[upd] Politie schiet gevaarlijke honden dood

Nederland • Geschreven door ANP op 01-01-2008 @ 15:42
print 
De politie heeft vanochtend in het Limburgse Sint Odiliënberg twee agressieve honden doodgeschoten. Die hadden eerder een kudde schapen aangevallen en richtten zich vervolgens op brandweerlieden, die de schapen in veiligheid wilden brengen.

Volgens de brandweer hadden de honden een kudde van bijna twintig schapen in een wei aan de Leropperweg aangevallen, waarbij vier schapen werden doodgebeten. Een groot aantal schapen vluchtte een sloot in, waarbij drie dieren verdronken. De brandweer wist tien schapen uit het water te redden.

De brandweer spreekt van een waar slagveld op en rond de wei. Her en der liggen kapot gebeten en verdronken schapen. Een dierenarts verzorgt de geredde schapen, omdat die het risico van longontsteking lopen. Ze zijn naar een stal gebracht. Wie de eigenaar van de loslopende honden is, weet de brandweer niet. Onbekend is hoe de honden in de wei terecht kwamen.

Update 17.26 uur
Inmiddels is een achtste schaap ook overleden, twee andere verkeren nog in levensgevaar. De eigenaar van de honden (twee Mechelse herders) heeft zich gemeld. De herders waren ontsnapt van een afgesloten erf op ongeveer 1,5 km afstand van de wei.

Volgens de eigenaar zijn ze vermoedelijk bang geworden van de grote hoeveelheden afgestoken vuurwerk rondom het erf. De honden stonden niet als gevaarlijk bekend.

Bron: ANP


Lees ook:

» 13:20 Oorlogsmisdadiger Faber (90) overleden30
» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek52
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag57
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3


delen | eKudos nujij

28561 views / 92 reacties
Reacties op dit bericht
42  van 92 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 16:23 schreef wildplasser35 het volgende:
Volgens het hondenforum, waren het 2 bouviers herders, die de schapen aanvielen
Ze waren ontsnapt, en geschrokken van het vuurwerk, en kwamen in een weiland terecht waar de schapen rondliepen.
En beten toen ieder verdomd vuurwerk afstekend schaap dood
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 16:11 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Kun je ook normaal doen of is dat te veel gevraagd voor je garnalenhersens???
Ten eerste ligt het voor het grootste gedeelte niet eens aan de honden maar aan de eigenaars, die hebben ze opgevoed, en het zou me al helemaal niet verbazen als het IPO honden zijn (effe ter uitleg; IPO honden zijn politiehonden voor het geval dat je hersenen het niet snappen)

Daarom dat ik ervoor ben dat de mensen eerst eens verplicht les krijgen met de hond het liefst voordat ze een hond aanschaffen , dat zou waarschijnlijk al een hoop schelen
volkomen mee eens! !
Feit alleen al dat er mensen zijn die zich tot 'eigenaar' van die mislukte doorgefokte wolven bombarderen zegt genoeg. Alleen domme mensen denken dat ze 'eigenaar' zijn van wilde beesten die in de natuur thuis horen.
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 15:43 schreef zo-is-het het volgende:
Ik dacht dat de politie PVVers had neergeschoten toen ik de titel las....
ik moest lachen!

Ik geloof het verhaal van die eigenaar trouwens niet... Bange honden, oke, weglopen vervolgens, ook nog logisch. Maar dan een kudde schapen doodbijten? dat is geen normaal gedrag voor niet aggressieve honden.
Beetje dubbel, nu kunnen mensen wel heel hard roepen dat hij zijn honden beter moet opvoeden, maar zoals ik eruit kan opmaken zijn het twee waakhonden, wij hebben ook waakhonden deze zijn niet sociaal en gezellig voor bij de familie, deze pakken ook mensen als ze op het terrein komen, daarvoor heb ik ze opgevoed, dat is hun doel, als ik een sociale hond wil was ik wel met ze gaan socialiseren en leefden ze wel in huis.
Deze honden hebben een baas en alles wat ze nog nooit hebben gezien moet gegrepen worden, en zeggen dat het politie honden zijn is ook dom, een politiehond hoort schotvast te zijn, dus reageert niet op knallen.

Ik vind de titel van het stuk ook belachelijk, alsof de hond gevaarlijk was, dan is elke hond gevaarlijk die als waakhond word gebruikt, als ze dat weg hadden gehouden en dat de honden door angst en verwarring aanvielen klopt het meer.
Een bange hond is een ontoerekeningsvatbare hond, soms kan een hond zo bang en verward zijn dat je als baas niet meer kan doordringen tot je dier, zolang hij dan op een afgesloten terrein loopt en niet weg kan, dan maakt dat niets uit, maar zodra zo'n dier ook kan ontsnappen dan komen er problemen.
userIcon
Gebeurd er ook eens wat in dat godsverlaten kutdorp.
userIcon
Domme stinkende kutbeesten zijn het ook die honden, meest honden eigenaren sporen ook niet helemaal.
userIcon
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 18:07 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Overdreven zeg. Wat nou als dat baasje gelijk heeft dat ze nooit agressief waren en dat dit kwam door vuurwerk. Het kan goed dat kutjongeren vuurwerk hebben gegooit naar die beesten of er iets heel lawaaierigs is afgestoken als een 1000 klapper of oefengranaat ofzo.
Het blijven dieren en die zijn altijd enigzins onberekenend. Terecht dat de politie ook hun vuurwapen hebben gebruikt om ze te stoppen. Maar om nou totaal ontwetend te gaan roepen dat de eigenaar vervolgt moet worden voor moord slaat echt nergens op. Het zijn ook maar schapen, geen kinderen. Paar honderd euro boete voor wat nieuwe schapen (de doden kunnen als vlees toch nog verkocht worden). Het feit dat de honden nu dood zijn zou voor de meeste hondenbezitters al een megazware straf zijn.
ze zijn nooit agressief, maar ze vallen wel mensen van de brandweer aan, en weerloze schapen. dat noem ik agressief.

en waarom zitten die beesten niet binnen met oud en nieuw? als je als baasje weet dat je dier bang is van vuurwerk, moet je zorgen dat het dier binnen zit.

het baasje moet aangeklaagd worden omdat zijn gevaarlijke beesten los liepen en mensen (brandweermannen) aanvielen. dat is gevaarlijk, en van mij mag het baasje in de gevangenis.

daarnaast denk ik, dat als je honden hebt die zo doen, dat het geen straf is dat ze dood zijn, maar dat ze het jammer vinden en nieuwe kopen.
quote:
Volgens de eigenaar zijn ze vermoedelijk bang geworden van de grote hoeveelheden afgestoken vuurwerk rondom het erf. De honden stonden niet als gevaarlijk bekend.
Ja, tuurlijk. Het komt allemaal door het vuurwerk. En het ligt niet aan de omheining.. Neu..

Boeie, het waren maar honden.

Waar is de nieuwswaarde in dit bericht? Als ik de muizenvallen in me kelder leeg maak komt er ook geen cameraploeg checken
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 20:21 schreef PrussianWarrior1985 het volgende:
Boeie, het waren maar honden.

Waar is de nieuwswaarde in dit bericht? Als ik de muizenvallen in me kelder leeg maak komt er ook geen cameraploeg checken
Het gaat ook niet om de honden maar om de schapen
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 20:24 schreef henk.de.bus.chauffeur het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de honden maar om de schapen
kan allemaal wel zijn, maar ik vind een paar dooie dieren niet echt nieuwswaardig. Kijk als het nu een beul is die beesten af slacht en dan sex heeft met hun overschotten tsja das schokkend genoeg om als nieuws gezien te worden.

Maar geweld van dieren tegen dieren, en het afmaken van een paar valse honden, is absoluut te onzinnig voor woorden om dat hier te gaan posten
userIcon
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 20:37 schreef PrussianWarrior1985 het volgende:

[..]

kan allemaal wel zijn, maar ik vind een paar dooie dieren niet echt nieuwswaardig. Kijk als het nu een beul is die beesten af slacht en dan sex heeft met hun overschotten tsja das schokkend genoeg om als nieuws gezien te worden.

Maar geweld van dieren tegen dieren, en het afmaken van een paar valse honden, is absoluut te onzinnig voor woorden om dat hier te gaan posten
Volgens mij gaat het er ook niet om of JIJ het nieuwswaardig vind....
userIcon
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 19:50 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

ze zijn nooit agressief, maar ze vallen wel mensen van de brandweer aan, en weerloze schapen. dat noem ik agressief.

en waarom zitten die beesten niet binnen met oud en nieuw? als je als baasje weet dat je dier bang is van vuurwerk, moet je zorgen dat het dier binnen zit.

het baasje moet aangeklaagd worden omdat zijn gevaarlijke beesten los liepen en mensen (brandweermannen) aanvielen. dat is gevaarlijk, en van mij mag het baasje in de gevangenis.

daarnaast denk ik, dat als je honden hebt die zo doen, dat het geen straf is dat ze dood zijn, maar dat ze het jammer vinden en nieuwe kopen.
Ik zeg ook niet dat het baasje sowieso onschuldig is, je kan het gewoon niet weten. Lawinepijlen, mortiergranaten en noem het op worden afgestoken en gaan megahard. Als iemand dat naar die beesten heeft gegooit kunnen die beesten daar agressief van worden. Die agressie is gewoon instinkt van die beesten. Iedere herder heeft dat, alleen worden ze een beetje tam gemaakt, ze blijven echter altijd enigzins onberekenbaar.

En als die honden eenmaal goed agressief zijn is het ook vrij begrijpelijk dat ze niet alleen schapen aanvallen, ze zien alles en iedereen als bedreiging en reageren hierop zoals een hond van nature doet.

Het baasje had het altijd kunnen verkomen, maar je kan niet zonder meer kennis stellen dat deze veroordeelt moet worden voor moord en niet van zijn honden hield.
userIcon
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 15:47 schreef HardcoreVZ het volgende:
Hopelijk hebben die kut honden geleden !
Hardcore gasten
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 20:52 schreef l3xus het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er ook niet om of JIJ het nieuwswaardig vind....
Ja, wat boeit mij dat nou? Ik denk overigens wel dat 90% van de mensen het met me eens is. Er worden elke dag dieren door dieren gedood en honden af gemaakt. Komt ook niet in het nieuws.

En mensen die d/t fouten maken neem ik sowieso al niet serieus dus....
userIcon
het zal je verbazen hoe gigantisch veel 'illegale' honden in bezit zijn, maar over beten of aanvallen hoor je weinig, en als het voorkomt, komt 't door meestal door 't baasje of aard van de individuele hond.
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 21:18 schreef Manke het volgende:
het zal je verbazen hoe gigantisch veel 'illegale' honden in bezit zijn, maar over beten of aanvallen hoor je weinig, en als het voorkomt, komt 't door meestal door 't baasje of aard van de individuele hond.
Ja klopt, de meeste baasjes van bijtende honden zijn shag rokende, bankhangende, Hollandia zuipende, trainingspakdragende Tokkies(lees: Untermenschen)
whahhahaa die update... das echt bijna van de categorie 'Daar krijgt het ANP moeilijkheden mee' de mededeling dat 2 schapen vechten voor hun leven terwijl in onze verpleeghuizen honderden bejaarden levend weg rotten met doorligwonden en meer dan een miljoen mensen dankzij jarenlang liberaal beleid en privatiseringen zonder warm vreten zitten elke dag
Als ze dat nou ook bij criminelen deden.
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 21:54 schreef Unhuman het volgende:
Als ze dat nou ook bij criminelen deden.
Nee die moeten ze dwangarbeid laten verrichten in een kamp met prikkeldraad, valse waakhonden, vieze wc's en wachttorens met zoeklichten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 21:48 schreef PrussianWarrior1985 het volgende:
whahhahaa die update... das echt bijna van de categorie 'Daar krijgt het ANP moeilijkheden mee' de mededeling dat 2 schapen vechten voor hun leven terwijl in onze verpleeghuizen honderden bejaarden levend weg rotten met doorligwonden en meer dan een miljoen mensen dankzij jarenlang liberaal beleid en privatiseringen zonder warm vreten zitten elke dag
Whahhahaa die post... das echt van de categorie bullshit!
In onze verpleeghuizen rotten de bejaarden niet weg en als je niet te spreken bent over de verzorging van oma, dan betaal je die maar prive, of neem haar zelf in huis.

En die 'miljoen' (lichte overdrijving moet kunnen, maar kom op!) mensen zonder warm eten, die moeten eens van de bank af komen om te gaan werken, naar een gaarkeuken lopen of hun eten in de magnetron doen. Wat een lul-post zeg.

Sjonge-jonge.

userIcon
Tsja, honden zijn wilde dieren en zullen nooit de aard van hun voorouders de wolf verliezen, zeker dit soort honden niet, maar vlak ook de dwergpincher niet uit. Jagen om te eten is gewoon hun aard, alleen waren ze zo dom dat ze het verkeerde voedsel uitkozen en in conflikt kwamen met het bovenste wezen uit de voedselketen namelijk de mens en zijn economische redenen om schapen te telen en van een schot hagel of een kogel is het slecht winnen
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 22:32 schreef valsebingo het volgende:

[..]

Whahhahaa die post... das echt van de categorie bullshit!
In onze verpleeghuizen rotten de bejaarden niet weg en als je niet te spreken bent over de verzorging van oma, dan betaal je die maar prive, of neem haar zelf in huis.

En die 'miljoen' (lichte overdrijving moet kunnen, maar kom op!) mensen zonder warm eten, die moeten eens van de bank af komen om te gaan werken, naar een gaarkeuken lopen of hun eten in de magnetron doen. Wat een lul-post zeg.

Sjonge-jonge.

Oke, dankzij VVD-tuig als jij is ons land dus zo naar de klote. Want onder die mensen die niet fatsoenlijk te vreten hebben zitten voor 75% zogenaamde 'werkende armen'.

Daarnaast is er geen ENKEL excuus voor bejaarden met doorligwonden of slechts 1 wasbeurt per 2 weken. Van mensen vragen om dit privaat op te lossen en er zelf geld in te stoppen getuigt van een misselijkmakende kijk op de maatschappij. Dat doen ze in de VS ook.

Overigens gaat het met me beide oma's en mn overgebleven opa prima, die wonen op zichzelf zijn NIET bedlegerig en mn oma van bijna 83 werkt als vrijwilligster bij een kinderdagverblijf. Dus jij lult echt uit je nekharen.

Mensen moeten kappen met het aanhangen van een ideologie (het liberalisme) die al heeft aangetoond niet meer van deze tijd te zijn. Hoe fucked up het in de VS is dat wens je zelfs de allergrootste boeven nog niet toe. Of ja misschien wel, maar als je daar aan toegeeft ben je niets meer dan een hersenloze kakkerlak.

Mjah genoeg offtopic gelul, het gaat er mij gewoon om dat er zat ergere dingen niet vermeld worden en als een bericht een bepaald aaibaarheidsgehalte heeft komt het WEL in de media.

Alsof we geen betere dingen te doen hebben dan te lezen over dooie honden, honden met kunstkloten in de VS, schapen die in een strijd om leven en dood verwikkeld te zijn en god weet wat voor irrelevante kortzichtige BULLSHIT.
userIcon
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 23:06 schreef PrussianWarrior1985 het volgende:

[..]

Oke, dankzij VVD-tuig als jij is ons land dus zo naar de klote. Want onder die mensen die niet fatsoenlijk te vreten hebben zitten voor 75% zogenaamde 'werkende armen'.
Er zijn geen mensen die niet fatsoenlijk te vreten hebben, die niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen situatie. Iedereen kan geld verdienen als hij/zij dat wil. En met het roepen van cijfers kom je er niet, tenzij je een goede bronvermelding hebt.
quote:
Daarnaast is er geen ENKEL excuus voor bejaarden met doorligwonden of slechts 1 wasbeurt per 2 weken. Van mensen vragen om dit privaat op te lossen en er zelf geld in te stoppen getuigt van een misselijkmakende kijk op de maatschappij. Dat doen ze in de VS ook.
Klopt, maar dat geld ook voor het benoemen van onwaarheden. Nou kom ik met enige regelmaat in verzorgingstehuizen om te weten dat de bejaarden in ons land prima verzorgd worden, dat doorligwonden niet te voorkomen zijn als mensen bedlegerig zijn, maar dat er toch voor behandeling gezorgd wordt. Dat de meeste bejaarden iedere dag gewassen worden, of vaker, in geval van vervuiling.
quote:
Overigens gaat het met me beide oma's en mn overgebleven opa prima, die wonen op zichzelf zijn NIET bedlegerig en mn oma van bijna 83 werkt als vrijwilligster bij een kinderdagverblijf. Dus jij lult echt uit je nekharen.
voor je oma.
Blijkbaar kom jij dus nooit in een verzorgingstehuis.
quote:
Mensen moeten kappen met het aanhangen van een ideologie (het liberalisme) die al heeft aangetoond niet meer van deze tijd te zijn. Hoe fucked up het in de VS is dat wens je zelfs de allergrootste boeven nog niet toe. Of ja misschien wel, maar als je daar aan toegeeft ben je niets meer dan een hersenloze kakkerlak.
En ook nooit in de VS
quote:
Mjah genoeg offtopic gelul, het gaat er mij gewoon om dat er zat ergere dingen niet vermeld worden en als een bericht een bepaald aaibaarheidsgehalte heeft komt het WEL in de media.

Alsof we geen betere dingen te doen hebben dan te lezen over dooie honden, honden met kunstkloten in de VS, schapen die in een strijd om leven en dood verwikkeld te zijn en god weet wat voor irrelevante kortzichtige BULLSHIT.
Dan lees je het toch niet. En als je iets wilt zeggen, zeg het dan, en draai er niet omheen.
man harry64 (Redactie Frontpage) 02-01-2008 @ 00:52 fotoboek no homepage
userIcon
quote:

Op dinsdag 1 januari 2008 @ 16:21 schreef HardcoreVZ het volgende:

[..]

Als ik garnalenhersens had was ik waarschijnlijk je vader geweest, omdat alleen hersenloze wezens over zo' n lelijk wijf als je moeder heen gaan.
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 18:52 schreef SpleeffY het volgende:

[..]

!
Had toch ook kunnen zijn dat jouw moeder in de vuilcontainer van de spermabank had zitten graaien.
userIcon
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 16:21 schreef HardcoreVZ het volgende:

[..]

Als ik garnalenhersens had was ik waarschijnlijk je vader geweest, omdat alleen hersenloze wezens over zo' n lelijk wijf als je moeder heen gaan.

en dat terwijl je tijd hebt om over je belediging na te denken...
man harry64 (Redactie Frontpage) 02-01-2008 @ 00:57 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 19:40 schreef farseer het volgende:
Domme stinkende kutbeesten zijn het ook die honden, meest honden eigenaren sporen ook niet helemaal.
Gelukkig ben jij het levende (?) bewijs dat je geen hondeneigenaar hoeft te zijn om niet te sporen.
userIcon
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 @ 01:38 schreef jeminee het volgende:

[..]

Ja, die kloothommel van een eigenaar weet toch wat voor soort honden het zijn. Hij is de verantwoordelijke. Zoiets had helemaal niet mògen gebeuren.
Wat als daar kinderen aan het spelen waren?
nee die klootviolen die de hele dag een beetje lopen te knallen met zn kut vuurwerk dan, ik word er al gek van laat staan die arme hondjes
quote:
Op Tuesday 1 January 2008 @ 15:50 schreef WAARHEID het volgende:

[..]

Oh... Nee dat is leuk, iemand voor hond uitmaken.
Demoniseer jij bij gebrek aan echte argumenten of ben je geestelijk niet capabel genoeg de vele tekortkomingen van de PVV onder woorden te brengen? Schandalig
"Demoniseren" - Het woord van 2001 t/m 2008!
userIcon
Hondjes over the edge... Genoeg adreline opgebouwd om te killen en dan zoeken ze en vinden ze een prooi.

Zonder de trigger van vuurwerk hadden ze nog steeds alleen terrein bewaakt, wedden??
quote:
Op Tuesday 1 January 2008 @ 16:21 schreef HardcoreVZ het volgende:

[..]

Als ik garnalenhersens had was ik waarschijnlijk je vader geweest, omdat alleen hersenloze wezens over zo' n lelijk wijf als je moeder heen gaan.
stoer hoor..

maar in bericht stond ook al (hoe geloofwaardig dat is mag je zelf weten) dat de honden schrokken van vuurwerk dat dan waarschijnlijk door hersenloos tuig als jou wordt afgeschoten... Wij hebben ook een hond (labrador) dat beest is nooit agressief, alleen op oud en nieuw omdat ze bang is van dat klote vuurwerk...
Dat vuurwerk, moeten we dat niet eens verbieden??

364 dagen per jaar de bek open over het milieu en dan op de laatste dag nog even stevig knallen. Ik snap het niet.
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 15:51 schreef totenkopf het volgende:

[..]

Die zijn niet zo gevaarlijk als loslopende moslims
Ahum....
userIcon
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 @ 10:41 schreef osnoek het volgende:
Dat vuurwerk, moeten we dat niet eens verbieden??

364 dagen per jaar de bek open over het milieu en dan op de laatste dag nog even stevig knallen. Ik snap het niet.
ik snap niet dat je je aan die 1 dag dat er vuurwerk wordt afgestoken kan ergeren.
Wees eens blij dat het niet het hele jaar is
Arme honden Arme schapen Klote politie Zeker nooit van vangstokken gehoord? Het zijn gewoon ontsnapte waakhonden, doodsbang geworden door vuurwerk en ja, herders zijn angstbijters, dus die gaan wel los dan. De eigenaar had een dikke boete moeten krijgen voor het laten ontsnappen van die beesten en hij had moeten zorgen dat het nooit meer kon gebeuren, maar nee... het is een dier, dus laten we maar gewoon schieten En vervolgens twee schaapjes proberen te redden? Van die beestjes die in de shoarma verdwijnen? Hypocrieten.
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 @ 12:36 schreef Rekkie het volgende:

[..]

ik snap niet dat je je aan die 1 dag dat er vuurwerk wordt afgestoken kan ergeren.
Wees eens blij dat het niet het hele jaar is
Ergeren is een groot woord, maar ik snap het gewoon niet zo goed. Mijn hondje overigens ook niet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 16:22 schreef thedude0 het volgende:

[..]

ik moest lachen
ik moest van zo'n domme opmerking
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 @ 21:01 schreef Kwakbol het volgende:

[..]

Hardcore gasten
Linkse rock hoerenzonen
42  van 92 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 13:20 Oorlogsmisdadiger Faber (90) overleden30
» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek52
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag57
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden