Britse kerkleider onder vuur over sharia

Internationaal • Geschreven door ANP op 08-02-2008 @ 12:39
print 
Icoon BuitenlandsIn Groot-Brittannië ligt het hoofd van de Anglicaanse Kerk, aartsbisschop Rowan Williams van Canterbury, zwaar onder vuur. Dit na zijn opmerking dat invoering van sommige delen van de islamitische wetgeving (sharia) onvermijdelijk is.

Het hele politieke veld viel over de kerkleider heen na zijn opmerking van gisteren. De minister van Binnenlandse Zaken Tony McNulty noemde de oproep om een deel van de Britse wetgeving in te leveren voor de sharia ''fundamenteel fout'', aldus de BBC vandaag.

Volgens barones Warsi van de oppositionele Conservatieve Partij is het commentaar van Williams ''niet behulpzaam''. Trevor Phillips, voorzitter van de Commissie Gelijkheid en Mensenrechten, veroordeelde de uitspraak en een bisschop van de Anglicaanse Kerk zei tegen The Times ''verrast en bezorgd'' te zijn over de woorden van de aartsbisschop.


Bron: ANP


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee9
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

6262 views / 90 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 90 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
willen de kerken allemaal n wit voetje halen bij onze moslimvrienden? kan me oko iets dergelijk heugen in NL: noem God allen gewoon Allah ofzo?

userIcon
Da's wel duidelijk, die gaat het nooit tot paus schoppen.
userIcon
En terecht. Niemand die zit te wachten op zulke landverraders.
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:41 schreef echinococcus het volgende:
willen de kerken allemaal n wit voetje halen bij onze moslimvrienden? kan me oko iets dergelijk heugen in NL: noem God allen gewoon Allah ofzo?

Jij doelt op Allah Vogelhaar. Die heeft een tik van de molen gekregen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:41 schreef neegij het volgende:
Da's wel duidelijk, die gaat het nooit tot paus schoppen.
Sowieso niet, daar de Anglicaanse Kerk niets met het Vaticaan van doen heeft.

Maar het gedrag van deze aartsbisschop kun je nou bestempelen als dhimmitude.
userIcon
het is een geestelijke die opmerkingen maakt over religieuze regels die in de wet zouden horen/kunnen.
dat de sharia toevallig van een ander geloof is maakt weinig verschil, er zitten toch veel overeenkomsten tussen de beide religies.

maar staat en kerk horen gewoon gescheiden te zijn, komt alleen maar herrie van inmenging van een van beide zijden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:42 schreef neegij het volgende:

[..]

Jij doelt op Allah Vogelhaar. Die heeft een tik van de molen gekregen.
neen doel meer op een kerkelijk leider in NL

(sorry ben niet helemaal thuis in het kerkwezen, dus geen idee hoe die vent heet, zal het opzoeken)

gevindt http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/samenleving/070814
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:41 schreef neegij het volgende:
Da's wel duidelijk, die gaat het nooit tot paus schoppen.
Zou anders wel knap zijn geweest als het hoofd van de Anglicaanse kerk het tot hoofd van de Rooms Katholieke kerk zou schoppen
userIcon
dat was te verwachten natuurlijk. van die lui wordt verwacht dat zo nooit met "vernieuwende" ideëen komen. dat is namelijk recht tegenovergesteld van wat de kerkelijkheid nastreeft. beter gooit ie d'r nog ff een "Urbi et Orbi'tje" in. salutem
userIcon
Die kerkleider moet z'n gore bekhouden en maar in Iran gaan wonen of Saudie Arabië als hij onder sharia wetgeving wil leven

userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:44 schreef R@b het volgende:

[..]

Sowieso niet, daar de Anglicaanse Kerk niets met het Vaticaan van doen heeft.
Je zal het niet geloven, maar dat wist ik. Edoch vond ik het een duidelijke opmerking.
quote:
Maar het gedrag van deze aartsbisschop kun je nou bestempelen als dhimmitude.
Inderdaad. Alsof de directeur van BMW ineens pleit voor een Trabant.
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:47 schreef laforest het volgende:
Die kerkleider moet z'n gore bekhouden en maar in Iran gaan wonen of Saudie Arabië als hij onder sharia wetgeving wil leven

er staat nergens dat ie het wil blond kind. cursus begrijpend lezen? of gewoon een bril?
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:44 schreef echinococcus het volgende:

[..]

neen doel meer op een kerkelijk leider in NL

(sorry ben niet helemaal thuis in het kerkwezen, dus geen idee hoe die vent heet, zal het opzoeken)

gevindt http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/samenleving/070814
Echt niet te geloven dit he? Maar ze zoeken het maar uit, die fukking gelovigen.
userIcon
Om het een beetje in de christelijke hoek te houden:
Op de brandstapel ermee,...
...en Muskens erbij.
Hmmm... nou vraag ik me af of de politiek, in een land waar wereldlijke en kerkelijke macht gescheiden zijn, moet reageren op de uitlatingen van een seniele (<- aanname) aartsbischop.
userIcon
Waar blijft de waarheid!!!!
userIcon
De Shariah wetgeving komt voor de Christenlijke kerk goed uit. De wetgeving komt voor een deel overeen met Christenlijke regelgeving en het versterkt de religieuze bodem in England wat weer nuttig is voor het Christendom om zijn politieke invloed te vergroten in England. Ze zien liever een religie gebaseerd op het OT aan de macht die een god erkent die vergelijkbaar is aan die van Christus als een politieke macht die god niet verbind aan politieke macht.

religie = politiek, daarom moet religie zich houden aan de regelgeving gesteld aan politiek. Dat houd ook in dat ze niet mogen oproepen tot bijvoorbeeld homohaat e.d. want dat is politiek en niet religieus ongeacht hun reden om het te roepen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:41 schreef echinococcus het volgende:
willen de kerken allemaal n wit voetje halen bij onze moslimvrienden? kan me oko iets dergelijk heugen in NL: noem God allen gewoon Allah ofzo?

userIcon
feit is gewoon dat wij in het westen onze opgebouwde vrijheden en grondrechten aan het weggeven zijn aan een groep woestijnnomaden met een grote bek.. en dit proces is al te lang bezig om nog te stoppen..

het is een kwestie van tijd voordat er islamitische enclaves gaan ontstaan met eigen wetgeving en eigen souvereigniteit..
userIcon
Hij heeft wel een punt, hier hebben de moslims het ook al voor mekaar gekregen dat ze hoofddoeken mogen dragen, ze gaan nu elke ding door duwen en elke keer weer zeggen dat ze gediscrimineerd voelen en zodoende krijgen ze stukje bij beetje wel hun zin.
userIcon
Ik ben ook voor invoering van een gedeeltelijke sharia voor moslims in Nederland.

Zo vind ik dat als een moslim iets jat, zijn handen geamputeerd moeten worden.

En ik wil ik eerwraak op moslims graag gelegaliseerd hebben.



Flexino, wat denk jij er van?
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:41 schreef Aka-Zigor het volgende:
En terecht. Niemand die zit te wachten op zulke landverraders.
Jawel hoor " Partij van Allah (PvdA) met de dag militanter"

http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/77/index.html
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:53 schreef Hayek het volgende:
feit is gewoon dat wij in het westen onze opgebouwde vrijheden en grondrechten aan het weggeven zijn aan een groep woestijnnomaden met een grote bek.. en dit proces is al te lang bezig om nog te stoppen..
Vandaar dat Wilders ook zo poulair is.
quote:
en verder...
het is een kwestie van tijd voordat er islamitische enclaves gaan ontstaan met eigen wetgeving en eigen souvereigniteit..
Vandaar dat ik tegen een onafhankelijk Kosovo ben.
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:52 schreef mmmkai het volgende:

[..]

[afbeelding]
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:54 schreef KingKai het volgende:
Ik ben ook voor invoering van een gedeeltelijke sharia voor moslims in Nederland.

Zo vind ik dat als een moslim iets jat, zijn handen geamputeerd moeten worden.
jatten van ongelovigen is niet strafbaar, dus dat zal weinig uithalen
quote:
Op Friday 8 February 2008 @ 12:55 schreef KingKai het volgende:

[..]

Vandaar dat Wilders ook zo poulair is.
Wat heeft Wilders met pluimvee te maken
userIcon
Terecht. Zelfs als je zoiets denkt kun je gewoon beter je mond houden.
userIcon
Het is een onrealistische en zelfs haatzaaiende uitspraak die haast bedoeld lijkt te zijn om rechtse xenofoben uit hun dak te laten gaan. Slechts 3% van de bevolking van de UK is Moslim dus er is geen enkele basis voor dit idee.

Next topic.
userIcon
quote:
Britse kerkleider onder vuur over sharia
letterlijk graag
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:42 schreef neegij het volgende:

[..]

Jij doelt op Allah Vogelhaar. Die heeft een tik van de molen gekregen.
Alleen niet hard genoeg want ze zit nog op d'r stok.
Ik hoop alleen wel dat ze van de leg af is.
userIcon
quote:
Britse kerkleider onder hellevuur over sharia
userIcon
quote:
Op Friday 8 February 2008 @ 12:55 schreef Dr-Kill-Phil-Bill het volgende:

[..]

Jawel hoor " Partij van Allah (PvdA) met de dag militanter"

http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/77/index.html
Het is echt niet te geloven. Waarom zit Cohen daar überhaupt nog.

Kutmarokkaan? Die term is al aardig ingeburgerd. In Cohen zijn geval, .. kutjood. Israel is trots op je.
userIcon
quote:
Op Friday 8 February 2008 @ 13:00 schreef beantherio het volgende:
Het is een onrealistische en zelfs haatzaaiende uitspraak die haast bedoeld lijkt te zijn om rechtse xenofoben uit hun dak te laten gaan. Slechts 3% van de bevolking van de UK is Moslim dus er is geen enkele basis voor dit idee.

Next topic.
Wat vind jij van teksten uit de koran waarin staat dat ongelovigen niet deugen en aangepakt moeten worden?
Zijn die niet ook haatzaaiend?
userIcon
Ach joh, die bisschoppen en imams leven allemaal in hun eigen wereldje, waar de dingen die ze doen en zeggen vreselijk belangrijk zijn.

Hol geblaat.
userIcon
Hier in NEderland worden dat soort figuren op een voetstuk geplaatst...
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:55 schreef Dr-Kill-Phil-Bill het volgende:

[..]

Jawel hoor " Partij van Allah (PvdA) met de dag militanter"

http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/77/index.html
Wat een sneue column zeg. Hij zou prima thuishoren op Fok!.
userIcon
quote:
De minister van Binnenlandse Zaken Tony McNulty noemde de oproep om een deel van de Britse wetgeving in te leveren voor de sharia ''fundamenteel fout''
Maar hij deed die oproep niet.
Waar zeikt iedereen toch over
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:55 schreef Dr-Kill-Phil-Bill het volgende:

[..]

Jawel hoor " Partij van Allah (PvdA) met de dag militanter"

http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/77/index.html
Tja, wat wil je met raads-en fractieleden als:
Bouchra Ismaili
Hatice Can-Engin
Najia Siamari

quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 13:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ach joh, die bisschoppen en imams leven allemaal in hun eigen wereldje, waar de dingen die ze doen en zeggen vreselijk belangrijk zijn.

Hol geblaat.
We hebben ze ooit het misbruik van politieke macht weten te ontzeggen. Het wordt intussen hoog tijd om ze definitief de mond te snoeren.

Stelletje dwazen
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:52 schreef mmmkai het volgende:

[..]

[afbeelding]
op het zelfde principe wil ik hier alle kerkgangers eens uitdagen om in een kerkdienst elke keer het woord God te vervangen met Henk, en Jezus met Jan. Wedden dat ineens het hele gebeuren belachelijk word?
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 13:11 schreef Bensel het volgende:

[..]

op het zelfde principe wil ik hier alle kerkgangers eens uitdagen om in een kerkdienst elke keer het woord God te vervangen met Henk, en Jezus met Jan. Wedden dat ineens het hele gebeuren belachelijk word?
Nou Ik-heet-verdomme-geen-Henk, kom er maar in !
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:55 schreef KingKai het volgende:

[..]

Vandaar dat ik tegen een onafhankelijk Kosovo ben.
Mee eens. De wijze waarop Kosovo door Albanese moslims is ingenomen en de Serviers verjaagd hebben, is daar een mooi voorbeeld van. Met steun van de EU dhimmi's, die blijkbaar naar een Eurabie streven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 13:11 schreef Bensel het volgende:

[..]

op het zelfde principe wil ik hier alle kerkgangers eens uitdagen om in een kerkdienst elke keer het woord God te vervangen met Henk, en Jezus met Jan. Wedden dat ineens het hele gebeuren belachelijk word?
De meesten hebben gelukkig geen andere namen nodig om in te zien dat het allemaal belachelijk is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 12:44 schreef echinococcus het volgende:

[..]

neen doel meer op een kerkelijk leider in NL

(sorry ben niet helemaal thuis in het kerkwezen, dus geen idee hoe die vent heet, zal het opzoeken)

gevindt http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/samenleving/070814
Maar Allah = God, 't is gewoon een andere 'taal'.
Howel het geen verschil zou maken horen we hier toch God op de westerse manier aan te spreken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 13:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat een sneue column zeg. Hij zou prima thuishoren op Fok!.
Wat vind je er precies sneu aan? Dat het op feiten gebaseert is oid?

Vertel.
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 @ 13:15 schreef Heberg het volgende:

[..]

Mee eens. De wijze waarop Kosovo door Albanese moslims is ingenomen en de Serviers verjaagd hebben, is daar een mooi voorbeeld van. Met steun van de EU dhimmi's, die blijkbaar naar een Eurabie streven.
Zo simpel zit de Balkan niet in elkaar. In Kosovo zijn de Albanezen al vele jaren de meerderheid.
In elk geval een goede zaak, dat er meer mensen zijn die zich aan die uitspraak van hem ergeren en het niet nemen dat dit door zo een bisschop notabene gezegd kan worden
userIcon
quote:
Op Friday 8 February 2008 @ 12:41 schreef echinococcus het volgende:
willen de kerken allemaal n wit voetje halen bij onze moslimvrienden? kan me oko iets dergelijk heugen in NL: noem God allen gewoon Allah ofzo?
Kerkleiders en imams hebben op veel vlakken dezelfde belangen. Denk dan niet aan terrorisme of anti-democratie maar meer aan waarde kunnen hechten aan eigen normen, waarden en het liefst ook wetten.

Sommige groeperingen hebben al hun eigen rechtbanken, ook al worden die niet officieel erkend. Soms werken die beter omdat ze veel binding hebben met die groeperingen en de uitspraken ook beter gerespecteerd worden. Tot zo ver het goede nieuws.

Helaas is het niet handig zulke rechtbanken officiele status te geven zoals kerkleiders, imams en rabbijnen graag willen. Ook niet als de keuze "vrijwillig" is (en je altijd naar een seculiere rechtbank kan stappen), want "vrijwillig" is voor sommigen een rekbaar begrip.

Hoewel kerkleiders en imams gelukkig zouden zijn worden bijvoorbeeld vrouwen en homos er niet bepaald beter op. En de kerkleiders en imams zetten zich daar natuurlijk weer niet voor in, dus krijg je dit soort uitspraken, waar we als seculiere staat voor moeten waken. *Wij* moeten opkomen voor de rechten van vrouwen en homos in dit land.
userIcon
ik vind dat hij wel een punt heeft....

let maar op...over een paar jaar...
50  van 90 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee9
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden