3FM-actie levert ruim 5 miljoen euro op

Media & Cultuur • Geschreven door Bart (BartUlft) op 24-12-2007 @ 19:45
print 
3fmDit jaar heeft 3FM met de actie 'Serious Request' 5.249.466 euro opgehaald voor schoon drinkwater. Dit werd vanavond bekend gemaakt tijdens een live-uitzending op Nederland 3 en 3FM. Het bedrag is inclusief de verdubbeling van de Nederlandse regering. Vorig jaar leverde actie 2.648.495 euro op.

De dj's hebben vanavond tegen 19.30 uur het huis verlaten. Ze werden warm onthaald door hun vrouw, en op een podium naast het glazen huis kregen ze een mega-applaus van honderden toegestroomde mensen. Op dit podium traden vanmiddag Leaf, The Opposites en Alain Clark op. Na zes dagen niet gegeten te hebben kregen ze hun eerste maaltijd: een appel.

De dj’s Gerard Ekdom, Michiel Veenstra en Rob Stenders zaten vanaf woensdagochtend opgesloten in een glazen huis op het Plein in Den Haag. De dj’s mochten zes dagen lang niets eten en maakten non-stop radio. Luisteraars konden geld doneren, in ruil voor een plaatje dat gedraaid werd op het radiostation.

Ook België en Zwitserland deden mee aan de actie. België deed voor de tweede keer mee. Daar stond het glazen huis in Leuven, waarin dj’s Peter van de Veire, Thomas de Soete en Siska Schoeters zes dagen lang opgesloten zaten, en eveneens niets aten. Zij haalden 3.353.568 euro op.
Het Franstalige deel van Zwitserland, bestaande uit twee miljoen inwoners, deed dit jaar voor het eerst mee. Zij harkten 252.000 Zwitserse francs binnen, wat neerkomt op 151.218 euro. Daar deden ze alleen aan requestplaten, terwijl België en 3FM ook veel bedrijvenacties en een veiling hadden.

Dit betekent dat er in totaal, door de drie radiostations ¤ 8.754.252 is opgehaald.

Jaarlijks overlijden 4 miljoen mensen door gebrek aan schoon water, vaak door simpele ziektes als diarree, een direct gevolg van het drinken van vuil water. Al deze miljoenen euro’s die opgehaald zijn, gaan naar het Rode Kruis, die o.a waterpompen en rioleringen aanleggen in de armste landen van de wereld, vooral in Afrika. Meer over het waterprogramma van het Rode Kruis vind je hier.

Glazen huis
© Foto: FOK!/Petre

Bron: 3FM


Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

13003 views / 95 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 95 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 20:38 schreef wiers het volgende:
Ja geweldig.
Maar wat wordt er dan gedaan met de miljarden ontwikkelings hulp.
Daarom! ToN!
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 20:40 schreef Unhuman het volgende:Ze moeten de rollen eens omdraaien. Namelijk collecteren voor oorlogswapens en belasting betalen voor goede doelen. Eens kijken hoe de wereld er dan uit zou zien.
Toen Theo Maassen het zei vond ik het mooier.
quote:
Op Monday 24 December 2007 @ 20:40 schreef Unhuman het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die hier geld aan uitgeven. Dit moet een taak van de regering zijn. We betalen miljarden aan belasting en daarvoor worden de nieuwste straaljagers en tanks voor gekocht. En voor goede doelen wordt gecollecteerd. Wat een onzin. En de overheid verdubbel nu, nou lekker boeiend. 5 miljoen op een begroting van meer dan 200 miljard waarvan miljarden naar oorlogswapens gaan.

En de mensen maar stom blijven geven aan de collectes en help acties en ze reageren op elke Afrikaan op tv met vliegen op zijn voorhoofd omdat ze zo zielig zijn. Helemaal met kerst. Niks daarvan. Laat de overheid maar geld geven.

Ze moeten de rollen eens omdraaien. Namelijk collecteren voor oorlogswapens en belasting betalen voor goede doelen. Eens kijken hoe de wereld er dan uit zou zien.
EN ER ZIJN ALTIJD WEL WEER ZIEKE MENSEN DIE MOETEN ZEIKEN!!

HET WAT TOCH WEER EEN SUPER ACTIE??

DJ'S: JULLIE WAREN SUPER!!
userIcon
te gek mensen !
denk dat ze met ruim 8 miljoen heel wat pompjes kunnen plaatsen !

wel een desillusie als we dan straks
met oud en nieuw horen hoeveel er is verknald
userIcon
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 20:47 schreef neegij het volgende:

[..]

Daarom! ToN!
De egoistenpartij dus..
userIcon
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 20:50 schreef THEFOXXX het volgende:

[..]

EN ER ZIJN ALTIJD WEL WEER ZIEKE MENSEN DIE MOETEN ZEIKEN!!

HET WAT TOCH WEER EEN SUPER ACTIE??

DJ'S: JULLIE WAREN SUPER!!
En hoeveel heeft onze moraalridder gedoneerd?
userIcon
Het bedrag gaat natuurlijk nog hoger worden . Op Ebay lopen nog veel veilingen die pas 3 jan aflopen .
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 20:40 schreef Unhuman het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die hier geld aan uitgeven. Dit moet een taak van de regering zijn. We betalen miljarden aan belasting en daarvoor worden de nieuwste straaljagers en tanks voor gekocht. En voor goede doelen wordt gecollecteerd. Wat een onzin. En de overheid verdubbel nu, nou lekker boeiend. 5 miljoen op een begroting van meer dan 200 miljard waarvan miljarden naar oorlogswapens gaan.

En de mensen maar stom blijven geven aan de collectes en help acties en ze reageren op elke Afrikaan op tv met vliegen op zijn voorhoofd omdat ze zo zielig zijn. Helemaal met kerst. Niks daarvan. Laat de overheid maar geld geven.

Ze moeten de rollen eens omdraaien. Namelijk collecteren voor oorlogswapens en belasting betalen voor goede doelen. Eens kijken hoe de wereld er dan uit zou zien.
Ik wilde net zo'n zelfde soort verhaal tikken. Ik geef geen cent meer aan Afrika of andere bodemloze putten, sowieso komt het geld toch altijd bij de verkeerde mensen terecht. Maar ja, het is weer een mooie manier om je schuldgevoel af te kopen zo rond Kerst.
man superjojo (Redactie Frontpage) 24-12-2007 @ 21:10 fotoboek homepage
userIcon
Gelukkig dat er altijd mensen zijn die van goed nieuws toch nog slecht nieuws weten te maken.
Mede mogelijk gemaakt door : De overheid.

Als ik alleen al hoorde wat er van gemeente's afkwam en dan nog die verdubbelaar.

Ik weet zeker dat als ze met hun eigen bedrag boven dat van België hadden gezeten dat ze dat bedrag dan wel eerst hadden laten zien en daarna iets van en dit wordt ook nog maal twee gedaan door JP ( Van hun eigen salaris neem ik aan )

never the less doet het Rode Kruis vaak wel aardig werk. Of de organisaties helemaal clean zijn en het geld optimaal gebruiken is 2.
man superjojo (Redactie Frontpage) 24-12-2007 @ 21:16 fotoboek homepage
userIcon
Bij het bedrag van België zit overigens ook ruim een miljoen van de overheid
quote:
Op Monday 24 December 2007 @ 21:07 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ik wilde net zo'n zelfde soort verhaal tikken. Ik geef geen cent meer aan Afrika of andere bodemloze putten, sowieso komt het geld toch altijd bij de verkeerde mensen terecht. Maar ja, het is weer een mooie manier om je schuldgevoel af te kopen zo rond Kerst.
Dat is ook nog een belangrijk punt ja. Van de miljarden die erin worden gestopt komt het overgrote deel niet terecht waar het voor bedoeld is. Het komt bij de verkeerde mensen, en áls het bij de goede mensen komt wordt het van ze afgepakt door de grote bazen die de bevolking onderdrukken en uitmoorden zodat ze de hulp die de bevolking krijgt kunnen afpakken.

Denk daar maar eens goed over na voordat jullie weer eens doneren, massamoordenaars.
userIcon
Massamoordenaars?

Maar bedankt voor de tip, ik breng het geld zelf wel even langs
userIcon
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 19:53 schreef TJDoornbos het volgende:


Maar dan krijgen ze het niet voor elkaar wombats te draaien als afsluiter.......SLECHT!!!
Idd!
userIcon
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 20:02 schreef demspec het volgende:
Valt het nou alleen mij op dat die zwitsers vergeleken Nederland en Belgie maar een pauperbedrag hebben opgehaald?
Ik zou zeggen: ga terug naar de middelbare school. Zwitserland heeft ongeveer 150.000 euro opgehaald (¤13,33 per inwoner), Nederland 2,6 miljoen euro (verdubbelaar niet meegerekend, ¤6,15 per inwoner), België ruim 3 miljoen euro (¤30 euro per inwoner).

Nederland is, als vanouds, weer zuinig. Mede dankzij mensen zoals ik trouwens: ik heb geen euro aan die onzin uitgegeven .
userIcon
Lol, 5 miljoen...daarmee krijgt geen enkel hongernegertje ook maar 1 druppel water extra .

Met 5 miljoen vlieg je misschien net 1 hulpverlener naar afrika, corrupte boel dat het allemaal is .
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 22:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: ga terug naar de middelbare school. Zwitserland heeft ongeveer 150.000 euro opgehaald (¤13,33 per inwoner), Nederland 2,6 miljoen euro (verdubbelaar niet meegerekend, ¤6,15 per inwoner), België ruim 3 miljoen euro (¤30 euro per inwoner).

Nederland is, als vanouds, weer zuinig. Mede dankzij mensen zoals ik trouwens: ik heb geen euro aan die onzin uitgegeven .
Ik begrijp even niet hoe je dit berekend hebt...

2,6 miljoen/16 miljoen naar mijn weten toch echt 15,75 cent per inwoner...
userIcon
Geniaal! 5,2 miljoen

2 x zoveel als vorig jaar
userIcon
quote:
Op Monday 24 December 2007 @ 19:50 schreef 1shot1kill het volgende:
Geweldig, 2 miljoen meer dan ik dacht dat het zou worden, dacht toch dat de Belgen deze keer meer zouden hebben met die 3,3 miljoen maar 3FM is er toch vet overheen gegaan.
Euh...

Nederland = 16 miljoen inwoners
Vlaanderen = 6 miljoen inwoners


StuBru
Goeie actie,

en die Gerard Ekdom vanavond met dat playbacken, dat was pas leuk!
userIcon
Als je de bedragen zonder overheidsbijdrage bekijkt (in nederland verdubbeld en in belgie 1 miljoen), heeft de actie in belgie relatief gezien een stuk meer opgebracht
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 20:40 schreef Unhuman het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die hier geld aan uitgeven. Dit moet een taak van de regering zijn. We betalen miljarden aan belasting en daarvoor worden de nieuwste straaljagers en tanks voor gekocht. En voor goede doelen wordt gecollecteerd. Wat een onzin. En de overheid verdubbel nu, nou lekker boeiend. 5 miljoen op een begroting van meer dan 200 miljard waarvan miljarden naar oorlogswapens gaan.

En de mensen maar stom blijven geven aan de collectes en help acties en ze reageren op elke Afrikaan op tv met vliegen op zijn voorhoofd omdat ze zo zielig zijn. Helemaal met kerst. Niks daarvan. Laat de overheid maar geld geven.

Ze moeten de rollen eens omdraaien. Namelijk collecteren voor oorlogswapens en belasting betalen voor goede doelen. Eens kijken hoe de wereld er dan uit zou zien.
Aap

ken je feiten
userIcon
Geweldige radio en tv al die dagen, en ook nog is voor een heel goed doel. Ik ben ook wezen kijken en het was erg gezellig, hoop dat het glazen huis next year weer in Den Haag staat.. lekker dichtbij!
userIcon
Fijn om te weten dat de overheid het bedrag verdubbelt, vooral erg fijn als je bedenkt dat zij die 5 miljoen ophoesten van onze belastingcenten.
Ik geef nooit aan goede doelen omdat ik er niet in geloof, en wat doet de regering? Die flikkert dat geld in een of andere bodemloze put omdat we zo graag een lekker kerstgevoel moeten hebben.

Niet van mijn belastingcenten godverdomme . Laat ze het maar verdubbelen met hun eigen inkomsten, stelletje vuile smiechten...
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 @ 00:05 schreef pjotr2001 het volgende:

[..]

Aap

ken je feiten
Bedankt dat je ze even opnoemt, sukkel.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 @ 00:59 schreef Xebrozius het volgende:
Fijn om te weten dat de overheid het bedrag verdubbelt, vooral erg fijn als je bedenkt dat zij die 5 miljoen ophoesten van onze belastingcenten.
Ik geef nooit aan goede doelen omdat ik er niet in geloof, en wat doet de regering? Die flikkert dat geld in een of andere bodemloze put omdat we zo graag een lekker kerstgevoel moeten hebben.

Niet van mijn belastingcenten godverdomme . Laat ze het maar verdubbelen met hun eigen inkomsten, stelletje vuile smiechten...
Ach, bekijk het zo: Die 2.5 miljoen is NIKS vergeleken met de miljarden die onze regering al uitgeeft
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 20:09 schreef Gewoonik het volgende:
Ik wilde een droge kut reactie neerzetten. Maar helaas ik kan het niet.

Ik hoop dat het geld niet in drinkwater putten word gestoken. Naar blijkt is dit dwijlen met de kraan open en ben je de problemen alleen aan het uistellen.
ANders sterf je gewoon ff lekker
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 22:14 schreef slindenau het volgende:
Lol, 5 miljoen...daarmee krijgt geen enkel hongernegertje ook maar 1 druppel water extra .

Met 5 miljoen vlieg je misschien net 1 hulpverlener naar afrika, corrupte boel dat het allemaal is .
Ik vlieg jou voor 5 euro naar de sahara.. optiefe
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 @ 00:59 schreef Xebrozius het volgende:
Fijn om te weten dat de overheid het bedrag verdubbelt, vooral erg fijn als je bedenkt dat zij die 5 miljoen ophoesten van onze belastingcenten.
Ik geef nooit aan goede doelen omdat ik er niet in geloof, en wat doet de regering? Die flikkert dat geld in een of andere bodemloze put omdat we zo graag een lekker kerstgevoel moeten hebben.

Niet van mijn belastingcenten godverdomme . Laat ze het maar verdubbelen met hun eigen inkomsten, stelletje vuile smiechten...
Altijd zo'n onzin, dat zagen over de bestemming van je belastingcenten. Je kunt tegen zoveel zijn om geld aan uit te geven van belastinggeld. Uitkeringen, asielzoekers, kunstsubsidies, prestigeprojecten. Maar dat werkt natuurlijk niet. Je betaalt gewoon belasting en daar wordt van alles mee gedaan. Dat is gewoon de manier waarop de inkomsten en uitgaves van een land werken.
Maar het toegezegde geld komt waarschijnlijk uit het toch al voor ontwikkelingshulp gereserveerde potje, dus zoveel verandert er niet.
userIcon
Lekker belangrijk allemaal.
Kijk eerst eens naar onze eigen bevolking.
En dan bedoel ik onze eigen ouwe opa's en oma's doe ziyyen weg te rotten in bejaardentehuizen.

Eigen volk eerst.....en zeker in deze tijd.
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 19:59 schreef brandgaatje het volgende:
Ik heb er ook ontzettend van genoten, en het is een prachtresultaat!

Ekdom rules, wat is die man eng als de complete young ones!
haha, dat was zeker geweldig
http://www.youtube.com/watch?v=L0RqDoHm0GY
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 20:20 schreef Supahsheep het volgende:

[..]

Ja, was wel mooi geweest als ze dat nou zouden verdubbelen

Anyways, Top actie!
wat? heel leuk hoor van die djtjes dat ze geld inzamelen hoor maar waarom moet het kabinet het bedrag verdubbelen?
lijkt me dat iedereen die wilde geven dat al gedaan heeft.
waarom moet iedereen die niet gegeven heet op deze manier toch geven?
ik wil helemaal niet geven. laat ze lekker sterven daar in afrika. zo hou je het probleem alleen maaar in stand en fokken ze nog meer kinderen om bij de volgende hongersnood allemaal weer zielig te doen en hun handje op te houden.
userIcon
Ik vraag me al een hele tijd af wie gaat de stroom, gas, water & kosten, huur van glazenhuis of grond, afzethekken, hun lonen, zendvergunning en reclame betalen?
Gaat dat van die 5 miljoen af of betaald 3fm dat zelf net als bij een gewone studio uitzending?
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 @ 02:56 schreef dom_lomp_en_shameless het volgende:

[..]

laat ze lekker sterven daar in afrika. zo hou je het probleem alleen maaar in stand en fokken ze nog meer kinderen om bij de volgende hongersnood allemaal weer zielig te doen en hun handje op te houden.
Laten sterven is te grof. We moeten wel blijven omkijken. Maar je heb wel gelijk dat door het tig kinderen dat men neemt de problemen alleen maar erger worden. Misschien dat men hun moet leren dat extra kinderen nemen hun niet rijker en een beter leven schenkt. Hun denken nu alleen maar dat vele kinderen voor de ouders kunnen gaan werken en zorgen en dat heel misschien wel 1 kind ooit rijk wordt en hun een beter leven kan schenken. Deze onzinnig denkbeeld moet minder/gestopt worden. Het brengt alleen meer ziektes, armen en problemen met zich mee. Geen kwade woorden over de kinderen die deze problem krijgen door dat hun ouders die denkbeelden hebben en hebben gekregen weer van hun familie. Groot is de kans dat deze kinderen ook weer zo zullen gaan denken en zich extra gaan voortplanten.
Het lijkt een kansloze missie, maar met hulp, betere voorzieningen, scholing en hun leren dat vele kinderen krijgen geen extra geld opleverd moet het ooit eens gaan lukken.
Volgens mij ben ik de enige die het echt afgezaagd vind worden. En ze hebben niet eens die 3 miljoen gehaald die ze wilden hebben
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 @ 02:11 schreef bafje het volgende:
Lekker belangrijk allemaal.
Kijk eerst eens naar onze eigen bevolking.
En dan bedoel ik onze eigen ouwe opa's en oma's doe ziyyen weg te rotten in bejaardentehuizen.

Eigen volk eerst.....en zeker in deze tijd.
zo verschrikkelijk mee mee eens
kijk eens onder de bruggen als het schemerig wordt
of in de portalen in de grote steden.
meeste hebben geen benul wat er afspeelt onder eigen dak
'Serious Request is erg leuk hoor 6 dagen zonder eten, alleen eten tot moes slaan en nuttigen blijft eten ,tenslotte doen je tanden en kiezen niks anders ,dan het vermalen van .
Feit blijft dat ze een enorme berg aan reclame maken waar het allemaal om draait waarom denk je dat het van Utrecht naar den haag gaat ,nogmaals vind het leuk dat ze het doen ,alleen blijft verdomme het geld altijd steken waar het niet hoort .
ben trouwens benieuwd uit welk potje dit geld komt van de verdubbeling ,betalen ze dit uit eigen zak onderling of wordt de staatskas geplunderd om het te laten overkomen, of ze het zelf uit eigen portemonnee doen ,terwijl eigenlijk jij en ik dit doen via onze belasting centjes
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 @ 06:49 schreef Shayndel het volgende:
Ik vraag me al een hele tijd af wie gaat de stroom, gas, water & kosten, huur van glazenhuis of grond, afzethekken, hun lonen, zendvergunning en reclame betalen?
Gaat dat van die 5 miljoen af of betaald 3fm dat zelf net als bij een gewone studio uitzending?
Nou de lonen hoef je in elke geval geen zorgen te maken ik heb net 2,5 week voor niks gewerkt. Net als de vele andere mensen daar, zelf de beveiliging deed het vrijwillig.
Huur van de grond was er natuurlijk niet, zendvergunning ook niet en reclame is er volgens mij niet eens geweest. De pers wist het huis wel te vinden.
@ Toilet

Idd. Ze mogen niet eten maar vervolgens wel alle supervezelrijke vruchten in een blender gooien en dat achter over slaan.
Als ze echt zo cool willen zijn zet ze dan lekker op suikerwater
quote:
Op Monday 24 December 2007 @ 22:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: ga terug naar de middelbare school. Zwitserland heeft ongeveer 150.000 euro opgehaald (¤13,33 per inwoner), Nederland 2,6 miljoen euro (verdubbelaar niet meegerekend, ¤6,15 per inwoner), België ruim 3 miljoen euro (¤30 euro per inwoner).
Ga jij je basisschool maar eens afmaken. Je moet het bedrag wel door het aantal inwoners delen en niet andersom. Als je jouw berekeningen gaat terugrekenen was er in Nederland alleen al ¤ 6,15 * 16.700.000 = ¤ 102.705.000,- opgehaald. Volgens mij hadden we met dat bedrag nagenoeg heel Afrika kunnen voorzien van schoon drinkwater.

2.624.733 / 16.447.682 = +/- ¤ 0,16 p.p. in Nederland (met verdubbelaar kom je ook op ¤ 0,32 per inwoner van Nederland uit )
3.353.568 / 10.516.112 = +/- ¤ 0,32 p.p. in België
151.218 / 7.523.024 = +/- ¤ 0,02 p.p. in Zwitserland

VeilingTV, Gerard als Bert en Michiel als Ernie en uiteraard Gerard die de hele Young Ones-cast nadoet tijdens Livin' doll was superbriljant!
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 @ 13:54 schreef JB83 het volgende:

[..]

Ga jij je basisschool maar eens afmaken. Je moet het bedrag wel door het aantal inwoners delen en niet andersom. Als je jouw berekeningen gaat terugrekenen was er in Nederland alleen al ¤ 6,15 * 16.700.000 = ¤ 102.705.000,- opgehaald. Volgens mij hadden we met dat bedrag nagenoeg heel Afrika kunnen voorzien van schoon drinkwater.

2.624.733 / 16.447.682 = +/- ¤ 0,16 p.p. in Nederland (met verdubbelaar kom je ook op ¤ 0,32 per inwoner van Nederland uit )
3.353.568 / 10.516.112 = +/- ¤ 0,32 p.p. in België
151.218 / 7.523.024 = +/- ¤ 0,02 p.p. in Zwitserland
Was het niet gewoon tweemaal de helft?
man Cplender (Moderator Frontpage) 25-12-2007 @ 14:27 fotoboek no homepage
userIcon
die leipe liempde flavour
Er zijn hier wat mensen die niet snappen dat dit een actie voor het rode kruis is en dit geld dus niet in handen komt van 1 of andere duistere Afrikaanse regering, het rode kruis gaat daar zelf pompen en waterzuiverings apparaten aanleggen en voorlichting geven over hoe de mensen daar zichzelf moeten verzorgen want hoe normaal dat voor ons lijkt daar weten ze helemaal niets over hygiene.

Je kan natuurlijk ook niets aan ontwikkelingshulp doen en gewoon wachten tot 90% van die mensen dood is en de andere 10% naar landen zoals Nederland vlucht om te overleven en dan kunnen jullie daar weer over kankeren.
quote:
Op Monday 24 December 2007 @ 22:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: ga terug naar de middelbare school. Zwitserland heeft ongeveer 150.000 euro opgehaald (¤13,33 per inwoner), Nederland 2,6 miljoen euro (verdubbelaar niet meegerekend, ¤6,15 per inwoner), België ruim 3 miljoen euro (¤30 euro per inwoner).

Nederland is, als vanouds, weer zuinig. Mede dankzij mensen zoals ik trouwens: ik heb geen euro aan die onzin uitgegeven .
quote:
Op maandag 24 december 2007 @ 22:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je de bedragen zonder overheidsbijdrage bekijkt (in nederland verdubbeld en in belgie 1 miljoen), heeft de actie in belgie relatief gezien een stuk meer opgebracht
Ehm, Belgie 2,3 miljoen, Nederland 2,6 miljoen. Dat Zwitserland ze weinig had was omdat die alleen maar aan verzoekplaten deden, verder geen acties, bovendien was er daar bij dat huis haast geen hond te bekennen. (volgens mij stonden ze ook nog eens ergens op een afgelegen parkeerplaats ofzo)

Het aantal inwoners vergelijken heeft weinig zin aangezien het om het aantal luisteraars van het station gaat en in Nederland is er veel meer concurentie op radio gebied.
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 @ 06:49 schreef Shayndel het volgende:
Ik vraag me al een hele tijd af wie gaat de stroom, gas, water & kosten, huur van glazenhuis of grond, afzethekken, hun lonen, zendvergunning en reclame betalen?
Gaat dat van die 5 miljoen af of betaald 3fm dat zelf net als bij een gewone studio uitzending?
Het is allemaal door bedrijven gedoneerd en er werken allemaal vrijwilligers.
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 @ 13:32 schreef ZoeterMark het volgende:
@ Toilet

Idd. Ze mogen niet eten maar vervolgens wel alle supervezelrijke vruchten in een blender gooien en dat achter over slaan.
Als ze echt zo cool willen zijn zet ze dan lekker op suikerwater
Het is wel de bedoeling dat ze een week radio kunnen maken en niet de helft van de week bewusteloos liggen.
belgië heeft procentueel meer opgehaald
namelijk 2.35miljoen euro +1miljoen van de regering
belgië heeft 10 miljoen inwoners waarvan 6 miljoen vlamingen
aangezien studio brussel vlaams is , heeft wallonie ook zijn goed hard getoon dom deze actie te steunen ... NOT

nederland heeft dan 2.6 miljoen x2 van de regering gehaald
Nogmaals, dit is GEEN nationale actie dus het aantal inwoners heeft er geen hol mee te maken. Het gaat hier om radiostations het aantal luisteraars is waar je naar moet gaan kijken. Nederland heeft veel meer radiostations dan Belgie en dus zal het aantal luisteraars niet zo gek veel verschillen met Belgie.

En het is de totale opbrengst die telt, In Belgie is dit het tweede jaar en daar is nu toch een aardige groei ten opzichte van vorig jaar toen ze 2,4 miljoen hadden maar toen hadden ze 100.000 van de Vlaamse overheid en een vedubbeling van de federale overheid gekregen, dus ze zitten nu op dubbel zoveel. Wat alleen maar goed is natuurlijk. In Nederland werd 3 jaar geleden toen het voor het eerst was maar 916.000 opgehaald maar toen was er niet zoveel publiciteit als nu en daarom zit er zo'n enorme stigende lijn in. Volgend jaar zal er weer minstens 1 radiostation uit een nieuw land meer meedoen en dat zal dan waarschijjnlijk Duitsland of Frankrijk zijn en daar mag je toch wel veel meer geld verwachten.
45  van 95 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden