslims. En dus worden er hele draaiboeken gemaakt voor een groep die misschien iets gaat doen.
Mee eens.
quote:
De mensen reageren niet omdat hun geloof dat zegd maar omdat wij zonodig de islam moeten uitdagen met cartoons, uitspraken en langzaam ook vervolgingen.
Wij dagen ze niet uit, dat heet vrijheid van meningsuiting. Als ZIJ daar niet tegen kunnen zitten ZIJ op de verkeerde plaats, lezen ZIJ de verkeerde kranten, etcetera. Ik, als Nederlander, ga toch ook niet vrijwillig in een of andere zandbak wonen waar een stel idioten 't normaal vindt dat een vrouw de hele dag onder stofdoeken rond moet lopen, gestenigd mag worden als ze alleen met een andere man in een kamer is, en meer van dat soort achterlijkheid? Dat heet gezond verstand. Als 't ze hier niet bevalt moeten ze fijn weer opzouten. Het is nog altijd ONS land, niet dat van HEN.
quote:
ZIJN WIJ ZO BLIND.....hebben wij het niet gezien met de joden maar vergeet zeker niet de mensen in Oost europa eind vorige eeuw.
Volstrekte drogreden.
quote:
Allemaal mensengroepen die moeten lijden omdat wij zo graag onze eigen ideeen willen hebben.
Nee, wij moeten lijden omdat zij zo graag hun ideeen willen hebben. Over dat alle Nederlandse meisjes "gore kankerhoeren zijn". Dat het oke is om een uitkering te trekken in plaats van je luie reet op te trekken en eens wat nuttigs te gaan doen. Dat het normaal is om complete wijken te terroriseren. Dat het normaal is om te roepen "discriminatie" als wij je aansporen om eens wat te gaan doen en anders aub als de sodemieter op te rotten (ik doe in mijn eigen huis niet anders met gasten: normaal doen, of oprotten!).

Dan moeten wij niet lijden, dan moeten wij leiden...
quote:
Niemand neemt de moeite om te leren kennen.
Nee, geen behoefte meer aan. Ooit eens geprobeerd, beviel niet.
quote:
Wat, wij nemen niet eens de moeite onze eigen buren te leren kennen.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Straks ligt 't er ook nog aan dat we teveel friet eten of zo?
quote:
Dit moet een les voor ons zijn, onze gemakzucht, onze laksheid en vooral onze onmenselijkheid.
"Amen". Wat een onzin zeg...
quote:
Wij gaan de mensen doodleuk vervolgen, gevangen nemen en doden, Amerika heeft de eerste stappen al gezet.
Zucht.
quote:
En dan zijn wij het straks die roepen, Wir haben es nicht gewusst


Buitengewoon ongepaste opmerking...

PS Jij gelooft volgens mij iets teveel in 't goede van de mens. En dat doe je onvoorwaardelijk. Dat werkt niet. Probeer deze eens: de mens is intrinsiek slecht, tenzij 't tegendeel bewezen wordt. Bereik je een stuk meer mee (ga met deze regel maar eens in zo'n gajeswijk wonen; zul je zien hoe snel blijkt dat die regel werkt...).
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:22 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Ow ja da's waar, ze moeten allemaal een keer roepen dat ze het niet goed vonden. Doen ze dat niet, dan waren ze het er mee eens
Feestend door de straten gaan is het ander uiterste he ?

Ieder normaal volk spreekt zijn afkeer uit en betuigt zijn medeleven. Echter wanneer het om moslims gaat is het schijnbaar normaal om stil te zijn en zelfs redenen te zoeken waarom het gebeurt is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:23 schreef GroteKahn het volgende:
De overheid moet gewoon met regelgeving komen. Het discriminatieverbod wet is niet genoeg!

Er zouden bvb voorlichtingscampagnes kunnen komen over de Islam, en belediging van een godsdienst of deel daar uit, zou strafbaar kunnen worden. Zo kan je mensen als Wilders of Hirsi Ali de mond snoeren en voorkom je excessen.
Ik geloof dat Wilders en Hirsi Ali al groots bezig zijn met voorlichting over de islam.

Of wil je een door de overheid gefinancierde propaganda spotje hebben waarin word vermeld hoe geweldig de islam wel niet is.

Ik neem toch aan dat je het wel geloofwaardig wil houden
quote:
Op Tuesday 12 February 2008 @ 08:36 schreef monddood het volgende:

[..]

Of wil je een door de overheid gefinancierde propaganda spotje hebben waarin word vermeld hoe geweldig de islam wel niet is.

Ik neem toch aan dat je het wel geloofwaardig wil houden
Waarom denk ik nu meteen dat 't eerstvolgende is wat we zullen gaan zien op TV?
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:38 schreef GroteKahn het volgende:

[..]

Tuurlijk mag er kritiek zijn, maar die kritiek moet wel gegrond en goed onderbouwd zijn. Nederlanders hebben meestal te weinig kennis over de Islam om goede kritiek te leveren, dus denk ik dat we dat beter aan de wetenschappers die er wel verstand van hebben kunnen overlaten.
1 troost de gem. moslim kent zijn religie ook niet. Anders waren er nooit zoveel moslims geweest.

Deze man heeft een goede onderbouwing:
http://www.arabistjansen.nl/
userIcon
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:12 schreef harrie1 het volgende:

[..]

in jou vrij westerse denken zat ook een adolf hitler
en wat hitler deed is nog lief vergeleken met de radicale islam
maar steek je kop maar in het zand
niets aan de hand gewoon doorlopen
Haha ohja Hitler bestond DUS mogen we alles vinden en doen, facisme invoeren om facisme te voorkomen. Wat een redenatie zeg.

Vergas de moslims voordat ze ons vergassen, zeker? Zolang je dat maar vaak genoeg roept ga je er nog in geloven ook? Wat moslims zijn een gevaar!!!111

Overigens: waarom is wat Hitler deed lief vergeleken met de radicale islam? Het is toch bestwel een kunst om miljoenen doden te overtreffen.
50  van 431 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 ... 7 8 9


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood19
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden