250 euro boete voor luid mobieltje

Opmerkelijk • Geschreven door ANP op 12-09-2007 @ 11:21
print 

Icoon BelgieEen 18-jarige student uit het Belgische Mechelen heeft een boete van 250 euro gekregen omdat zijn mobieltje te hard over ging. Dat schrijft de krant Het Laatste Nieuws.

De jongen dacht dat hij beet werd genomen door een programma met een verborgen camera, maar de agenten waren bloedserieus. Ze baseerden zich op een nieuw politieregelement waarin staat: 'In Mechelen is elk gerucht of rumoer verboden bij dag en nacht wanneer het zonder noodzaak wordt veroorzaakt'.

Het proces verbaal meldt ook dat 'het toestel is voorzien van een luidspreker voor het afspelen van muziek.' ''Gewoon de minispeaker die je tegen je oor houdt als je in gesprek bent,'' reageert de student verbaasd in de krant. Of de jongen de boete ook echt moet betalen, hangt af van de beslissing van de boete-ambtenaar.


Bron: ANP


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

21874 views / 85 reacties
Reacties op dit bericht
32  van 85 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Mwoah, op zich een goed plan... Alleen in dit geval iets te streng uitgevoerd.

Ik ondervind redelijk wat overlast van mensen die langs mijn ramen lopen met ghetto-mobieltjes met een krakende vorm van luide muziek er uit.

Zowiezo mensen met irritant luide beltonen op openbare plaatsen, zijn reuze vervelend. Vind alleen dat er eerst waarschuwingen moeten worden gegeven, 2 waarschuwingen en dan een dikke boete. Als je het na 2x nog niet snapt, of je hebt aangepast, mag je betalen ook. Maar mensen wel eerst de kans geven hun gedrag aan te passen.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 13:07 schreef Archea het volgende:

[..]

dat probeerde een buschauffeur een aantal jaren geleden ook, die werd neergestoken...

tientallen jaren terug ging zoiets nogwel, tegenwoordig als je er iets van zegt kun je op een mep rekenen of een mes tussen je ribben verwachten
Beetje kort door de bocht.
Dat dat een aantal keer is gebeurd, omdat er nu eenmaal ook rotte appels in onze samenleving rondlopen, wil nog niet dat er altijd zo gereageerd zal worden.. Het ligt vaak ook aan de manier waarop je zoiets vraagt. En een hele hoop mensen zullen daar ook fatsoenlijk op reageren.
In Mechelen geldt een nultolerantie, dat betekent dat er op zeer strenge wijze gehandhaafd kan worden, een goudmijn voor de gemeente of de staat.

Die nultolerantie kennen wij hier in Nederland in het verkeer.
userIcon
Als je je stoort aan andermans muziek, mobieltje, geblér van een gesprek (blijken meestal negers te zijn...), dan kan je er best wat van zeggen.
Mes tussen je ribben is geen argument, want als je niks zegt tolereer je dat soort gedrag dus. Zelf zeg ik er eigenlijk altijd wat van en dan hoor ik de mensen om me heen allemaal instemmend mompelen, maar waarom laten ze een vrouwtje van 1.60 meter dan iets zeggen en trekken ze zelf hun bek niet open?
Juist ja, kerels, waar zijn jullie nou? Het minste wat je dan kan doen is toch laten weten dat je het met degene eens bent die zich hardop durft uit te spreken?

Boetes voor te luide mobieltjes zijn een prachtige oplossing, maar innen zal lastiger worden en dan heb je meteen weer een ander probleem erbij. 250 euro is overigens wel belachelijk hoog!!
Naast het feit dat je er andere mensen mee lastig valt heb je volgens mij een veel beter geluid als je doppen in je oren doet.
Valt me ook op dat het nooit mensen zijn ouder dan laten we zeggen jaartje of 23. Het is ook meer provoceren dan je er zelf echt iets aan hebt, denk ik.
250 eurie boete is wel nogal overdreven, maar je mag er best iemand op wijzen vind ik.
Ik heb het net op het Belgische journaal gezien en het gaat wel degelelijk om een kerel die muziek aan het luisteren was op z'n mobiel.

Dus niet om z'n ringtone. Daarom vind ik deze boete ook helemaal terecht en hoop ik dat hij er niet onderuit komt
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 13:26 schreef blaat-mekker het volgende:
Naast het feit dat je er andere mensen mee lastig valt heb je volgens mij een veel beter geluid als je doppen in je oren doet.
Valt me ook op dat het nooit mensen zijn ouder dan laten we zeggen jaartje of 23. Het is ook meer provoceren dan je er zelf echt iets aan hebt, denk ik.
250 eurie boete is wel nogal overdreven, maar je mag er best iemand op wijzen vind ik.
Jij snapt hem.
Die muziek in de bus staat ook echt alleen maar aan in de hoop dat iemand er wat van zegt, zodat ze weer een reden hebben om te vechten.
userIcon
Tjah... das wel erg lullig maar wel lachwekkend.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 11:30 schreef matisyahu888 het volgende:
helemaal terecht zouden ze hier ook moeten doen, vooral al dat allochtuig die zo blij met hun mp3 mobieltjes, met een overstuurd geluid in het openbaar....
Het was een kwestie van wachten voor het bericht weer de allochtone kant uitgetrokken werd. Nou gefeliciteerd, je was de eerste. Je gaat door voor de Halal-koelkast...

Edit: En nummer 2 dient zich aan:
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 12:13 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens!

Het zijn afentoe net rijdende moskee's/ghetto's die bussen in Utrecht...

Als het nou muziek was dan had ik er nog mee kunnen leven, maar het is altijd of een of andere moslim waarbij z'n ballen tussen de deur zitten die zingt of geluidsopnames van de Artis ((c)rap) wat ze afspelen...
De Halal-koelkast is helaas al vergeven. Maar een magnetron met anti-varkensvlees-deur is iets voor je?
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 11:23 schreef Pfishy het volgende:
250 euro?? rare jongens die Belgen....
Ben ik het niet mee eens. Als je wetten hebt dan moet je die ook op een overtuigende manier afdwingen. En een boete van 250 euro vindt ik HEEL overtuigend. Dan leer je snel dat je je aan de regels moet houden.

Een Ierse collega vertelde me trouwens dat er in zijn land een boete van 1000 euro staat op het niet dragen van gordels. Na het instellen van die regel is het aantal dodelijke slachtoffers n.a.v. ongelukken waarbij geen gordels gedragen werdt drastisch gedaalt. Hoge boetes werken.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 11:23 schreef Pfishy het volgende:
250 euro?? rare jongens die Belgen....
Ben ik het niet mee eens. Als je wetten hebt dan moet je die ook op een overtuigende manier afdwingen. En een boete van 250 euro vindt ik HEEL overtuigend. Dan leer je snel dat je je aan de regels moet houden.

Een Ierse collega vertelde me trouwens dat er in zijn land een boete van 1000 euro staat op het niet dragen van gordels. Na het instellen van die regel is het aantal dodelijke slachtoffers n.a.v. ongelukken waarbij geen gordels gedragen werd drastisch gedaald. Hoge boetes werken.
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 14:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Als je wetten hebt dan moet je die ook op een overtuigende manier afdwingen. En een boete van 250 euro vindt ik HEEL overtuigend. Dan leer je snel dat je je aan de regels moet houden.

Een Ierse collega vertelde me trouwens dat er in zijn land een boete van 1000 euro staat op het niet dragen van gordels. Na het instellen van die regel is het aantal dodelijke slachtoffers n.a.v. ongelukken waarbij geen gordels gedragen werd drastisch gedaald. Hoge boetes werken.
Beloning werkt nog beter , denk ik.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 14:07 schreef Zeijbaor_187 het volgende:

[..]

Het was een kwestie van wachten voor het bericht weer de allochtone kant uitgetrokken werd. Nou gefeliciteerd, je was de eerste. Je gaat door voor de Halal-koelkast...

Edit: En nummer 2 dient zich aan:
[..]

De Halal-koelkast is helaas al vergeven. Maar een magnetron met anti-varkensvlees-deur is iets voor je?
Tsja, het spijt me helaas heel erg zeer maar tot nu toe waren het ook echt alleen maar marokkanen en antilianen tot nu toe, geen joego's, geen surinamers.

Het spijt me echt maar ik kan helaas niet de waarheid verdraaien.
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 11:34 schreef rmberendsen het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens, maar ¤ 250 is wel erg hoog. Tenzij je muziek aan het luisteren bent met je mobiel, dan mag het best ¤250 kosten.
Daar ging het dan ook over. Hij was samen met een vriend muziek aan het luisteren op zijn gsm.

Terechte boete, wil je muziek hebben moet je maar oortjes gebruiken ipv de speaker.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 14:14 schreef blaat-mekker het volgende:

[..]

Beloning werkt nog beter , denk ik.
Okee klaas, vandaag heb je niemand vermoord, alsjeblieft hier heb je weer 100 euro en ga zo door.
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 14:24 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Tsja, het spijt me helaas heel erg zeer maar tot nu toe waren het ook echt alleen maar marokkanen en antilianen tot nu toe, geen joego's, geen surinamers.

Het spijt me echt maar ik kan helaas niet de waarheid verdraaien.
Sommige mensen willen gewoon de waarheid niet horen, ik zit iedere dag 2 uur in de trein en bijna altijd is er wel ergens een groepje marokkanen dat zo nodig hun rap muziek op speakers moet zetten, ik heb dit nog nooit een Nederlander zien doen in de 5 jaar dat ik deze route reis.
Hiervoor zouden ze boetes voor moeten uitdelen, niemand die zit te wachten op hun grafmuziek.
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 14:35 schreef matthijn het volgende:

[..]

Okee klaas, vandaag heb je niemand vermoord, alsjeblieft hier heb je weer 100 euro en ga zo door.
Zoiets, maar dan heel anders
userIcon
Zat er laatst een in de bus, ik dacht even dat ie een stereo uit zn binnenzak ging toveren. Helaas, gewoon de mobiel. Goede zaak hier, invoeren voor OV die handel!
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 11:23 schreef xprotagonistx het volgende:
Nou, ook in Nederland in het OV invoeren.
I second that.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 12:59 schreef M42 het volgende:
Ik heb ook meestal mijn ringtone op zijn hardst staan... in de randstad is het luidruchtig als je dan ook nog op de fiets, brommer of wat dan ook bent, hoor je die ringtone echt niet meer.

En ja, dan kan het wel eens voorkomen dat je telefoon overgaat in een rustigere omgeving waar hij wel luid en duidelijk te horen is. Een boete zou ik dan mooi niet betalen
Uitleg tril functie

Indien een toestel over een tril-functie beschikt kunt u op uw telefoon instellen dat hij naast een belsignaal ook een vibrerend signaal kan geven bij een inkomend gesprek of bericht. Zo voelt u direct of er een gesprek of bericht binnekomt als u de telefoon bijvoorbeeld in uw broekzak heeft zitten.

Daarnaast is het handig de trilfunctie te gebruiken in bijvoorbeeld een lawaaiige omgeving, of op plekken waar u geen overlast wilt veroorzaken met uw ringtones.

userIcon
Mogen ze hier ook per direct invoeren.
Al dat paupertuig wat mp3's via de speaker afspeelt van hun mobieltjes
userIcon
Mooi, nu hier invoeren!
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 16:02 schreef Longmen het volgende:

[..]

Uitleg tril functie

Indien een toestel over een tril-functie beschikt kunt u op uw telefoon instellen dat hij naast een belsignaal ook een vibrerend signaal kan geven bij een inkomend gesprek of bericht. Zo voelt u direct of er een gesprek of bericht binnekomt als u de telefoon bijvoorbeeld in uw broekzak heeft zitten.

Daarnaast is het handig de trilfunctie te gebruiken in bijvoorbeeld een lawaaiige omgeving, of op plekken waar u geen overlast wilt veroorzaken met uw ringtones.

Trilfunctie werkt niet als je telefoon in de binnenzak van je jas zit...
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 11:23 schreef xprotagonistx het volgende:
Nou, ook in Nederland in het OV invoeren.
totdat jij zelf een dringend telefoontje krijgt, *kuch*hypocriet*kuch*.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 16:24 schreef Neverever het volgende:

[..]

totdat jij zelf een dringend telefoontje krijgt, *kuch*hypocriet*kuch*.
Zoek de definitie van hypocriet maar eens op.
Ik erger me *dood* aan de "homies" die achter in de bus met een groepje naar R&B takkeherrie lopen te luisteren op een of ander overpriced lichtgevend stukje plastic.
Ik heb zelf altijd de trilfunctie aan, en ik zal me niet ergeren als iemand het per ongeluk vergeet...
...tenzij die persoon eerst de telefoon een halve minuut laat rinkelen zodat hij zijn favoriete TV-tune,rapper of pieporkest nog even aan iedereen kan laten horen. En dan vooral leuk om zich heen kijken of iedereen het wel heeft gehoord dat hij de nieuwste Mica heeft gescoord via die pakkende TV reclames.

Bij de volgende halte uit de bus zetten lijkt me een gepaste straf.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 11:27 schreef Albert86 het volgende:
Het zou sowieso verboden moeten worden dat je met je mobiel zonder oordopjes in muziek zit te luisteren. Echt zo irritant...Zit je in de trein ofzo en zit er verderop iemand muziek te luisterem zonder oordopjes...
eensch
userIcon
Terecht.

Behalve die belachelijke reclame heb ik geen idee waarom iedereen tegenwoordig irritant wil overkomen met hun mobieltje. "Ow kijk, mijn mobieltje gaat over, en ik wil dat iedereen het hoort, want ik ben een aandachtshoer!"

Kinderachtig
userIcon
quote:
Op woensdag 12 september 2007 @ 17:08 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Zoek de definitie van hypocriet maar eens op.
Ik erger me *dood* aan de "homies" die achter in de bus met een groepje naar R&B takkeherrie lopen te luisteren op een of ander overpriced lichtgevend stukje plastic.
Ik heb zelf altijd de trilfunctie aan, en ik zal me niet ergeren als iemand het per ongeluk vergeet...
...tenzij die persoon eerst de telefoon een halve minuut laat rinkelen zodat hij zijn favoriete TV-tune,rapper of pieporkest nog even aan iedereen kan laten horen. En dan vooral leuk om zich heen kijken of iedereen het wel heeft gehoord dat hij de nieuwste Mica heeft gescoord via die pakkende TV reclames.

Bij de volgende halte uit de bus zetten lijkt me een gepaste straf.
Eens.
userIcon
ik was de 2e september in Mechelen, ging me mobieltje ook af. Maar de KETNETBAND galmde eroverheen.

Udo (onbekende grootheid in Belgie), Ketnetband en Belle Perez ( ) maakten wel wat harder geluid!
userIcon
die Agenten ff twee dagen Amsterdam insturen.. zijn ze weer helemaal down to earth
userIcon
wtf niet normaal meer waar gaat het heen met de wereld
Sommige ringtones zijn vre-se-lijk irritant. Zoals de jamba achtige meuk. Maar om er meteen 250 euro boete voor te geven, dat is ook wel een beetje duur. Ze worden al gestraft door de bedrag van het jamba abonnement van 10 euro per week ofzo
32  van 85 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden