Verzetsbeweging tegen Wilders in de maak

Politiek • Geschreven door Rob (R@b) op 02-12-2007 @ 10:53
print 
PVV-leider Geert Wilders kan zijn borst natmaken. Zijn tegenstanders gaan zich verenigen en richten een tegenbeweging op onder het motto 'Stop de VerWildering'. Initiatiefnemer is de voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra. Hij maakte zich afgelopen week erg boos toen hij op de radio hoorde over de plannen van Wilders voor een anti-Koranfilm. Hij schreef daarop in dagblad Trouw een opiniestuk waarin hij opriep actie te ondernemen tegen de PVV-politicus.

Terpstra: ''Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten. Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen.''

De voormalige voorzitter van vakcentrale CNV vindt het ''on-Nederlands wat Wilders aan ideeën verspreidt. Problemen met allochtonen moeten benoemd worden, maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet.''

Sini
Mohamed Sini, voorzitter van stichting Islam en Burgerschap, gaat het oprichten van de anti-Wildersbeweging op zich nemen: ''Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden.'' Sini is tevens directeur van roc Midden-Nederland en lid van de nationale Unesco-commissie.

Inmiddels hebben Stichting VluchtelingenWerk, verschillende gemeenteraadsleden, hoogleraren, antidiscriminatieorganisatie 'Nederland bekent Kleur' en de stichting Islam en Burgerschap hun steun aan de anti-Wildersbeweging reeds toegezegd.

Verder zal de organisatie Nederland bekent Kleur een demonstratie gaan organiseren tegen Wilders. Volgens woordvoerder René Danen is er heel veel animo om iets te doen. ''Het is tijd om de straat op te gaan.''

'Islamracist'
Eerder dit jaar werd er in de Universiteit van Amsterdam al een debat georganiseerd onder het motto 'Wat is het antwoord op Geert Wilders?' Daar werd de PVV-leider weggezet als islamracist.

Verder zijn er dit jaar bij het OM veel aangiften tegen Wilders binnengekomen inzake zijn uitlatingen over de islam en de Koran. Justitie beslist begin volgend jaar of ze de uitlatingen van de PVV-politicus strafbaar acht en vervolging instelt.


'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden'

Met dank aan calvobbes voor de submit.



Lees ook:

» 22/02 Diederik Samsom ook PvdA-kandidaat25
» 22/02 'Kabinet moet afstand nemen van Polen-meldpunt'111
» 21/02 Oudkerk: Hef PvdA maar op72
» 21/02 PvdA-fractie neemt keuze leden over21


delen | eKudos nujij

18386 views / 607 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 607 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 ... 11 12 13
En links en chirstelijk Nederland duwen hun kop weer verder in het zand.
Bij deze begin ik een tegen-tegen Wilders beweging.

Hebben die lui nou echt niks beters te doen?
userIcon
Ik las het net in de krant, belachelijk. WIlders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zegen.
Hij is een held.
'Do not become a monster in order to defeat the monster'

Het is begrijpelijk dat de acties van deze man verzet oproepen, maar ze moeten dan wel uitkijken dat ze aan de andere kant niet net zo erg worden.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 10:56 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik las het net in de krant, belachelijk. WIlders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zegen.
Wilders en zijn aanhangers claimen ten onrechte dat zij zeggen wat de rest van Nederland zou denken.
userIcon
Zolang het op een nette manier gebeurt, vind ik dit zeer goede initiatieven.
userIcon
quote:
Mohamed Sini, voorzitter van stichting Islam en Burgerschap, gaat het oprichten van de anti-Wildersbeweging op zich nemen: ''Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden.''
Prima toch? Wat is er beter dan woorden met woorden bestrijden? Wat je ook van Wilders vindt, dit is een betere oplossing dan dat iemand hem op een dag vermoordt.
userIcon
Net of .. KWAAD met KWAAD oplossen helpt .. zie israel / palestina .. etc ..
piemels
Ik snap nog steeds niet waarom mensen vinden dat Wilders te ver is gegaan

Kan iemand me dat even uitleggen
Waarom zou Wilders wel vanalles mogen zeggen over anderen, ze provoceren, beledigen, uit de kast lokken etc.
Maar mogen andere mensen niet duidelijk zeggen dat ze dat niet vinden kunnen?

Als tegen Wilders wordt gezegd dat zijn opmerkingen problemen op kunnen leveren dan wordt er geschreeuwd dat die vrijheid van meningsuiting heeft en alles moet kunnen zeggen. Maar die vrijheid houd blijkbaar op bij het commentaar geven op Wilders....
userIcon
Ik vind Wilders net zo kut als Moslims die opgeroepen moeten worden om zich kalm te houden, omdat ze beledigd worden.

Als we nou gewoonweg alle PVV-ers EN alle mensen die meedoen aan deze protest zooi het land uitzetten? Dat lost op!
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 10:56 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik las het net in de krant, belachelijk. WIlders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zegen.
Hij is een held.
Wilders zegt datgene wat een groot deel van Nederland níet meer zegt zodra er een klein beetje nagedacht wordt. Dan ben je geen held, maar juist een hele simpele lafaard.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Net of .. KWAAD met KWAAD oplossen helpt .. zie israel / palestina .. etc ..
piemels
Hoezo kwaad?
Een demonstratie is niet perse iets kwaads.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 10:56 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik las het net in de krant, belachelijk. WIlders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zegen.
Hij is een held.
userIcon
ik kreeg op msn een berichtje dat elke moslim 8 december gaat protesteren tegen wilders en zijn film. Ze zouden die rellen van parijs nadoen
had er laatst ook een topic over gemaakt:

edit: ze gaan los mensen
userIcon
quote:
''Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden''.
Dat moslims anderen al eeuwen beledigen vergeet meneer maar weer eens even. Snel weer in die slachtofferrol. Daar trapt links en de christenkliek wel weer in. Extremisme in de ergste vorm is niet nodig maar een krachtig tegensignaal van o.a. WIlders aan de islam is minder erg dan het lijkt en ook wel noodzakelijk.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:02 schreef 2030rd het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen vinden dat Wilders te ver is gegaan

Kan iemand me dat even uitleggen
Een geschrift wat veel mensen als heilig beschouwen, facistisch noemen. Zeggen dat je een een provocerende film gaat maken. Je alleen maar kwaad maken als autochtonen zich misdragen, misdragingen van autochtonen ongemoeid voorbij laten gaan etc.
userIcon
quote:
Op Sunday 2 December 2007 @ 10:56 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik las het net in de krant, belachelijk. WIlders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zegen.
Hij is een held.
Praat voor jezelf, Wilders is een gore fascist, niets meer of minder.
userIcon
waar kan ik me aanmelden. ik ben helemaal voor
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:05 schreef DoorBell het volgende:

Dat moslims anderen al eeuwen beledigen vergeet meneer maar weer eens even. Snel weer in die slachtofferrol. Daar trapt links en de christenkliek wel weer in. Extremisme in de ergste vorm is niet nodig maar een krachtig tegensignaal van o.a. WIlders aan de islam is minder erg dan het lijkt en ook wel noodzakelijk.
Zie jij een moslim volksvertegenwoordiger die andere geloven en groepen mensen beledigd?
userIcon
Tja...je kon er natuurlijk op wachten dat er weer een beweging tegen een andere beweging zou komen!
Nu maar weer wachten op de eerste weirdo die besluit dat daar een dode bij hoort...
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 10:56 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik las het net in de krant, belachelijk. WIlders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zegen.
Hij is een held.
Laat hij eerst maar eens bewijzen dat ie een held is... Tot nu toe heeft ie alleen een grote mond.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 10:56 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik las het net in de krant, belachelijk. WIlders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zegen.
Hij is een held.
Als je de uitspraken van Wilders legt naast die van Janmaat in de jaren 80 dan is er echt nauwelijks verschil. Hoe komt het dat Janmaat nooit een held werd genoemd en Wilders wel? Omdat Wilders teert op het werk van Fortuyn die racisme salonfähig heeft gemaakt. Overigens zal Wilders nooit en te nimmer de meerderheid van de bevolking achter zich krijgen. Tenzij het gemiddelde IQ van de Nederlander daalt onder de 80.
userIcon
De demonisering gaat vrolijk verder, net als bij Pim.
Zodra er iets ernstigs gebeurd zullen ze weer zeggen dat ze dat niet wilden. Huichelaars.
Geert Wilders
Verreweg de beste politicus.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:05 schreef DoorBell het volgende:

[..]

Dat moslims anderen al eeuwen beledigen vergeet meneer maar weer eens even. Snel weer in die slachtofferrol. Daar trapt links en de christenkliek wel weer in. Extremisme in de ergste vorm is niet nodig maar een krachtig tegensignaal van o.a. WIlders aan de islam is minder erg dan het lijkt en ook wel noodzakelijk.
Je kunt alles wel op z'n slechts interpreteren.

Moslims worden inderdaad beledigd. Het feit dat anderen ook worden beledigd doet daar niet aan af. Als 'de Moslims' nu eens leerde dat je niet á la Mohammed Cartoons moet gaan rellen als je wordt beledigd, zijn we al een heel end verder.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:07 schreef BekiekUtMoar het volgende:
De demonisering gaat vrolijk verder, net als bij Pim.
Zodra er iets ernstigs gebeurd zullen ze weer zeggen dat ze dat niet wilden. Huichelaars.
En Wilders is helemaal niet bezig met demonisering van moslims zeker...
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:05 schreef wormwood het volgende:

[..]

Een geschrift wat veel mensen als heilig beschouwen, facistisch noemen. Zeggen dat je een een provocerende film gaat maken. Je alleen maar kwaad maken als autochtonen zich misdragen, misdragingen van autochtonen ongemoeid voorbij laten gaan etc.
Heb jij nooit iets over een boek gezegd? Of dat boek nu aanbeden wordt door gelovigen of gewoon gelezen door een atheist maakt niet uit. Tenzij je natuurlijk de gelovigen als ubermenschen beschouwt en de atheisten untermenschen waar je minder rekening mee hoeft te houden.

Je mag hier in NL iets zeggen over boekjes, ben je het daar niet mee eens, rot dan op naar je islamitische dictatuur.
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:05 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Praat voor jezelf, Wilders is een gore fascist, niets meer of minder.
Hij praat ook voor mij.

quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 10:56 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik las het net in de krant, belachelijk. WIlders zegt wat de rest van Nederland niet durft te zegen.
Hij is een held.
en rita helpt hem opweg RITA FOR PRESIDENT
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:08 schreef Coromandel het volgende:

[..]

Je kunt alles wel op z'n slechts interpreteren.

Moslims worden inderdaad beledigd. Het feit dat anderen ook worden beledigd doet daar niet aan af. Als 'de Moslims' nu eens leerde dat je niet á la Mohammed Cartoons moet gaan rellen als je wordt beledigd, zijn we al een heel end verder.
sterker nog, daartoe worden ze ook opgeroepen:
quote:
Mohamed Sini, voorzitter van stichting Islam en Burgerschap, waar ooit nog de toenmalige minister Verdonk zich hard voor heeft gemaakt, neemt het oprichten van de anti-Wildersbeweging op zich: "Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden."
quote:
Op Sunday 2 December 2007 @ 11:03 schreef Baneun666 het volgende:
Ik vind Wilders net zo kut als Moslims die opgeroepen moeten worden om zich kalm te houden, omdat ze beledigd worden.

Als we nou gewoonweg alle PVV-ers EN alle mensen die meedoen aan deze protest zooi het land uitzetten? Dat lost op!
korte termijn oplossing
userIcon
Allemaal gesubsidieërde organisaties die met geld van de belasting betaler oppositie gaan voeren tegen een democratisch verkozen kamerlid.

Wilders
quote:
Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden
Verder roept Wilders op niet langer rustig te blijven en niet langer te accepteren dat de Islam ons beledigd.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:05 schreef wormwood het volgende:

[..]

Een geschrift wat veel mensen als heilig beschouwen, facistisch noemen. Zeggen dat je een een provocerende film gaat maken. Je alleen maar kwaad maken als autochtonen zich misdragen, misdragingen van autochtonen ongemoeid voorbij laten gaan etc.
En een geschrift dat heel veel mensen beledigend vinden.
Als Wilders z'n mond moet houden dan moet de koran ook verboden worden.
Wat verschrikkelijk erg, een anti-beweging tegen een politicus??
Je zou gewoon haast op Wilders gaan stemmen om een beweging zoals dit ff lekker een hak te zetten. Kritiek uiten is best, maar dit gaat Wilders natuurlijk alleen maar aan meer stemmen helpen.
userIcon
Waar kan ik me inschrijven?
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:10 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Heb jij nooit iets over een boek gezegd? Of dat boek nu aanbeden wordt door gelovigen of gewoon gelezen door een atheist maakt niet uit. Tenzij je natuurlijk de gelovigen als ubermenschen beschouwt en de atheisten untermenschen waar je minder rekening mee hoeft te houden.

Je mag hier in NL iets zeggen over boekjes, ben je het daar niet mee eens, rot dan op naar je islamitische dictatuur.
Ik heb wel eens wat over een boek gezegd. Maar dat is vooral een mening gegeven. En nooit uit mijn functie als volksvertegenwoordiger gesteld dat mijn mening een feit is of gezegd dat dat boek verboden moet worden.

Je mag best wel wat zeggen over boekjes, net zo goed als anderen dan weer kritiek op jou mogen hebben.
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 02-12-2007 @ 11:15 fotoboek no homepage
Dus wie voor Wilders is is al fout in de oorlog?
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:13 schreef ReplaR het volgende:

[..]

En een geschrift dat heel veel mensen beledigend vinden.
Als Wilders z'n mond moet houden dan moet de koran ook verboden worden.
Wilders hoeft zijn mond niet te houden.
Hij, jij en veel anderen moeten accepteren dat er ook mensen zijn die kritiek hebben op Wilders.
userIcon
Wilders is super
Als je hem niet serieus neemt dan kan je wel om hem lachen. Hoe dan ook altijd prijs.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:15 schreef SunChaser het volgende:
Dus wie voor Wilders is is al fout in de oorlog?

NSBers
Waneer het geen Islam beweging is, maar een oprechte tegenbeweging... Ben ik erbij!
userIcon
de wereld op zijn kop. Laat deze mensen zich hard maken voor ant criminele activiteiten van vele antillianen en marrokanen. Geen beweging die zich daar sterk voor maakt. Ongelooflijk...het is alleen maar weer om die islam te verdedigen. Als ze zo in die islam geloven laat ze dan terug naar de oestijn gaan Allah beschermd ze wel.
userIcon
Geertje ziet dat wij in de toekomst een probleem gaan krijgen met de islamietjes. Hij zwengelt dit onderwerp al in een vroegtijdig stadium aan. Oke, zijn aanpak is misschien niet helemaal juist, maar in elke boodschap zit een kern van waarheid. Jammer genoeg valt dit kwartje niet bij andere partijen (linkse rakkers en onze heilige boontjes).

Wilders
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:16 schreef mantamanta het volgende:
Waneer het geen Islam beweging is, maar een oprechte tegenbeweging... Ben ik erbij!
ben bang van niet hoor...het heeft altijd maar met die islam te maken.

Best goed dat Wilders wat tegengast geeft aan alle bange en linkse politici
userIcon
quote:
Op Sunday 2 December 2007 @ 11:17 schreef kikkererwt het volgende:
de wereld op zijn kop. Laat deze mensen zich hard maken voor ant criminele activiteiten van vele antillianen en marrokanen. Geen beweging die zich daar sterk voor maakt. Ongelooflijk...het is alleen maar weer om die islam te verdedigen. Als ze zo in die islam geloven laat ze dan terug naar de oestijn gaan Allah beschermd ze wel.
Nee niet om de islam te verdedigen, maar de grondwet verdedigen die Wilders wil herschrijven.
userIcon
quote:
Op zondag 2 december 2007 @ 11:16 schreef woessie het volgende:
Wilders is super
Als je hem niet serieus neemt dan kan je wel om hem lachen. Hoe dan ook altijd prijs.
Probleem is dat vrijwel iedereen de man serieus neemt Blijkt wel uit het bericht waar deze reactie staat. Als alle tegenstanders hem nu gewoon rustig lieten blaten en er verder niet op ingingen dan was er niets aan de hand geweest. Nu wordt ie dadelijk nog een van de grootste partijen
Wat een debielen, ik krijg een beetje Pim Fortuyn flashbacks..
50  van 607 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 ... 11 12 13


Lees ook:

» 22/02 Diederik Samsom ook PvdA-kandidaat25
» 22/02 'Kabinet moet afstand nemen van Polen-meldpunt'111
» 21/02 Oudkerk: Hef PvdA maar op72
» 21/02 PvdA-fractie neemt keuze leden over21


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden