'Europa besmet condooms met HIV'

Opmerkelijk • Geschreven door Rob (R@b) op 29-09-2007 @ 11:50
print 
Aartsbisschop Francisco Chimoio van Mozambique heeft aan de Britse omroep BBC laten weten dat sommige in Europa vervaardigde condooms opzettelijk met HIV zijn besmet. Volgens de leider van de Katholieke Kerk in het Afrikaanse land wordt dat doelbewust gedaan om de bevolking te laten uitsterven.

Chimoio: ''Condooms bieden niet noodzakelijk bescherming want ik weet dat er twee Europese landen zijn die condooms besmetten met het virus. Ze willen met dat programma de Afrikanen uitroeien.'' De aartsbisschop weigerde de namen van de twee landen te noemen.

Verder stelde Chimoio ook dat aids ''ons kan uitroeien als we de ziekte niet serieus nemen.'' Een mentaliteitsverandering is volgens hem nodig. ''Seksuele relaties moeten binnen het huwelijk plaatsvinden zonder overspel, en jonge mensen moeten zich onthouden.''

In Mozambique zouden zo'n 16% van de 19 miljoen inwoners besmet zijn met het HIV-virus. Dagelijks komen daar 500 gevallen bij.



Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

21496 views / 150 reacties
Reacties op dit bericht
49  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 13:15 schreef laforest het volgende:
Nou ik hoop dat ie aids krijgt

Wat een idioot
Wil jij het hem toedienen per infuus? Deze man is celibatair. Als je weet wat dat is.
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 13:12 schreef watchers het volgende:

[..]

Jij wilt beweren dat het vroeger in Zimbabwe slechter was en Mugabe aan de macht is gekomen door de blanken?

Verdiep je eens even in de geschiedenis van Afrika. De huidige Afrikaanse leiders zijn zelf gewoon verantwoordelijk voor hun beleid. Dat niet onder ogen zien en de schuld maar aan het gemene westen blijven geven, zorgt ervoor dat er nooit iets zal veranderen in Afrika.
zo kan ik ook wel een paar voorbeelden noemen (idi amin?)
mugabe is een schoft ja, maar denk je dat de oorspronkelijke bevolking het zo leuk had onder een handjevol engelse klootzakken?
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 13:22 schreef Opus_Iustitiae het volgende:

[..]

Wil jij het hem toedienen per infuus? Deze man is celibatair. Als je weet wat dat is.
spuitje kan ook
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 13:23 schreef zztop het volgende:

[..]

zo kan ik ook wel een paar voorbeelden noemen (idi amin?)
mugabe is een schoft ja, maar denk je dat de oorspronkelijke bevolking het zo leuk had onder een handjevol engelse klootzakken?
Ja. En de Engelse klootzakken en de Nederlanders in Suriname en de Portugezen in Moçambique hadden zich tegen 1955 allemaal ontwikkeld tot sociaal bewuste niet langer uitbuitende machten.

Jij hebt een stereotiep midden-19e-eeuws beeld van kolonialisme.

Maar de laatste, niet langer racistische fase van het kolonialisme was voor de inheemse Afrikanen, die scholing konden krijgen en spoorwegen en waterleidingen zagen aangelegd worden, veel beter dan de huidige regeringen.

Overigens zijn er ook stabiele West-Afrikaanse landen met enige welvaart natuurlijk. Maar niet meer dan onder Frankrijk.

Maar als je de socialistische ideologie gelooft, zul je dat nooit toegeven.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 13:23 schreef zztop het volgende:
zo kan ik ook wel een paar voorbeelden noemen (idi amin?)
Ja, nog een Afrikaan die de westerlingen zijn land uitschopte en zijn eigen bevolking uitmoordde. Wat is je punt?
quote:
mugabe is een schoft ja, maar denk je dat de oorspronkelijke bevolking het zo leuk had onder een handjevol engelse klootzakken?
Stukje beter in ieder geval dan onder Mugabe, denk je niet?
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 11:52 schreef ellekep het volgende:
Tuurlijk!
ook een poeremetator!
Het ies allemaal die schoeld van die blanke man.
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 13:22 schreef Opus_Iustitiae het volgende:

[..]

Wil jij het hem toedienen per infuus? Deze man is celibatair. Als je weet wat dat is.
Yeah right
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 11:54 schreef beschuit het volgende:
ja dan stik er maar lekker in met je boeloe-boeloe landje...
wat hij zegt
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 13:32 schreef watchers het volgende:
Ja, nog een Afrikaan die de westerlingen zijn land uitschopte en zijn eigen bevolking uitmoordde. Wat is je punt?
LEZEN! zie mijn eerdere post, hij heeft in het britse leger gediend
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 13:32 schreef watchers het volgende:
Stukje beter in ieder geval dan onder Mugabe, denk je niet?
nope, dat is kiezen uit 2 kwaden, liever een lokale tiran dan een engelse
En daarom blijft het altijd een puinhoop in dat soort landen!
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 13:40 schreef zztop het volgende:
LEZEN! zie mijn eerdere post, hij heeft in het britse leger gediend
Ja, en? Wil je nu de schuld van zijn wandaden later in zijn leven daarmee op het westen gaan schuiven?
quote:
nope, dat is kiezen uit 2 kwaden, liever een lokale tiran dan een engelse
Liever een blanke tiran waaronder je te eten hebt en dan een lokale waaronder je niets te eten hebt, is een betere omschrijving.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 13:00 schreef KapiteinClaus het volgende:

[..]

Alleen jammer dat mensen niet aan onthouding willen doen. Idealisme is allemaal leuk en aardig maar het heeft Afrika niet verder gebracht. Het moet geen reet uitmaken hoe AIDS gestopt wordt, als het maar gebeurt. Onthouding lijkt me handig als een van de twee AIDS heeft, maar sex is nou eenmaal een basisbehoefte van de mens. De kerk kan wel onthouding prediken en dit lijkt een nobel streven, maar het levert per saldo geen drol op. Zie ook de houding van de kerk mbt homosexualiteit en het celibaat. Je kan het wel nasteven als zijnde iets 'goeds en puurs' (volgens hun maataven dan), maar als je je er toch niet aan kan houden verliest het elke waarde.
Je kunt best zonder sex, alleen kost het veel moeite. Het is geen noodzakelijkheid voor in leven blijven zoals water en vast voedsel.

De Kerk heeft wel degelijk ook alternatieven aangedragen, hoor.

Ik snap wel dat het bijv. bij prostitutie lastig is om zoiets te eisen. En dan is misschien condoom het mindere kwaad. Maar je snapt wel dat de Kerk in principe geen enkel kwaad kan goedkeuren.

En hoezo is het celibaat niet houdbaar? Ik ken duizenden geestelijken, priesters en bisschoppen, en monniken etc. die zich perfect aan het celibaat houden. Het is een veelbesproken en in de ogen van de "moderne" mens onaanvaardbaar, verschrikkelijk, Middeleeuws etc. offer, maar het bestaat wel degelijk. Ook in onze tijd.

En nee, die knijpen de katjes niet in het donker. Sommigen doen dat misschien, maar die worden bij de meer traditionelen toch snel uitgezet wegen geloftebreuk, zeker indien de seksuele activiteit systematisch gebeurd.
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 12:05 schreef Dampje het volgende:
Zouden ze weten dat als je je aidskwakkie erin gespoten dat je em dan niet aan de buurman moet geven voor hergebruik..?
Ze gebruiken waarschijnlijk de Belgische condooms met de zweetgaten
Achterlijke zooi daar.
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 12:05 schreef SoSalty het volgende:

[..]

t gaat nu ff over christelijke leiders, ff niet over de islam pikkie....stay on topic
Hou toch je waffel, lomperik!!!!
Dus net zo erg als de huidige regering in Zuid-Afrika.
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 12:44 schreef kinkhau het volgende:

[..]

onzin.. als ze de regering het echt zou willen, zouden ze de glijmiddel zo kunnen modificeren dat het HIV virus erin zou kunnen overleven! regering = power & macht!
Met condooms is het juist makkelijk om een bepaald ras zo te kunnen bereiken: gewoon alleen vanaf een bepaalde maat condooms aantasten!
met kfc lukt dat niet.. je kan moeilijk alleen de grote stukken kip infecteren..
Bedankt voor de informatie. Ik ga dus vanaf vandaag voor mijn pik van 21cm geen condoom meer gebruiken.
Ach ze gebruikten ze tog al niet, want de condooms verkopen ze gewoon weer aan europa dus wij worden uitgeroeid
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 12:05 schreef SoSalty het volgende:

[..]

t gaat nu ff over christelijke leiders, ff niet over de islam pikkie....stay on topic
Dat kan zo zijn, maar het principe is hetzelfde.
Sommige moslim groeperingen willen bijvoorbeeld het inenten tegenwerken en doen dat met dergelijke verhalen.
De katholieke kerk is altijd al tegen condooms geweest, en deze bisschop gebruikt ook een leuk verhaal om de mensen bang te maken voor condooms.

Twee stromingen, twee doelen, maar wel hetzelfde middel.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 12:04 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Hier, daar heb je het al. De ware bedoeling van deze uitspraken is ook weer duidelijk geworden. Op zich niets mis mee natuurlijk, je al dan niet rare opvattingen prediken, maar beetje jammer dat het over de rug van ons brave Europeanen moet.
Ik denk dat het wel goed zou zijn voor Afrika, geen seks buiten t huwelijk meer.
Da's nog veel veiliger dan condooms gebruiken.

Dat wil niet zeggen dat ik tegen condooms ben. Alleen dat ze ook weleens wat minder buiten de deur zouden mogen neuken daarzo.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 15:02 schreef pestertje het volgende:

[..]

Dat kan zo zijn, maar het principe is hetzelfde.
Sommige moslim groeperingen willen bijvoorbeeld het inenten tegenwerken en doen dat met dergelijke verhalen.
?????
Nooit gehoord van moslims die hun geloof gebruiken om inenten tegen te gaan.

Wel refo's, waarvan de kinderen dan weer polio krijgen enzo.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 12:20 schreef 6L6 het volgende:

[..]

Onthouding en huwelijkse trouw werken inderdaad prima. Feit is echter dat de mens niet zo in elkaar steekt dat dit haalbaar is (bij welke diersoort wel?). En als je eenmaal hebt geconstateerd dat het niet haalbaar is, zul je andere oplossingen moeten aandragen. Die zijn er ook. Bijvoorbeeld het gebruik van condooms. Werkt uitstekend. Maar mede met dank aan deze priester zal het gebruik van condooms wel geen hoge vlucht nemen in Afrika. En dan ben je dus een immorele klootzak als je dit soort boodschappen verkondigt.
Ik heb weleens gelezen dat ontwikkelingslanden die het allebei propageren het het beste doen in de strijd tegen Aids (ABC: Abstention, Being faithful, Condom use)


http://www.kit.nl/exchang(...)ng_or_condemning.asp
userIcon
Mooi, wel zulke uitspraken doen maar geen namen van landen noemen. Sneu.
Nog sneuer dat je dit uberhaupt verzint. Zieke vent.
Ja natuurlijk. Je bevolking neukt alles wat los en vast zit met drie condooms om hun wijsvinger en dan de fabrikanten cq. leverende landen de schuld geven. Sorry, maar als je zó stom bent verdien je het als volk om uit te sterven.
Alleen Europa?? En allergrootste boeman Amerika dan?!

Ik weet de landen: Friesland en Vaticaanstad
userIcon
HIV 'overleeft' toch niet buiten het menselijk lichaam? Ben geen immunobioloog maar zoveel weet ik ervan.
userIcon
Lmao werkelijk hoe kan iemand nauw zo debiel zijn ...

Trouwens ook natuurlijk de mensen die dit geloven. Hij zegt dit alleen omdat de kerk niet wil dat voorboedsmiddelen worden gebruikt
userIcon
Hij kan zich beter bekommeren om z'n eigen land en daar condoompjes gaan uitdelen.
userIcon
Met andere woorden, deze bisschop wil zijn katholieke waarden en regels er door duwen door nu met een verzonnen verhaal aan te komen om condoom gebruik wederom te ontmoedigen.

Ik zou graag willen dat de EU een onafhankelijk onderzoek laat doen naar condooms die in Afrika verspreid worden, en als die geen HIV besluiten te bevatten (iets wat zowieso onmogelijk is lijkt mij), zou ik graag willen dat deze man wegens smaad voor het internationale gerechtshof wordt gedaagd.
quote:
Aartsbisschop Francisco Chimoio van Mozambique heeft aan de Britse omroep BBC laten weten dat sommige in Europa vervaardigde condooms opzettelijk met HIV zijn besmet.
Wie eist..bewijst... Als deze aartsbischop ballen heeft noemt ie man en paard, waarna wat mij betreft de beschuldigde partijen deze man en zijn kerk tot op het bot mogen uitkleden..

En dan heb ik het nog niet eens over het leed wat mensen uit naam van het geloof wordt aangedaan.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 16:42 schreef AgitoM het volgende:
Met andere woorden, deze bisschop wil zijn katholieke waarden en regels er door duwen door nu met een verzonnen verhaal aan te komen om condoom gebruik wederom te ontmoedigen.

Ik zou graag willen dat de EU een onafhankelijk onderzoek laat doen naar condooms die in Afrika verspreid worden, en als die geen HIV besluiten te bevatten (iets wat zowieso onmogelijk is lijkt mij), zou ik graag willen dat deze man wegens smaad voor het internationale gerechtshof wordt gedaagd.
En waarom zouden wij voor de kosten van het onderzoek moeten opdraaien..Laat de kerk (die overigens meer dan geld genoeg heeft) dat maar lekker betalen.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 12:39 schreef 6L6 het volgende:

[..]

Als ik tijd heb zal ik het eens doorlezen, dan kan ik een lachen . Man, in de jaren 60/70 was men nog helemaal niet in staat tot het fabriceren van virussen. Het is juist aan HIV te danken dat onze kennis over virussen enorm is toegenomen, en er nu ook medicijnen tegen bestaan. Ik denk dat ik heel wat meer verstand heb van dit onderwerp dan jij. Geloof niet alles wat de conspiracy theory lovers allemaal naar buiten brengen.
gast, krijg alsjeblieft je info op orde. in de jaren 70 zijn er verschillende studies geweest die hebben aangetoont dat een nieuw virus (en heel veel meer dan 1) kan ontstaan door 2 andere virussen onder de goede omstandigheden bij elkaar te gooien. en dat een virus ook zo aan te passen is dat hij voor een bepaalde groep organismen schadelijk is.

en ik mag hopen dat we al onze info over virussen niet van aids hebben.. probeer iets als griep of de pokken ofzo.

en natuurlijk hoeft niet achter alles een consparicy gezocht te worden. maar er zijn genoeg rare zaken rondom het onderwerp. leg jij mij maar eens uit waarom men zegt dat aids van aapjes komt, terwijl het totaal geen apendna bevat, in tegenstelling tot dat van koeien. ook mag je me dan eens vertellen waarom er onder de (afrikaanse) aapjes vrijwel geen aids voorkomt. en tot slot ook nog eens waarom de verspreiding van aids in afrika vooral vanuit de stedelijke gebieden kwamen, in plaats van uit de jungle enzo, waar de aapjes zitten.

meneer de virusexpert :S

(het is prima mogelijk dat aids gemaakt is door de mens, en hier zijn ook zat aanwijzingen voor, of het echter door de mens verspreid is is een 2e verhaal.)

kortom, je reactie slaat nergens op. onderbouw hem of laat t zitten..
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 16:53 schreef Labtech het volgende:

[..]

En waarom zouden wij voor de kosten van het onderzoek moeten opdraaien..Laat de kerk (die overigens meer dan geld genoeg heeft) dat maar lekker betalen.
inderdaad, zo'n onderzoek kost megaveel geld, laat die loser die uit z'n holster schiet maar met keiharde bewijzen komen..
alsof die er zijn
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 11:54 schreef beschuit het volgende:
ja dan stik er maar lekker in met je boeloe-boeloe landje...
hehehe boeloe boeloe
userIcon
"Religion is the root of all evil"

Maaruh strak plan, we delen die condooms uit aan de ma-rokjes ten lande en vertellen hen dat ze zijn gedompeld in dat spul van "de pil die het maagdenvlies herstelt", dat geloven die sukkels vast wel.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 14:10 schreef Opus_Iustitiae het volgende:

[..]

Je kunt best zonder sex, alleen kost het veel moeite. Het is geen noodzakelijkheid voor in leven blijven zoals water en vast voedsel.

De Kerk heeft wel degelijk ook alternatieven aangedragen, hoor.

Ik snap wel dat het bijv. bij prostitutie lastig is om zoiets te eisen. En dan is misschien condoom het mindere kwaad. Maar je snapt wel dat de Kerk in principe geen enkel kwaad kan goedkeuren.

En hoezo is het celibaat niet houdbaar? Ik ken duizenden geestelijken, priesters en bisschoppen, en monniken etc. die zich perfect aan het celibaat houden. Het is een veelbesproken en in de ogen van de "moderne" mens onaanvaardbaar, verschrikkelijk, Middeleeuws etc. offer, maar het bestaat wel degelijk. Ook in onze tijd.

En nee, die knijpen de katjes niet in het donker. Sommigen doen dat misschien, maar die worden bij de meer traditionelen toch snel uitgezet wegen geloftebreuk, zeker indien de seksuele activiteit systematisch gebeurd.
neemt niet weg dat het niet normaal is. niet menselijk. en dus zou het ook niet dé oplossing moeten zijn.
userIcon
wat hij hen wijs maakt boeit me al niet als hij hun kan overtuigen dat de ziekte dodelijk is en dat ze beter niet rondnaaien is het volgens mij al een vooruitgang ... zijn zever ter zijde gelaten
Overduidelijk weer een geestelijke die tegen het gebruik van condooms is. Deze gevaarlijken zijn pas gevaarlijk: zo wil niemand binnenkort meer condooms gebruiken.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 12:17 schreef DeWaarheidDoetPijn het volgende:
Hij heeft nog gelijk ook. HIV is om mee te beginnen gemaakt om Afrika en de homo's mee uit te roeien. Er is genoeg informatie te vinden over depopulatie plannen, gebruik vriend google maar dan kom je al een heel eind.
Om zulke onzin uit onze opleiding te weren mogen wij op de universiteit ook nooit Google als bron gebruiken (enkel google scholar)....
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 21:17 schreef Contro_il_calcio_moderno het volgende:

[..]

Om zulke onzin uit onze opleiding te weren mogen wij op de universiteit ook nooit Google als bron gebruiken (enkel google scholar)....
Dat noemen we inderdaad Censuur tegenwoordig. Mogen ze in China dus ook niet!

Staat overigens niet alleen op google hoor. Zijn hele rechtzaken om gevoerd tegen de verenigde staten.

http://boydgraves.com/

Ik snap overigens niet wat jij op een universiteit doet, het eerste wat je daar bij gebracht is toch wel het verzamelen van zoveel mogelijk kennis. Zonder alles objectief te kunnen beoordelen zal je nooit een onderzoek af kunnen ronden!
Eerste jaars zeker?
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 16:53 schreef Labtech het volgende:

[..]

En waarom zouden wij voor de kosten van het onderzoek moeten opdraaien..Laat de kerk (die overigens meer dan geld genoeg heeft) dat maar lekker betalen.
Omdat de EU zo op een betrouwbare manier een middel in handen te krijgen waarmee voor eens en altijd een einde gemaakt kan worden aan dit soort uitspraken van de kerk.
userIcon
De kerk roept in Afrika al jaren dat condooms AIDS veroorzaken maar begonnen dit te temperen toen er gedreigt werd met een aanklaagt voor massamoord wegens deze uitspraken. Het is spijtig om te zien dat nogsteeds het zoeken is naar goede appels tussen de rotte in de Christenlijke groeperingen ipv andersom.

De Christenlijke kerk is leden aan het verliezen, net zoals alle grote geloven heden ten dage. Ze moeten het net zoals alle grote geloven hebben van de arme ongeletterde mens en diens fokcapaciteiten. Houd de gelovige dom en in de ellende en maak hem wijs dat alleen god hem kan helpen en je hebt van de mens een fokmachine gemaakt waar je aan kan verdienen.

Gelukkig groeit het gedachtengoed van de humanistische tak aardig goed dankzij dergelijke haatzaaiende aartsbisschoppen, pedofiele priesters, jihadoproepende imams en wanhopige terroristen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 @ 14:10 schreef Opus_Iustitiae het volgende:

[..]

...........

En hoezo is het celibaat niet houdbaar? Ik ken duizenden geestelijken, priesters en bisschoppen, en monniken etc. die zich perfect aan het celibaat houden. Het is een veelbesproken en in de ogen van de "moderne" mens onaanvaardbaar, verschrikkelijk, Middeleeuws etc. offer, maar het bestaat wel degelijk. Ook in onze tijd.

En nee, die knijpen de katjes niet in het donker. Sommigen doen dat misschien, maar die worden bij de meer traditionelen toch snel uitgezet wegen geloftebreuk, zeker indien de seksuele activiteit systematisch gebeurd.
Noem er eens 400 die je kent! Man man je hebt gehoord van duizenden priesters, geestelijken en bisschoppen en jij kent ze ineens allemaal, sterker nog....je weet zelfs dat die de katjes niet in het donker knijpen.....gozer jij bent echt geniaal
userIcon
Prachtig... de man is natuurlijk gewoon tegen de gedachte dat seks iets anders kan zijn dan kindertjes maken, en is daarom tegen voorbehoedsmiddelen. Maar aangezien je dat niet mag zeggen verzint ie maar zo'n onzinverhaal.
49  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden