Plan voor betere bereikbaarheid Randstad

Nederland • Geschreven door ANP op 29-10-2007 @ 12:06
print 
Icoon FileHet aanleggen van (snel)wegen lukt in Nederland hoogst zelden binnen de geplande tijdspanne. De bereikbaarheid van met name de Randstad verslechtert steeds verder. De economische motor van Nederland dreigt daardoor de concurrentie met andere stedelijke regio's in West-Europa te verliezen.

CDA-minister Camiel Eurlings van Verkeer wil daaraan een einde maken met het Urgentie Programma Randstad. Vandaag komt een grote groep bestuurders naar de Ridderzaal in Den Haag voor een conferentie over het plan.

Het programma bevat tientallen projecten voor de aanleg van onder meer wegen in en rond de Randstad. Vrijwel alle projecten zijn al geruime tijd in voorbereiding, zoals de A4 door Midden Delfland, de ontsluiting van Almere en de Tweede Maasvlakte.

Per project krijgen twee bestuurders de taak om alles soepel te laten verlopen, zodat de aanleg niet vertraagd raakt. De bestuurlijke duo's, zoals ze in ambtelijk jargon heten, leggen verantwoording af aan Eurlings over de voortgang van de projecten.

Nieuwe wetgeving is volgens de minister niet nodig. De nieuwe wet ruimtelijke ordening biedt Rijk en provincie 'aanwijzingsbevoegheden' om tegenstribbelende gemeenten in het gareel te krijgen.

GroenLinks sabelde het programma afgelopen zomer al neer als een fantasieloos en ouderwets autoplan. Milieudefensie, dat de afgelopen jaren met succes strijd voerde tegen de aanleg van snelwegen, is ook tegen het plan.

Bron: ANP


Lees ook:

» 13:20 Oorlogsmisdadiger Faber (90) overleden20
» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek51
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag55
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3


delen | eKudos nujij

8392 views / 97 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 97 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:30 schreef Patriarch het volgende:

Nee, men moet gewoon maar eens beseffen dat de Rampstad aan z'n grenzen zit, op vrijwel ieder vlak. Files accepteren zoals ze zijn of een baan/woning zoeken erbuiten.
Dat vind ik nou ook. Als je een auto koopt/krijgt/least, moet je gewoon accepteren dat je daarmee in de file gaat staan. Ga neuspeuteren, radio luisteren of dom voor je uitstaren.
Stelletje huilies.
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:28 schreef Dynamical het volgende:

[..]

Ik weet niet in welk deel van Nederland jij woont maar als ik zie hoe hier soms mensen op elkaar gepakt met de bus aankomen op Zuidplein dan krijg ik eerder het idee dat ze overvol zitten. En voor de metro geldt hetzelfde.
Ik heb het niet over de centra, maar over het OV in het algemeen. Kijk eens verder naar alle bussen. En buiten de spitsuren in Den Haag, ook die naar drukke locaties, zie je bussen waar maar een handjevol in zit. Gisteren was ik in A'dam om 15.00 uur, nabij CS. Hetzelfde beeld met die geleide bussen.
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:31 schreef l3xus het volgende:

[..]

Welke sufkutten? Die een auto willen hebben of die er al een hebben

Ik rij al jaren door de randstad maar het wordt met de dag drukker. Tussen 15:00 en 19:00 hoef je zowizo niet te proberen even van utrecht naar rotterdamte scheuren want het is gewoon filerijden. Gelukkig hebben we tegenwoordig tv, dvd en dat soort gein in de auto waardoor het toch iets aangenamer wordt.
Natuurlijk hebben ze adequate maatregelen om het leed NOG groter te maken, zoals ik deze zomer ontdekte. 5 bussen, 4 vrachtauto's, talloze auto's en ontelbare sjagerijnige fietsers die tijdens het spitsuur stonden te wachten voor brug waar een aantal plezierjachtjes uit Duitsland het zo nodig vonden om rond die tijd het verkeer te ontregelen..
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:35 schreef Heberg het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de centra, maar over het OV in het algemeen. Kijk eens verder naar alle bussen. En buiten de spitsuren in Den Haag, ook die naar drukke locaties, zie je bussen waar maar een handjevol in zit. Gisteren was ik in A'dam om 15.00 uur, nabij CS. Hetzelfde beeld met die geleide bussen.
Ja, maar dat geldt ook voor de snelwegen. Daar is het in de spits file en buiten de spits kun je doorrijden. Op bepaalde tijden reizen er nou eenmaal meer mensen.
quote:
Op Monday 29 October 2007 @ 12:28 schreef Dynamical het volgende:

[..]

Ik weet niet in welk deel van Nederland jij woont maar als ik zie hoe hier soms mensen op elkaar gepakt met de bus aankomen op Zuidplein dan krijg ik eerder het idee dat ze overvol zitten. En voor de metro geldt hetzelfde.
Dat klopt. En dat geldt ook voor de treinen die op CS aankomen. Niet iedereen kan tenslotte parkeren in Rotterdam, onmogelijk om dat te willen bereiken.

Verder is het zeer moeilijk om meer metro's en treinen te laten rijden. De sporen zijn al aardig overbezet.

Ik denk wel dat flex- en thuis-werken makkelijker moet worden gemaakt. Elke auto minder op de weg gedurende de spits geeft uiteindelijk minder files.
userIcon
hee wat een goed plan!!1 ik pleit voor minder files!
Snap nog steeds niet dat wij geen systeem al hebben draaien zoals Groot Tokyo waarbij de metro/tram/trein naadloos in elkaar overloopt. Als ze zo'n systeem hebben (en geef toe dat de Randstad allang die verstedelijking kant opgaat) zou je veel zaken beter kunnen regelen, vooral qua aansluitingen, en heb je doorgaans die auto nagenoeg niet nodig.
Ja hoor. Randstadrail en dergelijke projecten zijn nog maar net af of zijn nog in aanbouw en men begint nu alweer te piepen.

Daar gaat ons geld weer
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:08 schreef pim0252 het volgende:
Misschien moeten we maar het leger laten helpen om boomknuffelaars van de bouwgebieden af te knallen.
Aandoenlijk een fipo en troll in één reactie
userIcon
Teleports en waypoints.
Maak overal nou gelijk even 6 baans, dat gezeur met 2 naar 3 baans met plaats voor een 4de baan op de A4... Voor ze de A4 af hebben kunnen ze de 4de baan er bij gaan plaatsen...

En voor die treehuggers, wat denk je dat meer vervuild, een auto die met 100 in 45 van den haag naar amsterdam gaat, of een auto die daar 1 1/2 uur over doet?
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:41 schreef asmodai het volgende:
Snap nog steeds niet dat wij geen systeem al hebben draaien zoals Groot Tokyo waarbij de metro/tram/trein naadloos in elkaar overloopt. Als ze zo'n systeem hebben (en geef toe dat de Randstad allang die verstedelijking kant opgaat) zou je veel zaken beter kunnen regelen, vooral qua aansluitingen, en heb je doorgaans die auto nagenoeg niet nodig.
Dat bestaat al, in wat minder afgestemde vorm, en heet "transferium". Maar zoiets als Tokyo is kosten/baten-technisch bijna niet haalbaar in de Randstad vanwege de versnippering. De gemiddelde dichtheid (bewoners/m2) is misschien wel relatief hoog, maar is alleen geconcentreerd in kleinere en grotere kernen die allemaal op een net te grote afstand van elkaar liggen. De reden waarom voor die manier van ruimtegebruik is gekozen kun je o.a. lezen in de Nota's Ruimtelijke Ordening die al een paar decennia door het Rijk worden uitgegeven. Er is met opzet een beleid gekozen om dorpen/steden niet aan elkaar te laten groeien o.a. zodat ze hun eigen identiteit kunnen behouden. Gemeentes mogen dan ook niet zomaar buiten aangegeven grenzen (zgn. rode contouren) bouwen.
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:51 schreef Da_Teach het volgende:
Maak overal nou gelijk even 6 baans, dat gezeur met 2 naar 3 baans met plaats voor een 4de baan op de A4... Voor ze de A4 af hebben kunnen ze de 4de baan er bij gaan plaatsen...

En voor die treehuggers, wat denk je dat meer vervuild, een auto die met 100 in 45 van den haag naar amsterdam gaat, of een auto die daar 1 1/2 uur over doet?
Eens. Ontsluiten en verbreden. Alleen die A4 al, een weg tussen 2 hoofsteden die opeens versmald tot 8 meter breed. Waanzin ! Representatief voor wat er mis is hier.
eindelijk actie!

Eurlings
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:59 schreef Heberg het volgende:

[..]

Eens. Ontsluiten en verbreden. Alleen die A4 al, een weg tussen 2 hoofsteden die opeens versmald tot 8 meter breed. Waanzin ! Representatief voor wat er mis is hier.
Of twee brede banen voor vrachtauto's/ bussen/gordon, en die andere 2 uitbreiden tot 3 smalle.
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:59 schreef Heberg het volgende:

[..]

Eens. Ontsluiten en verbreden. Alleen die A4 al, een weg tussen 2 hoofsteden die opeens versmald tot 8 meter breed. Waanzin ! Representatief voor wat er mis is hier.
Ach. En dan is er ook nog een stuk tussen Schiedam en Delft dat al tientallen jaren klaar ligt om A4 te worden waar nog geen bal mee gedaan is.

En de A13 staat elke dag weer muurvast.
userIcon
ben benieuwd wat er van gaat komen. Niet dat ik vaak in de file sta maar het is tegenwoordig echt áltijd óveral achterlijk druk en ook vaak onnodig omdat er een stel verkeerslichten slecht staan afgesteld of omdat er om de paar km een wegversmalling plaatsvind om daarna weer een baan erbij te krijgen (van die flessenhalzen) of de snelheid die bij elke fucking schijtafrit omlaag moet (waarom ), snelwegen die nooit afgemaakt zijn etc. Het zijn maar een paar kleine dingen die al héél veel fileleed zouden oplossen.

Ik zie het wel, voorlopig ben ik blij dat ik verhuisd ben (al is de buurt wel minder fijn ) voor mijn werk en dat ik alleen buiten de spits hoef te rijden
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:09 schreef thesystem het volgende:
blabla, doe eens wat in de rest van NL...de A2 bijvoorbeeld. elke dag file!
Je rijdt zeker nooit over de A2?
Daar wordt juist keihard gewerkt aan verbredingen.
Amsterdam <--> Utrecht gaat van 2x3 in 1 keernaar 2x5
Utrecht <--> Deil van 2x2 naar 2x4
Deil <--> Maasburg van 2x2 --> 2x3
Maasbrug <--> Vught van 2x3 naar 2x4 met parallelsysteem.
Vught <--> Ekkersrijt van 2x2 naar 2x 3 en de hele ring eindhoven wordt ook 2x4 dacht ik.
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja hoor. Randstadrail en dergelijke projecten zijn nog maar net af of zijn nog in aanbouw en men begint nu alweer te piepen.

Daar gaat ons geld weer
En je denkt dat het geen geld oplevert als ze het nu eindelijk eens goed doen, de files kosten ons jaarlijks miljoenen dan niet miljarden.
Die terroristen organisaties als milieudefensie moeten ze wel eerst aanpakken
Dat gezeur over natuur moet ook eens ophouden.
Voor elke hectare natuurgebied dat afgenomen wordt, komt minstens evenveel natuurgrond terug.
Verbreding van de A2 bijvoorbeeld elke hectare afgenomen grondt van de natuur komt 2 hectare natuur terug.
Aanleg gementweg den bosch: 4 hectare natuur wordt opgeofferd, 12 hectare wordt natuur.
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 13:26 schreef -0- het volgende:
Dat gezeur over natuur moet ook eens ophouden.
Voor elke hectare natuurgebied dat afgenomen wordt, komt minstens evenveel natuurgrond terug.
Verbreding van de A2 bijvoorbeeld elke hectare afgenomen grondt van de natuur komt 2 hectare natuur terug.
Aanleg gementweg den bosch: 4 hectare natuur wordt opgeofferd, 12 hectare wordt natuur.
Heel vaak blijken deze projecten uiteindelijk ten goede van de natuur de komen. Men koppelt deze weguitbreidingen vaak aan het samenvoegen van versnipperde natuurgebieden.

Maar goed, sommige mensen willen altijd alleen maar schoppen.
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 13:26 schreef -0- het volgende:
Dat gezeur over natuur moet ook eens ophouden.
Voor elke hectare natuurgebied dat afgenomen wordt, komt minstens evenveel natuurgrond terug.
Verbreding van de A2 bijvoorbeeld elke hectare afgenomen grondt van de natuur komt 2 hectare natuur terug.
Aanleg gementweg den bosch: 4 hectare natuur wordt opgeofferd, 12 hectare wordt natuur.
Vaak gaat het om loze, nietszeggende, braakliggende graslanden (Waar vaak gier over wordt geloosd) met rommlige bouwsels.
En dan die verheerlijking daarvan.
userIcon
Ik kan je vertellen met enige jaren verkeerskunde studie op zak dat een plan als dit niet gaat werken. Iedere deskundige op dit gebied zal je vertellen dat meer wegen alleen maar meer auto's aantrekken en ze binnen no time weer overvol zijn en alles op stopt. Meer wegen is meer auto's, meer knelpunten waar die vele auto's blijven haken. Hoe meer wegen, hoe meer knelpunten en hoe meer auto's, het is een heel gemakkelijke optel som die slechtst de domste onder ons misschien niet begrijpen
quote:
Milieudefensie, dat de afgelopen jaren met succes strijd voerde tegen de aanleg van snelwegen, is ook tegen het plan.
Alsjeblieft zeg. Milieudefensie is tegen alles. Ze zijn tegen snelwegen, tegen spoorwegen, tegen windmolens, tegen kerncentrales. Als het aan milieudefensie ligt gingen wij terug naar de middeleeuwen.

Ik hoop niet dat ze ooit door krijgen dat de mens de grootste producent van CO2 is, want straks zijn ze nog tegen mensen.
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 13:40 schreef Steffy het volgende:
Ik kan je vertellen met enige jaren verkeerskunde studie op zak dat een plan als dit niet gaat werken. Iedere deskundige op dit gebied zal je vertellen dat meer wegen alleen maar meer auto's aantrekken en ze binnen no time weer overvol zijn en alles op stopt. Meer wegen is meer auto's, meer knelpunten waar die vele auto's blijven haken. Hoe meer wegen, hoe meer knelpunten en hoe meer auto's, het is een heel gemakkelijke optel som die slechtst de domste onder ons misschien niet begrijpen
Wat zijn dan wel een goede oplossingen volgens jou ?
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 13:33 schreef Heberg het volgende:

[..]

Vaak gaat het om loze, nietszeggende, braakliggende graslanden (Waar vaak gier over wordt geloosd) met rommlige bouwsels.
En dan die verheerlijking daarvan.
ooit eens nagedacht wat ergebeurt met braakliggend grasland wanneer je er jaren niets mee doet....JUIST, het wordt natuur
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 13:40 schreef Steffy het volgende:
Ik kan je vertellen met enige jaren verkeerskunde studie op zak dat een plan als dit niet gaat werken. Iedere deskundige op dit gebied zal je vertellen dat meer wegen alleen maar meer auto's aantrekken en ze binnen no time weer overvol zijn en alles op stopt. Meer wegen is meer auto's, meer knelpunten waar die vele auto's blijven haken. Hoe meer wegen, hoe meer knelpunten en hoe meer auto's, het is een heel gemakkelijke optel som die slechtst de domste onder ons misschien niet begrijpen
Er is natuurlijk wel een optimum, het aantal mensen dat mag rijden. Het is dus geen optelsom, zoals sommige "deskundigen" onder ons willen doen geloven.

VOORBEELD:
Nu is er zeg maar plek voor 3 miljoen auto's op de weg er zijn er 5 miljoen dus files, als je nu de capaciteit verdubbeld kunnen die 5 miljoen er makkelijk rijden.
Wat jij zegt is dat er dan meer auto's komen, klopt, maar als er maar 10 miljoen mensen van boven de 18 wonen, zal je dus nooit meer dan 10 miljoen auto's op de weg kunnen hebben(of het moet erg toeristisch zijn, maar dat is een ander verhaal)
Een wegcapaciteit van 15 miljoen moet dan dus voldoende zijn in dit voorbeeld voor een aantal jaar.

(p.s. het is niet erg professioneel als deskundige om anderen voor dom uit te maken, laat dat liever achterwege als je achter je standpunt staat, anders kom je zo kinderachtig over.
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 13:49 schreef Sisko het volgende:

[..]

ooit eens nagedacht wat ergebeurt met braakliggend grasland wanneer je er jaren niets mee doet....JUIST, het wordt natuur
Woningen, wegen en daarbij parken ! En dat ZONDER allerlei zakkenvullers ertussen (projectontwikkelaars, makelaars etc) en allerlei belastingvretende tegenwerkers met een tunnelvisie.
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 13:40 schreef Steffy het volgende:
Ik kan je vertellen met enige jaren verkeerskunde studie op zak dat een plan als dit niet gaat werken. Iedere deskundige op dit gebied zal je vertellen dat meer wegen alleen maar meer auto's aantrekken en ze binnen no time weer overvol zijn en alles op stopt. Meer wegen is meer auto's, meer knelpunten waar die vele auto's blijven haken. Hoe meer wegen, hoe meer knelpunten en hoe meer auto's, het is een heel gemakkelijke optel som die slechtst de domste onder ons misschien niet begrijpen
Sorry, maar dat diploma verkeerskunde is wat mij betreft evenveel waard als een strikdiploma.

Het is wel heel erg makkelijk om te zeggen dat meer wegen meer verkeer aantrekt. Wegen worden namelijk in de regel alleen maar aangelegd op het moment dat er meer verkeersaanbod is dan de huidige wegen aankunnen. Je loopt dus altijd achter de feiten aan. Nederland is daar koploper in. Sinds de zestiger jaren is er maar weinig uitgebreid terwijl het vestigingsbeleid van woon- en werkruimte wel flink is veranderd.

Neem Almere als voorbeeld. Die plaats is als een idioot gegroeid, maar de investering in de noodzakelijke infrastructuur is al die decennia achtergebleven.

Meer wegen is niet de enige oplossing, maar er is een enorme achterstand die moet worden ingehaald. Hetzelfde geldt overigens voor het spoorwegennet. Aanleg van nieuwe spoorlijnen wordt net zo goed al jaren tegengehouden door NIMBY's.

Een groot probleem met ons wegennet is het gebrek aan verbindingen. Teveel mensen staan in de file bij grote steden waar ze helemaal niet moeten zijn. Ze zijn echter wel op die wegen toegewezen.
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:11 schreef elephtera het volgende:

[..]

maar maar... ik zit in de bomenknuffel commisie van de studentenvereniging.
ik wil niet neergeknald worden.

Verder ben ik wel tegen t plan. zorg dat t ov beter word. en zorg voor goede P&R buiten de randstad zodat men makkelijk en snel toch de randstad in kan.

desnoods ergens langs de snelweg een gigantische parkeerplaats met trein station waar elke 10 min een trein komt naar amsterdam/rotterdam/denhaag.
Ik zou iedere 10 min een trein enkel naar Utrecht doen Kan men van daaruit iedere 15 min naar de Amsterdam, Rotterdam of Den haag
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:18 schreef l3xus het volgende:

[..]

Alles went
Behalve dat accent
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:59 schreef Heberg het volgende:

[..]

Eens. Ontsluiten en verbreden. Alleen die A4 al, een weg tussen 2 hoofsteden die opeens versmald tot 8 meter breed. Waanzin ! Representatief voor wat er mis is hier.
En een vijfde baan bij Schiphol waar je gewoon niet eens op mag rijden!Nooit!Staat eeuwig een rood kruis boven!!Belachelijk!
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 13:33 schreef Heberg het volgende:

[..]

Vaak gaat het om loze, nietszeggende, braakliggende graslanden (Waar vaak gier over wordt geloosd) met rommlige bouwsels.
En dan die verheerlijking daarvan.
Driekwart van het groen in Nederland is agrarisch. Daar heb je je graslanden.

Onze autosnelwegen bedekken 0,26% van het totale landoppervlak terwijl 70% wordt bedekt door landbouwgrond. Als je meer natuur wilt, dan weet ik wel waar je je winst kunt behalen.
userIcon
meer asfalt is een tijdelijke oplossing, gezien er steeds meer auto's bijkomen.

ov moet gewoon goedkoper, minstens de helft van wat je kwijt bent aan brandstofkosten, maar jah, accijnzen he.
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 14:13 schreef Computeraddic het volgende:

[..]

En een vijfde baan bij Schiphol waar je gewoon niet eens op mag rijden!Nooit!Staat eeuwig een rood kruis boven!!Belachelijk!
Dat is de beleidskenmerkende betutteling, vanuit 'onze' politiek.
userIcon
quote:
Op Monday 29 October 2007 @ 12:11 schreef elephtera het volgende:

[..]

maar maar... ik zit in de bomenknuffel commisie van de studentenvereniging.
ik wil niet neergeknald worden.

Verder ben ik wel tegen t plan. zorg dat t ov beter word. en zorg voor goede P&R buiten de randstad zodat men makkelijk en snel toch de randstad in kan.

desnoods ergens langs de snelweg een gigantische parkeerplaats met trein station waar elke 10 min een trein komt naar amsterdam/rotterdam/denhaag.
En daar sta je dan op het station in hartje Amsterdam/Rotterdam/Den Haag/Utrecht. En dan?

Als ik in het centrum van een grote stad moet zijn pak ik de trein vaak wel. Maar ik werk meestal gewoon op een terrein buiten het centrum langs een snelweg. Met de auto heb je regelmatig geluk dat de file meevalt. Met het OV ben je per definitie lang onderweg.
Openbaar verover geeft onveiligheid: teveel criminelen zitten in de metro. daar heb ik zelf meegemaakt. het geeft niet veel veilig..... je bent beroofd door dief ..
Openbaar verover geeft onveiligheid: teveel criminelen zitten in de metro. daar heb ik zelf meegemaakt. het geeft niet veel veilig..... je bent beroofd door dief ..
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 13:42 schreef mdeen het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg. Milieudefensie is tegen alles. Ze zijn tegen snelwegen, tegen spoorwegen, tegen windmolens, tegen kerncentrales. Als het aan milieudefensie ligt gingen wij terug naar de middeleeuwen.

Ik hoop niet dat ze ooit door krijgen dat de mens de grootste producent van CO2 is, want straks zijn ze nog tegen mensen.
Nou, de grote hoeveelheid mensen is inderdaad een probleem van evengrote urgentie als het klimaatgedoe.
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 13:40 schreef Steffy het volgende:
Ik kan je vertellen met enige jaren verkeerskunde studie op zak dat een plan als dit niet gaat werken. Iedere deskundige op dit gebied zal je vertellen dat meer wegen alleen maar meer auto's aantrekken en ze binnen no time weer overvol zijn en alles op stopt. Meer wegen is meer auto's, meer knelpunten waar die vele auto's blijven haken. Hoe meer wegen, hoe meer knelpunten en hoe meer auto's, het is een heel gemakkelijke optel som die slechtst de domste onder ons misschien niet begrijpen
Gelukkig werkt de aanpak van niks doen prima. Vanochtend weer 360km.
Er komen meer auto's bij, of je nou wegen aanlegt of niet. Als verkeersdeskundigen dat domme geblaat van meer wegen => meer auto's nou eens overboord zetten dan gebeurd er tenminste eens een keer wat!

Er zijn 16 miljoen in woners in NL waarvan een groot deel niet kan autorijden (denk 6 miljoen ofzo). Op een gegven moment HEEFT iedereen een auto, er kan op een gegeven moment niet méér verkeer bij komen maar de problemen worden door niets doen wél steeds groter.
userIcon
quote:
GroenLinks sabelde het programma afgelopen zomer al neer als een fantasieloos en ouderwets autoplan. Milieudefensie, dat de afgelopen jaren met succes strijd voerde tegen de aanleg van snelwegen, is ook tegen het plan.
Die zitten duidelijk zelf nooit op de weg. Als zij nou eens met een natuurvriendelijk plan komen voor Nederland, dan praten we verder. Tot dat moment mogen ze hun commentaar volledig en ongenadig in hun eigen reet proppen.
Die 2baans bospaden die ze snelweg durven te noemen schieten ook niet op.
De A1 bijvoorbeeld staat op vrijdagmiddag van Amsterdam naar Barneveld bijna vast dat is 50 km langzaam rijdend / stilstaand verkeer dat is lekker voor het milieu...
Op de file berichten hoor je dan een paar km voor dit knooppunt een paar km voor dat... in de praktijk komt het er gewoon op neer dat je er minstens een uur langer over doet.
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 13:40 schreef Steffy het volgende:
Ik kan je vertellen met enige jaren verkeerskunde studie op zak dat een plan als dit niet gaat werken. Iedere deskundige op dit gebied zal je vertellen dat meer wegen alleen maar meer auto's aantrekken en ze binnen no time weer overvol zijn en alles op stopt. Meer wegen is meer auto's, meer knelpunten waar die vele auto's blijven haken. Hoe meer wegen, hoe meer knelpunten en hoe meer auto's, het is een heel gemakkelijke optel som die slechtst de domste onder ons misschien niet begrijpen
Verkeerskunde gevolgd bij Milieudefensie?
userIcon
camiel toch jij als limburger had toch op zijn minst kunnen zeggen kom we pakken aken erbij ( nordrheinwestfalen wil toch al bij nederland komen ) en maken van de driehoek Roermond/Aken/Maastricht de nieuwe randstad
userIcon
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 @ 12:30 schreef Patriarch het volgende:
Als mensen eens wat dichter bij hun werk zouden wonen, scheelt al veel, qua forensenverkeer in ieder geval..
Precies. Ga uit die lelijke Vinex rommel weg en bevolk die stad weer Al die bedrijven die zo'n lelijk golfplaat bouwsel aan de rand van de stad hebben neergepoot ook weer terug, genoeg mooie oude gebouwen te krijgen waar je wat mee kan (in plaats van ze af te breken). Wonen waar je werkt, klaar. Als ze t' probleem willen oplossen moeten ze die idiote huisprijs aanpakken en de steden weer bewoonbaar maken.
userIcon
Je kunt daar per project wel honderd bestuurders neerzetten, maar daar voorkom je de jaren slepende juridische procedures die de milieu-terroristen aanspannen toch niet mee.
47  van 97 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 13:20 Oorlogsmisdadiger Faber (90) overleden20
» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek51
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag55
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden