Brown wil strengere Britse anti-terreurwet

Internationaal • Geschreven door Rob (R@b) op 04-06-2007 @ 10:22
print 
TerrorismeDe huidige Britse minister van Financiën Gordon Brown die binnenkort premier van Groot-Brittannië wordt, wil strengere anti-terreurwetten. Brown wil dat de politie meer bevoegdheden krijgt en dat verdachten langer in voorarrest kunnen worden gehouden zonder aanklacht. Ook wil hij dat terreurverdachten kunnen worden verhoord voordat ze officieel zijn aangeklaagd, iets wat nu verboden is.

De Britse zondagskranten schreven gisteren dat de aankomend premier zeer binnenkort de details van zijn plannen bekend zal maken. Op een bijeenkomst van zijn Labour-partij zei Brown gisteren alvast dat er meer geld moet komen voor betere onderzoeksmethoden: ''We moeten eerder kunnen ingrijpen.''

Tony Blair probeerde eerder al het voorarrest van terreurverdachten zonder aanklacht te verlengen, maar werd teruggefloten in het Lagerhuis.



Gordon Brown

Bron: NOS e.a


Lees ook:

» 00:05 Dodental door kou in Europa inmiddels 4607
» 09/02 Mariniers VS met SS-vlag op de foto35
» 09/02 Groen licht bouw nieuwe kerncentrale VS19
» 09/02 Neushoorn sterft aan antistroperijmaatregel15


delen | eKudos nujij

6555 views / 55 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 55 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Ik zie een nieuwe Bush in hem.
userIcon
En nu wachten op Guantanamo Bay 2

Edit: Op de Falklands ofzo.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:23 schreef Thrinniti het volgende:
Ik zie een nieuwe Bush in hem.
Hij bakt ze brown.
Als ze een aanslag willen plegen, kunnen en doen ze dat toch wel!!
De V-for-Vendetta taferelen komen dichterbij..

Overigens gaat deze Brown precies op hetzelfde pad verder als dat van Blair. Nauwe banden met Amerika, ten strijde tegen het 'terrorisme' en meer van dit soort dubieuze koersen. En dit allemaal ten koste van de Brit, die alleen maar dient in te leveren, zowel financieel als prive.
userIcon
Binnenkort hebben we hetzelfde met de terroristen als wat ze 300 jaar geleden hadden met heksen. Toen kon je als je je buurvrouw niet moest deze beschuldigen van hekserij en je was er van af. Straks kan je zo iedereen beschuldigen van terrorisme.
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:24 schreef Longmen het volgende:

[..]

Hij bakt ze brown.
Brownies??
Big Brother (of in dit geval, Big Brownie) is echt en wordt met open armen verwelkomd!
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:26 schreef ADTPhantom het volgende:
Binnenkort hebben we hetzelfde met de terroristen als wat ze 300 jaar geleden hadden met heksen. Toen kon je als je je buurvrouw niet moest deze beschuldigen van hekserij en je was er van af. Straks kan je zo iedereen beschuldigen van terrorisme.
Dat zou wel handig kunnen zijn!!
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:26 schreef ADTPhantom het volgende:
Binnenkort hebben we hetzelfde met de terroristen als wat ze 300 jaar geleden hadden met heksen. Toen kon je als je je buurvrouw niet moest deze beschuldigen van hekserij en je was er van af. Straks kan je zo iedereen beschuldigen van terrorisme.
Kan handig zijn als je pinquins en zandnegers als buren hebt...
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:29 schreef erm het volgende:

[..]

Kan handig zijn als je pinquins en zandnegers als buren hebt...
Je bedoeld zeker vleermuizen!!
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:29 schreef erm het volgende:

[..]

Kan handig zijn als je pinquins en zandnegers als buren hebt...
Wat een humor
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:24 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
De V-for-Vendetta taferelen komen dichterbij..

Overigens gaat deze Brown precies op hetzelfde pad verder als dat van Blair. Nauwe banden met Amerika, ten strijde tegen het 'terrorisme' en meer van dit soort dubieuze koersen. En dit allemaal ten koste van de Brit, die alleen maar dient in te leveren, zowel financieel als prive.
Inderdaad. Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both zoals een wijs man ooit eens zei
userIcon
Er is geen sprake geweest van verdere aanslagen, veel kritiek
op Blair vanwege zijn Nazistische ideeen wat betrefd security en
de situatie in afghanistan en Irak, krijgen ze alsnog zo'n homo die
beweert dat ze dit alsnog nodig hebben...

Blair had net zo goed kunnen blijven zitten, marionettenshow
ten top...
Mensen zonder aanklacht vasthouden doen ze in bananenrepublieken.

En ik maar blij zijn dat Blair is opgehoepeld.
Iets zegt me dat dit niet gaat werken. Hoeveel landen zeggen dat ze de boel strenger gaan aanpakken?

En hoe voorkom je dat jongeren niet dezelfde manier van denken als terroristen overnemen?
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:29 schreef erm het volgende:

[..]

Kan handig zijn als je pinquins en zandnegers als buren hebt...
Don't mess with pinguins mister.
userIcon
Neue arbeit zou beter oprotten. David Cameron voor PM.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:36 schreef Lesouhaitdesou het volgende:


En hoe voorkom je dat jongeren niet dezelfde manier van denken als terroristen overnemen?
Stuur ze een weekje op vakantie met Air Butterfly.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:32 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Inderdaad. Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both zoals een wijs man ooit eens zei
Een president van de VS notabene
Wat een inteeltkop heeft die vent zeg.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:36 schreef Lesouhaitdesou het volgende:
Iets zegt me dat dit niet gaat werken. Hoeveel landen zeggen dat ze de boel strenger gaan aanpakken?

En hoe voorkom je dat jongeren niet dezelfde manier van denken als terroristen overnemen?
Eh...door ze bruine hemden te geven, vlaggen...paar knöppels erbij... een goeie oneliner of twee (Bijv.: "Zegen aan de leider!" vrij vert.)...
Combineer dat met snelle (of geen) rechtspraak en een voorbeeld stellende standrechtelijke executie van een paar minderjarige "offenders" en klaar ben je!
O ja...en een sterke leider, natuurlijk. (Snor is optioneel)

Bdw: het enige geile aan Brown is zijn naam
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:31 schreef Enos het volgende:

[..]

Wat een humor
opzich wel..
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:42 schreef Geile.Clown het volgende:

[..]

Eh...door ze bruine hemden te geven, vlaggen...paar knöppels erbij... een goeie oneliner of twee (Bijv.: "Zegen aan de leider!" vrij vert.)...
Combineer dat met snelle (of geen) rechtspraak en een voorbeeld stellende standrechtelijke executie van een paar minderjarige "offenders" en klaar ben je!
O ja...en een sterke leider, natuurlijk. (Snor is optioneel)

Bdw: het enige geile aan Brown is zijn naam
Ok, anders: hoe voorkom je op een legale manier dat jongeren niet de denkwijze van terroristen overnemen?
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:39 schreef neegij het volgende:

[..]

Stuur ze een weekje op vakantie met Air Butterfly.
Het fokt je echt op hè?
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:46 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Ok, anders: hoe voorkom je op een legale manier dat jongeren niet de denkwijze van terroristen overnemen?
Wetje erdoorheen jagen zodat het wel legaal is...
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:32 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Inderdaad. Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both zoals een wijs man ooit eens zei
De wijze man waar jij op doelt zei "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. " .
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:46 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Ok, anders: hoe voorkom je op een legale manier dat jongeren niet de denkwijze van terroristen overnemen?
Haha..ja..ok...
Eerlijk gezegd denk ik dat toch dat er wel meer redenen zijn om vrijheden in te perken... Is (écht) terrorisme iets van jongeren? Dergelijke (nieuw te maken) wetten (of wetswijzigingen) zijn ook heel handig voor allerlei andere misdrijven... Plotseling zijn er straks ineens heel wat meer 'terroristen' in GB.

In het algemeen denk ik dat een positieve en realistische benadering beter zou zijn... i.p.v het scherper maken van de angst... Wie is eigenlijk de terrorist hier? Usama Brown-Laden?
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:55 schreef Geile.Clown het volgende:

[..]

Haha..ja..ok...
Eerlijk gezegd denk ik dat toch dat er wel meer redenen zijn om vrijheden in te perken... Is (écht) terrorisme iets van jongeren? Dergelijke (nieuw te maken) wetten (of wetswijzigingen) zijn ook heel handig voor allerlei andere misdrijven... Plotseling zijn er straks ineens heel wat meer 'terroristen' in GB.

In het algemeen denk ik dat een positieve en realistische benadering beter zou zijn... i.p.v het scherper maken van de angst... Wie is eigenlijk de terrorist hier? Usama Brown-Laden?
Tja, ik weet niet wat een goed idee is om terrorisme aan te pakken, maar het lijkt me wel dom om je alleen op de mensen te richten die al terroristen ZIJN. Als je de jeugd ook niet ''aanpakt'' is het alsof je onkruid wiedt, het komt telkens weer terug.
userIcon
Hoezo steeds minder privacy...
Het zal een keer tijd worden om radicale islamieten uit de samenleving te verwijderen.
We komen er in Nederland ook wel een keer aan.
userIcon
Dat gaat America kant op.
userIcon
Er was tamelijk wat tumult toen onze prins met Maxima wilde trouwen, haar vader was tenslote een belangrijk persoon in een land waar mensen "zomaar" verdwenen. Nu was dit lant toen argentinie, tegenwoordig zijn dit de VS en GB. Wanneer je als burger opgepakt mag worden zonder aanklacht ben je vogelvrij verklaard. De staat heeft zich en gaat zich nog meer bevoegdheden toeeigenen en daarmee komen de rechten van de burgen in het gedrang. Kan je in sommige steden in Engeland niet eens meer over straat lopen zondat dat je in de gaten wordt gehouden, het is niet raar om te denken dat dit over een aantal jaren ook in andere landen zal gebeuren. Er worden datatbases aangelegd over veel van wat je doet en sta je eenmaal op "DE" lijst dan kom je hier niet meer vanaf (terreurlijst van de VN bv). Al je rechten worden ontnomen, je kunt je nergens op beroepen. Waar je in de NAZI tijd nog Wet is Wet, Bevel is Bevel had, heb je niets meer. De vrije wereld is niet meer, vrijheid van gedachte nauwelijks en privacy is straks alleen nog een woord in een woordenboek.

power corrupts; absolute power corrupts absolutely
Weer zo'n hielelikker van Bush erbij, nou ja Bush voor nog maar heel even. Zal ook wel ze heil hebben gezocht bij de joodse lobby. Daarmee schop je het altijd wel ver. Zolang je hun belangen behartigt gaat alles goed.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Er was tamelijk wat tumult toen onze prins met Maxima wilde trouwen, haar vader was tenslote een belangrijk persoon in een land waar mensen "zomaar" verdwenen. Nu was dit lant toen argentinie, tegenwoordig zijn dit de VS en GB. Wanneer je als burger opgepakt mag worden zonder aanklacht ben je vogelvrij verklaard. De staat heeft zich en gaat zich nog meer bevoegdheden toeeigenen en daarmee komen de rechten van de burgen in het gedrang. Kan je in sommige steden in Engeland niet eens meer over straat lopen zondat dat je in de gaten wordt gehouden, het is niet raar om te denken dat dit over een aantal jaren ook in andere landen zal gebeuren. Er worden datatbases aangelegd over veel van wat je doet en sta je eenmaal op "DE" lijst dan kom je hier niet meer vanaf (terreurlijst van de VN bv). Al je rechten worden ontnomen, je kunt je nergens op beroepen. Waar je in de NAZI tijd nog Wet is Wet, Bevel is Bevel had, heb je niets meer. De vrije wereld is niet meer, vrijheid van gedachte nauwelijks en privacy is straks alleen nog een woord in een woordenboek.

power corrupts; absolute power corrupts absolutely
Alleen de maan is nog veilig voor je. Gewoon lekker niks doen en de zaak uit de hand laten lopen, veel beter!
Huppaa en daar worden weer wat burger vrijheden overboord gegooit!

Op naar de politie staat!!! Welke langzaam geimplementeerd wordt onder het mom van terreur bestrijding
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:41 schreef Gimbooze het volgende:
Wat een inteeltkop heeft die vent zeg.
Plaats je even een foto van je eigen kop ?
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:23 schreef Moonlith het volgende:
Dat gaat America kant op.
Is dit een voorbeeld van het nieuwe VMBO taaleigen ?
userIcon
Brown is een vuile Vrijmetselaar die bij de Bilderbergjes hoort en voor de Nieuwe Wereld Orde is. Da's geen fabeltje, kijk zelf maar naar z'n speech:

http://www.youtube.com/watch?v=Uv5cqh26CC0
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:47 schreef joyfield het volgende:

[..]

Plaats je even een foto van je eigen kop ?
Is dit je vader of moeder??? Zo beledigd?
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:54 schreef TaLoN.NL het volgende:
Brown is een vuile Vrijmetselaar die bij de Bilderbergjes hoort en voor de Nieuwe Wereld Orde is. Da's geen fabeltje, kijk zelf maar naar z'n speech:

http://www.youtube.com/watch?v=Uv5cqh26CC0
WTF
Scary shit.... over pak em beet 20 jaar heb je als burger niks meer te vertellen
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 12:35 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

WTF
Scary shit.... over pak em beet 20 jaar heb je als burger niks meer te vertellen
Stiekum heb je dat nu ook al, maar ze doen je geloven dat je wel wat te zeggen hebt. Leuk he democratie
Laat me raden

de grenzen blijven gewoon open voor elke gek
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:32 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Inderdaad. Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both zoals een wijs man ooit eens zei
altijd weer die eeuwige Franklin... dat was de 18e eeuw hoor!! er is wel het een en ander veranderd in de tussentijd. Geniaal staatsman, maar wel in zijn eigen tijd.
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 10:40 schreef Sisko het volgende:

[..]

Een president van de VS notabene
right
Bush: "Wat zegt ie dan, wat zegt ie dan???"
Brown: "WAF WAF WRRRAF!!
Bush: "Goedzo! Nu krijg je een koekje."

Blijkbaar heeft niemand in de gate dat als je vrijheid en rechtvaardigheid wil beschermen (DE sleutelwoorden in zowat iedere speech van Bush) je niet de verworven vrijheden en rechten moet afnemen... Dan blijft er weinig over he?
userIcon
quote:
Op maandag 4 juni 2007 @ 11:37 schreef neegij het volgende:

[..]

Alleen de maan is nog veilig voor je. Gewoon lekker niks doen en de zaak uit de hand laten lopen, veel beter!
Mensen willekeurig van de straat halen en 3 maanden vast zetten, dat is lekker? Want je mag worden vastgehouden zonder aanklacht, dus iedereen, ook jij. En je kan nergens een beroep op doen.
Ach gewoon grenzen van landen op heffe joh, wereld is toch van iedereen

Mischein is mensheid in algemeen gewoon niet goed wijs, als we nu gewoon iedereen accepteren zo als ze zijn en wereld is als geheel zien niet als opgesplitte landjes zou het stuk vrediger zijn.

Mischien moet mensheid is op aarde en problemen richten dan op oorlogje voeren en alles naar de klote helpen.
50  van 55 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 00:05 Dodental door kou in Europa inmiddels 4607
» 09/02 Mariniers VS met SS-vlag op de foto35
» 09/02 Groen licht bouw nieuwe kerncentrale VS19
» 09/02 Neushoorn sterft aan antistroperijmaatregel15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden