Bejaarde in paniek door trein doodgereden

Nederland • Geschreven door Rob (R@b) op 11-02-2008 @ 11:45
print 
Icoon FileOp de overweg bij de stationsweg in Heiloo is vanochtend rond kwart over negen een bejaarde vrouw door een trein gegrepen. De vrouw overleefde de botsing met de trein niet.

Volgens de politie stak de vrouw over toen net de spoorbomen dicht gingen. Ze raakte daardoor dusdanig in paniek dat ze niet meer op tijd een veilig heenkomen wist te vinden.

Door het ongeval lag het treinverkeer tussen Alkmaar en Uitgeest vanochtend enkele uren stil.

Bron: RTVNH


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood19
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

18373 views / 82 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 82 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
En niemand die haar even een handje toestak he.

Bruten
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:46 schreef de_boswachter het volgende:
En niemand die haar even een handje toestak he.

Bruten
Nee, jij gaat je leven riskeren voor een bejaarde op het spoor...
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:46 schreef de_boswachter het volgende:
En niemand die haar even een handje toestak he.

Bruten
Zou jij voor de trein springen om iemand anders te redden?
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:46 schreef de_boswachter het volgende:
En niemand die haar even een handje toestak he.

Bruten
Misschien liep er net niemand?

Ik snap het sowieso niet. Je kunt op de andere spoorbaan gaan staan of jezelf tegen de spoorboom aandrukken. In beide gevallen kom je er heelhuids af.

Maar schijnbaar was de paniek te groot. En angst is een slechte raadgever.
userIcon
quote:
Op Monday 11 February 2008 @ 11:48 schreef Hamergek het volgende:

[..]

Zou jij voor de trein springen om iemand anders te redden?
Als ik wist dat ze rijk was wel ja.
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, jij gaat je leven riskeren voor een bejaarde op het spoor...
uiteraard, als je iemand kan helpen doe je dat toch, bruut...
userIcon
Ik neem aan dat de omstanders alles opgenomen hebben zodat ze het op Youtube kunnen zetten. .
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:48 schreef Hamergek het volgende:

[..]

Zou jij voor de trein springen om iemand anders te redden?
Over het algemeen duurt het vrij lang voordat de trein de spoorbomen passeerd. Dus er was ongetwijfeld nog tijd om de vrouw een helpende hand te bieden.
userIcon
Ben je daar al 100.000 x overgestoken (wie zal het zeggen).
Triest weer om te lezen.
userIcon
zo zie je maar weer eens, paniek is nergens goed voor! beter blijf je rustig en duw je je rollator de goede kant op.
userIcon
de vrouw stak over toen net de spoorbomen dicht gingen.

En dan komt er al een trein voorbij?
Ik vraag mij echt telkens af hoe dom mensen kunnen zijn?

Je steekt het spoor over en ineens gaan de spoorbomen dicht. Dan heb je nog genoeg tijd over om of terug te gaan of naar de overkant te gaan. En als je oversteekt terwijl de spoorbomen al dicht zijn dan ben je ook gewoon dom.
ik denk dat die vrouw niet helemaal spoorde
Sneu.... erg zielig! Maar als er een trein aankomt dan ga ik ook niet zomaar het spoor op. Zou denk ik wel kijken of er iets aankomt als ik zie dat ze in paniek raakt.
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:49 schreef Yekx het volgende:

[..]

uiteraard, als je iemand kan helpen doe je dat toch, bruut...
Succes

Je zal de eerste niet zijn die de held wil uithangen en tot pate wordt verwerkt.
quote:
Volgens de politie stak de vrouw over toen net de spoorbomen dicht gingen. Ze raakte daardoor dusdanig in paniek dat ze niet meer op tijd een veilig heenkomen wist te vinden.
2 meter vooruit of achteruit was genoeg geweest....
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:50 schreef Cazjuh het volgende:

[..]

Over het algemeen duurt het vrij lang voordat de trein de spoorbomen passeerd. Dus er was ongetwijfeld nog tijd om de vrouw een helpende hand te bieden.
Tegen de tijd dat zowel de bejaarde in paniek is, als dat de omstanders dit door hebben, zou ik echt het spoor niet meer op lopen hoor
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:52 schreef goober het volgende:

[..]

2 meter vooruit of achteruit was genoeg geweest....
De meeste bejaarden zijn niet zo zwaar. Zou toch wat verder gaan staan, als er ruim 500 ton met 140km/u voorbij raast
userIcon
quote:
Op Monday 11 February 2008 @ 11:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Als ik wist dat ze rijk was wel ja.
Daar heb je wat aan als jij dan door die trein wordt gegrepen in plaats van die vrouw
userIcon
Eeeeeeeeeen vanachter de pilaar verscheen haar lachende gezicht !!!

KEDENGKEDENG

userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:50 schreef dieselnoi het volgende:
Ik vraag mij echt telkens af hoe dom mensen kunnen zijn?

Je steekt het spoor over en ineens gaan de spoorbomen dicht. Dan heb je nog genoeg tijd over om of terug te gaan of naar de overkant te gaan. En als je oversteekt terwijl de spoorbomen al dicht zijn dan ben je ook gewoon dom.
Paniek kan je denkvermogen bevriezen. Ook zijn bejaarden wat trager in redeneren EN reageren dan de gemiddelde puber.
userIcon
Over een poosje komen ze met 350 km per uur voorbij.
Zo snel kunnen die spoorbomen niet reageren .
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:46 schreef de_boswachter het volgende:
En niemand die haar even een handje toestak he.

Bruten
Die waren ook in paniek
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Succes
Je zal de eerste niet zijn die de held wil uithangen en tot pate wordt verwerkt.
Hoop dat jij ooit is in zo'n situatie terecht zal komen...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karma
Het is sneu voor de vrouw en haar nabestaanden.
Als er al iemand in de buurt was geweest had hij/zij heus wel geholpen.
De bomen vallen niet meteen klats boem naar beneden hoor. Er is tijd genoeg en de meeste mensen zijn nog niet zo slecht.
Dit is gewoon een tragische samenloop geweest. Kan niet anders.
Als een overgang echt zo gevaarlijk zou zijn voor oudere mensen, dan zouden er ook veel meer van dit soort ongelukken moeten gebeuren.

* Denkt terug aan opa Flodder. Ze zouden een mooi stel zijn samen.
Dan spoor je toch niet...
userIcon
Belachelijke reacties hier... Een beetje respect mag wel hoor
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:46 schreef de_boswachter het volgende:
En niemand die haar even een handje toestak he.

Bruten
dus jij hebt gezien dat er uberhaupt omstanders bij waren..
dus jij deed ook niks..
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:46 schreef de_boswachter het volgende:
En niemand die haar even een handje toestak he.

Bruten
Eerste regel bij EHBO is dat je altijd kijkt of je jezelf niet ook in groot gevaar brengt. Dus nee, iemand zal hier niet zo snel een handje toesteken want er is hooguit een paar seconden tijd.
userIcon
Ik heb dus een half uur op station Alkmaar gestaan, uiteindelijk moest ik via Hoorn naar Amsterdam Is ze aangereden door de trein van 8:12? die had ik eigenlijk moeten hebben, maar ik was net te laat
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 12:05 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb dus een half uur op station Alkmaar gestaan, uiteindelijk moest ik via Hoorn naar Amsterdam Is ze aangereden door de trein van 8:12? die had ik eigenlijk moeten hebben, maar ik was net te laat
He jammer !
Heb je heel wat gemist !
userIcon
quote:
Op Monday 11 February 2008 @ 12:07 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

He jammer !
Heb je heel wat gemist !
Haha nou als je in de trein zit die die vrouw heeft aangereden heb je volgens mij nog meer vertraging, dan kun je helemaal niet meer weg
Misschien wou ze wel zelfmoord plegen?
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Als ik wist dat ze rijk was wel ja.
Triest mannetje ben je dan. Daarbij komt dat je als een dode vrij weinig hebt aan geld.
Volgens de politie stak de vrouw over toen net de spoorbomen dicht gingen.

Stond de politie erbij te kijken dan???
userIcon
Treurig, erg sneu voor haar en d'r nabestaanden. Je kunt wel zeggen dat haar aftakelende redeneervermogens haar het leven hebben gekost.
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:57 schreef Orthello het volgende:
Het is sneu voor de vrouw en haar nabestaanden.
Als er al iemand in de buurt was geweest had hij/zij heus wel geholpen.
De bomen vallen niet meteen klats boem naar beneden hoor. Er is tijd genoeg en de meeste mensen zijn nog niet zo slecht.
Ik denk het niet, je verwacht toch dat ze bij tijd weer tot haar zinnen komt en verderloopt, en tegen de tijd dat het echt te laat is, is het ook te laat om in te grijpen.
userIcon
IK zag van de week een bejaarde vrouw in zo'n invaliden bromscootertje nog even langs de dichte spoorbomen gaan. Toen dacht ik nog, ze worden ook steeds brutaler die bejaarden.

Maarrre...... zielig hoor. Je kan het beste gewoon snel doorrijden als de bomen ineens dichtgaan, dan heb je tijd genoeg.
userIcon
Wow fuck man, heftig. Wel goed om even voor jezelf na te gaan wat je zou doen in zo'n situatie..
Het kunnen ook van die dubbele bomen geweest zijn, die aan beide kanten dicht gaan... Heb die dingen altijd al levensgevaarlijk gevonden.
Ook erg vervelend voor de machinist die loopt waarschijnlijk nu ook rond met een trauma.
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:56 schreef Yekx het volgende:

[..]

Hoop dat jij ooit is in zo'n situatie terecht zal komen...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karma
Dan loop jij het spoor op als er een trein aankomt joh Net als die man die bij den Dolder een springer hielp. Of een van de andere tientallen voorvallen.
userIcon
Toen ik nog maar net kon fietsen, fietste ik met 2 vriendjes de polder in, daarvoor moest je over het spoor. Ik kwam daar nooit, en net toen ik over het spoor fietste, gingen de spoorbomen dicht. Dus ik remde, en probeerde achteruit van het spoor af te komen... Wist ik veel dat ik nog een minuut had of zo... Vriendjes lagen dubbel van het lachen, die kenden de situatie, maar zo grappig was het niet. Levensgevaarlijk, dat wel. Omdat ik mijn fiets half draaide, kwam mijn wiel nog klem te zitten ook. Ik on mijn fiets nog net onder de spoorbomen doortrekken, die waren ondertussen dicht... Thuis mocht ik uitleggen waarom ik een slag in mijn wiel had.

Nooit meer zo in paniek geweest.
Voor alle dieren geld er een Fight-or-flight reactie

Bij de mensen komt er nog een bij: fight, fligth or freeze-reactie. Ik vraag mij echt af waarom. Waar is ons instinct. Net zoals bij de tsunami: Alle dieren vluchten weg maar de mens blijft staan om te kijken
Hoeveel mensen moeten er nog sterven op een overgang, voordat die dingen ondergronds gemaakt worden of anderzins beveiligd?

Net als met vrachtwagens, ze hebben nog steeds te kampen met een dooie hoek, maar iedere vrachtwagen kan wel digitaal tol betalen in Duitsland.
Prioriteitskwestie lijkt mij
Triest dat dit soort dingen gebeuren.
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:50 schreef dieselnoi het volgende:
Ik vraag mij echt telkens af hoe dom mensen kunnen zijn?

Je steekt het spoor over en ineens gaan de spoorbomen dicht. Dan heb je nog genoeg tijd over om of terug te gaan of naar de overkant te gaan. En als je oversteekt terwijl de spoorbomen al dicht zijn dan ben je ook gewoon dom.
het zegt meer over jou beperkte denkvermogen, ouderen lopen niet zo snel meer
userIcon
Arm vrouwtje, ik vind het erg
userIcon
En weer een AOW uitkering minder
50  van 82 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord14
» 17:11 Kraangrijper knijpt man dood19
» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog3
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden