Weer gevechten in kamp Libanon

Internationaal • Geschreven door ANP op 04-06-2007 @ 11:41
print 
Icoon BuitenlandsLibanese militairen hebben vanochtend opnieuw posities van de militante organisatie Jund al-Sham in het Palestijnse vluchtelingenkamp Ain al-Hilweh bestookt. Dat hebben getuigen gezegd. In het kamp braken gisteren gevechten uit toen radicale moslims een legerpost aanvielen.

Het geweld zou minstens vijf mensen het leven hebben gekost. Twee militairen werden door militante Palestijnen doodgeschoten. Ook twee opstandelingen sneuvelden in de gevechten. Een burger kwam om. Zes soldaten en twee burgers raakten gewond.

Ook in het kamp Nahr al-Bared gingen de gevechten tussen het leger en radicale Palestijnen door. Strijders van de terroristische Fatah al-Islam zijn daar al zestien dagen in gevechten verwikkeld met regeringseenheden. De gewelddadigheden in het noorden van Libanon hebben al meer dan honderd mensenlevens geëist.

Bron: ANP


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

7479 views / 64 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 64 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Er komt ook nooit een einde aan he? Wanneer stoppen mensen eens mens te zijn?
userIcon
maffe moslims...

t geloof: veroorzaker van de grootste ellende in de wereld...
Daarnaast is t ook nog eens grote onzin...
userIcon
Hebben die gasten daar nou serieus niets beters te doen?
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:43 schreef Sant het volgende:
maffe moslims...

t geloof: veroorzaker van de grootste ellende in de wereld...
Daarnaast is t ook nog eens grote onzin...
dat het grote onzin is komt uit jouw mond. ik ben benieuwd naar je argumenten waarom geloof onzin is.
waarom droppe ze niet 1 groote bom erop scheelt hoop
als ze nou heel dat libanon uitmoorden is iedereen dood.
zijn beide partijen blij dat de ander dood is, en kennen het vieren daarboven bij allah
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:45 schreef Kaboutertje. het volgende:
als ze nou heel dat libanon uitmoorden is iedereen dood.
zijn beide partijen blij dat de ander dood is, en kennen het vieren daarboven bij allah
eigenlijk ben ik het hier wel mee eens maar ik heb geleerd dat de wereld nooit uitpakt zoals we het graag zouden willen.

-edit-

woordje vergeten
userIcon
Libanon Pie: Bombcamp
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:45 schreef Kaboutertje. het volgende:
als ze nou heel dat libanon uitmoorden is iedereen dood.
zijn beide partijen blij dat de ander dood is, en kennen het vieren daarboven bij allah
Nee! Groot verschil met Libanezen ten overstaan van de vele andere landen in het Midden-Oosten daar hoor!
't Volk daar beschouwt zich ook als Phoenicianen en niet Arabieren.
Daarbij komt dat Libanon ook een grote Druze en Christelijke gemeenschap kent.
userIcon
Dit komt niet door het radicaal islamisme, maar eerder door de uitzichtloze situatie waarin de Palestijnen zich bevinden. Mede te danken aan de Libanese regering en Israël.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:51 schreef asmodai het volgende:

[..]

Nee! Groot verschil met Libanezen ten overstaan van de vele andere landen in het Midden-Oosten daar hoor!
't Volk daar beschouwt zich ook als Phoenicianen en niet Arabieren.
Daarbij komt dat Libanon ook een grote Druze en Christelijke gemeenschap kent.
Oh, het is een multiculturele samenleving
Ja, dat doen ze he?

Zich verschuilen tussen burgers.... viespeuken..

quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:54 schreef Vassili_Z het volgende:
Dit komt niet door het radicaal islamisme, maar eerder door de uitzichtloze situatie waarin de Palestijnen zich bevinden. Mede te danken aan de Libanese regering en Israël.
kom op zeg. Palestijnen ontvluchten die kampen omdat ze niets met Fatah al-Islam te maken willen hebben. Op de radio sprak men van burgers in die vluchtelingenkampen (ik zag op de televisiebeelden geen tentjes trouwens maar hele flatgebouwen, het zijn gewoon steden) die hun huizen dichttimmeren en proberen de radicale islamieten buiten de deur te houden. Maar dat is vast westerse propaganda tegen de radicale islam... die heel lief is
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:56 schreef plum het volgende:

[..]

Die situaties hebben ze zelf voor gekozen, zij kozen HAMAS !
Het is gewoon een kuddevolk, ze denken niet zelf na, daar zit hem nu juist de kneep.
Hamas zit niet in Libanon. Hezbollah wel, en dat zijn sji'ieten (itt meeste Palestijnen).
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:54 schreef Vassili_Z het volgende:
Dit komt niet door het radicaal islamisme, maar eerder door de uitzichtloze situatie waarin de Palestijnen zich bevinden. Mede te danken aan de Libanese regering en Israël de geallieerden.
Nu de rest nog, kunnen we niet gewoon het licht uit doen daar...
userIcon
Jammer dat de haat onderling te groot is om samen tot een oplossing te komen...
userIcon
Muur van 4 meter omheen, en over 10 jaar een vuilstortplaats van CO2 van maken..
Libanese militairen onder toezicht van mossad en het Israelische parlement. Arme onschuldige kinderen, Shabra Shatila deja vu's
userIcon
Wederom zeilig voor die kinderen daar
Het is jammer dat de echte vluchtelingen de dupe zijn van een groep radicalen die de kampen terroriseren!
userIcon
Dit is dit zogenaamde kamp: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=Nahr+al-Bared+&sll=34.020795,35.936279&sspn=3.095783,5.141602&ie=UTF8&ll=34.513064,35.963134&spn=0.003006,0.005021&t=k&z=18&om=1

Is gewoon een stad en de Libanezen zouden er goed aan doen de arabische inwoners van dat kamp een verblijfsvergunning te geven te te naturaliseren. Mag ook wel aangezien meer dan 97 procent van de bewoners van dat "kamp" in Libanon geboren zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:54 schreef Vassili_Z het volgende:
Dit komt niet door het radicaal islamisme, maar eerder door de uitzichtloze situatie waarin de Palestijnen zich bevinden. Mede te danken aan de Libanese regering en Israël.
Dit komt wel door radicaal islamisme die het 'domme' volk misbruiken om meer macht te krijgen. Ze geven gewoon de anderen de schuld met de valse beloftes dat het met hun ophoudt.
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 12:30 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dit komt wel door radicaal islamisme die het 'domme' volk misbruiken om meer macht te krijgen. Ze geven gewoon de anderen de schuld met de valse beloftes dat het met hun ophoudt.
Was het maar zo, dat doen ze jou geloven, en jij als kip zonder kop neemt op wat zij jou voorschotelen. Kijk verder dan je neus lang is en doe niet net alsof je zand in je ogen hebt. Zowel Israel als VS zitten hier achter om alle invloeden uit Libanon die Syrie nog heeft te verdrijven uit dat land. Maar dat zooi daar is vergeten hoe Libanon verdedigd werd tijdens de oorlog door Hezobollah en Syrie, anders was Israel een nog groter land geweest. Libanezen zijn net Israeliers. Israeliers de echte joodse tenminste hebben nog hart en diep van binnen willen ze gewoon in vrede leven. Zionisten daar in tegen hebben hele andere plannen.
userIcon
Weinig medelijden met die Palestijnen. Letterlijk elk land waar ze zitten storten ze de afgrond in.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:54 schreef Vassili_Z het volgende:
Dit komt niet door het radicaal islamisme, maar eerder door de uitzichtloze situatie waarin de Palestijnen zich bevinden. Mede te danken aan de Libanese regering en Israël.

Hey, een Pally-supporter die weigert verantwoording te nemen voor deze acties, en de schuld bij alle anderen neerlegt. Frappant zeg...
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 12:16 schreef BNN09 het volgende:
Libanese militairen onder toezicht van mossad en het Israelische parlement. Arme onschuldige kinderen, Shabra Shatila deja vu's

Die Joden, wat zijn ze toch inventief. Hebben ze opeens de touwtjes in handen in Libanon. Wat kunnen ze niet?

Oftewel:
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 12:46 schreef Coromandel het volgende:

[..]


Die Joden, wat zijn ze toch inventief. Hebben ze opeens de touwtjes in handen in Libanon. Wat kunnen ze niet?

Oftewel:
Dit soort onzin worden vanaf de geboorte in de hersens van die kinderen ingestampt. Gevolg: elke gebeurtenis is de schuld van de Joden. Enkele jaren geleden beweerde een Marokkaan die bij mijn stiefbroer werkzaam was, dat alle Joden voorafgaand aan de aanslagen van 11 september zich die dag massaal hebben ziek gemeld. Hoe dom kan je zijn!
Wanneer dit volk al zijn energie en financien in het kleine beetje land dat ze hebben overgehouden, hadden gestoken waren ze misschien net zo 'welvarend' als de Israeliers. In plaats daarvan kopen ze wapens en aten zich voorliegen en hersenspoelen door fanatici die een heel ander doelstelling voor ogen hebben.
Als ze op deze voet blijven doorgaan, zullen over 100 jaren nog steeds geen eigen staat of land hebben. Sukkels!!
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 12:16 schreef BNN09 het volgende:
Libanese militairen onder toezicht van mossad en het Israelische parlement. Arme onschuldige kinderen, Shabra Shatila deja vu's
Ja, het is vast weer de schuld van de Joden, hè? Nu staan die Libanese militairen opeens weer aan de kant van Israel na de strijd van vorig jaar? En die Palestijnen die die kampen ontvluchten voor het geweld, die niets van die Fatah al-Islam willen weten en het verwijderen toejuichen, staan zeker ook al op de loonlijst van de Mossad volgens jou?
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:55 schreef je_oma het volgende:
Oh, het is een multiculturele samenleving
Ja. Eentje met een jarenlange burgeroorlog achter de rug.
userIcon
Tjonge die kut palestijnen mogen blij zijn dat Libanon ze wil opvangen, Van mij mag Libanon die palestijnen per direkt droppen in 1 van de palestijnse gebieden. Daar hebben ze het vast veel beter dan in de vluchtelingenkampen in Libanon. Ondankbaar volk.

Jaja nu krijg je weer te horen dat ze niet allemaal zo zijn, maar een klein gedeelte. Maar, als dat zo is waarom pakt het overgrote deel van de palestijnen die extremisten niet aan dan?
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 12:37 schreef BNN09 het volgende:
Was het maar zo, dat doen ze jou geloven, en jij als kip zonder kop neemt op wat zij jou voorschotelen. Kijk verder dan je neus lang is en doe niet net alsof je zand in je ogen hebt. Zowel Israel als VS zitten hier achter om alle invloeden uit Libanon die Syrie nog heeft te verdrijven uit dat land. Maar dat zooi daar is vergeten hoe Libanon verdedigd werd tijdens de oorlog door Hezobollah en Syrie, anders was Israel een nog groter land geweest. Libanezen zijn net Israeliers. Israeliers de echte joodse tenminste hebben nog hart en diep van binnen willen ze gewoon in vrede leven. Zionisten daar in tegen hebben hele andere plannen.


De meeste Libanezen willen niets te maken hebben met de inmenging van Syrië in hun land. De laatste Syrische militairen zijn niet voor niets het land uitgeschopt nadat een moord op een politicus de laatste druppel was van hun inmenging.
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 12:46 schreef Coromandel het volgende:

Die Joden, wat zijn ze toch inventief. Hebben ze opeens de touwtjes in handen in Libanon. Wat kunnen ze niet?

Oftewel:
Psst, eigenlijk hebben ze stiekem de hele wereld in handen (volgens neonazi- en natuurlijk moslim-conspiracynuts dan).
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 12:29 schreef buachaille het volgende:
Dit is dit zogenaamde kamp: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=Nahr+al-Bared+&sll=34.020795,35.936279&sspn=3.095783,5.141602&ie=UTF8&ll=34.513064,35.963134&spn=0.003006,0.005021&t=k&z=18&om=1

Is gewoon een stad en de Libanezen zouden er goed aan doen de arabische inwoners van dat kamp een verblijfsvergunning te geven te te naturaliseren. Mag ook wel aangezien meer dan 97 procent van de bewoners van dat "kamp" in Libanon geboren zijn.
Dat wil Libanon niet. De Palestijnen veroorzaken veel problemen in Libanon, wat dacht je van de Israelische inval (niet de meest recente)? Die was ook een antwoord op de Palestijnse provocaties vanaf Libanees grondgebied.
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 13:08 schreef Beuzebelder het volgende:
Tjonge die kut palestijnen mogen blij zijn dat Libanon ze wil opvangen, Van mij mag Libanon die palestijnen per direkt droppen in 1 van de palestijnse gebieden. Daar hebben ze het vast veel beter dan in de vluchtelingenkampen in Libanon. Ondankbaar volk.

Jaja nu krijg je weer te horen dat ze niet allemaal zo zijn, maar een klein gedeelte. Maar, als dat zo is waarom pakt het overgrote deel van de palestijnen die extremisten niet aan dan?
Omdat de extremisten degenen met de wapens zijn waarschijnlijk!
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 12:57 schreef graffo het volgende:
Wanneer dit volk al zijn energie en financien in het kleine beetje land dat ze hebben overgehouden, hadden gestoken waren ze misschien net zo 'welvarend' als de Israeliers. In plaats daarvan kopen ze wapens en aten zich voorliegen en hersenspoelen door fanatici die een heel ander doelstelling voor ogen hebben.
Als ze op deze voet blijven doorgaan, zullen over 100 jaren nog steeds geen eigen staat of land hebben. Sukkels!!
Ze vinden het veel fijner hun hoop op Allah te vestigen, die volgens de overlevering de oplossing voor alle problemen zal aanleveren. Lekker makkelijk natuurlijk.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 12:43 schreef Coromandel het volgende:

[..]


Hey, een Pally-supporter die weigert verantwoording te nemen voor deze acties, en de schuld bij alle anderen neerlegt. Frappant zeg...
Er zit wel wat in. Niemand wil die vluchtelingen en zelf willen ze nergens anders heen dan terug naar waar hun (groot-)ouders vandaan kwamen, alleen dat gaat niet. Dus zitten ze in een uitzichtloze situatie, aangezien Libanon hun aanwezigheid nog steeds als 'tijdelijk' beschouwd.

Daarnaast wordt het Palestijnse probleem zorgvuldig door de Arabieren/moslims gecultiveerd omdat het de bindende faktor tussen de Arabische landen verschaft. De arabieren willen het Palestijnse vraagstuk helemaal niet opgelost zien, het is hun legitimering van de joden-/israel-haat.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 13:11 schreef watchers het volgende:

[..]

Psst, eigenlijk hebben ze stiekem de hele wereld in handen (volgens neonazi- en natuurlijk moslim-conspiracynuts dan).
Inderdaad. Wat moet de Moslim wereld zich impotent voelen dat ze het met 1.5 miljard qua macht volledig afleggen tegen 15 miljoen Joden.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 13:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Er zit wel wat in. Niemand wil die vluchtelingen en zelf willen ze nergens anders heen dan terug naar waar hun (groot-)ouders vandaan kwamen, alleen dat gaat niet. Dus zitten ze in een uitzichtloze situatie, aangezien Libanon hun aanwezigheid nog steeds als 'tijdelijk' beschouwd.

Daarnaast wordt het Palestijnse probleem zorgvuldig door de Arabieren/moslims gecultiveerd omdat het de bindende faktor tussen de Arabische landen verschaft. De arabieren willen het Palestijnse vraagstuk helemaal niet opgelost zien, het is hun legitimering van de joden-/israel-haat.
Die uitzichtloze situatie valt best mee. Dat 'vluchtelingenkamp' is gewoon een buitenwijk, met flats, straten, autos en winkels. Als ze hun kinderen iets pragmatischer opvoedden, dan zouden ze hun leven nuttig kunnen inrichten, in plaats van met de grote terugkeer wens.

Stel dat Israel echt verdwijnt, en de Palestijnen kunnen terugkeren. Denk je dat de Palestijnen uit Gaza en de Westelijke Jordaanoever hun dan zullen verwelkomen? Die liggen al met elkaar overhoop.
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 13:31 schreef Coromandel het volgende:
Inderdaad. Wat moet de Moslim wereld zich impotent voelen dat ze het met 1.5 miljard qua macht volledig afleggen tegen 15 miljoen Joden.
Dat verklaart wel het alom aanwezige minderwaardigheidscomplex inderdaad
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 13:31 schreef Coromandel het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat moet de Moslim wereld zich impotent voelen dat ze het met 1.5 miljard qua macht volledig afleggen tegen 15 miljoen Joden.
Is er een wedstrijd dan?
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 13:47 schreef watchers het volgende:

[..]

Dat verklaart wel het alom aanwezige minderwaardigheidscomplex inderdaad
Helemaal mee eens en echt triest, maar wat nou als dat nou zou omslaan kijkende naar aanstaande generaties? Je hoort wel veel westerlingen bekeren tot het Islam maar niet westerlingen terug gaan naar de kerk en of bekeren tot het jodendom, in tegendeel, mensen moeten een verrijdbare kerk ontwikkelen om mensen weer naar de kerk te lokken. Maar wat dan, wat gebeurt er als het zich zou verenigen? Wel iets om over na te denken en angstig om te worden, kijkende naar de percentage in geloofsovertuigingen.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 14:20 schreef BNN09 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens en echt triest, maar wat nou als dat nou zou omslaan kijkende naar aanstaande generaties? Je hoort wel veel westerlingen bekeren tot het Islam maar niet westerlingen terug gaan naar de kerk en of bekeren tot het jodendom, in tegendeel, mensen moeten een verrijdbare kerk ontwikkelen om mensen weer naar de kerk te lokken. Maar wat dan, wat gebeurt er als het zich zou verenigen? Wel iets om over na te denken en angstig om te worden, kijkende naar de percentage in geloofsovertuigingen.
Behalve een paar zonderlinge figuren als van der Ven zijn de enige personen in het westen die zich bekeren tot de Islam vrouwen die met een moslim getrouwd zijn. En daarvan kun je je afvragen of het "born again" moslims zijn of vrouwen die gezellig met hun man meegaan naar de moskee en een hoofddoekje dragen. Veel moslims blijven moslim "op papier" om hun familie niet tegen het hoofd te stoten en bedreiging te voorkomen. Als je naar de markt gaat zie je ook veel oude vrouwen met een hoofddoekje terwijl de jongere dochters wat liberalen zijn en westers gekleed rondlopen.
In Africa zie je dat veel moslims zich bekeren tot het Christendom, hoe dat komt weet ik niet. De aanwas van het aantal moslims verloopt voor het overgrote deel via de baarmoeder.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 14:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is er een wedstrijd dan?
Ik vind van niet. Maar vraag het eens aan Hassan Nasrallah.
userIcon
als allah zo groot is waarom kan die de ongelovigen en joden niet vernietigen? en laat allah de joden zomaar grond afpakken van de moslims.

waar is allah als de moslims hem nodig heeft?
50  van 64 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden