Weer gevechten in kamp Libanon

Internationaal • Geschreven door ANP op 04-06-2007 @ 11:41
print 
Icoon BuitenlandsLibanese militairen hebben vanochtend opnieuw posities van de militante organisatie Jund al-Sham in het Palestijnse vluchtelingenkamp Ain al-Hilweh bestookt. Dat hebben getuigen gezegd. In het kamp braken gisteren gevechten uit toen radicale moslims een legerpost aanvielen.

Het geweld zou minstens vijf mensen het leven hebben gekost. Twee militairen werden door militante Palestijnen doodgeschoten. Ook twee opstandelingen sneuvelden in de gevechten. Een burger kwam om. Zes soldaten en twee burgers raakten gewond.

Ook in het kamp Nahr al-Bared gingen de gevechten tussen het leger en radicale Palestijnen door. Strijders van de terroristische Fatah al-Islam zijn daar al zestien dagen in gevechten verwikkeld met regeringseenheden. De gewelddadigheden in het noorden van Libanon hebben al meer dan honderd mensenlevens geëist.

Bron: ANP


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

7480 views / 64 reacties
Reacties op dit bericht
14  van 64 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
nu hoor je de pro palestijnen groepen niet

je hoort ze alleen om mindere dingen die israel doet

stel hypocrieten
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 14:28 schreef buachaille het volgende:

[..]

Behalve een paar zonderlinge figuren als van der Ven zijn de enige personen in het westen die zich bekeren tot de Islam vrouwen die met een moslim getrouwd zijn. En daarvan kun je je afvragen of het "born again" moslims zijn of vrouwen die gezellig met hun man meegaan naar de moskee en een hoofddoekje dragen. Veel moslims blijven moslim "op papier" om hun familie niet tegen het hoofd te stoten en bedreiging te voorkomen. Als je naar de markt gaat zie je ook veel oude vrouwen met een hoofddoekje terwijl de jongere dochters wat liberalen zijn en westers gekleed rondlopen.
In Africa zie je dat veel moslims zich bekeren tot het Christendom, hoe dat komt weet ik niet. De aanwas van het aantal moslims verloopt voor het overgrote deel via de baarmoeder.
Nou ja Aljazeera heeft daar een docu over gemaakt heel leuk trouwens( was op Al Jazeera English voor degene die CNN en BBC zat zijn ), en waarom veel Afrikanen bekeren is omdat er lieve nonnen rond lopen die je pas brood en water geven als je aangeeft dat Jezus alles voor je is en je geen Moslim meer bent. Nou ja zo is het wel makkelijk vind je niet.

Zoals je bij elk geloof wel hypocrieten hebt heb je dat ook in de Islam, dus alles wat je zegt over Liberale dochters is niks nieuws kijk maar naar Touria Houdad en zo zijn er velen bij jou op school en op werk en om je heen. Het stereo type weg gaan van huis met een hoofddoek, en in de wc van de school je op tutten en je korte jurkje aantrekken, of bij een vriendin thuis natuurlijk dat kan ook.

Maar even ontopic, de gevechten zijn momenteel nog steeds bezig en er wordt wel heel weinig aandacht aan geschokken maar logisch, hoe lang is dit wel niet aan de gang en hoe lang moeten wereldleiders dit wel niet aan kunnen zien, goed voor de wapen industrie en goed voor balans in populatie kennelijk.
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 14:49 schreef concac het volgende:
als allah zo groot is waarom kan die de ongelovigen en joden niet vernietigen? en laat allah de joden zomaar grond afpakken van de moslims.

waar is allah als de moslims hem nodig heeft?
Omdat zowel Allah als God niet bestaan natuurlijk! En de Israeli's zijn militair superieur omdat zij zich voordat Israel gesticht werd voornamelijk ophielden in de westerse landen waarbij zij de beschikking hadden over moderne technologieen en de onvoorwaardelijke steun van ( voornamelijk) de VS !
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 15:07 schreef DrsPoema het volgende:

[..]

Omdat zowel Allah als God niet bestaan natuurlijk! En de Israeli's zijn militair superieur omdat zij zich voordat Israel gesticht werd voornamelijk ophielden in de westerse landen waarbij zij de beschikking hadden over moderne technologieen en de onvoorwaardelijke steun van ( voornamelijk) de VS !
Ze bestaan inderdaad niet voor jou, voor andere wel, of het nou God, Allah, Jezus of Noah of wie dan ook is zij geloven er in en dat dien je te respecteren, als zij dat nou ook bijelkaar deden, het gewoon accepteren, dan zag de wereld er wel anders uit. Maar ik denk dat je eerste zin een uitspraak hanteerd die je wel heel erg allwetend maken, en dat lijkt mij sterk. De rest van je arrgumenten klopen wel deels.
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 14:20 schreef BNN09 het volgende:
Helemaal mee eens en echt triest, maar wat nou als dat nou zou omslaan kijkende naar aanstaande generaties? Je hoort wel veel westerlingen bekeren tot het Islam maar niet westerlingen terug gaan naar de kerk en of bekeren tot het jodendom, in tegendeel, mensen moeten een verrijdbare kerk ontwikkelen om mensen weer naar de kerk te lokken. Maar wat dan, wat gebeurt er als het zich zou verenigen? Wel iets om over na te denken en angstig om te worden, kijkende naar de percentage in geloofsovertuigingen.
Nou, het aantal bekeringen tot de islam van Nederlanders ligt zo rond de 3 mensen per week naar schatting. Dat is dus niet bijster veel. De belangrijkste reden dat het aantal moslims is gegroeid komt vooral voort uit de nog aanzienlijke gezinsaanwas. Die is overigens voor moslims in Nederland bij de volgende generaties alweer een stuk lager.

Ik denk dat vooral moslims -en in het bijzonder Arabieren- zich zorgen mogen gaan maken over wat er gaat gebeuren als ze niet meer op de olie kunnen bouwen. De economische productiviteit van 300 miljoen Arabieren is gelijk aan die van 5 miljoen Finnen (echte Finnen, niet die andere groep die die naam weleens krijgt ). Dan mag je wel met een boel mensen zijn, maar als je amper een economie hebt, tel je echt niet meer mee in de wereld.
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
Is er een wedstrijd dan?
Niet voor de meeste niet-moslims. Maar voor veel moslims blijkbaar wel als je ze weer eens hoort juichen dat de teller op zoveel islamieten staat of het de een na grootste religie is, etc.
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 15:14 schreef BNN09 het volgende:

[..]

Ze bestaan inderdaad niet voor jou, voor andere wel, of het nou God, Allah, Jezus of Noah of wie dan ook is zij geloven er in en dat dien je te respecteren, als zij dat nou ook bijelkaar deden, het gewoon accepteren, dan zag de wereld er wel anders uit. Maar ik denk dat je eerste zin een uitspraak hanteerd die je wel heel erg allwetend maken, en dat lijkt mij sterk. De rest van je arrgumenten klopen wel deels.
Daar zit nu net de crux van de problemen! het geloven in....... Als men nou nog om iets wezenlijks elkaar de koppen insloeg? Ik kan idd weinig respect opbrengen voor mensen die elkaar om godsdienstige redenen het levenslicht niet gunnen, maakt niet uit welke godsdienst het is! Als je goed zou nadenken en perse een god erbij wil betrekken, waarom heeft ie de mens dan het vermogen tot redeneren geschonken?
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 15:07 schreef DrsPoema het volgende:

[..]
En de Israeli's zijn militair superieur omdat zij zich voordat Israel gesticht werd voornamelijk ophielden in de westerse landen waarbij zij de beschikking hadden over moderne technologieen en de onvoorwaardelijke steun van ( voornamelijk) de VS !
Iets genuanceerder - de VS steunen Israel pas sinds einde jaren '60. Eerder kwam de meeste militaire steun en hulp van de Fransen.

(Tot die er in 1968 achterkwamen dat al die oliedollars van de Arabieren ook wel leuk waren en de levering van reeds betaalde Mirage 5J's niet doorging... toen pas zijn de Amerikanen in 't gat gedoken.)
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 15:17 schreef watchers het volgende:

[..]

Niet voor de meeste niet-moslims. Maar voor veel moslims blijkbaar wel als je ze weer eens hoort juichen dat de teller op zoveel islamieten staat of het de een na grootste religie is, etc.
*kuch*minderwaardigheidsgevoelens*kuch*

En terecht natuurlijk, als je naar de wetenschappelijke en culturele bijdrage van de Arabische wereld van de laatste tig jaar kijkt.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 15:14 schreef BNN09 het volgende:

[..]

Ze bestaan inderdaad niet voor jou, voor andere wel, of het nou God, Allah, Jezus of Noah of wie dan ook is zij geloven er in en dat dien je te respecteren, als zij dat nou ook bijelkaar deden, het gewoon accepteren, dan zag de wereld er wel anders uit. Maar ik denk dat je eerste zin een uitspraak hanteerd die je wel heel erg allwetend maken, en dat lijkt mij sterk. De rest van je arrgumenten klopen wel deels.
Ik ben het niet eens met de statement dat je zulk geloof in een verzonnen almachtige dient te respecteren. Je dient het zeker te tolereren en te accepteren, maar respecteren gaat me te ver. Waarom zou je respect voor dit soort met-de-paplepel ingegoten waanbeelden moeten hebben? Ik vind dan ook dat het af en toe (niet voortdurend) geridiculiseerd mag worden.
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:51 schreef asmodai het volgende:

[..]

Nee! Groot verschil met Libanezen ten overstaan van de vele andere landen in het Midden-Oosten daar hoor!
't Volk daar beschouwt zich ook als Phoenicianen en niet Arabieren.
Daarbij komt dat Libanon ook een grote Druze en Christelijke gemeenschap kent.
met andere woorden alle moslims moeten uit gemoord worden mensen zijn zielig hier damn
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:45 schreef Kaboutertje. het volgende:
als ze nou heel dat libanon uitmoorden is iedereen dood.
zijn beide partijen blij dat de ander dood is, en kennen het vieren daarboven bij allah
als ze nou heel nederland uitmoorden is iedereen dood en zijn we ook allemaal gelukkig
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 15:17 schreef watchers het volgende:

[..]

Niet voor de meeste niet-moslims. Maar voor veel moslims blijkbaar wel als je ze weer eens hoort juichen dat de teller op zoveel islamieten staat of het de een na grootste religie is, etc.
En daaruit blijkt dat ze het een wedstrijd vinden, of gewoon dat ze blij zijn met zoveel aanhangers...
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 14:29 schreef Coromandel het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Maar vraag het eens aan Hassan Nasrallah.
Wat heeft een willekeurige moslim met Nasrallah te maken?
14  van 64 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden