Hello Kitty nu ook voor mannen

Icoon Opmerkelijk Het schattige witte katje Hello Kitty, gewoonlijk te zien op kleding en juwelen voor jonge vrouwen, zal nu ook voor mannen in de markt gezet worden. Het Japanse bedrijf Sanrio Co. zal Hello Kitty gebruiken op t-shirts, tassen en horloges voor mannen onder de 25.

Wel is het schattige mode-icoon 'stoerder en cooler' gemaakt. Zo zijn bij de eerste productlijn de ogen van het dier vervangen door de naam. Ook domineren de kleuren zwart en blauw, terwijl bij de vrouwelijke Hello Kitty de kleur wit gebruikt wordt.

"Wij denken dat Hello Kitty door jonge mannen geaccepteerd is als design statement in mode", aldus woordvoerder Kazuo Tohmatsu. "Jonge mannen groeien deze dagen op met dit soort producten.". Een test liet zien dat de vraag van mannen enorm was. "Deze generatie voelt geen schaamte over het dragen van Hello Kitty".


Zwarte Hello Kitty is 'stoerder en cooler'