Passagier op Schiphol activeert alarm

Opmerkelijk • Geschreven door Robin (Robin2130) op 11-02-2008 @ 09:26
print 
Icoon OpmerkelijkEen man die gisterochtend dacht dat hij zijn vlucht vanaf Schiphol had gemist, heeft voor vertraging gezorgd. Hij arriveerde bij de gate, zag niemand en vond het nodig om op een groene knop te drukken. Daarna liep hij via de slurf ‘zijn’ vliegtuig binnen. Hij kwam erachter dat hij toch niet te laat was, maar te vroeg. Vervolgens besloot hij om naar de gate terug te lopen.

Vandaag zei een woordvoerder van Schiphol dat de actie van de man het alarmsysteem in werking heeft gezet, wat leidde tot extra veiligheidscontrole. Volgens de zegsman zit zo’n groene knop standaard bij de pieren, van waar de vliegtuigen vertrekken. "Als je daar alle deuren op slot doet en er breekt bijvoorbeeld brand uit, dan zit iedereen op de pier als ratten in de val. Je kunt dan geen kant op."

Als iemand op de groene knop drukt worden niet alleen de deuren geopend, maar wordt ook het alarmsysteem in werking gesteld. De bewakers komen op dat alarm af om te kijken wat er aan de hand is. Ook worden de passagiers en het vliegtuig opnieuw gecontroleerd, waarbij onder andere explosievenhonden van de Koninklijke Marechaussee worden ingezet. De man was gisteren aangehouden, maar loopt nu weer op vrije voeten.

Bron: NU.nl / ANP


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

15947 views / 34 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Schiphol komt wel goed in het nieuws de laatste tijd
Groen ziet er nu ook niet echt uit als alarm.
userIcon
Maar heeft hij zn vliegtuig nu nog kunnen halen?
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:27 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
Groen ziet er nu ook niet echt uit als alarm.
Inderdaad. Het zou handiger zijn geweest als ze een omschrijving hadden bij de knop. Niemand gaat ervan uit dat een groene knop het alarmsysteem in werking stelt. In mijn wereldje zijn dat soort knoppen meestal rood. Dus er mankeert nóg meer aan Schiphol
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:29 schreef ach het volgende:

[..]

Het was dan ook een deur-open-knop. leeeeeeeeeeeeeeezuuuuuuuuuuuuun
Dat vervolgens het alarm in werking stelde. Leeeeeezuuuuuuuuuuuuuuuun
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:29 schreef ach het volgende:

[..]

Het was dan ook een deur-open-knop. leeeeeeeeeeeeeeezuuuuuuuuuuuuun
quote:
Als iemand op de groene knop drukt worden niet alleen de deuren geopend, maar wordt ook het alarmsysteem in werking gesteld.
leeeeeeeeeeeeeeezuuuuuuuuuuuuun
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:29 schreef WebHawkjuh het volgende:
Maar heeft hij zn vliegtuig nu nog kunnen halen?
Hij is korte tijd gearresteerd geweest dus ik denk het niet
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:31 schreef Sneeuwbataljon het volgende:

[..]


[..]

leeeeeeeeeeeeeeezuuuuuuuuuuuuun
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:27 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
Groen ziet er nu ook niet echt uit als alarm.
Leeeeeezuuuuuuuuuuuuuuuun
quote:
Hij kwam erachter dat hij toch niet te laat was, maar te vroeg.
Denk het niet, daarna is hij opgepakt ...
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:31 schreef Sneeuwbataljon het volgende:

[..]


[..]

leeeeeeeeeeeeeeezuuuuuuuuuuuuun
jullie spaceeeeeeeeeeeeen

ot. Schiphol is ook een k*t vliegveld ga beter naar Belgie
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:36 schreef Sirchilla het volgende:

[..]

jullie spaceeeeeeeeeeeeen

ot. Schiphol is ook een k*t vliegveld ga beter naar Belgie
Was het mar kut, dan had je er nog wat aan
userIcon
Laat zo'n idioot dan ook de rekening van de beveiliging die t heeft gekost betalen, wat een debiel
En heeft erg veel nut om een grote beschrijving bij zo'n knop te zetten:9 Net alsof iemand de moeite neemt dat te lezen als er paniek is
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:38 schreef Robin2130 het volgende:


Was het mar kut, dan had je er nog wat aan
Ghhehehe
kut= goed
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:30 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Inderdaad. Het zou handiger zijn geweest als ze een omschrijving hadden bij de knop. Niemand gaat ervan uit dat een groene knop het alarmsysteem in werking stelt. In mijn wereldje zijn dat soort knoppen meestal rood. Dus er mankeert nóg meer aan Schiphol
Nooddeur-deur-open-doe-knop is altijd groen. Ook die inslagruitjes hebben een goene omranding.
Wat een onzin bericht!

Het komt vrijwel dagelijks voor dat iemand daarop drukt. Die deuren ga na een tijdje automatisch dicht, ook als men aan het boarden is en het is een tijdje rustig. En er staat een persoon in de sluit die dat kan zien.

Het feit dat het nu "nieuws" is zal wel met "Undercover in NL" te maken hebben. Schiphol wil positief in het nieuws komen. Beetje zwak...
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:50 schreef LockedForAll het volgende:
Wat een onzin bericht!

Het komt vrijwel dagelijks voor dat iemand daarop drukt. Die deuren ga na een tijdje automatisch dicht, ook als men aan het boarden is en het is een tijdje rustig. En er staat een persoon in de sluit die dat kan zien.

Het feit dat het nu "nieuws" is zal wel met "Undercover in NL" te maken hebben. Schiphol wil positief in het nieuws komen. Beetje zwak...
aldus lockedforall,

heb jij ook een groene knop?
quote:
Op Monday 11 February 2008 @ 09:27 schreef J-heronimus het volgende:
Schiphol komt wel goed in het nieuws de laatste tijd
Schiphol is de nieuwe Britney!
Het is toch goed om te horen dat ze überhaupt een alarm hebben!
Loopt inmiddels weer op vrije voeten, only in Nederland.
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 10:16 schreef xmoof het volgende:
Loopt inmiddels weer op vrije voeten, only in Nederland.
Ok les in recht: We houden mensen niet onnodig vast. Dat kost belastingcenten. Er staat nergens dat hij niet vervolgd gaat worden. Tot z'n proces is hij geen gevaar voor iemand, dus is er geen reden om 'm vast te houden.
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 10:19 schreef sangdrax het volgende:

[..]

Ok les in recht: We houden mensen niet onnodig vast. Dat kost belastingcenten. Er staat nergens dat hij niet vervolgd gaat worden. Tot z'n proces is hij geen gevaar voor iemand, dus is er geen reden om 'm vast te houden.
Waarvoor zou hij vervolgt moeten worden, afgezien van het feit dat hij ten onrechte op een onvoldoende gedocumenteerde knop heeft gedrukt. En wellicht vanwege het te dom zijn om je vertrektijd goed in de gaten te kunnen houden.
Als ík ga vliegen, weet ik precies hoe laat mijn vliegtuig de lucht in gaat. OOK als er tussentijds een wijziging heeft plaatsgevonden. Die vluchten zijn duur zat. Minste wat je kunt doen is optijd bij de gate zijn.
Schiphol wil even laten zien dat ze wel degelijk\ een alarmsysteem hebben
Rode/Gele knop: Handbrandmelder "Help er is brand. Ik heb het zelf gezien!"
Groene knop: Deur ontgrendelen "Help er is brand en nu wil ik er uit!"
Blauwe knop: Ontruiming. "Help... iedereen moet weg!"

Het is dus niet gek dat alle deuren open gingen toen die knakker op de groene knop drukte. De kleur codering zijn algmeen gemaakte afspraken die in alle openbare en in vrijwel alle andere grote gebouwen gelden.
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 10:24 schreef weird_sci het volgende:

[..]

Waarvoor zou hij vervolgt moeten worden, afgezien van het feit dat hij ten onrechte op een onvoldoende gedocumenteerde knop heeft gedrukt.
Onvoldoende gedocumenteerd? Er staat met witte letters op die knop: Bij NOOD deur open. Hij heeft dus met opzet op een noodknop gedrukt. En iedereen weet dat dat niet mag wanneer daar geen reden voor is.

Het gaat om deze knop. Lijkt me duidelijk genoeg of niet?
Of moet er een hele handleiding/gebruikesovereenkomst bij gehangen worden?



Bij de weg....
De anderen zien er zo uit:

Brandmelder:


Ontruiming:
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 10:57 schreef Orthello het volgende:

[..]

Onvoldoende gedocumenteerd? Er staat met witte letters op die knop: Bij NOOD deur open. Hij heeft dus met opzet op een noodknop gedrukt. En iedereen weet dat dat niet mag wanneer daar geen reden voor is.

Het gaat om deze knop. Lijkt me duidelijk genoeg of niet?
Of moet er een hele handleiding/gebruikesovereenkomst bij gehangen worden?
[afbeelding]


Bij de weg....
De anderen zien er zo uit:

Brandmelder:
[afbeelding]

Ontruiming:
[afbeelding]
Bedankt Ik dacht dat het om een 'gewone' knop ging .
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 10:24 schreef weird_sci het volgende:

[..]

Waarvoor zou hij vervolgt moeten worden, afgezien van het feit dat hij ten onrechte op een onvoldoende gedocumenteerde knop heeft gedrukt. En wellicht vanwege het te dom zijn om je vertrektijd goed in de gaten te kunnen houden.
Omdat op die knop drukken Schiphol handenvol geld kost. We praten al snel over duizenden euro's als het een tijdje duurt voordat ze door hebben dat het om een grap gaat. Een flinke boete is dus op z'n plaats, maar een rechter zal die moeten uitdelen.

Je denkt dat als je aan de handrem trekt in de trein je ook weg komt met 'sorry, foutje, ik wou er hier uit'?
quote:
Als ík ga vliegen, weet ik precies hoe laat mijn vliegtuig de lucht in gaat. OOK als er tussentijds een wijziging heeft plaatsgevonden. Die vluchten zijn duur zat. Minste wat je kunt doen is optijd bij de gate zijn.
Yup. Het is *zijn* verantwoordelijkheid op tijd te zijn. Als hij dat niet is is zijn incompetentie *geen* excuus om een vlucht of zelfs het halve vliegveld stil te leggen.
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 11:09 schreef sangdrax het volgende:

[..]

Je denkt dat als je aan de handrem trekt in de trein je ook weg komt met 'sorry, foutje, ik wou er hier uit'?
LOL. Vraag dat maar aan Nicolette Kluijver.
userIcon
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 09:27 schreef J-heronimus het volgende:
Schiphol komt wel goed in het nieuws de laatste tijd
ja nee precies
jij snapt hem

want dit is echt de schuld van schiphol

Eerst beveiligen ze niet goed genoeg
nu is het weer te grondig

we zijn verder niet gauw tevreden ofzo

De grootste grap is nu nog dat het gewoon een hele normale situatie is zoals die ook in de bibliotheek, bioscoop of op het gemeente huis voor zou kunnen doen.
Een groene knop (met breekglas om per ongeluk indrukken te voorkomen ) bij een deur. Ga er maar eens op letten. En is het geen groene knop dan is het wel een trekstang om de deur te openen.

Vingers wijzen (na gisteren) al snel naar Schiphol. Maar die vlieger ( ) gaat in dit geval niet op. Hier is echt een egoïstische kneus geweest die op knoppen gaat staan duwen zonder te lezen.

Dit bewijst eerder dat mensen niet weten hoe noodvoorzieningen werken.
userIcon
ik denk dat de fout totaal NIET bij de passagier zit, maar bij de beveiliging zelf.
Hoe heeft die man anders zomaar op die knop kunnen drukken en het vliegtuiig in kunnen lopen. Indien er beveiliging aanwezig was, zou hij op tijd gestopt kunnen worden.
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 14:55 schreef Punkerdude het volgende:
ik denk dat de fout totaal NIET bij de passagier zit, maar bij de beveiliging zelf.
Hoe heeft die man anders zomaar op die knop kunnen drukken en het vliegtuiig in kunnen lopen. Indien er beveiliging aanwezig was, zou hij op tijd gestopt kunnen worden.
Zomaar? Half schiphol stil en beveiling er naar toe + dat de man is gearresteerd.

Ik ben blij dat je bij het indrukken van die knop het vliegtuig in/uit kan lopen. Of moeten we eerst wachten tot er beveiliging is als er een noodsituatie is. Het vliegtuig kom je echt niet zomaar binnen hoor....
Het gaat lekker met Schiphol de laatste tijd.....
quote:
Op maandag 11 februari 2008 @ 14:55 schreef Punkerdude het volgende:
Hoe heeft die man anders zomaar op die knop kunnen drukken en het vliegtuiig in kunnen lopen. Indien er beveiliging aanwezig was, zou hij op tijd gestopt kunnen worden.
Pardon?? Het is een knop die in geval van nood (zoals brand) de deur van het slot haalt zodat mensen op de pier niet onnodig stikken of verbranden.

De pier is voor iedereen met een ticket en een geldig paspoort te betreden. Sterker nog... die kerel was onderweg naar zijn vlucht en had dus alle recht om daar te zijn. Iets te vroeg...maar goed.
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden