

quote:Terecht? Er staat Nergens " Vrouw reed opzettelijk met te hoge snelheid fietsers omver" ?Op maandag 11 februari 2008 @ 12:47 schreef LEUGEN het volgende:
En terecht!
Wat een ravage is dat zeg...
:/
quote:Daar is de rechtzaak voor.Op maandag 11 februari 2008 @ 12:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Terecht? Er staat Nergens " Vrouw reed opzettelijk met te hoge snelheid fietsers omver" ?
quote:Waarheid als een koe.Op maandag 11 februari 2008 @ 12:48 schreef Jestrovic het volgende:
Vrouw achter het stuur (bloed aan de muur)
quote:Dat niet, maar volgens ooggetuigen reed mevrouw al slingerend in op de fietsers. Lijkt me terecht dat ze vervolgd wordt.Op maandag 11 februari 2008 @ 12:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Terecht? Er staat Nergens " Vrouw reed opzettelijk met te hoge snelheid fietsers omver" ?
quote:niet opzettelijk, dat zou er nog eens bij moeten komen. maar dit is toch op z'n minst onverantwoordelijk als je puur door eigen toedoen zo'n groep kinders omver kegelt. daar mag best een straf op staan....Op maandag 11 februari 2008 @ 12:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Terecht? Er staat Nergens " Vrouw reed opzettelijk met te hoge snelheid fietsers omver" ?
quote:de macht over het stuur verliezen insinueert best wel dat je op dat moment de controle over je voertuig kwijt bent en dus niet meer echt bepaald wat het stuk metaal op wielen gaat doen.Op maandag 11 februari 2008 @ 12:54 schreef PranksterGod het volgende:
[..]
niet opzettelijk, dat zou er nog eens bij moeten komen. maar dit is toch op z'n minst onverantwoordelijk als je puur door eigen toedoen zo'n groep kinders omver kegelt. daar mag best een straf op staan....![]()
.... al is het om vrouwen van de weg te houden![]()
quote:Ja, klopt, en ik heb zelf ook gefietst van huis naar school, en lette daarbij niet op het verkeer, daarom weet ik dat nu en let extra op als ik groepjes scholieren nader.Op maandag 11 februari 2008 @ 12:53 schreef crv het volgende:
[..]
Waarheid als een koe.
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurt is maar in dit geval vindt ik het weer heel makkelijk om naar de automobiliste te wijzen.
Want die fietstende scholieren (zeker op die dijken) is een groot gevaar.
Natuurlijk moet je vaart minderen en er rekening mee houden. maar het is/was een kwestie van tijd tot er ongelukken gebeuren.
Bij ons in de hoeksche waard fietsen ze ook als mongolen in grote groepen totaal niet oplettend op het verkeer want ze hebben het veels te druk met ouwehoeren.![]()
quote:Artikel 5 is de algemene noemer voor als ze je verder nergens op kunnen pakken qua verkeersregels. Het komt in principe neer op roekeloos gedrag.Op maandag 11 februari 2008 @ 12:56 schreef TheJuggalo het volgende:
''Zij hield zich wel aan de maximumsnelheid maar had in deze situatie wel vaart moeten minderen."
Wat deed ze dan verkeerd waardoor het een art 5 werd, vraag ik me dan af ??
quote:als je met de max snelheid langs een groep fietsende schoolkinderen rijdt ben je niet veilig bezigOp maandag 11 februari 2008 @ 12:56 schreef TheJuggalo het volgende:
''Zij hield zich wel aan de maximumsnelheid maar had in deze situatie wel vaart moeten minderen."
Wat deed ze dan verkeerd waardoor het een art 5 werd, vraag ik me dan af ??
quote:Sommige situaties vragen om een aanpassing van de max. snelheid. Een hele grote groep met fietsende kinderen bijvoorbeeld. Daar kan je dan wel met 50-60 langs jakkeren, maar als het dan mis gaat, gaat het goed mis, zoals nu. Dat inzicht moet je eigenlijk wel hebben als je een rijbewijs hebt...Op maandag 11 februari 2008 @ 12:56 schreef TheJuggalo het volgende:
''Zij hield zich wel aan de maximumsnelheid maar had in deze situatie wel vaart moeten minderen."
Wat deed ze dan verkeerd waardoor het een art 5 werd, vraag ik me dan af ??
quote:precies! en aangezien er geen aanwijsbare redenen waarom ze de macht is verloren had ze toch iets meer macht moeten uitoefenen op het stuk ijzer, anticiperen heet dat, iets dat sommige vrouwen en beginnende bestuurders vreemd is.Op maandag 11 februari 2008 @ 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
de macht over het stuur verliezen insinueert best wel dat je op dat moment de controle over je voertuig kwijt bent en dus niet meer echt bepaald wat het stuk metaal op wielen gaat doen.
quote:De macht over het stuur kun je ook verliezen doordat je ineens moet reageren op een idioot in een grote groep fietsers die zelf de macht over het sturr verliest doordat ze tegen elkaar fietsen of hun handen niet gebruiken of verzin maar een reden.Op Monday 11 February 2008 @ 13:03 schreef PranksterGod het volgende:
[..]
precies! en aangezien er geen aanwijsbare redenen waarom ze de macht is verloren had ze toch iets meer macht moeten uitoefenen op het stuk ijzer, anticiperen heet dat, iets dat sommige vrouwen en beginnende bestuurders vreemd is.
quote:Als ik in de verte een groep fietsende kinderen/jongeren zie, dan weet ik dat ik vaart moet minderen en goed moet opletten. Als het dan alsnog misgaat, dan ligt dat toch zeer waarschijnlijk aan de bestuurder.Op maandag 11 februari 2008 @ 13:14 schreef crv het volgende:
[..]
De macht over het stuur kun je ook verliezen doordat je ineens moet reageren op een idioot in een grote groep fietsers die zelf de macht over het sturr verliest doordat ze tegen elkaar fietsen of hun handen niet gebruiken of verzin maar een reden.
Vraag maar aan de motorrijder die bij ons 2 jaar terug moest uitwijken voor een klotend clubje fietsers en daardoor frontaal tegen een tegemoetomende auto knalde. Helaas zal die niet meer antwoorden.
Maar dat haalt dan weer niet zo zwar het nieuws.![]()
quote:ik denk het niet, zal wel uitlopen op een rijontzegging en een boete.Op maandag 11 februari 2008 @ 13:01 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ik denk dat dit nog 'n heel interessante rechtszaak kan worden.
quote:Helaas vinden mensen als deze vrouw 'maar dan kom ik later bij m'n bestemming' zwaarder wegen dan de veiligheid van anderen.Op maandag 11 februari 2008 @ 13:31 schreef Orthello het volgende:
In dit geval was inhalen niet verantwoord en had ze er achter moeten blijven. Het OM verwijt haar nu dat ze moedwillig een verkeersonveilige situatie heeft gecreeërd. De rechter moet nu gaan bepalen of dat verwijt terecht is.
quote:In het geval wat ik noem was dat dus niet het geval. Na verhoor van de betreffende kids bleek dat het verhaal van de automobilist wel degelijk waar was. De klotende schooljeugd was dus de oorzaak.Op maandag 11 februari 2008 @ 13:30 schreef budha het volgende:
[..]
Als ik in de verte een groep fietsende kinderen/jongeren zie, dan weet ik dat ik vaart moet minderen en goed moet opletten. Als het dan alsnog misgaat, dan ligt dat toch zeer waarschijnlijk aan de bestuurder.
quote:Kansloos.Op maandag 11 februari 2008 @ 12:47 schreef LEUGEN het volgende:
En terecht!
Wat een ravage is dat zeg...
:/
quote:Zij is waarschijnlijk op zich genoeg gestraft, al heb ik geen idee hoe zij dit drama beleeft en verwerkt. Maar deze geschiedenis mag heel vaak in het nieuws komen met als boodschap: vaart verminderen als je een groepje kinderen op de fiets nadert. Er zijn veel te veel malloten die veel te snel (ook al is het niet boven max. snelheid) zo'n groepje passeren, soms heel rakelings. Veel bestuurders denken alleenheerser op de weg te zijn en beseffen niet dat een heel klein tikje met hun auto al dramatische gevolgen kan hebben. In sommige landen om ons heen is het verplicht om minstens 1,5 meter van fietsers vandaan te blijven. Wij kennen die regel niet maar die mag wat mij betreft direkt worden ingevoerd. Sommige automobilisten worden sjagerijnig als fietsers met zijn 2-en naast elkaar blijven rijden en worden agressief als ze niet achter elkaar gaan rijden: die fietsers hebben het recht om zo te rijden en zijn volwaardig weggebruiker op die manier. De automobilist heeft zich maar aan te passen. Het getuigt wel van fatsoen als de fietsers even aan de kant gaan, maar het hoeft niet. Een beetje respect voor elkaar alsjeblieft.Op Monday 11 February 2008 @ 13:17 schreef Kinz het volgende:
Alsof zij nog niet genoeg gestraft is.
quote:Onzin, goede kans dat ze in overtreding is op artikel 5Op maandag 11 februari 2008 @ 13:36 schreef TommyC het volgende:
[..]
Kansloos.
De vrouw heeft zich keurig aan alle haar van overheidswege opgelegde regels gehouden en valt juridisch niets te verwijten. Hetzelfde zie je bij bejaarden. Zij zullen de regels heus niet overtreden maar veroorzaken wel de meeste verkeersongevallen.
Zo gaat dat volgens mij in een rechtstaat. Het is grotendeels goed geregeld. De uitzonderingen neem je op de koop toe.
.
quote:Wat heb je eraan om te weten dat het aan die jeugd ligt op het moment dat je ze onder je bumper vandaan moet halen?Op maandag 11 februari 2008 @ 13:35 schreef crv het volgende:
[..]
In het geval wat ik noem was dat dus niet het geval. Na verhoor van de betreffende kids bleek dat het verhaal van de automobilist wel degelijk waar was. De klotende schooljeugd was dus de oorzaak.
quote:Fietsers hebben net zo min het recht om een gevaarlijke situatie te veroorzaken als automobilisten. Dus als er twee naast elkaar fietsen waardoor één daarvan effectief op de rijbaan fietst, dan moet die persoon gewoon aan de kant.Op maandag 11 februari 2008 @ 13:39 schreef blieb het volgende:
[..]
Zij is waarschijnlijk op zich genoeg gestraft, al heb ik geen idee hoe zij dit drama beleeft en verwerkt. Maar deze geschiedenis mag heel vaak in het nieuws komen met als boodschap: vaart verminderen als je een groepje kinderen op de fiets nadert. Er zijn veel te veel malloten die veel te snel (ook al is het niet boven max. snelheid) zo'n groepje passeren, soms heel rakelings. Veel bestuurders denken alleenheerser op de weg te zijn en beseffen niet dat een heel klein tikje met hun auto al dramatische gevolgen kan hebben. In sommige landen om ons heen is het verplicht om minstens 1,5 meter van fietsers vandaan te blijven. Wij kennen die regel niet maar die mag wat mij betreft direkt worden ingevoerd. Sommige automobilisten worden sjagerijnig als fietsers met zijn 2-en naast elkaar blijven rijden en worden agressief als ze niet achter elkaar gaan rijden: die fietsers hebben het recht om zo te rijden en zijn volwaardig weggebruiker op die manier. De automobilist heeft zich maar aan te passen. Het getuigt wel van fatsoen als de fietsers even aan de kant gaan, maar het hoeft niet. Een beetje respect voor elkaar alsjeblieft.
Deze zaak mag dus wat mij betreft nog tig keer in het nieuws komen als de kans er in zit dat de hufterigheid in het verkeer hierdoor wat afneemt. Ook deze dame valt voor mij in de categorie verkeers-hufters: onvoldoende vaart minderen vanwege laaghangende zon en fietsende kinderen. Zelf zit ik nu op 500.000 km zonder een aanrijding maar ik geef fietsers dan ook gemakkelijk voorrang. Vrachtwagens en andere beroepsrijders trouwens ook (maar ik houd zelf ook van flink doorgassen).
quote:Fiets in de goot bel joran van der...Op maandag 11 februari 2008 @ 12:48 schreef Jestrovic het volgende:
Vrouw achter het stuur (bloed aan de muur)
quote:triest voorbeeld, maar dat zal waarschijnlijk niet vergelijkbaar zijn met deze situatie aangezien het Om haar wil aanklagen wegens gevaarlijk rijden.Op maandag 11 februari 2008 @ 13:14 schreef crv het volgende:
[..]
De macht over het stuur kun je ook verliezen doordat je ineens moet reageren op een idioot in een grote groep fietsers die zelf de macht over het sturr verliest doordat ze tegen elkaar fietsen of hun handen niet gebruiken of verzin maar een reden.
Vraag maar aan de motorrijder die bij ons 2 jaar terug moest uitwijken voor een klotend clubje fietsers en daardoor frontaal tegen een tegemoetomende auto knalde. Helaas zal die niet meer antwoorden.
Maar dat haalt dan weer niet zo zwar het nieuws.![]()
quote:Om de schuld buiten zichzelf te plaatsen. "Het lag aan de auto / fietsers / omstandigheden, niet aan mij". Aan die ziekte lijdt de halve bevolking -- totaal geen eigen verantwoordelijkheid willen nemen.Op maandag 11 februari 2008 @ 14:03 schreef de_boswachter het volgende:
Hoorde net op de radio dat 1 van die fietsers voor zijn leven lang invalide is............
Ophangen die vrouw. Hoe kun je nou met 50 km/h de macht over het stuur verliezen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:helemaal mee eens, ik erger me vaak aan mensen op de snelweg die ff snel de auto ervoor gooie als je met 130-140 aant inhale bentOp maandag 11 februari 2008 @ 13:20 schreef budha het volgende:
Had de dame in kwestie een paar kilometer te hard gereden, dan was het ongeluk de media en de boeken ingegaan als een ongeluk ten gevolge van hoge snelheid.
Feit is dat snelheid in de regel helemaal niet de oorzaak is, hoogstens een factor. De echte reden is 99% van de tijd dat de veroorzaker gewoon niet oplet, niet spiegelt of iets doms doet zoals met alcohol op rijden.
Maar ja, op snelheid controleren is veel makkelijker en minder arbeidsintensief dan automobilisten pakken op gevaarlijk rijgedrag.
Het valt mij regelmatig op bij Blik op de weg en Wegmisbruikers dat linksrijders en mensen die gevaarlijk van baan wisselen (niet spiegelen) of iets dergelijks niet aan de kant worden gezet.
quote:De rechter gaat bepalen of ze de wet heeft overtreden, want dat zou best wel eens kunnen. le-zenOp maandag 11 februari 2008 @ 14:30 schreef groteprutsert het volgende:
Onzin, ze heeft verder geen wet overtreden dus dit is nu wat men noemt een ongeluk.
Ik vindt het heel vervelend voor die meisjes maar dan kun je wel elk ongeval dat ooit schade of letsel heeft veroorzaakt opnieuw voor de rechter laten komen.
quote:Als je het toch over mongolen hebt, kijk eens naar jezelf. Iemand die de Nederlandse taal zo slecht beheerst als jij laat zien moet direct uitgezet worden of terug worden gezet naar de basisschool.Op maandag 11 februari 2008 @ 12:53 schreef crv het volgende:
[..]
Waarheid als een koe.
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurt is maar in dit geval vindt ik het weer heel makkelijk om naar de automobiliste te wijzen.
Want die fietstende scholieren (zeker op die dijken) is een groot gevaar.
Natuurlijk moet je vaart minderen en er rekening mee houden. maar het is/was een kwestie van tijd tot er ongelukken gebeuren.
Bij ons in de hoeksche waard fietsen ze ook als mongolen in grote groepen totaal niet oplettend op het verkeer want ze hebben het veels te druk met ouwehoeren.![]()
quote:Op maandag 11 februari 2008 @ 12:53 schreef crv het volgende:
[..]
Waarheid als een koe.
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurt is maar in dit geval vindt ik het weer heel makkelijk om naar de automobiliste te wijzen.
Want die fietstende scholieren (zeker op die dijken) is een groot gevaar.
Natuurlijk moet je vaart minderen en er rekening mee houden. maar het is/was een kwestie van tijd tot er ongelukken gebeuren.
Bij ons in de hoeksche waard fietsen ze ook als mongolen in grote groepen totaal niet oplettend op het verkeer want ze hebben het veels te druk met ouwehoeren.![]()
quote:Aan de rechter de schone taak om haar te vertellen dat die reden ondergeschikt is en dat ze maar eerder van huis had moeten gaan.Op maandag 11 februari 2008 @ 13:35 schreef sangdrax het volgende:
[..]
Helaas vinden mensen als deze vrouw 'maar dan kom ik later bij m'n bestemming' zwaarder wegen dan de veiligheid van anderen.
quote:De vrouw is op de letter van de wet inderdaad niet fout geweest. Ze heeft niet te hard gereden, ze mocht daar inhalen. Ze MOCHT de fietsers dus inderdaad inhalen, de volgende vraag is dan meteen of ze de fietsers ook KON in halen.Op maandag 11 februari 2008 @ 13:36 schreef TommyC het volgende:
[..]
Kansloos.
De vrouw heeft zich keurig aan alle haar van overheidswege opgelegde regels gehouden en valt juridisch niets te verwijten. Hetzelfde zie je bij bejaarden. Zij zullen de regels heus niet overtreden maar veroorzaken wel de meeste verkeersongevallen.
Zo gaat dat volgens mij in een rechtstaat. Het is grotendeels goed geregeld. De uitzonderingen neem je op de koop toe.
.
quote:En wat voegt deze "zinvolle" reactie toe aan de discussie. Sorry dat ik je beledigd hebt.Op maandag 11 februari 2008 @ 14:50 schreef JohnnyPlayer het volgende:
[..]
Als je het toch over mongolen hebt, kijk eens naar jezelf. Iemand die de Nederlandse taal zo slecht beheerst als jij laat zien moet direct uitgezet worden of terug worden gezet naar de basisschool.![]()
quote:Hoe raak je achter of naast een groepje fietsers in godsnaam de macht over het stuur kwijt zonder daar rare fratsen voor uit te halen?Op maandag 11 februari 2008 @ 14:03 schreef mschol het volgende:
wat een verschrikkelijke bullshit reden..
tuurlijk klote dat het is gebeurd maar het feit dat je het macht over het stuur verliest (onmacht!!) betekent maar gelijk dat je doet aan gevaarlijk rijgedrag.?haha
quote:Op een vrij smalle weg met 50 km/u tijdens het inhalen van een stel fietsers de macht over het stuur verliezen? Met een of twee wielen in de berm is dat best mogelijk hoor. Maar daarom moet je dat ook niet met 50 km/u doen.Op Monday 11 February 2008 @ 14:03 schreef de_boswachter het volgende:
Hoorde net op de radio dat 1 van die fietsers voor zijn leven lang invalide is............
Ophangen die vrouw. Hoe kun je nou met 50 km/h de macht over het stuur verliezen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:En mensen kunnen aan jou zien dat je 130/140 rijdt? Helaas heb ik nog steeds geen laser in mijn achterbumper die in mijn achteruitkijk spiegel laat zien hoe hard jij bij mij achterop komt rijden.Op maandag 11 februari 2008 @ 14:29 schreef Yukai het volgende:
[..]
helemaal mee eens, ik erger me vaak aan mensen op de snelweg die ff snel de auto ervoor gooie als je met 130-140 aant inhale bent
quote:Het schuin gedrukt deel is precies waar het hier om gaat.Op Monday 11 February 2008 @ 15:16 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Op een vrij smalle weg met 50 km/u tijdens het inhalen van een stel fietsers de macht over het stuur verliezen? Met een of twee wielen in de berm is dat best mogelijk hoor. Maar daarom moet je dat ook niet met 50 km/u doen.