Rasmussen tegen Telegraaf: ik was niet in Mexico

Nolius 25863 views 75 reacties
Tof bericht? Deel het!
Icoon WielrennenMichaŽl Rasmussen heeft tegen de Telegraaf gezegd dat hij in juni niet in Mexico getraind heeft. Dat schrijft verslaggever van de Telegraaf Raymond Kerckhoffs op de website van de krant.

"Toen Telesport (de sportpagina van de Telegraaf, red.) hem voor de Tourstart in Londen vroeg of hij aan de andere zijde van de Atlantische Oceaan weer een trainingskamp had gedaan, antwoordde hij met een duidelijk NEE. Een antwoord waar wij weken mee geworsteld hebben.

Aan Deense media verklaarde Rasmussen immers dat hij drie weken in Mexico was. En ook de Rabobank-ploeg wist niet anders. En in de veel te laat bij de UCI gearriveerde 'where abouts' schreef de klimmer dat hij van 4 tot en met 22 juni in Mexico verbleef."


De Deen werd eergisteren uit de Rabobankploeg en Tour gegooid omdat hij gelogen zou hebben over zijn verblijfplaats in juni. Hij zei in Mexico te zijn, terwijl hij in ItaliŽ is gezien. Rasmussen zelf ontkent dat overigens.

Waarom de Telegraaf niet eerder met het verhaal is gekomen, legt Frans Schrader, chef van Telesport, uit: "Op het moment dat hij dat hoorde was er geen enkele aanleiding om dat te publiceren. Hij had alle reden om dat voor zich te houden. Het speelde geen enkele rol."

"We hadden geen hard bewijs. Als je het publiceert en het is onjuist heb je een leger advocaten op je dak. Het harde bewijs dat hij in ItaliŽ was kwam van de Italiaanse verslaggever voor de Deense televisie. Toen hebben we ook gezegd: nu gooien we het er ook uit."

Al het Tournieuws lees je natuurlijk op de FOK!sport Tourmanager!