Roken is ook voor de Wii dodelijk

Digital & Games • Geschreven door Robin (Robin2130) op 05-02-2008 @ 19:21
print 
Icoon DigitalHet is al jarenlang bekend dat (mee)roken slecht is voor je gezondheid. Maar gamefabrikant Nintendo heeft een nieuwe reden gevonden om te stoppen met roken: de verslaving kan namelijk ook de ‘gezondheid’ van spelcomputer Wii aantasten. Het bedrijf heeft daarvoor gewaarschuwd in een persbericht nadat er veel klachten waren binnengekomen van klanten die het onlangs verschenen spel Super Smash Bros Brawl (SSBB) hadden aangeschaft. De schijfjes waarop dat spel werd geleverd, zouden niet goed leesbaar zijn.

Volgens Nintendo lag het probleem niet bij de schijfjes, maar door de vervuiling van de optische drive in de spelcomputer met tabaksaanslag. Als de Wii in een ruimte staat waar veel mensen lekker zitten te paffen, kan de lens zo smerig worden dat er leesfouten optreden. Het probleem was niet eerder ontdekt, omdat het zich alleen bij gebruik van dual-layer-dvd’s zou voordoen. SSBB is – in tegenstelling tot het gros van de Wii-spellen tot nu toe – op zo’n disc uitgebracht. De ‘zieke’ Wii’s kunnen heel makkelijk weer worden opgelapt door de lens schoon te maken. Nintendo heeft laten weten dat gratis te zullen doen. Het spel SSBB is nu alleen nog in Japan te koop.

Kijk voor meer gamenieuws op FOK! Games



Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

35826 views / 87 reacties
Reacties op dit bericht
37  van 87 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 19:25 schreef Het-Blauwe-Hamstertje het volgende:
Al dat gezeik over roken wordt ik ook moe van. Ik rook lekker bij m'n wii en ik rook lekker bij m'n zwangere zus. Wij zijn van mening dat we uiteindelijk toch allemaal dood gaan en mensen moeten eens stoppen met dat discussieren over roken enzo. Aanstellers.
Als je toch dood moet, schiet jezelf door je kop of hang jezelf op of zo... Immers het maakt toch niet uit en je zou ons er een groot plezier mee doen. Daarbij zal hiermee het IQ gemiddelde fors omhoog gaan wat positief is voor nederland als kennisland.

Kortom alleen maar voordelen en jou maakt het toch niets uit.
userIcon
Super Smash Bros op de Gamecube is een vet KEWL spel. Vooral leuk om tegen iemand anders te spelen. 1 1/2 jaar geleden heb ik dat eens de hele nacht straalbezopen met een vriend gespeeld na afloop van een feestje bij mij thuis. Terwijl een andere vriend op de bank zijn roes uit lag te slapen (die werd ook af en toe wakker gemaakt om mee te kunnen genieten ).

Als ik een Wii had zou ik dit spel dan zeker aanschaffen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 19:30 schreef RufushetFeestbeest het volgende:
Nou ja, mijn dochtertje heeft astma, maar als ik op de Wii speel met haar, en een lekker sjekkie rook, heeft ze nergens last van. En ik rook van Nelle zwaar, dus betwijfel de juistheid van dit bericht.
Troll alert...
userIcon
Al dat gezeur over roken toch ook
Ik doe lekker waar ik zelf zin in heb... Zoals al eerder gezegd is: Doodgaan moet je toch...

En ja, mijn moeder is tijdens de bevalling gewoon doorgegaan met roken.
Ook toen ik astma bleek te hebben... Soms moet je gewoon niet zeiken, de mens kan makkelijk wat hebben. Scheelt weer tien jaar langer belasting betalen, zou ik zeggen.
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 22:03 schreef AyrtonSenna het volgende:
Super Smash Bros op de Gamecube is een vet KEWL spel. Vooral leuk om tegen iemand anders te spelen. 1 1/2 jaar geleden heb ik dat eens de hele nacht straalbezopen met een vriend gespeeld na afloop van een feestje bij mij thuis. Terwijl een andere vriend op de bank zijn roes uit lag te slapen (die werd ook af en toe wakker gemaakt om mee te kunnen genieten ).

Als ik een Wii had zou ik dit spel dan zeker aanschaffen.
Goh. Leuk. Heb je ook nog een mening over dit onderwerp of stopte je abrupt met lezen bij de eerste keer dat je 'Smash Bros' zag staan?
userIcon
Dit geloof je toch niet.

HOAX
userIcon
quote:
Op Tuesday 5 February 2008 @ 22:21 schreef kyraaa het volgende:
Al dat gezeur over roken toch ook
Ik doe lekker waar ik zelf zin in heb... Zoals al eerder gezegd is: Doodgaan moet je toch...

En ja, mijn moeder is tijdens de bevalling gewoon doorgegaan met roken.
Ook toen ik astma bleek te hebben... Soms moet je gewoon niet zeiken, de mens kan makkelijk wat hebben. Scheelt weer tien jaar langer belasting betalen, zou ik zeggen.
Amen!!

van GS
quote:
Dag Stivoro, toedeledokie minister Klinkklonk. Bewegen en niet-roken mag dan gezond zijn, het kost ons belastingbetalers handenvol geld. De RIVM, zeker niet de minste, heeft onderzocht dat gezonde mensen echt absurd veel geld kosten omdat ze langer leven. Langer leven kost namelijk veeeeel meer geld dan dat beetje medische zorg dat vetzakken of rokers nodig hebben. Check het wetenschappelijk onderbouwde rapport:Uiteindelijk kosten dunne, gezonde mensen het meest: gerekend vanaf hun 20ste jaar 281.206 euro. De ziekte- en zorgkosten van zwaarlijvige mensen bedragen 250.185,45 euro en die van rokers 219.839 euro. Voor de weters, hierrr het echte rapport.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 22:21 schreef kyraaa het volgende:
En ja, mijn moeder is tijdens de bevalling gewoon doorgegaan met roken.
Tsjah, dat lijkt mij sterk aangezien je in het ziekenhuis niet mag roken en ik aanneem dat d'r het thuis tijdens de bevalling niet gelukt is normaal te roken.

Om een of andere reden lijk ik steeds vaker een link te zien tussen de gemiddelde reaktie van een roker en en intelligentie niveau.
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 19:24 schreef _sonja_ het volgende:
hahahahahaha wat een onzin zeg
Ik heb een jaartje ofzo geleden een C128D gekocht. Dat ding is kennelijk geweest van een zware roker. Het apparaat was helemaal vettig, en bijna bruin. Toen ik hem aanzette kwam er een smerige rooklucht uit.
Enfin, apparaat uit elkaar gehaald, overal bruin/oranje prut. Leek wel oorsmeer. Alle kunstof panelen losgemaakt en in een badkuip met reinigingsmiddel laten weken. Paar uur later was het water zwart. Loopwerk van de drive met een paar wattenstaafjes schoongemaakt, nog meer van die prut.
Al met al had ik na afloop een potje kunnen vullen met die prut, en dan kun je het apparaat nog zien als meeroker. De persoon verantwoordelijk heeft dus nog een veelvoud van die troep z'n lichaam ingepompt.
Smerige verslaving.
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 22:21 schreef kyraaa het volgende:
Al dat gezeur over roken toch ook
Ik doe lekker waar ik zelf zin in heb... Zoals al eerder gezegd is: Doodgaan moet je toch...

En ja, mijn moeder is tijdens de bevalling gewoon doorgegaan met roken.
Ook toen ik astma bleek te hebben... Soms moet je gewoon niet zeiken, de mens kan makkelijk wat hebben. Scheelt weer tien jaar langer belasting betalen, zou ik zeggen.
Goh... toen bleek je astma te hebben...
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 19:25 schreef Het-Blauwe-Hamstertje het volgende:
Al dat gezeik over roken wordt ik ook moe van. Ik rook lekker bij m'n wii en ik rook lekker bij m'n zwangere zus. Wij zijn van mening dat we uiteindelijk toch allemaal dood gaan en mensen moeten eens stoppen met dat discussieren over roken enzo. Aanstellers.
Zo lang ik last heb van die compulsief zelfvergiftigers, blijf ik erover doorzeiken, da's namelijk mijn goed recht.
Gelukkig zijn ze nu overal stoomhokjes aan het aanleggen waar jullie rokers elkaar de dood in kunt stomen. Kan ik iig lekker zonder smerige omgevingslucht mijn eten naar binnenwerken.
(Zag ik laatst in zo'n hokje mensen zitten, zat daar een vrouw mee te paffen terwijl ze haar kleine kind bij had... Gelijk afschieten, zo iemand).
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 19:24 schreef _sonja_ het volgende:
hahahahahaha wat een onzin zeg
Ben je, toen je klein was, heel erg hard op je hoofd gevallen?
Of heb je gewoon het IQ van een natte krant?
als het zo doorgaat komt er een wii rookverbod? mag je dan helemaal nergens meer roken?:P
Ja Duhhhh ik heb zovaak cd en dvd rom drives en branders de lens schoongemaakt omdat er aanslag op zat. Daarna deed ie het in 80% van de gevallen weer perfect.
Dit bewijst maar weer dat de WII een goedkoop kutding is?
userIcon
Allereerst wil ik wat vertellen over Wetenschap. Onlangs (dd. onbekend) heeft in het NRC-next een artikel gestaan over dit onderwerp. Met als eind conclusie: Voor wie het nou dient. Tevens ging dit ook deels over het roken. Met daarin argumenten dat er aanname op aaname word gedaan. Totdat we boven aan de piramide: aanname hebben staan. Het gaat hier dus om aangenomen resultaten. Uiteindelijk worden elke dag wetenschappelijke ontdekkingen in de media geslingerd en zo ook nu weer het: Roken is ook voor de Wii dodelijk.

Mensen met gezond verstand weten dat door de verontreinigde lucht een pc,console etc. sneller aangetast worden. Hetzij door aantrekken van stof (hier helpt rook in mee) en zorgen dan ook voor onderhoud. Vele personen die hier @ fok de hele dag lopen posten zullen niet om het jaar een paar nieuwe fans installeren etc. Fabrikanten dienen ook een garantie af te geven op hun produkten. De laser is vanaf cd-speler opkomst al in gebruik en heb nog nooit in de media een bericht zien verschijnen dat je dure Sony setje naar de knoppen ging omdat het in een rook omgeving stond.

Wii heeft waarschijnlijk een stok nodig om iemand mee te slaan. In dit geval de roker die gezellig tijdens het bowlen een peukie in de hand houdt. Waarom horen we Sony hier niet over? Microsoft? nee, het ligt aan de roker. Weer een goede reden om het volledig uit te bannen.

Tijdens het lezen van de reacties heb ik me weer zitten verbazen over hoe de indoctrinatie van oa. Regering en instanties zijn vruchten af begint te werpen. Ook in mijn naaste omgeving: Niet roken waar de kleine bij is. Of nog op komst is. Misschien moeten ze zwangere vrouwen opsluiten in een kamertje met gezonde lucht. Het is pure wisselwerking. Kat en muis spelletje. Roken uitbannen? Maak er 25 euro per pakje van. Neej, langzaam omhoog en toch een graantje mee pakken van de paria's.

Ontopic: Betere produkten maken, lutsers bij Nintendo
Off-topic: Maak wat van je leven, want de kans op kanker??? Zou zeggen verdiep je eens in de text: VERHOOGDE KANS. Ja van 0,0035 % naar 0,006%. Pas je morgen wel op, op je fietsie dat je niet van de weg af wordt gereden?
userIcon
Huh!, Zodra een van mijn drives er mee kapt, meestal net na 1 jaar, dan koop ik gewoon een nieuwe. In de tijd die ik kwijt ben met het schoonmaken, kan ik ook een nieuwe halen. Met de auto, da's ook goed voor het milieu. Tijdens het monteren van dat ding, heb ik een peuk in m'n muil. Nou en? Dood gaan we toch? Die 10 jaar die ik inlever? Zal me glad aan me reet roesten. Dat een ander er ook last van _kan_ hebben? En? Ik heb me lang genoeg aangepast! Ik heb er schijt aan.

Waar maken we ons druk om!
quote:
Op Tuesday 5 February 2008 @ 23:08 schreef Rune het volgende:

[..]zat daar een vrouw mee te paffen terwijl ze haar kleine kind bij had... Gelijk afschieten, zo iemand).
En dan heeft dat kleine kind geen moeder meer. Eerstvolgende wat jouw moeder fout doet, ook maar gelijk afschieten dan?
userIcon
Tja, die anti-rook zeikerij.......

Maar goed, ff ontopic. Heeft Nintento, behalve het afzeiken van rokers, ook een oplossing? Of laten we de drive lekker open zodat, behalve sigarettenrook, andere reut ook naar binnen komt? Of komt er een aanpassing, waarvan de bestaande Wii gebruikers ook profijt van hebben of is het juist een manier om meer geld te vangen? Wii stuk, veel games gekocht, toch maar een nieuwe Wii kopen, want die games waren eigenlijk best wel duur?

[edit] typo (ja een heleboel helaas)
Schijt en bullshit me ps2 en 3 hebben er geen last van ellende is carnaval is voorbij .....


en steek er lekker nog eentje op en me vriendin ook

We roken voor het leven

ALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF


userIcon
zie maar erg vaak staan vies ,dikke teer laag , geel , enz enz
weet je wat ook helpt ??

eens wat vaker poetsen dan 1 keer in het jaar !!!
(heb je er ook geen last van )
userIcon
Roken ...

Ben nu aan het klussen in m'n nieuwe huis en de vorige bewoners hebben het huis helemaal aan gort gerookt. Ik heb het plafond geprobeerd schoon te maken met St. Marc en een spons en daar kwam echt een dikke laag nicotine vanaf ... dat wil je niet weten. En de helft druppelde steeds in m'n gezicht omdat ik boven m'n hoofd werkte.

Mijn Wii is rookvrij en blijft ook in m'n nieuwe huisje rookvrij.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 19:24 schreef M42 het volgende:
Dat is toch al jaren bekend... al zo vaak gezien bij DVD spelers, CD spelers, aansluitingen en de binnenkant van pc's

Dikke laag teer overal op
Wat een lulverhaal.
Als stevige roker heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Zo zeg, die doen ff alsof ze iets nieuws hebben uitgevonden.
Dit is de laatste 25jr dat de cd bestaat al een van de meest voorkomende punten waardoor je cd speler/dvdspeler er mee ophoudt.
Als je die inlevert bij een reparatiepunt wordt i idd. met alcohol schoongemaakt, en opnieuw gesmeerd.
Dan krijg je hem terug met de vraag: Rookt u soms?
Voor de conventionele crt TV's geldt overigens het zelfde. De rook en teer en shit slaat aan tegen de beeldbuis, waardoor de hoogspanning doorslaat.
Roken maakt meer kapot dan je lief is ;-)

En het meurt ook nog eens.
userIcon
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 @ 05:20 schreef gammapooka het volgende:

[..]

Wat een lulverhaal.
Als stevige roker heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Idd.

Een aantal mensen hier schijnen dat toch steevast vol te houden.

Ik ben een stevige roker, mijn pc staat naast m'n monitor en krijgt dus dag in dag uit de volle laag teer en nicotine.
En toch heb ik nog nooit een CD/DVD speler hoeven vervangen cq schoonmaken vanwege nicotine aanslag, het is meestal het loopwerk dat piepend tot stilstand komt.
Mijn huidige DVD speler zit er ook al 2 jaar in en werkt nog als de beste, ook is de binnenkant van m'n pc verschoond van een dikke laag teer of nicotine.

Maar er zijn nu eenmaal mythen rond roken die hardnekkig de kop op blijven steken.
userIcon
quote:
Op Tuesday 5 February 2008 @ 22:39 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Tsjah, dat lijkt mij sterk aangezien je in het ziekenhuis niet mag roken en ik aanneem dat d'r het thuis tijdens de bevalling niet gelukt is normaal te roken.

Om een of andere reden lijk ik steeds vaker een link te zien tussen de gemiddelde reaktie van een roker en en intelligentie niveau.
Grappig want jij bent degene die intelligentie mist. Mensen kunnen namelijk ook THUIS bevallen.

En dan nog met zo'n zin eindigen
userIcon
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 @ 07:37 schreef BasOne het volgende:

[..]

Idd.

Een aantal mensen hier schijnen dat toch steevast vol te houden.

Ik ben een stevige roker, mijn pc staat naast m'n monitor en krijgt dus dag in dag uit de volle laag teer en nicotine.
En toch heb ik nog nooit een CD/DVD speler hoeven vervangen cq schoonmaken vanwege nicotine aanslag, het is meestal het loopwerk dat piepend tot stilstand komt.
Mijn huidige DVD speler zit er ook al 2 jaar in en werkt nog als de beste, ook is de binnenkant van m'n pc verschoond van een dikke laag teer of nicotine.

Maar er zijn nu eenmaal mythen rond roken die hardnekkig de kop op blijven steken.
Dit soort berichten laat zijn hoe fukking makkelijk het domme volk zich voor een karretje laat spannen door de regering. En allemaal als makke schaapjes erachteraan huppelend...

Om te janken zo triest
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 19:25 schreef Het-Blauwe-Hamstertje het volgende:
Al dat gezeik over roken wordt ik ook moe van. Ik rook lekker bij m'n wii en ik rook lekker bij m'n zwangere zus. Wij zijn van mening dat we uiteindelijk toch allemaal dood gaan en mensen moeten eens stoppen met dat discussieren over roken enzo. Aanstellers.
dus je vrouw en kinderen moeten dan maar zo snel mogelijk dood
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 19:25 schreef Het-Blauwe-Hamstertje het volgende:
Al dat gezeik over roken wordt ik ook moe van. Ik rook lekker bij m'n wii en ik rook lekker bij m'n zwangere zus. Wij zijn van mening dat we uiteindelijk toch allemaal dood gaan en mensen moeten eens stoppen met dat discussieren over roken enzo. Aanstellers.
Dus - het ongeboren kind van je zus mag eerder dood? Leuke oom ben jij. Beetje jammer ook dat je zus zich voortplant voordat ze dood gaat van jouw rook. Werkt de natuurlijke selectie een beetje tegen.
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 @ 08:44 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dit soort berichten laat zijn hoe fukking makkelijk het domme volk zich voor een karretje laat spannen door de regering. En allemaal als makke schaapjes erachteraan huppelend...

Om te janken zo triest
Het is altijd makkkelijk om meteen te zeggen dat de opmerkingen komen van geindoctrineerde niet rokers terwijl de kans erg groot is dat het anders is.

Roken is een verslaving en men kan van een verslaafde niet verwachten dat hij zijn verslaving zal afvallen.
De meeste mensen die roken doen dat niet omdat ze het zo lekker vinden maar omdat ze het nodig hebben, je voelt je namelijk weer beter als aan je verslavings behoefte is voldaan.

Meer ontopic, de rook van roken is wel degelijk schadelijk voor electronica, de verhalen die mensen neer zetten over de vettige laag en troep in pc's kloppen gewoon.
Ik heb zelf ook langere tijd computers gerepareerd en je merkt gewoon het verschil of een PC vuil is van stof of van het roken van de gebruiker.

Bijna alle pc's zien er naar verloop van tijd uit als stof nesten, ten slotte is zo een kast als hij aanstaat continue lucht aan het zuigen voor zijn koeling.
Maar waar normaal de stof een losse laag vormt die makkelijk te verwijderen is, zal bij een pc met rook aanslag de stof blijven plakken, wat voor problemen kan zorgen bij electronica.

Maar goed, rokers zullen dit toch nooit aannemen aangezien je aan hun verslaving komt en dat zullen ze ten alle tijden beschermen.
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 19:28 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Of een laser behandeling voor je Wii.
Hadden we vroeger geen last van bij de longspeelplaten.
Hijs weer fijn
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 19:25 schreef Het-Blauwe-Hamstertje het volgende:
Al dat gezeik over roken wordt ik ook moe van. Ik rook lekker bij m'n wii en ik rook lekker bij m'n zwangere zus. Wij zijn van mening dat we uiteindelijk toch allemaal dood gaan en mensen moeten eens stoppen met dat discussieren over roken enzo. Aanstellers.
Laat dat ongeboren kind zelf eens die beslissing maken, loser
The wii? Come on now. It ain't got gaameezzz...
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 19:30 schreef B03S het volgende:

[..]

Rook eens een week in je huiskamer en haal daarna een vochtige doek over je tv en ja die bruin gele aanslag is meer dan stof alleen
Ga voor de lol eens fijn een stukje buiten fietsen in de 'frisse' lucht in een gemiddelde stad en haal daarna eens een reinigingsdoekje over je huid; die troep van uitlaatgassen adem je ook in en is vele malen schadelijker....
wrom word der toch altijd zo gezeken over roken
ja roken is slecht
ja mee-roken is slecht
ja roken veroorzaakt een andere troep in apparatuur dan gewoon stof
(alleen jammer dat der niet bij vermeld word hoelang geleden het is dat het apparatuur voor het laatst schoongemaakt is)
dat weten we nou allemaal wel

wees een vent/vrouw en loop naar de persoon toe die rookt en vraag
(op een normale manier!) of die der mee wilt stoppen
omdat je der last van hebt
werkt tien keer beter dan dit geouwehoer

als ik gegeten heb vind ik het lekker een peukie te roken
dit doe ik dus ook in de keet op men werk
als mensen der last van hebben trekken ze gewoon der mond open
met de reden dat ze der last van hebben of iets dergelijks
helemaal geen probleem of ik ga naar buiten of ik wacht gewoon tot de pauze afgelopen is

kennen we toch allemaal zelf wel regelen ipv van dit anonieme geouweteringhoer
userIcon
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 @ 08:44 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dit soort berichten laat zijn hoe fukking makkelijk het domme volk zich voor een karretje laat spannen door de regering. En allemaal als makke schaapjes erachteraan huppelend...

Om te janken zo triest
Dat is echt onwaar. Aangezien ik ook al sinds klein mannetje bezig ben met pc's; Ben ik dat al zo vaak tegengekomen.

Maar goed ik als IT'er zal het vast minder goed weten dan de rest hier
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 @ 22:21 schreef kyraaa het volgende:
Al dat gezeur over roken toch ook
Ik doe lekker waar ik zelf zin in heb... Zoals al eerder gezegd is: Doodgaan moet je toch...

En ja, mijn moeder is tijdens de bevalling gewoon doorgegaan met roken.
Ook toen ik astma bleek te hebben... Soms moet je gewoon niet zeiken, de mens kan makkelijk wat hebben. Scheelt weer tien jaar langer belasting betalen, zou ik zeggen.
Big Brother???......
37  van 87 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden