VVD wil per direct verbod op paddo's

Nederland • Geschreven door Rob (R@b) op 16-07-2007 @ 12:08
print 
De Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD) wil dat de verkoop van psilocybine en psilocine houdende paddestoelsoorten - de zogenaamde paddo's - onmiddellijk wordt verboden. De vier incidenten in de hoofdstad van dit jaar met de geestverruimde zwammen tonen volgens de liberalen aan dat het een gevaarlijk middel is.

VVD-Kamerlid Fred Teeven, tot vorig jaar werkzaam als hoofdofficier van Justitie, zegt dat de paddo's thuishoren op lijst 1 van de Opiumwet. Psylocine en Psylocibine zelf staan al op die lijst, maar verse paddo's worden beschouwd als natuurproduct en zijn daardoor (nog) legaal. In gedroogde vorm is het al wel strafbaar omdat dit wordt gezien als bewerking van het product.

Teeven roept minister Ab Klink van Volksgezondheid op de verkoop van de paddo's per direct te verbieden. De CDA-bewindsman wacht echter nog op een rapport van het RIVM over de schadelijkheid van de geestverruimende paddestoelen.

Afgelopen weekend slachtte een Fransman zijn hond af na het roken van wiet en eten van paddo's. Vorige week sprong een toerist uit IJsland uit een hotelraam na het eten van de geestverruimde zwam. Vorige maand draaide een 22-jarige Britse toerist compleet door na het nuttigen van te veel paddo's en sloopte een deel van een hotel aan de Martelaarsgracht. En in maart sprong een 17-jarige Franse toeriste van een brug bij de IJ-tunnel de dood tegemoet na het nuttigen van paddo's



Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek48
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag46
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo3


delen | eKudos nujij

14642 views / 231 reacties
Reacties op dit bericht
31  van 231 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
laten we ook drank, sigaretten en auto's dan maar verbieden. Ga je ook dood van
userIcon
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 12:20 schreef onemangang het volgende:

[..]



Hoe 'rechtser', des te lager in de buik. Kun je nagaan op welke plek Wilders zit.
En dan de grootste grap: De aanleiding 'fransman slacht hond af' blijkt dus ook nog niet eens WAAR te zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 12:23 schreef MrMiguel het volgende:
Stelletje verslaafde mongolen hier allemaal zeg...

Prima als die dingen verboden zouden worden! Weg met die rotzooi. Die verhalen van die buitenlandse toeristen zeggen genoeg. En die vergelijking met alcohol raakt natuurlijk helemaal kant nog wal. Alsof er net zoveel mensen paddo's als alcohol gebruiken...
Ach gast zonder drugs en alcohol was jij nooit verwerkt
userIcon
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 13:50 schreef EdAtTheBar het volgende:
Bij paddo's gaat het over doden, niet over een paar engelse toeristen die wat herrie maken..
Je moet eens weten hoeveel doden alcohol direct (door vergiftiging) en indirect (ongelukken, ziekte en ongecontroleerde aggressie) met zich meebrengt...

Ongelooflijk sommige reacties... Hoezo wereldvreemd? Van paddo's kan je hallucineren ja, daar neem je t om... Maar als je dan denkt dat je kan vliegen
ben je gewoon een mongool met wel heel erg weinig hersencapaciteit...

Er gebruiken heel wat mensen paddestoelen, en kennelijk is t alleen voor
een aantal mongolide toeristen een probleem... O ja, en voor mensen die
denken dat het een probleem is doordat er een aantal nieuwsberichten
over gepost worden... Dat er een vent zich doodzuipt heeft geen nieuwswaarde, een vent die onder de paddo's uit een flat springt wel...

Vraag je af waarom...
userIcon
Laat Teeven dan meteen een alcoholverbod voor bijv. Zweedse toeristen invoeren, die zijn van huis uit ook niks gewend en worden hier bij bosjes opgenomen wegens alcoholvergiftiging.
tsjah...

zei t gister nog tegen een paar vrienden dat t niet lang gaat duren voordat ze om een verbod gaan pleiten..moet zeggen dat ik t zo snel ook weer niet verwacht had.
t zat er overduidelijk aan te komen maar t is wel jammer dat ze t weer s op niets gebaseerd hebben. Overduidelijk een geval van ff populair doen en de massa mee proberen te krijgen. T zijn weer een paar figuren die hun persoonlijke overtuiging door proberen te drukken en daarvoor hun politieke positie misbruiken.
begin zo onderhand kotsmisselijk te worden van deze regering..

stomme vraag misschien: maar is er geen instantie of weet ik veel wat die zich tegen dit soort corrupte praktijken keert?..want dan zal ik me er bij aansluiten.
userIcon
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 12:14 schreef didx het volgende:

[..]

Al heb je even veel van dit soort gebeurtenissen met mensen die alcohol nuttigen, dan nog is het relatieve aandeel van mensen die dit soort dingen doen een stuk kleiner dan bij de paddo-gebruikers.
BS
Alcoholproblemen zijn geen nieuws en lees je niets over in de kranten. Per jaar worden 300000 porties paddo's verkocht in NL (schatting van smartshopleverancier). Dit jaar zijn er 55 incidenten geweest waarvan 3 met ernstige gevolgen. En dat allemaal door onwetendheid.
userIcon
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 12:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
Was te verwachten na al die mallotige acties van die paddovreters de laatste tijd.

Ik ben het er eigenlijk ook wel mee eens; dat spul kan helemaal verkeerd uitpakken en mensen kunnen dan een gevaar voor zichzelf en hun omgeving worden.

Als je je eigen hond in zo'n toestand kunt vermoorden, kan je dat met een van je medemensen.
Daarom moet je ze ook voorlichten en ze niet hun drugs uit het criminele circuit laten halen.

En de hond is het slachtoffer van een psychiatrische patient, niet van de paddo's. Die bleek hij namelijk niet te hebben genomen.
userIcon
tjah ik verwachtte ook niks anders hé... na al die berichten over paddos.. en het is altijd buitenlanders die niet weten in hoeveelheiden paddo's ze moeten pakken en blabla we dutch gotta pay, mja gelukkig doe ik allang geen paddo's meer dus GL met het verbieden
Komt die update nog???


Man at geen paddo's
userIcon
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 13:26 schreef LenL het volgende:
paddo's zijn prachtige dingen, maar wel met een bijsluiter en ik vind het echt een heel slechte zaak dat die buitenlanders het voor ons hebben verneukt en het o zo 'liberale' (wat betekent dat ook alweer?) VVD weer eens een vrijheid wil inperken.

als paddo's verboden worden dan zitten alle psychonauten binnen no time aan de LSD en ik denk niet dat ze daar op zitten te wachten.
Er HOORT een bijsluiter bij te zitten, volgens mij zelfs verplicht. Ik heb er altijd een bijgehad iig, aan het doosje.

En ja, beter paddo's dan lsd. Daar krijg je echt een psychische klap van waar je makkelijk in kan blijven hangen als je er niet mee om kan gaan.
userIcon
Hmm, ik had zoiets eerder van de PvdA of het CDA verwacht eigenlijk. Heb ik er toch goed aan gedaan om vorige keer GEEN VVD meer te stemmen... Ik word een beetje strontziek van al die verboden...
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 12:10 schreef xprotagonistx het volgende:
VVD... Liberaal... Vrijheid, weinig bemoeienis van de overheid... verbod... vanwege die paar toeristen die zonodig alles wat in hun eigen land verboden is in korte tijd moeten proberen. Ik denk dat een totaal alcoholverbod een veel positiever effect heeft op de maatschappij. Maar dat vinden kiezers niet zo leuk, schijnt.
Inderdaad, spijker op z'n kop.
userIcon
Ik pleit voor mensen verbieden, want dan gaat niemand dood en dan zijn we van die problemen af, geen vergrijzing meer, geen kindersterfte, ziektes, oorlog, religie.



Verbieden is de oplossing voor ALLES!
De Fransman heeft helemaal geen paddo's op is net uitgekomen!

VVD wil weer eens loze alarmen gebruiken om hun zin te krijgen.
userIcon
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 13:34 schreef sangdrax het volgende:
Ze zouden maar in je tuin groeien. Ben je zwaar strafbaar zonder dat je d'r erg in hebt.
Nee, er is geen limiet op de hoeveel heid paddo's die je kweekt. Ik denk omdat als schimmel laat groeien het blijft doorgroeien, en je kan ze toch neit lang bewaren.
userIcon
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 17:44 schreef Some-Lady het volgende:

[..]

Nee, er is geen limiet op de hoeveel heid paddo's die je kweekt. Ik denk omdat als schimmel laat groeien het blijft doorgroeien, en je kan ze toch neit lang bewaren.
Iets algemener gezegd: verse paddestoelen mogen. Gedroogde / bewerkte / in voedsel verwerkte paddo's zijn (nu ook al dus) net zo strafbaar als heroine.

Dus.. mocht je paddo's op je erf hebben, zorg er dan goed voor. En als je ze bij de smartshop haalt leg ze dan niet op de verwarming.
Update vorig nieuwsbericht!!!

De man die zijn hond kapot stak heeft er mede met de pers voor gezorgd dat de heksenjacht op paddo's is begonnen.
Echter loog de man to die een GRAM woog over zijn daad.
De man was gewoon bij zijn ehum "gezonde" verstand toen hij zijn hond dood stak en loog over zijn pado gebruik mogelijk om zijn daad te verdoezelen en aan te tonen dat hij normaal gesproken niet zo lijp was.
Helaas voor de man is deze gesnapt door de psychiater van de GG en GD.
Helaas voor alle feestbeesten zal dit het einde betekenen van ons legale pado gebruik. De volgende x bent u een crimineel (ook al kennen wij er wel tegen!)



Voor alle ongelovige:
http://www.nu.nl/news/115(...)j_slachten_hond.html
Man man man, echt weer een typische VVD reactie. Door te illegaliseren verplaats je paddo's alleen maar naar het illegale circuit.. Veel mensen hier merken terecht op dat het overgrote deel van de 'badtrippers' toeristen zijn: Neem daar dan maatregelen tegen!!

- Legitimatie verplicht, paddo's vanaf 18 +

- Verplichte blaastest bij het kopen van paddo's

- Verplicht praatje van 2 minuten over de gevolgen en risco's van paddo's met de verkoper voordat je ze meekrijgt.

- Het verplicht stellen toeristen alleen de lichtste variant (mexicaantjes) te verkopen.

Er zijn vast nog meer dingen te bedenken, verbieden slaat echt nergens op.
En weer zijn het een stel labielen die het voor de rest verpesten...
userIcon
Tsja, die update zal wel niet komen of anders een groot deel van de aanhangers van de Volksverlakkers voor Verbieden en Demoniseren niet bereiken
userIcon
Dat alcohol huwelijken verscheurd tot doden en vechtpartijen leidt en allerlei andere narigheid, natuurlijk hoor je daar niemand over. Dat in 20 jaar tijd een handvol mensen flipt op paddo's dat wordt meteen een probleem. Er zijn duizenden mensen in Nederland die gewoon geen enkel probleem met een paddo hebben.

En niet eens om high te worden zozeer. Een paddo doet veel meer met je. Leerzame dingen die al onze voorouders ook altijd hebben genoten. Maar nee in deze democratie waar de politiek voor de mensen zou MOETEN werken willen ze weer dingen gaan verbieden. Geen wonder dat we een sick maatschappij worden

Nou ik ga voorvast maar eens nadenken welke pillen ik ga slikken om mn paddo's te vervangen. Als ze het zo willen dan wens ik ze succes
userIcon
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 12:13 schreef Bas_in_het_Veldt het volgende:
Eh, VVD stond toch voor Vrijheid ?
Ja, vrijheid als in: "niet andere mensen lastig vallen met junkiegedrag."
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 18:39 schreef Barbaaf het volgende:
Tsja, die update zal wel niet komen of anders een groot deel van de aanhangers van de Volksverlakkers voor Verbieden en Demoniseren niet bereiken
Precies

Drugs zwart maken daar doet de media wel aan mee, maar als het verhaal niet blijkt te kloppen dan zijn ze in ene niet zo snel meer
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 12:23 schreef MrMiguel het volgende:
Stelletje verslaafde mongolen hier allemaal zeg...

Prima als die dingen verboden zouden worden! Weg met die rotzooi. Die verhalen van die buitenlandse toeristen zeggen genoeg. En die vergelijking met alcohol raakt natuurlijk helemaal kant nog wal. Alsof er net zoveel mensen paddo's als alcohol gebruiken...
Zeg es, wel eens paddo's gehad?

Nee he?

Houd je bek dan
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 18:57 schreef spinny het volgende:

[..]

Precies

Drugs zwart maken daar doet de media wel aan mee, maar als het verhaal niet blijkt te kloppen dan zijn ze in ene niet zo snel meer
Inderdaad, helft van de verhalen is weer eens niet waar...
Ik eet zo nu en dan ook paddo's en ik kan niet anders zeggen at dat het gewoon ontzettend mooi spul is en absoluut niet vergelijkbaar met synthetische bende... Save the shroom!
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 12:29 schreef dehero het volgende:
Heel goed om die troep te verbieden!
De reacties van gebruikers van die troep geeft al aan hoe slecht dat spul is voor je hersenen. Het beetje intelligentie wat ze misschien toch hadden is compleet verdwenen.
Echt weer een typische drogreden
Kom eens met argumenten dan heikneuter, onwetende dwaas...
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 18:42 schreef Pluto41 het volgende:

Nou ik ga voorvast maar eens nadenken welke pillen ik ga slikken om mn paddo's te vervangen. Als ze het zo willen dan wens ik ze succes
probeer s ketamine . wordt je knettervazig van!
quote:
Op maandag 16 juli 2007 @ 19:40 schreef ExtremePain het volgende:

[..]

probeer s ketamine . wordt je knettervazig van!
Niet te vergelijken dude
userIcon
Mescaline of datura dan?
Een paar sukkels kunnen er niet mee overweg , en ja hoor meteen weer verbieden.
Wat zijn die politici soms toch achterlijk en kortzichtig, typisch nederlands.

Verbied dan gewoon de verkoop aan toeristen
31  van 231 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek48
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag46
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden