Ontslag voor zus Albayrak in Dordrecht

Politiek • Geschreven door Rob (R@b) op 15-05-2007 @ 16:08
print 
PvdA-wethouder Nezahat Albayrak, de zus van staatssecretaris Nebahat Albayrak, zal vandaag worden voorgedragen voor ontslag als wethouder van Dordrecht. Formele reden is dat ze nog steeds niet in Dordrecht woont. Wat echter ook meespeelt is dat ze slecht zou functioneren en haar privéleven niet weet te combineren met haar werk

De wethouder zelf noemt deze reden onzin. Afgelopen vrijdag haalde ze ongekend fel uit naar haar eigen PvdA-fractie. Ze noemde zichzelf ''slachtoffer van beeldvorming en vooroordelen over werkende vrouwen''. Ze werd indertijd unaniem voorgedragen door de selectiecommissie maar volgens haar zag de Dordtse PvdA-fractie haar gewoon niet zitten. Het bestuur drukte de benoeming echter door ondanks de bezwaren van de fractie.

De PvdA-fractie is overigens niet de enige fractie die meent dat ze ongeschikt is. ''De PvdA kreeg hier bij de gemeenteraadsverkiezingen heel veel stemmen van Turken. Ze wilden dus per se een Turkse wethouder. Niet onlogisch. Maar zoek dan wat beter. Ze hebben meer naar haar naam en afkomst gekeken dan naar haar bestuurlijke kwaliteiten'', zo zegt zegt oppositieleider Piet Sleeking van stadspartij Beter voor Dordt.

Brief
Albayrak stuurde onlangs, toen ze ziek (overspannen) thuis zat, nog een brief naar de gemeenteraad waarin ze vroeg om ontheffing te verlenen van het vereiste ingezetenschap. Ze wilde vanwege privé-omstandigheden nog een jaar langer in Rotterdam blijven wonen. Dat komt omdat haar moeder ziek is, ze een kind van 6 jaar heeft en haar man in Turkije verblijft. De man van de wethouder is officier in het leger van Turkije en woont daar. Hierdoor staat ze er thuis alleen voor. Een meerderheid van haar eigen PvdA-fractie vond uitstel van verhuizing met een jaar echter onaanvaardbaar.

Albayrak zegt nu níet veel ziek en afwezig te zijn geweest, en achttien uur per dag te werken. ''Ik ben al jaren een hardwerkende vrouw én moeder. Zoals zoveel vrouwen. Maar niet iedereen kan daaraan wennen. Afkomst en naam speelden helemáál geen rol bij mijn aanstelling. Die Turkse achtergrond was hooguit mooi meegenomen.''

Ze weigert dan ook zelf ontslag te nemen waardoor de gemeenteraadsvergadering vandaag zelf een formeel besluit zal voorleggen voor ontslag.



Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

20291 views / 87 reacties
Reacties op dit bericht
35  van 87 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:10 schreef BearWitness het volgende:
En of haar afkomst haar aan dat baantje geholpen heeft. Positieve discriminatie
En nu flink de hand ophouden ! Ook al zo´n ´cultuur´ gebonden verschijnsel.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:46 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Neenee, ik wil weten hoe het in elkaar zit en waar het om gaat. Ik weet/begrijp hier niet heel veel van, snappe?
quote:
Ze wilde vanwege privé-omstandigheden nog een jaar langer in Rotterdam blijven wonen.
hieruit maak ik op dat ze al een ontheffing had van 1 jaar daar wilde ze nog een jaar bij hebben
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:50 schreef NatasTriplesix het volgende:

[..]


[..]

hieruit maak ik op dat ze al een ontheffing had van 1 jaar daar wilde ze nog een jaar bij hebben
Excuus, overheen gelezen.
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:28 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]


[..]

Waarom maken ze er dan een probleem van?
Omdat ze nog geen ruk heeft uitgevoerd en door dit toe te staan weer een jaar langer duurt ! Lezen !
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:52 schreef Heberg het volgende:

[..]

Omdat ze nog geen ruk heeft uitgevoerd en door dit toe te staan weer een jaar langer duurt ! Lezen !
Ik had al antwoord, dus hou je kop dicht, ja?
userIcon
Als ze haar gezinsleven niet kan combineren met haar werk dan moet ze gewoon een andere baan zoeken. Offtopic: de ouders waren zeer origineel in het uitkiezen van voornamen.
Dit is gewoon puur ambtenarij, baasje spelen. Destijds is ze met 1 voorkeursstem in haar voordeel in de partij gekomen. Dus het was zowieso nipt. Ambtenaar het baassie, die graag zn gelijk krijg , hoe dan ook, had uiteraard tegengestemt. Nu krijgt hij(en alle andere tegenstemmers) een gouden kans op haar eruit te knikkeren.
Daarom maakt het volgens mij dus ook niet zo enorm veel uit op wie je nou stemt, uiteindelijk hebben de ambtenaren de (uitvoerende) macht.
Terecht. Niet voldoen aan de voorwaarden, een man die in Turkije woont en legerofficier is èn wethouder voor de PvdA...?
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:59 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Ik had al antwoord, dus hou je kop dicht, ja?
Dat was gelijktijdig, dus dat kan ik niet weten, ja ? En houdt je grofheden voor je, ja ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:59 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Ik had al antwoord, dus hou je kop dicht, ja?
Pff... muts!
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:05 schreef Heberg het volgende:

[..]

Dat was gelijktijdig, dus dat kan ik niet weten, ja ? En houdt je grofheden voor je, ja ?
16:38 had ik mijn antwoord, en jij zegt dat je 17:05 gelijktijdig een antwoord gaf?
Ik word moe van dat ''lezen!'', dat heb ik heus wel gedaan. Dat ik niet dezelfde conclusies kan trekken als jij doet, betekent niet dat ik niet kan lezen.
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:12 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

16:38 had ik mijn antwoord, en jij zegt dat je 17:05 gelijktijdig een antwoord gaf?
Ik word moe van dat ''lezen!'', dat heb ik heus wel gedaan. Dat ik niet dezelfde conclusies kan trekken als jij doet, betekent niet dat ik niet kan lezen.
Nee schat, dat was om ca 16.52 en daarvoor er ook 1 aan jou. Maar je hebt gelijk, mbt 16.38 uur. Sorry !
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:46 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Neenee, ik wil weten hoe het in elkaar zit en waar het om gaat. Ik weet/begrijp hier niet heel veel van, snappe?
Wat ik begrepen heb is dat Albayrak simpelweg veelbelovend was maar teleurgesteld heeft. Nu hebben ze een goede reden om haar te lozen. Dat is beter voor de PvdA en beter voor Dordrecht.

Dat verhuizen boeit natuurlijk niet echt, maar het telt wel op. Het was het functioneren dat echt telde. Maar het is makkelijker om iemand te lozen op zo'n punt.
Alsof Rotterdam en dordt zover uit elkaar liggen. Vanuit dordt zit je binnen een kwartier bij je zielige moedertje
userIcon
Nouja, ze is tenminste geemancipeerd...
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:28 schreef Lesouhaitdesou het volgende:
Waarom maken ze er dan een probleem van?
Omdat dat dat eerste jaar van ontheffing al voorbij is, duh. Gemeenteraadsverkiezingen waren in maart 2006, maandje collegevorming. Aan de slag in mei 2006. Het is nu half mei 2007.
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:20 schreef Masterix het volgende:

[..]

Logisch?

Wat nou logisch? Kunnen Turken alleen vertegenwoordigd worden door iemand met een Turkse achtergrond? Wat een onzin zeg.

Ik ruik (PvdA-politiek) correct racisme. Iemand anders ook?

Daar stinkt het in dit kudtland al jaren naar... op alle nivo's. Dat de PVV maar effe lekker doordrukt, dan is er misschien nog een sprankje hoop...
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:15 schreef Ruya het volgende:
waarom zou je geen wethouder mogen zijn in dordrecht als je in rotjeknor woont? onzin zeg..

en ik zou haar wel doen
Omdat je dan geen of te weinig feeling hebt met wat er in de plaats leeft.
Is bij alle gemeenten zo. Vaak proberen ze ook ambtenaren te motiveren om in de plaats zelf te komen wonen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:42 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ja maar dat is ze niet: de Turkse kiezers kozen voor PvdA, en de PvdA denkt dat Turken een Turkse vertegenwoordiger moeten hebben en toen heeft het PvdA deze Albayrak dat wethouderschap aangeboden.

Nu trekken ze dat aanbod in want ze zijn (om meerdere redenen) niet tevreden met haar.
tja in dit geval hebben ze dus niet naar de kwaliteit van de persoon gekeken maar naar haar afkomst.
Ook hier weer een positieve discriminatie.
We worden als nederlander wel erg vaak gediscrimineerd.
De beste functionaris moet gewoon een plaats verdienen in ons regeringsbestand en elders overigens ook
Dus niet omdat ze toevallig een turkse is
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:12 schreef Buschetta het volgende:
Turkse vrouwen en geblondeerd haar
Er zijn echt talloze turkse vrouwen met Blond haar.
Turkije bestaat uit een oosters en een westers deel, en vooral in het westerse gedeelte zijn er zat mooie dames te vinden!
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:15 schreef Ruya het volgende:
waarom zou je geen wethouder mogen zijn in dordrecht als je in rotjeknor woont? onzin zeg..

en ik zou haar wel doen

Geniaal, het contrast tussen de eerste en tweede alinea is bijna poëtisch!
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:12 schreef Buschetta het volgende:
Turkse vrouwen en geblondeerd haar
Zeker nooit buiten je achterlijke dorp geweest
weer eentje die een berg wachtgeld krijgt ... GA AAN HET WERK!
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:30 schreef regularjoe het volgende:

[..]

Er zijn echt talloze turkse vrouwen met Blond haar.
Turkije bestaat uit een oosters en een westers deel, en vooral in het westerse gedeelte zijn er zat mooie dames te vinden!
das helemaal niet zo. er is maar een Turkije. maar er zijn in Turkije wel 72 verschillende ethniciteiten.
de caucasus begint in oost- Turkije, dus genoeg caucasiers, in het engels caucasians.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:59 schreef oudwijf het volgende:
weer eentje die een berg wachtgeld krijgt ... GA AAN HET WERK!
ik hoor altijd van nederlandse sjacheraars dat ze op hun 45ste met een riant oprotsom van half miljoen euro het bedrijf verlaten.
tijd voor een turk om hetzelfde te doen :-)
wat een nieuws 'de zus van....'
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:12 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Oh, het is gewoon toevallig dat de afgelopen jaren er ineens zoveel 'buitenlandse' namen in de politiek kwamen. Duh..
Onder welke steen kom jij gekropen?
Ooit weleens buiten je dorp geweest?
Blond in Turkije komt voor
userIcon
Wel een aantrekkelijke vrouw...
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:37 schreef Erotica_ het volgende:

[..]

Zeker nooit buiten je achterlijke dorp geweest
Dorp ? Wasda ?
Ik refereerde meer aan haar uitgroei. Ziet er toch niet uit ? of wel dan ?
Maar ze heeft waarschijnlijk geen tijd meer om naar de kapper te gaan.
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:32 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Onder welke steen kom jij gekropen?
Ooit weleens buiten je dorp geweest?
Blond in Turkije komt voor
No shit het komt ook voor onder de zwarte populatie maar net zoals bij de turken Veel en veel minder.
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:22 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Waarom moet je dan eigenlijk in Dordrecht wonen?
Omdat ze wethouder van Dordrecht is, als wethouder of burgemeester moet dat nu eenmaal.

Overginds wist ik dit al even
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:12 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Oh, het is gewoon toevallig dat de afgelopen jaren er ineens zoveel 'buitenlandse' namen in de politiek kwamen. Duh..
kunnen die palesteinen nog wat van leren, ipv alles op te blazen, gewoon lekker aardig doen tegen die lui in israel en dan zorgen dat je in de regering komt....


OT: wat maakt het nou uit waar je woont, als wethouder? Zolang ze maar geen reiskostenvergoeding krijgt.
userIcon
18 uur per dag heen en weer reizen ja (en dat is geen werken) en je kinderen zonder opvoeding etc. lekker zo een werkende moder

lekker weer een uitkering trekken zoals zovelen
35  van 87 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden