Barack Obama wint in drie staten

Internationaal • Geschreven door Sander (Xender) op 10-02-2008 @ 11:47
print 
Icoon AmerikaBarack Obama heeft zoals verwacht de Democratische voorverkiezingen in Nebraska, Washington en Louisiana gewonnen. Door de uitslag hebben Obama en zijn tegenstreefster Hillary Clinton nu bijna even veel gedelegeerden achter zich gekregen. Het is nog zeer onzeker wie van de twee de nominatie van de Democratische Partij zal krijgen.

Bij de Republikeinen gingen Kansas en Louisiana naar Mike Huckabee. Washington telt de komende dag verder. Het is in die staat spannend tussen Huckabee en McCain, de gedoodverfde kandidaat.

Het campagneteam van Obama zette duidelijk in op deze drie staten. Ze hebben er flink wat geld uitgegeven. "Vandaag stonden de stemmers van de westkust tot aan de oostkust en die in het hart van Amerika op en ze zeiden "Ja, we kunnen het" . ...we wonnen in het noorden, we wonnen in het zuiden en we wonnen in de staten er tussenin", zo zei Obama.

Vandaag zijn er verkiezingen in Maine. Naar verwachting zal Hillary Clinton die winnen. Komende dinsdag is het aan de Democraten van Virginia om te kiezen tussen Obama of Clinton.

Uitleg over het hoe en wat van de verkiezingen in Amerika vind je in de special.

Bron: NOS Journaal


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe1
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd16
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden12


delen | eKudos nujij

23534 views / 110 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 110 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
jipppppiii usa word mischien binne kort geleid door een african american

es kijke of de democratische kant echt zo sterk is of dat er weer uit een onverwachte hoek een republikein opstaat
userIcon
De nieuwe malcolm x



Ik vind ze bestwel op elkaar lijken eigenlijk
userIcon
quote:
"Vandaag stonden de stemmers van de westkust tot aan de oostkust en die in het hart van Amerika op en ze zeiden "Ja, we kunnen het" . ...we wonnen in het noorden, we wonnen in het zuiden en we wonnen in de staten er tussenin", zo zei Obama.
In het engels klinkt het een stuk beter, in het nederlands is het gewoon lachwekkend. JA, WE KUNNEN HET!!!!
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:50 schreef BreakSpear het volgende:

[..]

In het engels klinkt het een stuk beter, in het nederlands is het gewoon lachwekkend. JA, WE KUNNEN HET!!!!
Kunnen we het maken, NOU EN OF!!
clinton is te ongeloofwaardig en loopt rond te roepen dat het geen wedstrijd is

clinton is de paris hilton in de politiek van amerika
dom blond & famous clinton's zuige aan me .. :
kunnen we direkt een nieuwe versie van deepthroat make
userIcon
Barack Obama met zijn holle, nietszegende kretologie. Nou, daar zit de VS op te wachten....
Ik vrees ervoor, Amerika heeft een traditie om de verkeerde presidenten te kiezen. Zal Obama ook nekken vrees ik...
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:49 schreef boomstick het volgende:
jipppppiii usa word mischien binne kort geleid door een african american

es kijke of de democratische kant echt zo sterk is of dat er weer uit een onverwachte hoek een republikein opstaat
Hoezo onverwacht ? Zowel Huckabee als McCain hebben een bijzonder goede kans om zowel Clinton als Obama te verslaan omdat ze:
- Meer ervaring in de politiek hebben;
- Meer dosierkennis bezitten;
- Niet zo vaak van mening veranderen en daardoor als "betrouwbaarder" gelden.

Alleen de pers in Europa staart zich weer eens dusdanig blind op de democratische kandidaten dat de bevolking in Europa een heel gekleurd beeld van de situatie in de States krijgt.
userIcon
Verginia is een zuidelijke staat.
Dus voor Clinton.
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:49 schreef boomstick het volgende:
jipppppiii usa word mischien binne kort geleid door een african american

es kijke of de democratische kant echt zo sterk is of dat er weer uit een onverwachte hoek een republikein opstaat
Waarom zou dat "jippie" zijn? Omdat het zo lekker progressief oogt? Net als het PvdA-beleid van Guusje Nadorst (en ook de PvdA stemlijst trouwens) waar vagina voor kwaliteit gaat?

Liever een goede WASP, dan de kretologie van Obama. De man komt leuk over, maar heeft geen inhoud en is geen intellectueel. Dan nog liever Hillary.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:49 schreef Rimmer het volgende:
De nieuwe malcolm x

I have a dream.....
[afbeelding]

Ik vind ze bestwel op elkaar lijken eigenlijk
I have a dream is van Marthin Luther King, niet van Malcolm X........
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:52 schreef Tarak het volgende:
Barack Obama met zijn holle, nietszegende kretologie. Nou, daar zit de VS op te wachten....
dat is waar hij heeft wel veel one liners maar dat komt omdat de amerikaanse media niks naders dan de oneliners uitzend van barack
waardoor je iemand makkelijk dom kan maken en monddood maken
kijk maar eens naar een hele preek van die gasten en dan dde nieuws flashes van amerika je ziet gewoon dat als barack zijn antwoord geeft er maar 1 zin word gedaan van zijn 20 min. durende speech terwijl die van clinton maar 4 min. duurt en dat helemaal word geshowt
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:56 schreef Gustav_S het volgende:

[..]

I have a dream is van Marthin Luther King, niet van Malcolm X........
aangepast
maar hij lijkt wel.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:54 schreef Real_Fairlane het volgende:

[..]

Hoezo onverwacht ? Zowel Huckabee als McCain hebben een bijzonder goede kans om zowel Clinton als Obama te verslaan omdat ze:
- Meer ervaring in de politiek hebben;
- Meer dosierkennis bezitten;
- Niet zo vaak van mening veranderen en daardoor als "betrouwbaarder" gelden.

Alleen de pers in Europa staart zich weer eens dusdanig blind op de democratische kandidaten dat de bevolking in Europa een heel gekleurd beeld van de situatie in de States krijgt.
t is ook verdomme moeilijk he een beetje sarcasme .......
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:52 schreef Tarak het volgende:
Barack Obama met zijn holle, nietszegende kretologie. Nou, daar zit de VS op te wachten....
Daar is iemand die zijn informatie van Fox News krijgt....

Barack Obama, of je het nou met hem eens bent of niet, is zeker de meest welbespraakte kandidaat, en dat is inderdaad iets waarop Amerika zit te wachten na 8 jaar gestuntel met woorden van Bush.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:49 schreef boomstick het volgende:
jipppppiii usa word mischien binne kort geleid door een african american

es kijke of de democratische kant echt zo sterk is of dat er weer uit een onverwachte hoek een republikein opstaat
Wat voor sarcasme ? Als je dit sarcasme noemt, dan moet je je NL leraar eens goed onder zijn hol schoppen (zou ik sowieso doen als ik jou was, maar dat terzijde).
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:54 schreef Real_Fairlane het volgende:

[..]

Hoezo onverwacht ? Zowel Huckabee als McCain hebben een bijzonder goede kans om zowel Clinton als Obama te verslaan omdat ze:
- Meer ervaring in de politiek hebben;
- Meer dosierkennis bezitten;
- Niet zo vaak van mening veranderen en daardoor als "betrouwbaarder" gelden.

Alleen de pers in Europa staart zich weer eens dusdanig blind op de democratische kandidaten dat de bevolking in Europa een heel gekleurd beeld van de situatie in de States krijgt.
Huckabee? Gelukkig dat die gast geen enkele kans meer maakt, want als dat de volgende President van de VS zou zijn, zou ik (als doorgaans pro-Amerikaans persoon) voorstellen om het hele land de ruimte in te schieten.
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:01 schreef Coromandel het volgende:

[..]

Daar is iemand die zijn informatie van Fox News krijgt....

Barack Obama, of je het nou met hem eens bent of niet, is zeker de meest welbespraakte kandidaat, en dat is inderdaad iets waarop Amerika zit te wachten na 8 jaar gestuntel met woorden van Bush.
Ik ben nooit een Bush fan geweest! Obama is gewoon niet zwaar genoeg voor de functie, wat Fox news zegt weet ik niet, maar bekijk zijn speeches maar. Het is kretologie, de slag naar concrete oplossingen maakt hij niet tot nauwelijks. Waar staat hij voor? Hij weet het zelf niet eens.
Als Obama de presidentskandidaat voor de Democraten wordt, kun je er zeker van zijn dat McCain of Huckabee (mijn voorkeur) de volgende president van de VS wordt.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:56 schreef Tarak het volgende:

[..]

Waarom zou dat "jippie" zijn? Omdat het zo lekker progressief oogt? Net als het PvdA-beleid van Guusje Nadorst (en ook de PvdA stemlijst trouwens) waar vagina voor kwaliteit gaat?

Liever een goede WASP, dan de kretologie van Obama. De man komt leuk over, maar heeft geen inhoud en is geen intellectueel. Dan nog liever Hillary.
FOX KIDS NEWS FAN of niet .... dream on hillary intelectueel uuuuhuuuuhhhh dan doet ze toch erg dom ze draagt fucking een zender bijhaar en moet altijd eerst een fucking minuut wachten met haar antwoord terwijl barakc er direkt bij is en het antwoord naar ZIJN MENING
en dat is het belangrijkste IEMAND HEBBEN DIE EEN FUCKING MENING HEEFT en er niet 10keer omheen draait
zoals bos wat heeft die gebracht behalve halfgebakken ideen waarvan hij niet eens weet om er voor en tegen te zijn
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:50 schreef BreakSpear het volgende:

[..]

In het engels klinkt het een stuk beter, in het nederlands is het gewoon lachwekkend. JA, WE KUNNEN HET!!!!
ik vind de Engelse variant ook steeds lachwekkender klinken eigenlijk...
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:54 schreef Real_Fairlane het volgende:

[..]

Hoezo onverwacht ? Zowel Huckabee als McCain hebben een bijzonder goede kans om zowel Clinton als Obama te verslaan omdat ze:
- Meer ervaring in de politiek hebben;
- Meer dosierkennis bezitten;
- Niet zo vaak van mening veranderen en daardoor als "betrouwbaarder" gelden.

Alleen de pers in Europa staart zich weer eens dusdanig blind op de democratische kandidaten dat de bevolking in Europa een heel gekleurd beeld van de situatie in de States krijgt.
of die Europese pers heeft het juist goed begrepen: het feit dat ze meer ervaring hebben en de dossiers goed kennen, zegt in Amerika echt helemaal niets over hun kansen om president te worden. Iemand die zo min mogelijk met Washington te maken heeft gehad, maakt vaak een hele goeie kans.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:02 schreef Real_Fairlane het volgende:

[..]

Wat voor sarcasme ? Als je dit sarcasme noemt, dan moet je je NL leraar eens goed onder zijn hol schoppen (zou ik sowieso doen als ik jou was, maar dat terzijde).
de sarcasme zit in allinea 2 in het woord onverwacht omdat we fucking altijd deze debiele kutzooi voorgeschotelt krijgen dat amerika een democratische land is terwijl t allemaal republikeinen zijn die uit eindelijk toch voor hun eigen hagje kiezen
wij krijgen ook niet alles te zien

btw jij bent beetje agressief waarom zou ik iemand onder z'n hol schoppen als hij me geen kwaaad doet? vertel verklaar je nader
Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can Yes we can
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:05 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik ben nooit een Bush fan geweest! Obama is gewoon niet zwaar genoeg voor de functie, wat Fox news zegt weet ik niet, maar bekijk zijn speeches maar. Het is kretologie, de slag naar concrete oplossingen maakt hij niet tot nauwelijks. Waar staat hij voor? Hij weet het zelf niet eens.
Als Obama de presidentskandidaat voor de Democraten wordt, kun je er zeker van zijn dat McCain of Huckabee (mijn voorkeur) de volgende president van de VS wordt.
Als jij voorkeur voor Huckabee hebt, dan weet ik wel wat voor vlees we in de kuip hebben, en ben ik maar al te blij dat we het oneens zijn.

Jij wil een President die het de Amerikaanse constitution wil aanpassen op de Bijbel? Mafketel

Ik ga niet eens met je in discussie.
Het is in die staat spannend tussen Huckabee en McCain, de gedoodverfde kandidaat.

Moet het niet gedoodverfde FAVORIET zijn??...
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:13 schreef harmklaos het volgende:
Het is in die staat spannend tussen Huckabee en McCain, de gedoodverfde kandidaat.

Moet het niet gedoodverfde FAVORIET zijn??...
als je "gedoodverft bent dan ben je niet echt favoriet
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:49 schreef boomstick het volgende:
jipppppiii usa word mischien binne kort geleid door een african american

es kijke of de democratische kant echt zo sterk is of dat er weer uit een onverwachte hoek een republikein opstaat
De teloorgang vanuit Afrika, op basis van de grote getale ipv de rede, slaat ook in de VS toe.
Laten we hopen dat de sprinkhanen niet de zwakte van de democratie misbruiken, die ooit is opgericht met een nobel doel.
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:12 schreef Coromandel het volgende:

[..]

Als jij voorkeur voor Huckabee hebt, dan weet ik wel wat voor vlees we in de kuip hebben, en ben ik maar al te blij dat we het oneens zijn.

Jij wil een President die het de Amerikaanse constitution wil aanpassen op de Bijbel? Mafketel

Ik ga niet eens met je in discussie.
Dat is niet de essentie van Huckabee's beleid.
userIcon
quote:
Op Sunday 10 February 2008 @ 11:52 schreef Tarak het volgende:
Barack Obama met zijn holle, nietszegende kretologie. Nou, daar zit de VS op te wachten....
in vergelijking tot?
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:16 schreef Heberg het volgende:
De determinatie vanuit Afrika, op basis van de grote getale ipv de rede, slaat ook in de VS toe.

De sprinkhanen misbruiken de democratie.
Idioot Volgens mij ben jij een fascist aangezien je niet begrijpt wat democratie inhoudt.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:05 schreef boomstick het volgende:
en dat is het belangrijkste IEMAND HEBBEN DIE EEN FUCKING MENING HEEFT
Pfft, mensen met een mening maken geen kans om front-runner te worden. Stemvee geeft niets om meningen, ze willen korte nietszeggende punchlines, zodat ze "W00T JEUJ" kunnen roepen.

Mensen met een mening (Paul, Kucinich) laten mensen zelf nadenken tijdens hun campagne, maar daar is het grootste gedeelte van het publiek te stom/bang voor......
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:56 schreef Gustav_S het volgende:

[..]

I have a dream is van Marthin Luther King, niet van Malcolm X........
userIcon
Die verkiezingsretoriek is verschrikkelijk dom en perfect uitgebeeld door Charles Groenhuijsen bij P&W
Ik zit hier met iemand die wil weten of Barack Obama een moslim is, zelf denk ik van niet maar wie weet het zeker.
Want dan zou het betekenen dat de grote wereld macht de VS straks een moslim lals president krijgt.
man bennootje (Eindredacteur Columns) 10-02-2008 @ 12:24 fotoboek no homepage
userIcon
Go Obama, go !!
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:23 schreef 6853 het volgende:
Ik zit hier met iemand die wil weten of Barack Obama een moslim is, zelf denk ik van niet maar wie weet het zeker.
Want dan zou het betekenen dat de grote wereld macht de VS straks een moslim lals president krijgt.
Obama is een gristenhond
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:25 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:

[..]

Obama is een gristenhond
Zijn vader is moslim en dus is het kind automatisch ook moslim.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:26 schreef Praxis het volgende:

[..]

Zijn vader is moslim en dus is het kind automatisch ook moslim.
ga buiten spelen klein onwetend kind
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:16 schreef Heberg het volgende:

[..]

De determinatie vanuit Afrika, op basis van de grote getale ipv de rede, slaat ook in de VS toe.
Laten we hopen dat de sprinkhanen niet de zwakte van de democratie misbruiken, die ooit is opgericht met een nobel doel.
kansloos jouw reply
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:26 schreef Praxis het volgende:

[..]

Zijn vader is moslim en dus is het kind automatisch ook moslim.
bron dat hij moslim is?
Lesje stemmen tellen in de VS.

http://www.willenwijweten.nl/uitgelicht.htm#RonPaul

En dat noemen ze democratie...

userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:56 schreef Gustav_S het volgende:

[..]

I have a dream is van Marthin Luther King, niet van Malcolm X........
Iemand hoort de klok luiden maar waar is die fucking klepel nou he?
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:26 schreef Praxis het volgende:

[..]

Zijn vader is moslim en dus is het kind automatisch ook moslim.
In jouw eigen zieke wereldje misschien.
userIcon
Ik ben eerlijk gezegd voor Hillary Clinton.

Met name omdat het regime van haar man niet slecht was. Van Obama moeten we nog zien of dat wel zo goed is.

Het zal wel een democraat worden die president word, ik denk dat de republikeinen dat ook weten inmiddels.

/edit; Obama is overigens idd een Christen even voor de duidelijkheid. Dus Islamofoben en islam radicaaltjes die al zichzelf zaten af te trekken kunnen weer stil zijn.
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:05 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik ben nooit een Bush fan geweest! Obama is gewoon niet zwaar genoeg voor de functie, wat Fox news zegt weet ik niet, maar bekijk zijn speeches maar. Het is kretologie, de slag naar concrete oplossingen maakt hij niet tot nauwelijks. Waar staat hij voor? Hij weet het zelf niet eens.
Als Obama de presidentskandidaat voor de Democraten wordt, kun je er zeker van zijn dat McCain of Huckabee (mijn voorkeur) de volgende president van de VS wordt.
Tja, ieder zijn meug, maar waarom in godsnaam Huckabee, dat lijkt mij namelijk de meest ongeschikte kandidaat.

Daarnaast ben ik het ook niet met je eens over Obama. Speeches moeten de aandacht trekken, mensen emotioneren. Dat doet het nog altijd beter dan cijfertjes en beleidsnota's op menigtes afvuren. Obama kiest ervoor om zo te speeches niet omdat hij niet anders kan, maar omdat het de beste strategie voor hem is. Het is uitgesloten dat wie dan ook het zo ver zou kunnen schoppen zonder boodschap en zonder inhoud. Dat zou in de maandenlange campagnes echt wel zijn tol geeist hebben.

Je zegt ook dat McCain zeker zou winnen van Obama, maar als er iets is wat de afgelopen maanden als waar kan worden gezien is dat Obama systematisch wordt onderschat. Ik wil het wel zien wat er gebeurt als een lange, knappe en jonge charismatische man in een debat naast een kleine grijze oude dwerg staat. Wat dat aangaat staat Obama al met 1-0 voor.
quote:
Door Rimmer - zondag 10 februari 2008 @ 11:59 - (Niveau 0)
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 11:56 schreef Gustav_S het volgende:

[..]

I have a dream is van Marthin Luther King, niet van Malcolm X........
aangepast
maar hij lijkt wel.
userIcon
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:05 schreef Tarak het volgende:

[..]

Huckabee (mijn voorkeur) de volgende president van de VS wordt.
Over Stockholm Syndroom gesproken.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 @ 12:23 schreef pietjeaap het volgende:

[..]

Pfft, mensen met een mening maken geen kans om front-runner te worden. Stemvee geeft niets om meningen, ze willen korte nietszeggende punchlines, zodat ze "W00T JEUJ" kunnen roepen.

Mensen met een mening (Paul, Kucinich) laten mensen zelf nadenken tijdens hun campagne, maar daar is het grootste gedeelte van het publiek te stom/bang voor......
tja amerikanen zijn ook raar volk
50  van 110 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe1
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd16
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden