Wilders schrikt van 177 Amsterdamse nationaliteiten

Politiek • Geschreven door AT5 / PVV op 22-08-2007 @ 17:18 - gepost door Rob (R@b)
print 
PolitiekKamerlid Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid is geschrokken over het bericht dat er in Amsterdam mensen uit 177 verschillende landen wonen.

Samen met zijn partijgenoot Sietse Fritsma vraagt hij aan de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Wonen, Wijken en Integratie of die zijn mening delen ''dat het volstrekt onwenselijk is'' dat Amsterdam zoveel nationaliteiten herbergt. Wilders en Fritsma wijzen erop dat ''de smeltkroes New York'' er maar 150 telt. De Kamerleden willen weten of de drie ministers hier actie tegen gaan ondernemen.

Ook vinden de PVV'ers het ''volkomen onwenselijk'' dat meer dan 123.000 Amsterdammers een dubbele nationaliteit hebben. Ze vragen aan de ministers of zij van plan zijn de Rijkswet op het Nederlanderschap zodanig aan te passen dat het aantal mensen met een dubbele nationaliteit niet nog verder zal toenemen.

De Amsterdamse zender AT5 verbaast zich over de vragen. Zo vraagt de zender zich af waarom New York in Wilders' ogen wel een smeltkroes is, en waarom daar in Amsterdam geen sprake van zou mogen zijn. Wilders meldt trouwens ook niet waarom het ''onwenselijk'' is dat er 177 nationaliteiten in onze hoofdstad wonen.

Overigens zijn er volgens de VN 192 verschillende landen. Amsterdam zou dus nog maar 15 nationaliteiten 'missen' om alle landen binnen haar gemeentegrenzen te hebben, zo meldt Radio 538 vanmiddag. Onder meer Liechtenstein en Tuvalu zijn niet vertegenwoordigd.

Met dank aan yup voor de submit.

Bron: AT5 / PVV


Lees ook:

» 03:15 SP-raadslid weg om Voedselbank-donatie42
» 05/02 PVV: Boerkadrager altijd beboeten202
» 04/02 'Gemor binnen GL over koers partij'17
» 03/02 Pechtold interviewt PVV-stemmers voor boek129


delen | eKudos nujij

30828 views / 452 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 452 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 ... 8 9 10
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:19 schreef PluisigNijntje het volgende:
Wilders
PluisigNijntje
Wilders je begint saai te worden. Die gast schrikt van elk nieuwsbericht waar meer dan 1 nationaliteit in voorkomt.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 22-08-2007 @ 17:20 fotoboek no homepage
userIcon
Wat een jankert die man zeg!

Wat wil hij doen? 28 nationaliteiten uitzetten zodat we er 149 hebben? Maw minder dan de 'smeltkroes New York'?



Hij jankt overal over zonder een (gegronde) reden te geven.

Over die dubbele nationaliteiten kan ik hem nog wel gelijk geven, maar voor de rest is het weer een sneue PR-stunt!

userIcon
quote:
Onder meer Liechtenstein, Tuvalu en Nederland zijn niet vertegenwoordigd.
userIcon
toen ik dit bericht op teletext las dacht ik al dat wilders erover ging zeuren
overdat dubbelle nationaliteitengedoe geef ik hem wel gelijk, iedereen 1
userIcon
Ik schrok van die 9 zetels.
man roepdeman (Redactie Frontpage) 22-08-2007 @ 17:22 fotoboek no homepage
userIcon
Ik zou zeggen: Kom we sparen ze allemaal en noemen onszelf TERECHT een Wereldstad!
userIcon
Ben het met wilders eens, nederland moet weer nederland worden, weg met andere nationaliteiten.

Staat wel voorop dat de commerciele en politieke corrupte klotezooi moet kappen met de destabilisatie van de landen van herkomst.
wat een aansteller, kan je je nou werkelijk nergens anders druk om maken? net of nederlanders zulke nette mensen zijn altijd
userIcon
Ik ben het met hem eens over de 123.000 dubbele paspoorten, voor de rest, wat boeit het hoeveel nationaliteiten er wonen?
Doe mij maar meer van die Comoren en Tuvalunezen en wat minder van die overlast veroorzakers.
userIcon
Ik las "WAARHEID schrikt van 177 Amsterdamse nationaliteiten"

argh
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Wilders je begint saai te worden. Die gast schrikt van elk nieuwsbericht waar meer dan 1 nationaliteit in voorkomt.
Vooral als er in het nieuwsbericht wordt gesproken over Marokkanen, Turken...
userIcon
Het is Nederland mensen.. Nederland.. voor zo'n kleine stad als amsterdam best veel. We verliezen de identiteit van Nederland op deze manier.
userIcon
Wilders was al niet wijs, maar nu is hij echt gek geworden.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:23 schreef mailyourmom het volgende:
Ik las "WAARHEID schrikt van 177 Amsterdamse nationaliteiten"

argh
Ironisch, gezien Wilders natuurlijk weinig met waarheid van doen heeft.
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:22 schreef Cheese het volgende:
Ik ben het met hem eens over de 123.000 dubbele paspoorten, voor de rest, wat boeit het hoeveel nationaliteiten er wonen?
Doe mij maar meer van die Comoren en Tuvalunezen en wat minder van die overlast veroorzakers.
Eens
userIcon
Wilders

Zo voorspelbaar ook allemaal
userIcon
beetje laat geert.. en waarom dubbele nationaliteiten afschaffen? dat is het het enige middel wat we juridisch nog hebben om ze weer uit te kunnen zetten..
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:23 schreef mailyourmom het volgende:
Ik las "WAARHEID schrikt van 177 Amsterdamse nationaliteiten"

argh
Denk dat waarheid eerser schrikt van de 177 rode raampjes in amsterdam als hij daar ooit komt
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 22-08-2007 @ 17:25 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:23 schreef Omkron het volgende:
Het is Nederland mensen.. Nederland.. voor zo'n kleine stad als amsterdam best veel. We verliezen de identiteit van Nederland op deze manier.
Alsof de ±800.000 inwoners representatief zijn voor de rest van Nederland (± 16.000.000 inwoners)
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:23 schreef mailyourmom het volgende:
Ik las "WAARHEID schrikt van 177 Amsterdamse nationaliteiten"

argh
Nee, RAARHEID schrikt alleen wanneer er een Amsterdammer zegt dat ie niet Middeleeuws Christelijk is.
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:19 schreef PluisigNijntje het volgende:
Wilders
Over die dubbele nationaliteiten heeft ie wel gelijk.
Is Amsterdam is een keer de 'The city with the greatest difference' zoals de New Yorkers zelf zeggen...die willen in alles the largest, biggest, greatest, most expensive...enz zijn...:D
userIcon
zitten er ook 177 nationaliteiten in de gevangenissen?


of enkel van een bepaalde groep
userIcon
Ik schrik niet, er zijn meer dan genoeg mensen die onder die 177 nantionaliteiten vallen terwijl ze gewoon geëmigreerd zijn en hun eigen nationaliteit hebben behouden. Zou ik ook gewoon doen als ik in het buitenland zou wonen. Het zijn echt niet allemaal werkloze uitvreters hoor
userIcon
New York is een aardig zooitje. Amsterdam begint daar steeds meer op te lijken.
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:23 schreef Omkron het volgende:
Het is Nederland mensen.. Nederland.. voor zo'n kleine stad als amsterdam best veel. We verliezen de identiteit van Nederland op deze manier.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 22-08-2007 @ 17:27 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:25 schreef Steffy het volgende:
Ik schrik niet, er zijn meer dan genoeg mensen die onder die 177 nantionaliteiten vallen terwijl ze gewoon geëmigreerd zijn en hun eigen nationaliteit hebben behouden. Zou ik ook gewoon doen als ik in het buitenland zou wonen. Het zijn echt niet allemaal werkloze uitvreters hoor
Het probleem met Wilders is dat hij alleen kan schoppen, maar niet kan incasseren. Dat maakt hem zielig.
Wat is dit voor een BS? Het lijkt me ten eerste niet relevant welke nationaliteit iemand heeft, zolang iemand integreert.

Dan dat New York er 150 heeft... Dus? Wat is het punt? Kennelijk is Amsterdam een grotere smeltkroes. Big Deal.

Dubbele nationaliteiten lijken me overbodig, maar als het binnen de systemen werkt en iemand wil het graag... Kijk criminelen is een ander verhaal, maargoed. Blaat.
userIcon
Hij schrikt van 177 nationaliteiten in Amsterdam? Dan is hij of achterlijk (want dat is al langer het geval),speelt een 'leuk' spelletje of schrikt gewoon gemakkelijk.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:27 schreef Ouwesok het volgende:
Er zijn ook dingen waar Wilders totaal niet van schrikt
wilders heeft vaak genoeg kamervragen gestelt over nutteloze linkse subsidieclubjes die met dit soort onderzoeken komen
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:24 schreef Conekiller het volgende:

[..]

Denk dat waarheid eerser schrikt van de 177 rode raampjes in amsterdam als hij daar ooit komt
Dan schrikt ie niet, dan raakt ie in paniek
omdat ie niet weet waar ie 't eerst naar binnen wil
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:23 schreef Omkron het volgende:
Het is Nederland mensen.. Nederland.. voor zo'n kleine stad als amsterdam best veel. We verliezen de identiteit van Nederland op deze manier.
Joh doe normaal. Een stad als Kopenhagen, Oslo, Stockholm, Brussel, etc, om maar eens een paar regionale hoofdsteden te noemen hebben ook mensen van 150+ nationaliteiten, je doet alsof het de ondergang van Nederland is ofzo.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:23 schreef Omkron het volgende:
Het is Nederland mensen.. Nederland.. voor zo'n kleine stad als amsterdam best veel. We verliezen de identiteit van Nederland op deze manier.
Onzin.
Kijk naar New York. Die stad is al decennia lang een 'smeltkroes'.
Toch heeft NY al vele jaren dezelde unieke identiteit, en staat hier wereldwijd om bekend.

Ik ben juist trots dat Amsterdam zo'n open stad is, met zoveel nationaliteiten. Het geeft een gevoel van vrijheid. Apart dat juist de 'Partij voor de Vrijheid' zich eraan stoort
Och man, stel je toch eens voor dat iemand aan de andere kant van het onzichtbare lijntje is geboren. Dat kan natuurlijk niet
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:29 schreef maartena het volgende:

Joh doe normaal. Een stad als Kopenhagen, Oslo, Stockholm, Brussel, etc, om maar eens een paar regionale hoofdsteden te noemen hebben ook mensen van 150+ nationaliteiten, je doet alsof het de ondergang van Nederland is ofzo.
uiteindelijk wel..

http://www.nrc.nl/opinie/(...)e_cultuur_sterft_uit
Aan alle dumbos die WIlders zijn vergelijk niet snappen:
Amsterdam 750.000 inwoners
New York 18.000.000 inwoners

Zo linkse jongens, begin nu maar met schelden!
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:21 schreef webfreak het volgende:
Ik schrok van die 9 zetels.
En ook die zijn volstrekt onwenselijk.....
Kamervragen??
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Joh doe normaal. Een stad als Kopenhagen, Oslo, Stockholm, Brussel, etc, om maar eens een paar regionale hoofdsteden te noemen hebben ook mensen van 150+ nationaliteiten, je doet alsof het de ondergang van Nederland is ofzo.
Juist van de eerste 3 genoemde steden wil ik het toch zeker betwijfelen. Van brussel verwacht ik trouwens wel dat ze in de buurt komen maar ze redden het zeker niet
userIcon
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:30 schreef webfreak het volgende:

Onzin.
Kijk naar New York. Die stad is al decennia lang een 'smeltkroes'.
Toch heeft NY al vele jaren dezelde unieke identiteit, en staat hier wereldwijd om bekend.

Ik ben juist trots dat Amsterdam zo'n open stad is, met zoveel nationaliteiten. Het geeft een gevoel van vrijheid.
ga dat maar tegen die homo's vertellen die niet meer de straat op durven vanwege de multiculturele verrijking
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:28 schreef AlGore het volgende:
wilders heeft vaak genoeg kamervragen gestelt over nutteloze linkse subsidieclubjes die met dit soort onderzoeken komen
Wilder is een idioot die de maatschappij nodeloos aan het polariseren is.
Roepen dat iets slecht is is niet erg, dat is juist zijn werk.
Maar draag dan ook haalbare oplossingen aan en gelijke monniken gelijke kappen.

Dus Marrokaanse relschoppers met scherp neer willen schieten? Prima.
Maar ageer dan net zo hard tegen de hooligans die de binnestad van Amsterdam slopen na een huldiging van Ajax.
userIcon
De smeltkroes bestaat niet. Dat is zo'n multikul utopie.
userIcon
mijn god wat is die vent ziek in zijn kop zeg
het zal vast niet lang duren voor die ergens een klein gaatje in zijn lichaam heeft
en ik zal geen traan om hem laten
50  van 452 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 ... 8 9 10


Lees ook:

» 03:15 SP-raadslid weg om Voedselbank-donatie42
» 05/02 PVV: Boerkadrager altijd beboeten202
» 04/02 'Gemor binnen GL over koers partij'17
» 03/02 Pechtold interviewt PVV-stemmers voor boek129


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden