Inflatie Zimbabwe stijgt naar 3714%

Opmerkelijk • Geschreven door Jeroen (steenz) op 18-05-2007 @ 10:38
print 
Icoon Economie Slecht nieuws voor de eigenaren van een stapeltje Zimbabwaanse bankbiljetten. De waarde van de Zimbabwaanse dollar is namelijk in één maand tijd afgenomen met iets meer dan 100 procent. Hierdoor komt de inflatie op jaarbasis uit op 3714 procent. Dat heeft de overheid van het Afrikaanse land gisteren bekendgemaakt.

Volgens veel economen wordt de inflatie veroorzaakt door de slechte binnenlandse politiek van president Mugabe. Hij voert sinds 2000 een grootschalige hervorming door, waarbij het land van duizenden blanke boeren is genationaliseerd. Door het tempo waarin dit is gebeurd is de landbouwsector in Zimbabwe in een crisis terechtgekomen. Mugabe zelf geeft echter de schuld aan sancties van de Verenigde Staten en de Europese Unie, en aan de werkloosheid van 80 procent.

De hoge inflatie is overigens niet nieuw voor Zimbabwe. Zo kwam het land vorig jaar al met een 100.000 dollar biljet. Onafhankelijke economen voorspelden toen dat het land beter meteen een biljet van 1 miljoen dollar had kunnen drukken om papier te besparen.

Met dank aan pberends voor de submit.



Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

14401 views / 66 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Winsgevend dus om met het papiergeld je reet af te vegen, goedkoper dan pleepapier denk ik zo...
userIcon
jaa...wat doe je er aan he

met mugabe aan de macht; 80% werkloosheid en geen steun van het rijke westen
userIcon
Mugabe was toch een maatje van Hugo Chavez... Typisch.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:42 schreef Shelbourne het volgende:
Mugabe was toch een maatje van Hugo Chavez... Typisch.
Ze zijn beide anti-Amerika ja.

Als je die wiki pagina van deze man leest word je echt niet goed.

Hij heeft het land zo'n beetje naar de rand van de afgrond gebracht.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ze zijn beide anti-Amerika ja.

Als je die wiki pagina van deze man leest word je echt niet goed.

Hij heeft het land zo'n beetje naar de rand van de afgrond gebracht.
Klopt... maar dat posten diverse users al 4 jaar geleden hier, waarna we voor racist werden uitgemaakt omdat we die arme zwarte boeren hun boerderijtjes niet gunden....

Persoonlijk kan dat hele land voor mijn part verhongeren en in de uitwerpselen zakken...
userIcon
Das redelijk erg, beter wordt die Mugabe afgezet want die kerel verneukt het hele land.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:48 schreef Shelbourne het volgende:

[..]

Klopt... maar dat posten diverse users al 4 jaar geleden hier, waarna we voor racist werden uitgemaakt omdat we die arme zwarte boeren hun boerderijtjes niet gunden....

Persoonlijk kan dat hele land voor mijn part verhongeren en in de uitwerpselen zakken...
maarja,, dan laat je dus al die zimbabwianen, die er in het geheel niets aan kunnen doen, boeten voor de misdaden van een enkeling. dat lijkt me ook niet helemaal eerlijk, denk je ook niet?
Nou kijken wat die Chavez kan betekenen
userIcon
Award voor Mugabe.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:48 schreef Shelbourne het volgende:

[..]

Klopt... maar dat posten diverse users al 4 jaar geleden hier, waarna we voor racist werden uitgemaakt omdat we die arme zwarte boeren hun boerderijtjes niet gunden....

Persoonlijk kan dat hele land voor mijn part verhongeren en in de uitwerpselen zakken...
ach, dat gebeurt ook wel...

triest dat een president zo ontzettend erg aan zijn eigen macht en zelfverrijking denkt, dat hij niet ziet dat de rest allemaal in het 100 loopt...
userIcon
Mijn wiskunde is sterk genoeg om dit in twijfel te trekken:
quote:
De waarde van de Zimbabwaanse dollar is namelijk in één maand tijd afgenomen met iets meer dan 100 procent.
Waarde-afname van meer dan 100%? Jaja. Doe 's een rekenvoorbeeld?
Je had vorige maand biljetten ter waarde van 1000 euro. En die zijn nu eh... -25 euro waard? Waar moet ik die 25 euro storten?

99.9999999% wil ik best geloven. Zelfs 100% zou in principe kunnen. Maar MEER dan 100%. Nah...
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:52 schreef JeOma het volgende:
Mijn wiskunde is sterk genoeg om dit in twijfel te trekken:
[..]

Waarde-afname van meer dan 100%? Jaja. Doe 's een rekenvoorbeeld?
Je had vorige maand biljetten ter waarde van 1000 euro. En die zijn nu eh... -25 euro waard? Waar moet ik die 25 euro storten?

99.9999999% wil ik best geloven. Zelfs 100% zou in principe kunnen. Maar MEER dan 100%. Nah...
daar zeg je zo es iets he, en ik ben ook wel benieuwd hoe dat dan zit
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:50 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

maarja,, dan laat je dus al die zimbabwianen, die er in het geheel niets aan kunnen doen, boeten voor de misdaden van een enkeling. dat lijkt me ook niet helemaal eerlijk, denk je ook niet?
Yup, maar we kunnen er weinig aan doen. Het is niet de bedoeling dat de internationale gemeenschap de binnenlandse politieke problemen van Zimbabwe oplost.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:50 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

maarja,, dan laat je dus al die zimbabwianen, die er in het geheel niets aan kunnen doen, boeten voor de misdaden van een enkeling. dat lijkt me ook niet helemaal eerlijk, denk je ook niet?
Yawn... en allemaal, die met machetten bewapende milities, die de blanke boeren met harde hand verdreven (daarbij vrouwen en kinderen niet ontziend).

Zimbabwe (het vroegere Rhodesië) had het in zich gehad het rijkste en best gevoede land van Afrika te zijn... totdat ze Mugabe de macht gaven.
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:53 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

daar zeg je zo es iets he, en ik ben ook wel benieuwd hoe dat dan zit
Ik vermoed zo dat ze de inflatie bedoelen die in één maand iets meer dan 100% is geweest. Oftewel. Eerst kocht je voor 1000 zimba dollars 1 euro en nu koop je er 0,45 eurotjes van.
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:52 schreef JeOma het volgende:
Mijn wiskunde is sterk genoeg om dit in twijfel te trekken:
[..]

Waarde-afname van meer dan 100%? Jaja. Doe 's een rekenvoorbeeld?
Je had vorige maand biljetten ter waarde van 1000 euro. En die zijn nu eh... -25 euro waard? Waar moet ik die 25 euro storten?

99.9999999% wil ik best geloven. Zelfs 100% zou in principe kunnen. Maar MEER dan 100%. Nah...
das toch altijd zo, geld wordt minder waard. oftewel alles wordt duurder.
jij hebt 1000 euro. kon je daar eerst 1 brood voor kopen, nu nog maar een half brood bv.
als het dus meer dan 100% is heb je nog steeds 1000euro. alleen kun je er niks meer van kopen want alles is veel duurder.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:52 schreef JeOma het volgende:
Mijn wiskunde is sterk genoeg om dit in twijfel te trekken:
[..]

Waarde-afname van meer dan 100%? Jaja. Doe 's een rekenvoorbeeld?
Je had vorige maand biljetten ter waarde van 1000 euro. En die zijn nu eh... -25 euro waard? Waar moet ik die 25 euro storten?

99.9999999% wil ik best geloven. Zelfs 100% zou in principe kunnen. Maar MEER dan 100%. Nah...
Iets waar je een maand geleden 100.000 zimbabwaanse dollars voor betaalde kost nu meer dan 200.000 zimbabwaanse dollars. Geld is dus in vergelijking met goederen meer dan 100% minder waard geworden.
Dat is een flinke inflatie hehe
userIcon
In 1999 was het er nog zo vredig en mooi. Had er graag deze zomer ook doorheen getrokken, toch maar voor een andere route gekozen. Mugabe
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:11 schreef Daemician het volgende:

[..]

Iets waar je een maand geleden 100.000 zimbabwaanse dollars voor betaalde kost nu meer dan 200.000 zimbabwaanse dollars. Geld is dus in vergelijking met goederen meer dan 100% minder waard geworden.
Nog zo'n domme gast. Iets wat 100% minder waard is geworden is gewoon waardeloos geworden. Als je vorige maand 100.000 betaalde voor een brood en nu is het 200.000 betekend dat die waarde van 100.000 met 50% is gedaald. Meer dan 100% dalen betekend dat dat geld een schuld zou zijn geworden maar das beetje raar. Betekend dus dat je geld weg moet gooien omdat het te kostbaar is om te houden
Jij bedoelt dat je geld eerst 100% waard is en als dat dan 100% minder waard is dat dat dan 0% waard is. Maar ze bedoelen het volgende:
Als 1 euro eerst 1 dollar is en de waarde van de euro is 100% afgenomen dan is 2 euro 1 dollar, want je moet 100% meer betalen voor 1 dollar, dus is de waarde van de euro 100% afgenomen ten opzichte van de dollar
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:52 schreef JeOma het volgende:
Mijn wiskunde is sterk genoeg om dit in twijfel te trekken:
[..]

Waarde-afname van meer dan 100%? Jaja. Doe 's een rekenvoorbeeld?
Je had vorige maand biljetten ter waarde van 1000 euro. En die zijn nu eh... -25 euro waard? Waar moet ik die 25 euro storten?

99.9999999% wil ik best geloven. Zelfs 100% zou in principe kunnen. Maar MEER dan 100%. Nah...
Misschien is het 100% punten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:52 schreef JeOma het volgende:
Mijn wiskunde is sterk genoeg om dit in twijfel te trekken:
[..]

Waarde-afname van meer dan 100%? Jaja. Doe 's een rekenvoorbeeld?
Je had vorige maand biljetten ter waarde van 1000 euro. En die zijn nu eh... -25 euro waard? Waar moet ik die 25 euro storten?

99.9999999% wil ik best geloven. Zelfs 100% zou in principe kunnen. Maar MEER dan 100%. Nah...
nooit van indexcijfers gehoord?
userIcon
quote:
Zo kwam het land vorig jaar al met een 100.000 dollar biljet.
Ach, het kan altijd erger....

quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:42 schreef Shelbourne het volgende:
Mugabe was toch een maatje van Hugo Chavez... Typisch.
Nee, Chavez onderhoud buitenlandse relaties met naties die kritiek op het westen hebben, dat daar uitbuiters als mugabe bij zitten heb je wel eens. Net als de VS banden onderhoudt met terroristen die de vijanden van hun vijanden zijn (Al Qaeda vs de soviets he?).
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:29 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

nooit van indexcijfers gehoord?
dan zijn het dus geen procenten flippo.
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:42 schreef Shelbourne het volgende:
Mugabe was toch een maatje van Hugo Chavez... Typisch.
Chavez doet het wel iets beter dan Mugabe...

Mugabe is echt een totale randdebiel, die geen idee heeft hoe hij een land moet besturen. Chavez doet het nog redelijk daar in Venezuela...
userIcon
en goed nieuws voor de mensen die daar op vakantie gaan?

cheap beer:D
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:35 schreef jacks_wasted_life het volgende:

[..]

dan zijn het dus geen procenten flippo.
Een indexcijfer is een getal in de vorm van een percentage dat de verhouding uitdrukt van een grootheid tot een referentiewaarde.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Indexcijfer
userIcon
quote:
Slecht nieuws voor de eigenaren van een stapeltje Zimbabwaanse bankbiljetten.
Ik ging er al wel vanuit dat de 200.000 zimbabwaanse dollar (10x20.000) die ik nog over had uit 2005 niets meer waard zou zijn. Toen was de inflatie al meer dan 1000%.
Toen daar de blanke boeren nog niet weggejaagd waren heette het nog de "graanschuur van Afrika"

Nu gaat het vooral goed met Mali, het buurland dat de blanke boeren met open armen ontving. Vooral de landbouw bloeit daar op.
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:19 schreef bullshit. het volgende:
Jij bedoelt dat je geld eerst 100% waard is en als dat dan 100% minder waard is dat dat dan 0% waard is. Maar ze bedoelen het volgende:
Als 1 euro eerst 1 dollar is en de waarde van de euro is 100% afgenomen dan is 2 euro 1 dollar, want je moet 100% meer betalen voor 1 dollar, dus is de waarde van de euro 100% afgenomen ten opzichte van de dollar
Fout, dat betekent dat de waarde 50% is afgenomen (overigens heb je het hier over wisselkoers, maar vervang "euro" door "brood" en je hebt het over inflatie). De prijs neemt met 100% toe, dus de waarde neemt met 50% af.

Het valt me op dat mensen (niet alleen deze quote) uit alle macht een foute tekst gaan verdedigen met de stelling "maar ze bedoelen natuurlijk...". Het staat er fout, dus is het fout. Punt. Wiskunde is niet altijd even makkelijk, maar wel 100% exact.
userIcon
quote:
Mugabe zelf geeft echter de schuld aan sancties van de Verenigde Staten en de Europese Unie.
Toch grappig, toen die blanke boeren er nog zaten was het hun schuld, de 0,5% blanken zouden de rest vreselijk onderdrukken en uitbuiten.. nu de blanke boeren weg zijn gestuurd (en de zwarte bevolking van 99,5% naar 100% is gestegen) is uiteindelijk toch de blanke schuldig en zoniet dan stiekem toch. Prachtig.

Straks zie je hetzelfde bij Chavez, als alle buitelandse investeerders uitbuiters het land zijn uitgejaagd stort de boel helemaal in en zal je zien dat via via toch de VS of Europa schuldig is.

Socialisten moeten begrijpen dat bedrijven de bron van welvaart zijn, en dat met herverdelen alleen je er niet komt..
Mugabe is de Hitler van Zimbabwe, heet het tegenwoordig... Zijn milities drukken elk protest met keihard geweld de kop in. Denk nog even aan die oppositieleider die een paar weken geleden kompleet in elkaar werd geslagen. Twee weken terug gebeurde hetzelfde met een aantal opperrechters; terwijl de wandelaars op straat toekeken, werden deze mannen helemaal kapot geslagen. Mugabe speelt het spelletje slim; hij zorgt dat de militairen en de bewapende jongeren het redelijk goed hebben; voor hen WEL voldoende voedsel, electriciteit en water. De rest van de bevolking heeft nog maar een paar uur per dag stroom, en schoon drinkwater wordt steeds meer een probleem. Voedsel is al nauwelijks meer betaalbaar en er vallen al hongerdoden. Ze mogen zelf niets in tuintjes kweken. De blanke boeren zijn nu bijna allemaal verjaagd, maar de farms worden overwoekerd door de oerwouden; de vriendjes van Mugabe, die de boerderijen mochten "hebben", weten niets van landbouw. En dus wordt er nauwelijks meer iets verbouwd, in wat ooit de "graanschuur van Afrika" was.

Echter; zeker de buitenwereld zal niet ingrijpen, daar. Gewoon omdat b.v. Amerika en de EU via Mugabe op goedkope wijze aan grondstoffen komen. De dictator wordt wat geld toegestopt en de bevolking mag verrekken, terwijl de buitenlandse bedrijven de 26 verschillende grondstoffen voor een prikkie kunnen winnen. De enige die er dus beter van worden, zijn de topjongens van die buitenlandse bedrijven. lang leve het kapitalisme maar weer eens.
Zelfs Zuid-Afrika houdt hem (Mugabe) de hand boven het hoofd; zij verdienen er ook leuk aan, blijkbaar.

Wil je meer info over deze komplete idioot aan het bewind en hoe een bevolking er onder lijdt, lees dan meer via:
http://africantears.netfirms.com/
In de linkerkolom "Letter Archive" staat onderaan de meest recente emailbrief van Cathy; zij vertelt al maanden over de schrijnende toestanden in dat land. Het gaat daar in rap tempo helemaal verkeerd, en de rest van de wereld vindt het wel best. Sel je voor dat het met Nederland zo ging...
userIcon
Lach maar.
Als het land helemaal naar de klote geholpen is.
Gaan wij er weer ontwikkelingsgeld inpompen.
userIcon
Straks ff wat Zimbabwaanse dollars halen, gewoon om te kijken hoe het is om miljonair te zijn.
zou het nog weer meer waard worden? dan ga ik ff voor een paar euro een paar miljoen zimba dollars kopen
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:56 schreef pammetje het volgende:
Mugabe is de Hitler van Zimbabwe, heet het tegenwoordig... ........

-tekst-
Die blanke boeren daar zijn ook gek om te blijven de bevolking haat ze. Maar voor hun eigen gevoel is het ook hen land. Wat het natuurlijk verschrikkelijk moeilijk maakt om hun boeltje te pakken en te vertrekken naar b.v Europa. Maar als je dan die blanken ziet die aangevallen worden door meutes met machetes dan verhuis je toch meteen? Africa is een mooi continent maar ik voel me altijd een soort prooi alsof je als het ware in een kooi zit.

userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:49 schreef Mr.Spock het volgende:
Nu gaat het vooral goed met Mali, het buurland dat de blanke boeren met open armen ontving. Vooral de landbouw bloeit daar op.
buurland? kijk es op de kaart
userIcon
Krijg je met dat soort mannetjes.
De schuld ligt altijd ergens anders want zelf doen ze toch niks fout.

Tis daar nu een pracht voorbeeld van : Hoe help je je land snel naar de klote.

Misschien heeft duitsland nog wat oude bankbiljetten van vroegâh.
Kunnen ze die ff uitlenen.

Wat was het toen; 1 ei voor 1.3 miljoen reichsmark...

userIcon
Dat heb je als je alle blanke wegjaagt en zelf te lui bent om het land te bewerken als zwarte bevolking.

Eigen schuld.
quote:
waarbij het land van duizenden blanke boeren is genationaliseerd.
En dus sanctioneren we het land maar naar de afgrond. Zo hebben we in irak 500.000 kinderen aan de hongerdood laten sterven . En in de woorden van Madeleine Albright; the price is worth it
Ik mag het niet zeggen.. maar goed zoals we zien is de situatie er wel na: Sinds dat ze begonnen met onteigenen van de blanke boeren is het bergafwaarts gegaan. De zwarte mensen weten gewoon niet hoe een grote boerderij te runnen.. koimen veelal uit clan-culturen. Hebben niet de kennis en kunde.. .

Eigen schuld dikke bult...
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:52 schreef Sebastral het volgende:

[..]

En dus sanctioneren we het land maar naar de afgrond. Zo hebben we in irak 500.000 kinderen aan de hongerdood laten sterven . En in de woorden van Madeleine Albright; the price is worth it
Ben je dom ofzo?
Het land werd eerst goed bebouwd door die blanke boeren, zij zorgden voor grote inkomsten en werkgelegenheid.
Echter kwam die Mugabe met het idee om alles te nationaliseren, het land wordt allemaal van de blanke boeren afgepakt, veel mensen worden ter plekke afgeslacht en het land ligt nu gewoon braak en de werkgelegenheid stijgt tot ongekende hoogtes.
Zimbabwe was de graanschuur van Afrika... daar is door Mugabe niks meer van over.

En dan durf jij het westen de schuld te geven
Dan moet je echt dom, doof, blind en achterlijk zijn.
Blijkbaar is echt ALLES de schuld van het westen als je sommige mensen hier mag geloven
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:52 schreef Sebastral het volgende:

[..]

En dus sanctioneren we het land maar naar de afgrond. Zo hebben we in irak 500.000 kinderen aan de hongerdood laten sterven . En in de woorden van Madeleine Albright; the price is worth it
Hou toch op man. De bewoners van het land hebben de blanke boeren weggejaagd en een dictator aan de macht geholpen. Vind je het dan gek dat er maatregelen genomen worden? Ben jij er ook zo een die de Hamas regering steunt, ondanks het feit dat het een terroristische organisatie is?
Het is ons geld, wij bepalen aan wie we het geven. Niet een stel debielen die niet eens fatsoenlijk voor zich zelf kunnen zorgen. Als ze het daar verpesten, moeten ze het zelf ook maar oplossen.
userIcon
En nu geen ontwikkelingshulp geven! Die mafkezen zoeken het zelf maar uit
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:42 schreef Shelbourne het volgende:
Mugabe was toch een maatje van Hugo Chavez... Typisch.
Mugabe is een goede voorbode van wat je met Chavez uiteindelijk krijgt (de tekenen aan de wand zijn al vrij duidelijk). Het ironische is dat Mugabe bij zijn aantreden ook werd gezien als de verlosser door aardig wat mensen, zeker omdat hij die blanken en het westen weleens even zou aanpakken. Hetzelfde als bij Chavez dus.

Je kunt nu al de dictatoriale trekken van het regime van Chavez zien en de beroerde invloed op de economie. En over wat jaren zullen de fans van Chavez ongetwijfeld weer roepen dat ze het echt niet hebben zien aankomen... Om vervolgens rustig weer te gaan staan juichen voor de nieuwste Mugabe/Chavez-kloon Sommigen leren nou eenmaal nooit dat het hierbij niet gaat of zo'n figuur je favoriete ideologie aanhangt, maar dat hij zuiver op de graat is.
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:36 schreef DeBastaard het volgende:
Chavez doet het wel iets beter dan Mugabe...

Mugabe is echt een totale randdebiel, die geen idee heeft hoe hij een land moet besturen. Chavez doet het nog redelijk daar in Venezuela...
Geef Chavez even wat tijd wil je? Hij zit er vergeleken met Mugabe nog maar net. Alhoewel hij het al redelijk goed doet met het buitenspel zetten van het parlement, benoemen van familieleden op belangrijke posten en het creeëren van lange rijen voor lege winkels. Maar het kan natuurlijk nog een stuk beter
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:54 schreef Schepseltje het volgende:
Toch grappig, toen die blanke boeren er nog zaten was het hun schuld, de 0,5% blanken zouden de rest vreselijk onderdrukken en uitbuiten.. nu de blanke boeren weg zijn gestuurd (en de zwarte bevolking van 99,5% naar 100% is gestegen) is uiteindelijk toch de blanke schuldig en zoniet dan stiekem toch. Prachtig.

Straks zie je hetzelfde bij Chavez, als alle buitelandse investeerders uitbuiters het land zijn uitgejaagd stort de boel helemaal in en zal je zien dat via via toch de VS of Europa schuldig is.

Socialisten moeten begrijpen dat bedrijven de bron van welvaart zijn, en dat met herverdelen alleen je er niet komt..
Dat leren sommigen helaas nooit. Als het niet gewerkt heeft, betekent dat dat het verkeerd is toegepast door een 'afvallige' leider. De ideologie is natuurlijk onfeilbaar, dus daar kan het niet aan liggen
50  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden