'Boycot Vista geen slimme actie'

Digital & Games • Geschreven door Athlon_2o0o op 16-10-2007 @ 00:58
print 
Icoon Digital Het advies van de Consumentenbond om Windows Vista links te laten liggen is 'niet slim'. Dat stelt Niels Huijbregts van internetprovider XS4ALL. Hij vindt dat consumenten blootgesteld worden aan onnodige risico's.

Windows Vista is volgens Huijbregts veel veiliger dan Windows XP. XP had te maken met veel veiligheidsproblemen, waaronder het blastervirus. "Veel onveiligheden op internet (virussen, trojans, etc.) hebben direct te maken met zwakke plekken in Windows XP, die in Vista zijn opgelost", aldus de computerdeskundige. De Consumentenbond stelt dat Vista geboycot moet worden, omdat veel randapparatuur niet werkt. XS4ALL stelt dat de Consumentenbond dan bij hardwarefabrikanten moet klagen en niet bij Microsoft.

Ewald van Kouwen van de Consumentenbond vindt dat "niet zo'n gekke redenatie". Toch blijft hij bij de boycot, omdat veel consumenten Vista-pc's zouden hebben die helemaal niet werken. "Op het moment dat het product het helemaal niet doet, kom je niet eens aan vragen over de veiligheid toe".

Microsoft is verbaasd over de ophef in Nederland over het besturingssysteem. In andere landen zou er veel minder geklaagd worden over Vista. Speciaal voor Nederland heeft Microsoft de website WindowsVistaService.nl gelanceerd. Ook de brancheorganisatie voor computerwinkels herkent zich niet in het beeld van de Consumentenbond. Secretaris Toon Klaassen denkt dat de Consumentenbond bezig is met een 'publiciteitsstunt'.

Bron: NU.nl


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

27533 views / 209 reacties
Reacties op dit bericht
9  van 209 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Ik kan begrijpen dat sommige mensen Vista niet zien zitten, ik heb er zelf geen problemen mee, maar draai het vanaf dag 1 en kan pas nu zeggen dat alles wat ik onder XP draai (dualboot) nu ook goed draait onder Vista. Een half jaar wachten voordat alles goed werkt vind ik persoonlijk ook wel wat lang.

Qua gamen is het bij mij niet trager dan onder XP, en alle resources die gebruikt worden in idle (aero, dreamscene etc) worden echt wel uitgezet als je een grafisch zware app opstart, en mij maakt het nou echt niet uit als er iets onder idle staat te draaien wat de desktop wat aangenamer maakt om naar te kijken. Waar koop je anders een krachtige PC voor? Zodat je in idle stand naar je 0% cpu gebruikt kunt kijken

Voor de leek is het lastig, en als je geen nieuwe PC met minstens 1GB aan geheugen hebt moet je er ook gewoon niet aan beginnen, want dan zit je je alleen maar te ergeren.

Vista is een mooi OS, draait bij mij goed maar vereist wel enige aanpassing en zoekwerk en za dus voor omas niet makkelijk onder de knie te krijgen zijn. De consumenten bond heeft een punt, maar boycotten vind ik nou weer erg ver gaan, en lijkt me meer een powertrip van de consumente bond dan gebreken in vista
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:14 schreef WPA het volgende:

[..]
...
Het is inderdaad out of the box erg werkbaar, dat is dus als je er niets verder mee doet, als het zoontje van ome Willem en Tante Mien Unreal wil gaan spelen raakt de poep echter de ventilator, en waarom ziet hij geen persoonlijke MSN berichten in GAIM? Zeg anders even tegen tande Mien dat ze pidgin moet compilen, ./configure, make, make install, wel even de development headers installeren hè tante Mien.
Nee zoontje, je kunt je software van school niet installeren, dat werkt niet, en nee zoontje je kunt de software van je opleiding niet zomaar even installeren als je met Autocad moet werken. Nee tante Mien, de lay-out van dat doc document klopt wel, de hele wereld moet alleen nog even overstappen op OpenOffice, dan heb je geen verneukte lay-out meer, Ligt niet aan OpenOffice.

Snappen LINUX!!!1 roepers dan werkelijk niets van gewone mensen?

Ben ik dan als semi fulltime linux werker de enige met een greep op de realiteit?

userIcon
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:29 schreef cucemodre het volgende:
Toppunt van triestheid vind ik alsnog de Ubuntu roepers, stoer dat je bij je buurjongen Ubuntu hebt gezien of zelfs de Live cd hebt gedraaid maar dit slaat werkelijk nergens op. Bovendien zit echt 90% van de Windows gebruikers niet op linux te wachten. Grow up.
Amen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:52 schreef cucemodre het volgende:

[..]

Het is inderdaad out of the box erg werkbaar, dat is dus als je er niets verder mee doet, als het zoontje van ome Willem en Tante Mien Unreal wil gaan spelen raakt de poep echter de ventilator, en waarom ziet hij geen persoonlijke MSN berichten in GAIM? Zeg anders even tegen tande Mien dat ze pidgin moet compilen, ./configure, make, make install, wel even de development headers installeren hè tante Mien.
Nee zoontje, je kunt je software van school niet installeren, dat werkt niet, en nee zoontje je kunt de software van je opleiding niet zomaar even installeren als je met Autocad moet werken. Nee tante Mien, de lay-out van dat doc document klopt wel, de hele wereld moet alleen nog even overstappen op OpenOffice, dan heb je geen verneukte lay-out meer, Ligt niet aan OpenOffice.

Snappen LINUX!!!1 roepers dan werkelijk niets van gewone mensen?

Ben ik dan als semi fulltime linux werker de enige met een greep op de realiteit?

De realiteit is een ons door Microsoft opgedrongen realiteit. Er wordt naarstig gestreeft naar open standaarden, maar Microsoft is het er alleen maar mee eens als het HUN open standaarden zijn.

De thread is al uit de de Frontpage, dus ik ga er niet teveel tijd meer aan besteden. Maar de argumenten die je opnoemt zijn poep.
userIcon
Windows Vista - voor als je nooit meer dan 16,400 bestanden tegelijk moet kopieren. Ik bedoel - daar heeft toch iedereen genoeg aan?
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:52 schreef cucemodre het volgende:

[..]
Ben ik dan als semi fulltime linux werker de enige met een greep op de realiteit?

Oh? en al die mensen met een mac dan? Nee wacht - dat is natuurlijk anders...

Erg jammer trouwens dat iemand die semi fulltime linux werker de Microsoft hegemonie gewoon in de hand werkt...
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:33 schreef WPA het volgende:

[..]

De realiteit is een ons door Microsoft opgedrongen realiteit. Er wordt naarstig gestreeft naar open standaarden, maar Microsoft is het er alleen maar mee eens als het HUN open standaarden zijn.

De thread is al uit de de Frontpage, dus ik ga er niet teveel tijd meer aan besteden. Maar de argumenten die je opnoemt zijn poep.
Ja en we zijn allemaal dood ongelukkig met onze pc's, het is echt afzien BIG BROTHER ALIENS THEY'RE HERE!!!11 THE TRUTH IS OUT THERE!!!eins..

Jezus man get a grip.

Die 150 euro die je voor XP neer telt is zijn geld meer dan waard, een OS gebruik je 3 to 5 jaar gemiddeld en gebruik je AL TIJD. Een paar van die domme spelletjes kost je al meer. Kom op zeg.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:36 schreef Dalamar het volgende:

[..]

Wat een dikke onzin, gamen gaat prima op m'n Vista Home Premium 64bit. Ik ben 1 game tegengekomen die niet werkt, dat is Blitzkrieg 2 en dat wordt volgens mij nog veroorzaakt door Starforce, niet door Vista zelf. Tof trouwens dat Vista weigert de Starforce drivers te installeren.
Zelfs oude games als Starcraft en System Shock 2 draaien prima.
Alles als admin moeten runnen is ook onzin.
En ja, Vista gebruikt veel geheugen, ga eens iets lezen over de prefetch functionaliteit van Vista. Domme klacht.
[..]

Geen last van, bij mij idle tussen 0 en 1%

Maar goed, de Ubuntu roepers hebben weer een mogelijkheid om zich te laten horen.
dom antwoord van je, want ik zeg nergens dat ik de spellen niet kan spelen? ik zeg dat het gamen vrijwel onmogelijk word gemaakt door de lag die vista veroorzaakt!dus opper ik voor xp als je wil gamen!
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:19 schreef Cyclonis het volgende:
www.ubuntu.com

even iets installeren -> shell + gekloot met rechten (iets waar ik zelf niet tegen kan) + gui die stront is + windows applicatie's werken vaak maar half
9  van 209 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden