Vrijspraak Jihad-vlag verwijderaar

Opmerkelijk • Geschreven door Rob (R@b) op 25-09-2007 @ 13:00
print 
Icoon JustitieDe 23-jarige UT-student die vorig jaar in Enschede een 'terroristisch kunstwerk' - bestaande uit Nederlandse vlaggen waarop het woord Jihad was geschreven - naar beneden haalde, is gisteren vrijgesproken door de kantonrechter. Er was tegen de student 150 euro boete geëist wegens baldadigheid.

Volgens de kantonrechter was er echter geen sprake van een baldadige actie. De advocaat van de student zegt dat de reden is dat het weghalen van de vlag ''slechts een middel was om het doel, namelijk het beschermen van de Nederlandse identiteit, te bereiken.''

Overigens zou ook de studente die de Jihadvlaggen heeft vervaardigd, AKI-studente Chrissy Meijns, vrijuit zijn gaan als er een zaak tegen haar zou zijn aangespannen. Vlagschennis is volgens het Nederlandse wetboek officieel namelijk niet strafbaar. Het is ooit wel strafbaar geweest, maar deze bepaling is verwijderd uit het Wetboek van Strafrecht. De vlaggen maakten deel uit van het Gogbot Festival.



Jihad-driekleur



Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

16747 views / 200 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 200 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
Goed zo, dat is rechtvaardigheid
userIcon
Edit: al gewijzigd

En zo'n kunstwerk is ook gewoon bedoeld om te provoceren.
juist! naar mijn mening goede zaak
userIcon
Zo'n iemand moet toch zowiezo niet vervolgd worden?

Schandalig dat zo'n vandaal zijn straf ontloopt.

Nederland lijkt met dit voorval wel Amerika 1960.
userIcon
Belachelijk! Blijf met je poten van andermans eigendomen af idioot.
userIcon
Goedzo!

En nu die vlagophanger vervolgen voor terrorisme
Als mensen menen dat ze de vrijheid hebben om symbolen te verkrachten, moeten ze niet klagen dat anderen het recht menen te hebben om deze symbolen te verwijderen.
userIcon
Goede zaak..

Vlagschennis mag van mij ook best weer strafbaar zijn
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:03 schreef Tochwelleuk het volgende:
Zo iemand moet toch zowiezo niet vervolgd worden?

Inderdaad. Lijkt af en toe wel amerika hier. Men begint rechtszaken om niks.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:03 schreef beantherio het volgende:
Belachelijk! Blijf met je poten van andermans eigendomen af idioot.
... Belachelijk is dat er Jihad op Nederlandse vlaggen geschreven staat.
Groot gelijk dat ie niet gestraft is.
userIcon
Prima, anders moest dat niet zijn.
De nederlandse vlag zo bekladden is een regelrechte aanval op de nederlandse identiteit.
De maker van die vlag had misschien een iets subtielere vlag kunnen maken. Dit was te verwachten, die student is terecht vrijgesproken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:05 schreef MartijnTP het volgende:

[..]

... Belachelijk is dat er Jihad op Nederlandse vlaggen geschreven staat.
Groot gelijk dat ie niet gestraft is.
Dat is vrijheid van meningsuiting. Ben je daar ook tegen?

En voor iemand er over begint: diefstal is GEEN vrijheid van meningsuiting.
userIcon
lekker kunstwerk dan
userIcon
het vernielen van de nederlandse vlag moet weer strafbaar worden
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:03 schreef beantherio het volgende:
Belachelijk! Blijf met je poten van andermans eigendomen af idioot.
Ze hadden die vlag in de eerste plaats niet moeten veranderen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:07 schreef beantherio het volgende:
Dat is vrijheid van meningsuiting. Ben je daar ook tegen?

En voor iemand er over begint: diefstal is GEEN vrijheid van meningsuiting.
Maar het kan wel een kunstvorm zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:07 schreef WAARHEID het volgende:

[..]

Deze "kunstenaar" had met zijn poten van ONZE vlag af moeten blijven. Jammer dat ze hem niet in de vlaggemast hangen. Onze nationale driekleur is geen achtergrond voor terroristische leuzen en haatzaaierij onder het mom van kunst.
Het is niet ONZE vlag. Het is de vlag van de kunstenaar in kwestie. En hij heeft het recht om er mee te doen wat hij wil.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat is vrijheid van meningsuiting. Ben je daar ook tegen?

En voor iemand er over begint: diefstal is GEEN vrijheid van meningsuiting.
Er zijn grensen, mijn kampf is daar een voorbeeld van, deze "kunst" valt wat mij betreft onder grensoverschrijdend.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is niet ONZE vlag. Het is de vlag van de kunstenaar in kwestie. En hij heeft het recht om er mee te doen wat hij wil.
Het is de vlag van het land waar ik in leef. En ik heb geen zin dat in de naam van kunst "ergens" mee in verband word gebracht. Die student dacht hetzelfde en heeft de vlag weggehaald
vlagschennis maar weer heel snel strafbaar maken. Ik zie anders nog eens een golf "kunstwerken" op ons af komen.
Heeft deze kunst ook zo'n 15.000 Euro gekost, net als die nep filmopnamen?
userIcon
quote:
het beschermen van de Nederlandse identiteit
Goed zo!

Hulde aan deze persoon!
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:09 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:

[..]

Maar het kan wel een kunstvorm zijn.
Dan zou daarvoor in de bak terecht komen ook een kunstvorm moeten zijn.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:04 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Inderdaad. Lijkt af en toe wel amerika hier. Men begint rechtszaken om niks.
Amerika jaren 50 en 60 bedoel je zeker.
Ik denk ook dat een parallel met Amerika uit de jaren 60 het meest treffend is.
Destijds werden in het zuiden van Amerika blanke daders die moorden op zwarten gepleegd hadden vrijgesproken door blanke jury's.
Nu hebben we in Nederland geen juryrechtspraak, maar de vrijspraak van deze -geen laster plegen- heeft dezelfde basis. Enkel omdat hij blank is en dezelfde opvattingen deelt. Op grond van valse sentimenten spreekt deze kantonrechter hem vrij. Hij legt dus feitelijk het wetboek naast zich neer en oordeelt naar eigen believe. Schandalig.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:03 schreef Super7fighter het volgende:
Schandalig dat zo'n vandaal zijn straf ontloopt.

Nederland lijkt met dit voorval wel Amerika 1960.
Door alleen al Jihad op een Nederlandse vlag te schrijven is een misdaad. Misbruik van onze driekleur. Daar had al een straf op moeten staat, dan had die student het niet hoeven te verwijderen.
rechtvaardigheid!
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:12 schreef KingKai het volgende:

[..]

Goed zo!

Hulde aan deze persoon!
De Nederlander bestaat! ! !!
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:03 schreef Super7fighter het volgende:
Schandalig dat zo'n vandaal zijn straf ontloopt.

Nederland lijkt met dit voorval wel Amerika 1960.
gaat henen en vermenigvuldig u niet kwallebal
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:10 schreef Pfishy het volgende:

[..]

Er zijn grensen, mijn kampf is daar een voorbeeld van, deze "kunst" valt wat mij betreft onder grensoverschrijdend.
Jouw interpretatie van dit kunstwerk is misschien grensoverschrijdend, maar het kunstwerk zelf is dat niet. Met Mijn kampf lijkt me dat heel anders want de interpretatie daarvan is glashelder voor iedereen die het leest. Een vlag met daarop "jihad" kan op tig verschillende, goede en slechte manieren worden opgevat.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:14 schreef 2030rd het volgende:

[..]

De Nederlander bestaat! ! !!
userIcon
Ik mis wat.
Zal ik het nog een keer vragen.
Onder frankrijk werd het rood wit blauw.
Historisch gezien was het oranje.
Bron.
wikepedia.
Wat nu.
userIcon
Dat dit als kunst werd beschouwd, er lopen echt rare wezens op deze aarde.
Goed gedaan door de ene student zulk troep hoort hier niet.

Hiep hiep hoera.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Jouw interpretatie van dit kunstwerk is misschien grensoverschrijdend, maar het kunstwerk zelf is dat niet. Met Mijn kampf lijkt me dat heel anders want de interpretatie daarvan is glashelder voor iedereen die het leest. Een vlag met daarop "jihad" kan op tig verschillende, goede en slechte manieren worden opgevat.
Niet om te bashen, maar noem eens een goede?
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:14 schreef rmberendsen het volgende:

[..]

Door alleen al Jihad op een Nederlandse vlag te schrijven is een misdaad. Misbruik van onze driekleur. Daar had al een straf op moeten staat, dan had die student het niet hoeven te verwijderen.
Vlagschennis is niet verboden in Nederland, als er al sprake zou zijn van vlagschennis.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:13 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Amerika jaren 50 en 60 bedoel je zeker.
Ik denk ook dat een parallel met Amerika uit de jaren 60 het meest treffend is.
Destijds werden in het zuiden van Amerika blanke daders die moorden op zwarten gepleegd hadden vrijgesproken door blanke jury's.
Nu hebben we in Nederland geen juryrechtspraak, maar de vrijspraak van deze blanke white suprematist heeft dezelfde basis. Enkel omdat hij blank is en dezelfde opvattingen deelt. Op grond van valse sentimenten spreekt deze kantonrechter hem vrij. Hij legt dus feitelijk het wetboek naast zich neer en oordeelt naar eigen believe. Schandalig.
Ik vraag me oprecht af of je het ook zo zou zien als iemand 'Feyenoord' op een Koran kalkt, en deze op de Dam tentoonstelt. Of is het maar net hoe het je uitkomt?

Oh, en het zal vast wel weer 'anders' zijn, maar ik neem even aan dat je intelligent genoeg bent om het onderliggende punt te snappen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is niet ONZE vlag. Het is de vlag van de kunstenaar in kwestie. En hij heeft het recht om er mee te doen wat hij wil.
Denkt ons rechtssysteem er ook zo over als ik een marokkaanse vlag koop en vervolgens in het openbaar in de fik steek?
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is niet ONZE vlag. Het is de vlag van de kunstenaar in kwestie. En hij heeft het recht om er mee te doen wat hij wil.
Het is DE Nederlandse vlag... dus onze vlag, de vlag van de Nederlanders. Die vlag is niet bedoeld om daar terroristische uiting op te plaatsen!!! Ze moeten juist die kunstenaar oppakken en terug naar Palestina sturen!!! En dan laat ie in Jeruzalem (Israelische deel) maar even op de Israelische vlag "Jihad" zetten en daarmee rondlopen. Kijken hoeveel seconden hij dan nog leeft....
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Jouw interpretatie van dit kunstwerk is misschien grensoverschrijdend, maar het kunstwerk zelf is dat niet. Met Mijn kampf lijkt me dat heel anders want de interpretatie daarvan is glashelder voor iedereen die het leest. Een vlag met daarop "jihad" kan op tig verschillende, goede en slechte manieren worden opgevat.
Ik ben redelijk ruimdenkend (denk ik..) maar ik kan hier de eventuele goede bedoelingen niet zo goed bij verzinnen, kan aan mij liggen natuurlijk?
Jammer, had gehoopt dat het eindelijk zover was
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Jouw interpretatie van dit kunstwerk is misschien grensoverschrijdend, maar het kunstwerk zelf is dat niet. Met Mijn kampf lijkt me dat heel anders want de interpretatie daarvan is glashelder voor iedereen die het leest. Een vlag met daarop "jihad" kan op tig verschillende, goede en slechte manieren worden opgevat.
Ja en wat probeer je nou te zeggen . Diegene die de vlag heeft weg gehaald vatte het dus slecht op en hij heeft gelijk gekregen.
userIcon
om de nederlandse identiteit te beschermen?

Maxima kom er maar in!
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 @ 13:18 schreef Aanvaller het volgende:
Jammer, had gehoopt dat het eindelijk zover was
Want jij zit te wachten op...
50  van 200 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden