Verzetsbeweging tegen Wilders in de maak

Politiek • Geschreven door Rob (R@b) op 02-12-2007 @ 10:53
print 
PVV-leider Geert Wilders kan zijn borst natmaken. Zijn tegenstanders gaan zich verenigen en richten een tegenbeweging op onder het motto 'Stop de VerWildering'. Initiatiefnemer is de voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra. Hij maakte zich afgelopen week erg boos toen hij op de radio hoorde over de plannen van Wilders voor een anti-Koranfilm. Hij schreef daarop in dagblad Trouw een opiniestuk waarin hij opriep actie te ondernemen tegen de PVV-politicus.

Terpstra: ''Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten. Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.''

De voormalige voorzitter van vakcentrale CNV vindt het ''on-Nederlands wat Wilders aan ideeën verspreidt. Problemen met allochtonen moeten benoemd worden, maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet.''

Sini
Mohamed Sini, voorzitter van stichting Islam en Burgerschap, gaat het oprichten van de anti-Wildersbeweging op zich nemen: ''Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden.'' Sini is tevens directeur van roc Midden-Nederland en lid van de nationale Unesco-commissie.

Inmiddels hebben Stichting VluchtelingenWerk, verschillende gemeenteraadsleden, hoogleraren, antidiscriminatieorganisatie 'Nederland bekent Kleur' en de stichting Islam en Burgerschap hun steun aan de anti-Wildersbeweging reeds toegezegd.

Verder zal de organisatie Nederland bekent Kleur een demonstratie gaan organiseren tegen Wilders. Volgens woordvoerder René Danen is er heel veel animo om iets te doen. ''Het is tijd om de straat op te gaan.''

'Islamracist'
Eerder dit jaar werd er in de Universiteit van Amsterdam al een debat georganiseerd onder het motto 'Wat is het antwoord op Geert Wilders?' Daar werd de PVV-leider weggezet als islamracist.

Verder zijn er dit jaar bij het OM veel aangiften tegen Wilders binnengekomen inzake zijn uitlatingen over de islam en de Koran. Justitie beslist begin volgend jaar of ze de uitlatingen van de PVV-politicus strafbaar acht en vervolging instelt.


'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden'

Met dank aan calvobbes voor de submit.



Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling68
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

18599 views / 607 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 607 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5 ... 13
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Net of .. KWAAD met KWAAD oplossen helpt .. zie israel / palestina .. etc ..
piemels
WOW! Bedankt voor deze heldere analyse! Ik kijk naar Israel/Palestina en alles is me ineens duidelijk! Bedankt man!
userIcon
Sini:
quote:
''Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden.''
Als hij dat voor elkaar krijgt, dan valt de hele Wilders-ideologie als een kaartenhuis in elkaar. De hele 'verWildering' (om het maar in hun woorden te zeggen) wordt versterkt, iedere keer als de Moslims als een dolle tekeergaan om cartoons, de veroordeling van een Marokkaan, een kunstwerk, een teddybeer of een andere random belediging.

Zulke opgeblazen reacties op (in onze ogen) infantiele zaken geeft bij veel Nederlanders een gevoel van angst. Uit angst gaat men zich verzetten, zich bij een Wilders aansluiten.
Wil je dit gevoel van angst weghalen bij de Nederlanders, dan moet je je als groep openlijk uitspreken tegen alle wantoestanden die er gebeuren uit naam van de Islam.

Er is geen verzetsbeweging tegen Wilders, maar een openlijk intern verzet tegen wantoestanden.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:04 schreef oorsnot het volgende:
ik kreeg op msn een berichtje dat elke moslim 8 december gaat protesteren tegen wilders en zijn film. Ze zouden die rellen van parijs nadoen
had er laatst ook een topic over gemaakt:

edit: ze gaan los mensen
Niet te hard zeggen, straks staat Wilders' filmcrew nog op de voorste rij
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:36 schreef wormwood het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.

Ik zie dan ook niet goed waarom veel mensen hier er een probleem van maken dat Wilders kritiek krijgt.
Ik denk dat veel mensen bang zijn dat het leidt tot het wettelijk snoeren van de mond van Wilders.

Ben het met je eens dat als Wilders kritiek mag leveren, hij ook kritiek moet kunnen ontvangen. Dat geldt voor moslims ook. Als zij andersdenkenden als varkens en ongelovigen mogen bekritiseren, dan moeten ze zelf ook leren om om te gaan met kritiek krijgen.

Ik vind de kritiek op Wilders gegrond en moet gezegd kunnen worden. Maar mag er niet toe leiden dat hij monddood wordt gemaakt.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:41 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Als je hun vraagt wat ze van homos vinden, en ze zeggen dat die dood moeten omdat het in hun boekje staat, is het dan beledigend om te zeggen dat dat idioot is, of is het beledigend om NIET te zeggen dat dat idioot is?

Inderdaad, het laatste. Ben je het daar niet mee eens, dan ben je niet rijp voor een vrije democratische samenleving.
ook de (orthodoxere) christenen hebben die opvatting over homo's, je hoort Wilders niet roepen dat we de bijbel moeten verbieden...
userIcon
wilders moet dit land regeren en alle linkse nichten en christenen de doodstraf opleggen
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:49 schreef Ruben26 het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen bang zijn dat het leidt tot het wettelijk snoeren van de mond van Wilders.

Ben het met je eens dat als Wilders kritiek mag leveren, hij ook kritiek moet kunnen ontvangen. Dat geldt voor moslims ook. Als zij andersdenkenden als varkens en ongelovigen mogen bekritiseren, dan moeten ze zelf ook leren om om te gaan met kritiek krijgen.

Ik vind de kritiek op Wilders gegrond en moet gezegd kunnen worden. Maar mag er niet toe leiden dat hij monddood wordt gemaakt.
Er is niemand die zegt dat Wilders de mond gesnoerd moet worden. Hij wordt niet doodgezwegen. Hij krijgt aandacht van de media etc.
Er is ook niemand die voorstelt om kritiek op de Islam wettelijk te verbieden ofzo. Dus die angst is wel erg voorbarig.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:50 schreef MadMurdoc het volgende:

[..]

ook de (orthodoxere) christenen hebben die opvatting over homo's, je hoort Wilders niet roepen dat we de bijbel moeten verbieden...
Mvr Lont kan erover meepraten
Wie heeft haar losgelaten?, die hoort in de keuken vastgekent te zitten.
quote:
Op Sunday 2 December 2007 @ 11:46 schreef BasOne het volgende:

[..]

Er werkt ook een homo, 1tje met een slap handje, goeie vent.
En die kan goed samenwerken met de moslims.
En op de vraag of homo's dood moeten, halen ze de schouders op, het staat in de koran, het staat in de torah, het staat in de bijbel, maar je hoeft niet alles letterlijk te nemen of te handelen naar wat er geschreven staat.
Inderdaad, maar dan moet je nog wel je mondje opendoen als dit in een boekje staat, en er WEL geloofsgenoten zijn die dit serieus nemen.
Dit is wat Wilders zegt, niet dat jou collegas kut zijn. Hij heeft bijna letterlijk gezegd dat moslims die het met zulk soort verzen oneens zijn welkom zijn in NL.
Zonde van de tijd. Wilders is een zelfoplossend probleem. Zodra die film uitgebracht is, zal er vast wel weer een extremist hem doodsteken. Met een beetje geluk wordt de extremist opgepakt, zal niet de eerste keer zijn en het eindresultaat is dan: win + klein beetje win.
Wordt het niet eens tijd in dit land dat ze er eens mee ophouden door hun eigen koker te blijven kijken.

Heel dit land is naar de klote en die politiek gaat maar door met hun kop in het zand te steken en de werkelijkheid niet te willen zien, puur omdat ze op hun eigen eiland zitten.

Rita Verdonk is een wijf met ballen, die hebben we juist nodig, en Wilders is iets ongenuanceerder maar heeft wel vaak één punt te pakken.

Wat zijn we er nu werkelijk op vooruit gegaan de laatste 7 jaar??? Nul coma Nul.
Sterker nog, we hebben alleen maar moeten inleveren en dat doen we nog steeds.

Dankzij die geitenbreiers daar in Den Haag.

Taboes zijn er om doorbroken te worden !!!

Lang Leve Rita Verdonk en Wilders…


Als het er op aankomt durft niemand daar de verantwoordelijkheid te nemen, en wijzen ze alleen maar naar andere, dit spelletje is zo 2001 laten we nu eens van ons land maken waar we 20 jaar geleden nog zo trots op waren,

DE REK IS ERUIT !!!
userIcon
Laat ze maar eens een keer inhoudelijk reageren waarom de Islam en de Islamisering goed zou zijn voor Nederland i.p.v. dit soort beweginkjes op te zetten en voor de rest niet verder komen dan discriminatie, racisme & facisme tegen Wilders roepen.

Alsof de Islam namelijk zo tolerant is, die is nog veel harder aan het discrimineren dan Wilders; Vrouwen zijn minderwardig aan mannen, homo's zijn minderwaardig, andersgelovigen (Met name Joden) zouden ze het liefst van de aardbodem verdwenen willen zien, afvalligen moslims worden constant bedreigd, niet-moslims mag je bedriegen en misleiden, ze zijn immers geen moslim en dus minderwaardig. Maar omdat het basis van 'geloof' is moet dat kennelijk allemaal maar kunnen ondanks dat dit ook pure discriminatie en racisme is.

Nee, het is echt een fijn geloof hoor die Islam. Echt een verrijking voor Nederland. Geert Wilders heeft dat goed door en probeert enkel en alleen Nederland tegen dit soort praktijken te beschermen. Hij weet namelijk ook dat als de huidige demografische trends doorzetten, Nederland over een generatie of drie simpelweg een moslimland is geworden met de huidige geboortecijfers & immigratie & gezinsherinigingen.

Persoonlijk sta ik dus helemaal achter Wilders omdat ik ook graag wil dat Nederland over 100 jaar nog steeds Nederland is en niet Hollandistan waarin mijn kleinkinderen zich moeten onderwerpen aan de Islam omdat ze immers een minderheid vormen.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:49 schreef Ruben26 het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen bang zijn dat het leidt tot het wettelijk snoeren van de mond van Wilders.

Ben het met je eens dat als Wilders kritiek mag leveren, hij ook kritiek moet kunnen ontvangen. Dat geldt voor moslims ook. Als zij andersdenkenden als varkens en ongelovigen mogen bekritiseren, dan moeten ze zelf ook leren om om te gaan met kritiek krijgen.

Ik vind de kritiek op Wilders gegrond en moet gezegd kunnen worden. Maar mag er niet toe leiden dat hij monddood wordt gemaakt.
Alleen mensen die termen gebruiken als 'uitzetten', 'verbieden', 'verscheuren' zijn er op uit om de democratie te ondermijnen door iets of iemand monddood te maken. Op dit moment komen deze geluiden vooral uit de mond van Wilders zelf. Natuurlijk komen dergelijke ondemocratische geluiden ook uit andere hoeken, maar die beweging is momenteel aanzienlijk kleiner: er is geen enkele islamitische of extreem links politieke partij actief in de 2e kamer die roept dat Wilders monddood gemaakt moet worden.
Wilders heeft nog nooit geroepen dat iemand dood moet. De moslims roepen het constant.

Wie is er nu gevaarlijker?
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:53 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dan moet je nog wel je mondje opendoen als dit in een boekje staat, en er WEL geloofsgenoten zijn die dit serieus nemen.
Dit is wat Wilders zegt, niet dat jou collegas kut zijn. Hij heeft bijna letterlijk gezegd dat moslims die het met zulk soort verzen oneens zijn welkom zijn in NL.
Wilders wil de grenzen sluiten voor elke moslim, ongeacht of ze nu wel of niet de koran letterlijk nemen.
Mijn collega's zijn vuile buitenlanders, vieze toerken, relnichten, en zo spreek ik ze ook aan
Mij noemen ze een vuile kaaskop
En we lachen er hartelijk om, en ze nemen lekker eten mee na de islamitische feestdagen (20,21,22 december slachtfeest, BasOne eet lekker vlak voor de kerst ).
En we hebben ook discussies over de koran, en de torah, en de bijbel, en de iranier werkt vrolijk samen met de jood, en zijn zelfs de beste vrienden.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:48 schreef onemangang het volgende:

[..]

Pardon? Met roepen dat de koran fascistisch is los je problemen op? Wordt nou eens wakker man, door zoiets te roepen creeere je alleen maar problemen. Het is alleen maar beledigend voor een bepaalde groep mensen. En wat nou epische omvang? Als het CBS klinkklaar heeft berekend dat in 2050 maximaal 8% van de Nederlandse bevolking islamitsich is, wat is daar zo episch aan? Het enigste epische wat ik zie is het ego van Wilders en consorten en hun vermogen zaken op te blazen tot epische proporties.
Bwahahah

in 2050 maximaal maximaal 8%

Bwahahaha doe niet zo naief man , met je CBS.

Nee, laat Doekle maar schuiven die weet waar zijn winst kan pakken ..
userIcon
quote:
''Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden
Volgens mij zijn bewegingen die de vrijheid van meningsuiting willen stoppen, het kwaad zelve.

Waar zijn trouwens al die AFA fascisten?
Met Pim waren ze niet uit het nieuws te slaan... of is Wilders een Trojan?

Hoe dan ook: Terpstra is duidelijk een NWO lakei die vermenging der volkeren propageert. Als de nationale identiteit verdampt is; accepteert men gemakkelijker de EU. Daarna volgt de ultieme horror: een wereldregering.
Terpstra: ''Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden."

dit heet nou 'demonisering'
De voormalige voorzitter van vakcentrale CNV vindt het ''on-Nederlands wat Wilders aan ideeën verspreidt. Problemen met allochtonen moeten benoemd worden, maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet.''

goh dat is wat die allochtonen al jaren doen met de hollandsche bevolking............Je zou eens gehoor kunnen geven aan het geluid dat mensen het onderhand beu zijn door de kleine minderheid geppl'ed te worden.
Nee, ipdv steken we weer de kop in het zand en bedekken alles met de mantel der liefde......Wind bij wilders uit de zeilen nemen, is eindelijk eens aanpakken waar de echte problemen zitten...en daar kunnen we types als Voggelaar niet voor gebruiken.
Ik herzie mijn steun aan Wilders denk ik maar, misschien kunnen ze bij B&H nog leden gebruiken.
userIcon
Wilders is niet het kwaad, de Islam is het kwaad met hun satansverering.
Zoals de rest hun kop in het zand blijven steken vind ik dat hij een stelling heeft. Nederland moet Nederland blijven en de regering zorgt er voor dat dat niet meer aan de orde is. Samenleven ok, maare op de manier zoals het nu gaat is er van samenleven geen sprake meer, maar overname van ons Nederland.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:48 schreef onemangang het volgende:

[..]

Pardon? Met roepen dat de koran fascistisch is los je problemen op? Wordt nou eens wakker man, door zoiets te roepen creeere je alleen maar problemen. Het is alleen maar beledigend voor een bepaalde groep mensen. En wat nou epische omvang? Als het CBS klinkklaar heeft berekend dat in 2050 maximaal 8% van de Nederlandse bevolking islamitsich is, wat is daar zo episch aan? Het enigste epische wat ik zie is het ego van Wilders en consorten en hun vermogen zaken op te blazen tot epische proporties.
Ik had het over PROBLEMEN van epische omvang. Zelfs met het huidige percentage islam zijn de problemen gigantisch. Het ontwricht de maatschappij.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:49 schreef Ruben26 het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen bang zijn dat het leidt tot het wettelijk snoeren van de mond van Wilders.

Ben het met je eens dat als Wilders kritiek mag leveren, hij ook kritiek moet kunnen ontvangen. Dat geldt voor moslims ook. Als zij andersdenkenden als varkens en ongelovigen mogen bekritiseren, dan moeten ze zelf ook leren om om te gaan met kritiek krijgen.

Ik vind de kritiek op Wilders gegrond en moet gezegd kunnen worden. Maar mag er niet toe leiden dat hij monddood wordt gemaakt.
Ik word bang van mensen die menen anderen de mond te moeten snoeren omdat het niet in hun ideologie past..............
Even een vraagje tussendoor:

HOE KAN JE PROBLEMEN MET WILDERS UITSPRAKEN HEBBEN, EN NIET MET DE DINGEN DIE IN DE KORAN STAAN?

sorry mn capslock zat even klem
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 12:03 schreef plum het volgende:

[..]

Je hebt denk ik een paar dingen verkeerd verstaan.
Maar als jij er lol in beleeft waarom niet?
Kater :S
En nu ga ik de sigaretten as van me opa verstrooien, laterz.
quote:
Op Sunday 2 December 2007 @ 11:01 schreef Jenga het volgende:

[..]

Wilders en zijn aanhangers claimen ten onrechte dat zij zeggen wat de rest van Nederland zou denken.
De volgende verkiezingen geven het antwoord hier op.
Wilders is rechts, heeft een verstompte denkwijze, kan zich alleen bezig houden met de islam, heeft nogal een tunnelvisie en is absoluut niet goed voor dit land zou hij te veel macht krijgen.

Maar om er nou een 13e eeuwse hetze tegen te beginnen vind ik een beetje trui.

Als Wilders echt zo slecht is en niets goed doet zal dat blijken bij de volgende stemronde en word hij vanzelf kapotgestemt.
Zo werkt dat, in een democratie. Gelukkig.
Word hij niet kapotgestemt doet hij toch iets goed. Dat is een waarheid die de moraal correcte alleen liever niet ziet volgens mij.

Disclaimer: Ik moet wilders niet, dus ga geen conclusies trekken.
userIcon
Veel mensen hier begrijpen het niet. Logisch, want dit is de Frontpage.

Wilders is als een luchtverfrisser op het toilet, maar dan eentje die nóg sterker naar poep ruikt. Door te schreeuwen probeert hij zijn gebrek aan inhoud te overstemmen. Zijn kiezers zien dat als 'stoer', 'dapper' of 'segguh wat ik denk' en laten het daarbij, ze prikken niet door dat dunne laagje acteerwerk heen. Want daarachter zit een hele bange man die zich verschuilt achter clichés, die geen inspraak in zijn partij duldt, die de publieke omroepen van 'te links' zijn beschuldigt maar iedere uitnodiging om in dergelijke programma's te verschijnen op voorhand weigert, die volstrekt infantiele en incompetente kamerleden onder zijn hoede heeft (Dion Graus, wie kent hem niet?), samen met de Partij voor de Dieren dit jaar een recordaantal aan nutteloze en peperdure kamervragen heeft ingediend, en die de bestaande problemen in onze maatschappij uit hun verband rukt en opblaast. En dat allemaal van uw buhlastingcentuh!

Je mag in dit land geloven, denken en dus ook zeggen wat je wil, zo ook Wilders. Dat is het grootste recht dat we in dit land hebben, en daarmee ook de grootste reden om trots te zijn op dit land. Het is wat Nederland groot gemaakt heeft, een piepklein land dat tot de rijkste en meest welvarende landen ter wereld gerekend kan worden. En dat moet vooral zo blijven.

Het verbaast me daarom dan ook dat zijn voorstanders altijd maar hameren op die vrijheid, terwijl Wilders juist tégenstander van dat principe is: vrijheid voor iedereen, behalve wanneer je moslim bent. Dat is een stap terug in de beschaving. Het is het zoeken van een zondebok zoals we dat in de geschiedenis van de mensheid altijd al tegenkomen: zijn het niet 'de moslims', dan waren het wel 'de joden' of 'de zigeuners'. We moeten een gezamenlijke vijand hebben op wie we alle maatschappelijke problemen kunnen schuiven, om zodoende een echte oplossing te vermijden. Dat is opportunisme van het niveau Wilders, en het gegeven dat daar nog steeds mensen in meegaan is het teken dat de mensheid niet leert van zijn fouten. Dat is intens triest.

Het niveau van Wilders lost niets op, het veroorzaakt enkel problemen, tegenstellingen, afbraak en haat. Kortom: een tegengeluid is goed nieuws, het is tijd dat Wilders door de bevolking op die fascistoïde toon en inhoud wordt aangepakt. We leven in een zorgvuldig opgebouwd beschaafd land waar vrijheid het grootste recht is, laten we nou voor ééns en voor altijd duidelijk blijken dat we aan landverraders die daaraan willen tornen een broertje dood hebben.
userIcon
Ik hoop dat ik snel mijn stem kan uibrengen op G. Wilders met zijn maffe kapsel. Hij spreekt namelijk wel de waarheid, en die doet pijn. Dat zorgt weer voor haat, maar de waarheid moet gezegd worden, beter dan leven in een hypocrisie. De Koran is kut en heel dat geloof is achterlijk, speciaal voor achterlijke mensen. Ik zou er geen problemen mee hebben als ze daarmee verder gaan in hun eigen land. Maar dan zie je hier de zoveelste kanker moskee gebouwd worden, echt niet te geloven. Moeten wij in hun land een kerk gaan bouwen en fokken als konijnen, hele woonwijken overnemen, kijken wat er dan gebeurd. Daar denken al die moraalriddertjes hier niet aan, die kunnen het tegengestelde blijkbaar niet visualiseren om vervolgens in te zien dat het andersom nooit zou kunnen. Waarom moet dat in NL dan wel allemaal kunnen? Moet wij in hun land uitkering gaan vragen, zie je dat gebeuren? Ik op ali-knuffelaars.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 10:56 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik las het net in de krant, belachelijk. WIlders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zegen.
Hij is een held.

Dat zou je eens in het gezicht van die zogenaamde actievoerders moeten zeggen, staan ze meteen met hun mond vol tanden. Het enige wat politici als standpunt kan noemen is dat hij genuanceerder te werk moet gaan, maar dat betekent niet mondje dicht houden.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 12:18 schreef DeWaarheidDoetPijn het volgende:
Ik hoop dat ik snel mijn stem kan uibrengen op G. Wilders met zijn maffe kapsel. Hij spreekt namelijk wel de waarheid, en die doet pijn. Dat zorgt weer voor haat, maar de waarheid moet gezegd worden, beter dan leven in een hypocrisie. De Koran is kut en heel dat geloof is achterlijk, speciaal voor achterlijke mensen. Ik zou er geen problemen mee hebben als ze daarmee verder gaan in hun eigen land. Maar dan zie je hier de zoveelste kanker moskee gebouwd worden, echt niet te geloven. Moeten wij in hun land een kerk gaan bouwen en fokken als konijnen, hele woonwijken overnemen, kijken wat er dan gebeurd. Daar denken al die moraalriddertjes hier niet aan, die kunnen het tegengestelde blijkbaar niet visualiseren om vervolgens in te zien dat het andersom nooit zou kunnen. Waarom moet dat in NL dan wel allemaal kunnen? Moet wij in hun land uitkering gaan vragen, zie je dat gebeuren? Ik op ali-knuffelaars.
Ga nou niet alleen de koran de grond in boren.
Alle vormen van religie zijn in de essentie hetzelfde en moeten wat mij betreft stuk voor stuk geboycot worden.
quote:
Op Sunday 2 December 2007 @ 12:14 schreef Croupouque het volgende:
Veel mensen hier begrijpen het niet. Logisch, want dit is de Frontpage.

Wilders is als een luchtverfrisser op het toilet, maar dan eentje die nóg sterker naar poep ruikt. Door te schreeuwen probeert hij zijn gebrek aan inhoud te overstemmen. Zijn kiezers zien dat als 'stoer', 'dapper' of 'segguh wat ik denk' en laten het daarbij, ze prikken niet door dat dunne laagje acteerwerk heen. Want daarachter zit een hele bange man die zich verschuilt achter clichés, die geen inspraak in zijn partij duldt, die de publieke omroepen van 'te links' zijn beschuldigt maar iedere uitnodiging om in dergelijke programma's te verschijnen op voorhand weigert, die volstrekt infantiele en incompetente kamerleden onder zijn hoede heeft (Dion Graus, wie kent hem niet?), samen met de Partij voor de Dieren dit jaar een recordaantal aan nutteloze en peperdure kamervragen heeft ingediend, en die de bestaande problemen in onze maatschappij uit hun verband rukt en opblaast. En dat allemaal van uw buhlastingcentuh!

Je mag in dit land geloven, denken en dus ook zeggen wat je wil, zo ook Wilders. Dat is het grootste recht dat we in dit land hebben, en daarmee ook de grootste reden om trots te zijn op dit land. Het is wat Nederland groot gemaakt heeft, een piepklein land dat tot de rijkste en meest welvarende landen ter wereld gerekend kan worden. En dat moet vooral zo blijven.

Het verbaast me daarom dan ook dat zijn voorstanders altijd maar hameren op die vrijheid, terwijl Wilders juist tégenstander van dat principe is: vrijheid voor iedereen, behalve wanneer je moslim bent. Dat is een stap terug in de beschaving. Het is het zoeken van een zondebok zoals we dat in de geschiedenis van de mensheid altijd al tegenkomen: zijn het niet 'de moslims', dan waren het wel 'de joden' of 'de zigeuners'. We moeten een gezamenlijke vijand hebben op wie we alle maatschappelijke problemen kunnen schuiven, om zodoende een echte oplossing te vermijden. Dat is opportunisme van het niveau Wilders, en het gegeven dat daar nog steeds mensen in meegaan is het teken dat de mensheid niet leert van zijn fouten. Dat is intens triest.

Het niveau van Wilders lost niets op, het veroorzaakt enkel problemen, tegenstellingen, afbraak en haat. Kortom: een tegengeluid is goed nieuws, het is tijd dat Wilders door de bevolking op die fascistoïde toon en inhoud wordt aangepakt. We leven in een zorgvuldig opgebouwd beschaafd land waar vrijheid het grootste recht is, laten we nou voor ééns en voor altijd duidelijk blijken dat we aan landverraders die daaraan willen tornen een broertje dood hebben.
Wilders!
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 12:18 schreef DeWaarheidDoetPijn het volgende:
Ik hoop dat ik snel mijn stem kan uibrengen op G. Wilders met zijn maffe kapsel. Hij spreekt namelijk wel de waarheid, en die doet pijn. Dat zorgt weer voor haat, maar de waarheid moet gezegd worden, beter dan leven in een hypocrisie. De Koran is kut en heel dat geloof is achterlijk, speciaal voor achterlijke mensen. Ik zou er geen problemen mee hebben als ze daarmee verder gaan in hun eigen land. Maar dan zie je hier de zoveelste kanker moskee gebouwd worden, echt niet te geloven. Moeten wij in hun land een kerk gaan bouwen en fokken als konijnen, hele woonwijken overnemen, kijken wat er dan gebeurd. Daar denken al die moraalriddertjes hier niet aan, die kunnen het tegengestelde blijkbaar niet visualiseren om vervolgens in te zien dat het andersom nooit zou kunnen. Waarom moet dat in NL dan wel allemaal kunnen? Moet wij in hun land uitkering gaan vragen, zie je dat gebeuren? Ik op ali-knuffelaars.
Dit is Nederland. Een democratie, en iedereen is hier gelijk.

quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 10:56 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik las het net in de krant, belachelijk. WIlders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zegen.
Hij is een held.
Spreek voor jezelf.

In een land met vrijheid van meningsuiting respecteert men elkaars mening ten eerste en ten tweede uit je die.

Niet andersom. Wilders respecteert de meningen van anderen niet. Hij is voor beperking van vrijheid.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 12:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ga nou niet alleen de koran de grond in boren.
Alle vormen van religie zijn in de essentie hetzelfde en moeten wat mij betreft stuk voor stuk geboycot worden.
En weer gaat dat elleboogvolk de symptonen te lijf. Niet de oorzaak.
Bij elke misdaad Terpstra vervolgen, hij is mede schuldig aan het klimaat van onveiligheid.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Net of .. KWAAD met KWAAD oplossen helpt .. zie israel / palestina .. etc ..
piemels
waar denk je dat wilders mee bezig is dan?
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 12:14 schreef Croupouque het volgende:
Veel mensen hier begrijpen het niet. Logisch, want dit is de Frontpage.

Wilders is als een luchtverfrisser op het toilet, maar dan eentje die nóg sterker naar poep ruikt. Door te schreeuwen probeert hij zijn gebrek aan inhoud te overstemmen. Zijn kiezers zien dat als 'stoer', 'dapper' of 'segguh wat ik denk' en laten het daarbij, ze prikken niet door dat dunne laagje acteerwerk heen. Want daarachter zit een hele bange man die zich verschuilt achter clichés, die geen inspraak in zijn partij duldt, die de publieke omroepen van 'te links' zijn beschuldigt maar iedere uitnodiging om in dergelijke programma's te verschijnen op voorhand weigert, die volstrekt infantiele en incompetente kamerleden onder zijn hoede heeft (Dion Graus, wie kent hem niet?), samen met de Partij voor de Dieren dit jaar een recordaantal aan nutteloze en peperdure kamervragen heeft ingediend, en die de bestaande problemen in onze maatschappij uit hun verband rukt en opblaast. En dat allemaal van uw buhlastingcentuh!

Je mag in dit land geloven, denken en dus ook zeggen wat je wil, zo ook Wilders. Dat is het grootste recht dat we in dit land hebben, en daarmee ook de grootste reden om trots te zijn op dit land. Het is wat Nederland groot gemaakt heeft, een piepklein land dat tot de rijkste en meest welvarende landen ter wereld gerekend kan worden. En dat moet vooral zo blijven.

Het verbaast me daarom dan ook dat zijn voorstanders altijd maar hameren op die vrijheid, terwijl Wilders juist tégenstander van dat principe is: vrijheid voor iedereen, behalve wanneer je moslim bent. Dat is een stap terug in de beschaving. Het is het zoeken van een zondebok zoals we dat in de geschiedenis van de mensheid altijd al tegenkomen: zijn het niet 'de moslims', dan waren het wel 'de joden' of 'de zigeuners'. We moeten een gezamenlijke vijand hebben op wie we alle maatschappelijke problemen kunnen schuiven, om zodoende een echte oplossing te vermijden. Dat is opportunisme van het niveau Wilders, en het gegeven dat daar nog steeds mensen in meegaan is het teken dat de mensheid niet leert van zijn fouten. Dat is intens triest.

Het niveau van Wilders lost niets op, het veroorzaakt enkel problemen, tegenstellingen, afbraak en haat. Kortom: een tegengeluid is goed nieuws, het is tijd dat Wilders door de bevolking op die fascistoïde toon en inhoud wordt aangepakt. We leven in een zorgvuldig opgebouwd beschaafd land waar vrijheid het grootste recht is, laten we nou voor ééns en voor altijd duidelijk blijken dat we aan landverraders die daaraan willen tornen een broertje dood hebben.
Misschien is een stap terug in de beschaving nieteens zo gek, die mensen lopen toch duizenden jaren achter, met dat haatzaaiende boekje van ze.
Ga toch spelen, moraalriddertje.
En btw, een beschaafd land zeg je? Waar woon jij ergens als ik vragen mag, jij bent zeker zo'n hypcriete eikel uit groningen, die nergens toch niks van merkt, maar loop maar eens met je vriendinnetje of vrouw door amsterdam of rotterdam heen, dan ga je ook anders denken als al die irritante rotjeugd jou loopt uit te schelden in je eigen land.
Ik raad je aan eens http://www.youtube.com/watch?v=kA-U1lv6z_4&feature=related deze filmpjes te bekijken, rechts in het rijtje staan er nog meer, en lees de reacties maar eens die eronder staan, ze zijn trots op hoe ze alles verkloten, kk nederlanders dit en dat, en daar neem JIJ het dan voor op, sukkeltje.
En hier nog een mooi voorbeeld van de gemiddelde jeugdige marokkaan. http://www.youtube.com/watch?v=QLAEazcJ7IQ&feature=related
quote:
Op Sunday 2 December 2007 @ 12:14 schreef Croupouque het volgende:
Veel mensen hier begrijpen het niet. Logisch, want dit is de Frontpage.

Wilders is als een luchtverfrisser op het toilet, maar dan eentje die nóg sterker naar poep ruikt. Door te schreeuwen probeert hij zijn gebrek aan inhoud te overstemmen. Zijn kiezers zien dat als 'stoer', 'dapper' of 'segguh wat ik denk' en laten het daarbij, ze prikken niet door dat dunne laagje acteerwerk heen. Want daarachter zit een hele bange man die zich verschuilt achter clichés, die geen inspraak in zijn partij duldt, die de publieke omroepen van 'te links' zijn beschuldigt maar iedere uitnodiging om in dergelijke programma's te verschijnen op voorhand weigert, die volstrekt infantiele en incompetente kamerleden onder zijn hoede heeft (Dion Graus, wie kent hem niet?), samen met de Partij voor de Dieren dit jaar een recordaantal aan nutteloze en peperdure kamervragen heeft ingediend, en die de bestaande problemen in onze maatschappij uit hun verband rukt en opblaast. En dat allemaal van uw buhlastingcentuh!

Je mag in dit land geloven, denken en dus ook zeggen wat je wil, zo ook Wilders. Dat is het grootste recht dat we in dit land hebben, en daarmee ook de grootste reden om trots te zijn op dit land. Het is wat Nederland groot gemaakt heeft, een piepklein land dat tot de rijkste en meest welvarende landen ter wereld gerekend kan worden. En dat moet vooral zo blijven.

Het verbaast me daarom dan ook dat zijn voorstanders altijd maar hameren op die vrijheid, terwijl Wilders juist tégenstander van dat principe is: vrijheid voor iedereen, behalve wanneer je moslim bent. Dat is een stap terug in de beschaving. Het is het zoeken van een zondebok zoals we dat in de geschiedenis van de mensheid altijd al tegenkomen: zijn het niet 'de moslims', dan waren het wel 'de joden' of 'de zigeuners'. We moeten een gezamenlijke vijand hebben op wie we alle maatschappelijke problemen kunnen schuiven, om zodoende een echte oplossing te vermijden. Dat is opportunisme van het niveau Wilders, en het gegeven dat daar nog steeds mensen in meegaan is het teken dat de mensheid niet leert van zijn fouten. Dat is intens triest.

Het niveau van Wilders lost niets op, het veroorzaakt enkel problemen, tegenstellingen, afbraak en haat. Kortom: een tegengeluid is goed nieuws, het is tijd dat Wilders door de bevolking op die fascistoïde toon en inhoud wordt aangepakt. We leven in een zorgvuldig opgebouwd beschaafd land waar vrijheid het grootste recht is, laten we nou voor ééns en voor altijd duidelijk blijken dat we aan landverraders die daaraan willen tornen een broertje dood hebben.
Ik moet zeggen dat je taalgebruik best goed is voor een moslim
quote:
Op Sunday 2 December 2007 @ 11:27 schreef ReplaR het volgende:
Iets zegt mij dat Wilders'film op 8 december gefilmt gaat worden...
iets zegt mij dat Wilders de film niet af krijgt
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 12:22 schreef impulsia het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.

In een land met vrijheid van meningsuiting respecteert men elkaars mening ten eerste en ten tweede uit je die.

Niet andersom. Wilders respecteert de meningen van anderen niet. Hij is voor beperking van vrijheid.
Leg dat eens uit aan een moslim, dat hij de mening van Wilders moet respecteren.
Durft er een krat bier op te zetten dat hij je een stoot verkoopt of probeert te verkopen.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 10:56 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik las het net in de krant, belachelijk. WIlders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zegen.
Hij is een held.
Het is niet mijn mening dus hou alsjeblieft op met roepen dat hij zegt wat de rest van Nederland niet durft te zeggen.
Ik heb het krantenartikel ook gelezen. De mensen die voor wilders zijn zullen echt niet veranderen...kijk naar die organisaties die mee willen doen..... nee daar ligt wilders of de stemmers echt niet wakker van.

Wil je winnen van Wilders dan moet je het debat aangaan. Laat die man zijn ideeën spuien en ga er op in maar dan wel constructief.

Als ik nu naar een debat zit te kijken dan hoor ik alleen maar hoe achtelijk zijn ideeen zijn zonder dat te onderbouwen. (zou hij soms gelijk hebben denk je dan) Voor de gemiddelde nederlander is dat meer als voldoende om op wilders te stemmen.

Al met al... kansloos
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 12:28 schreef Slamintje het volgende:
Ik heb het krantenartikel ook gelezen. De mensen die voor wilders zijn zullen echt niet veranderen...kijk naar die organisaties die mee willen doen..... nee daar ligt wilders of de stemmers echt niet wakker van.

Wil je winnen van Wilders dan moet je het debat aangaan. Laat die man zijn ideeën spuien en ga er op in maar dan wel constructief.

Als ik nu naar een debat zit te kijken dan hoor ik alleen maar hoe achtelijk zijn ideeen zijn zonder dat te onderbouwen. (zou hij soms gelijk hebben denk je dan) Voor de gemiddelde nederlander is dat meer als voldoende om op wilders te stemmen.

Al met al... kansloos
Het is een een beetje een moralen verhaalte.
Veel mensen zijn nogal van de moralen, en dan win je stemmen door te zeggen dat je Wilders kut vind, en dat wat hij zegt niet klopt.
Daar hoef je niet eens een fatsoenlijke onderbouwing voor aan te leveren.

Het probleem is dat sommige waarheden gewoonweg niet moraal correct zijn.
Dus wat doe je dan? Juist, leven in een hypocrisie of oogkleppen omgeving.

Niet dat ik vind dat die tunneldenker aan de macht moet komen, maar af en toe roept hij dingen die wel kloppen.
Alleen zo jammer dat het altijd hetzelfde liedje is met WIlders
Doet hij ook nog wat anders dan islam verbannen?
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 12:28 schreef Funkamental het volgende:

[..]

Het is niet mijn mening dus hou alsjeblieft op met roepen dat hij zegt wat de rest van Nederland niet durft te zeggen.
Wilders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zeggen.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:22 schreef wormwood het volgende:

[..]

Laat hem dan ook eens wat over de bijbel zeggen. Daar kun je, als je het net zo creatief uitlegt, ook genoeg vinden om te zeggen dat de bijbel de hele aardbol discrimineert.
Maar nee. Wilders houd zich alleen maar bezig met moslims / autochtonen.
Als marokkanen rellen in een voetbalstadion stelt die meteen kamervragen en worden er allerlei voorstellen ingedien.
Als autochtonen rellen, dan houd die zijn bek.
Waar staat in de wet dat je niet selectief mag zijn???

Het argument dat de bijel ook zo slecht is, wordt onderhand erg vermoeiend. Als je een beetje kennis van de geschiedenis hebt, weet je wat voor ellende er vroeger (en soms ook nu) in naam van de bijbel is aangericht. Nu zijn de meeste christenen verlicht (op een paar biblebeltjes na).
Het is toch niet meer dan normaal dat mensen die ellende gewoon niet meer willen en daarom ageren tegen (delen van) de islam en koran...
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 12:14 schreef Croupouque het volgende:
Veel mensen hier begrijpen het niet. Logisch, want dit is de Frontpage.

Wilders is als een luchtverfrisser op het toilet, maar dan eentje die nóg sterker naar poep ruikt. Door te schreeuwen probeert hij zijn gebrek aan inhoud te overstemmen. Zijn kiezers zien dat als 'stoer', 'dapper' of 'segguh wat ik denk' en laten het daarbij, ze prikken niet door dat dunne laagje acteerwerk heen. Want daarachter zit een hele bange man die zich verschuilt achter clichés, die geen inspraak in zijn partij duldt, die de publieke omroepen van 'te links' zijn beschuldigt maar iedere uitnodiging om in dergelijke programma's te verschijnen op voorhand weigert, die volstrekt infantiele en incompetente kamerleden onder zijn hoede heeft (Dion Graus, wie kent hem niet?), samen met de Partij voor de Dieren dit jaar een recordaantal aan nutteloze en peperdure kamervragen heeft ingediend, en die de bestaande problemen in onze maatschappij uit hun verband rukt en opblaast. En dat allemaal van uw buhlastingcentuh!

Je mag in dit land geloven, denken en dus ook zeggen wat je wil, zo ook Wilders. Dat is het grootste recht dat we in dit land hebben, en daarmee ook de grootste reden om trots te zijn op dit land. Het is wat Nederland groot gemaakt heeft, een piepklein land dat tot de rijkste en meest welvarende landen ter wereld gerekend kan worden. En dat moet vooral zo blijven.

Het verbaast me daarom dan ook dat zijn voorstanders altijd maar hameren op die vrijheid, terwijl Wilders juist tégenstander van dat principe is: vrijheid voor iedereen, behalve wanneer je moslim bent. Dat is een stap terug in de beschaving. Het is het zoeken van een zondebok zoals we dat in de geschiedenis van de mensheid altijd al tegenkomen: zijn het niet 'de moslims', dan waren het wel 'de joden' of 'de zigeuners'. We moeten een gezamenlijke vijand hebben op wie we alle maatschappelijke problemen kunnen schuiven, om zodoende een echte oplossing te vermijden. Dat is opportunisme van het niveau Wilders, en het gegeven dat daar nog steeds mensen in meegaan is het teken dat de mensheid niet leert van zijn fouten. Dat is intens triest.

Het niveau van Wilders lost niets op, het veroorzaakt enkel problemen, tegenstellingen, afbraak en haat. Kortom: een tegengeluid is goed nieuws, het is tijd dat Wilders door de bevolking op die fascistoïde toon en inhoud wordt aangepakt. We leven in een zorgvuldig opgebouwd beschaafd land waar vrijheid het grootste recht is, laten we nou voor ééns en voor altijd duidelijk blijken dat we aan landverraders die daaraan willen tornen een broertje dood hebben.
Gast het is heel simpel... De moslims moeten zich aanpassen of anders opbokken uit dit land.

Vrijheid moet gebonden zijn aan regels anders reikt het naar ieders eigen belang (belang van de moslim, christen, ect.).----> daarom grondwet art. 1 wijzigen ---> Pim & Geerts idee.
50  van 607 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5 ... 13


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling68
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden