IMF: Kabinet moet hervormingen doorvoeren

Economie • Geschreven door ANP op 10-04-2007 @ 20:22 - gepost door Athlon_2o0o
print 

Icoon Economie De Nederlandse economie staat er volgens het Internationaal Monetair Fonds (IMF) momenteel goed voor. Het IMF raadt het kabinet daarom aan de gunstige economische ontwikkelingen te benutten om een aantal noodzakelijke hervormingen door te voeren. Hierbij kan gedacht worden aan een WW-uitkering gedurende een kortere periode, beperking van de hypotheekrenteaftrek en verhoging van de pensioenleeftijd naar 67 jaar.

Het IMF constateert dat ons land zich verder moet voorbereiden op de toenemende kosten die de vergrijzing de komende jaren met zich meebrengt. De hypotheekrenteaftrek en de pensioenleeftijd zouden langzaam afgebouwd moeten worden. In Zweden is de hypotheekrenteaftrek al afgebouwd en in Duitsland is onlangs besloten dat de pensioenleeftijd verhoogd wordt naar 67 jaar. De onderzoekers adviseren het kabinet ook om een begrotingsoverschot na te streven dat hoger is dan één procent. Het rapport is tot stand gekomen op basis van gesprekken met onder andere ministers, ambtenaren, banken en toezichthouders.

Het kabinet lijkt echter niet van plan te zijn om deze hervormingen door te voeren. Het rapport komt net te laat voor het nieuwe kabinet. Het regeerakkoord ligt immers al op tafel en geen van deze plannen staan in de planning. Het CDA wilde niet morrelen aan de hypotheekrenteaftrek en de AOW. Alle coalitiepartijen waren tegen het verhogen van de pensioenleeftijd. Bovendien heeft het kabinet besloten een begrotingsoverschot van één procent na te streven, terwijl het IMF meer adviseert.


Bron: ANP


Lees ook:

» 11/02 'Gelekte info niet van KPN'8
» 11/02 KPN-klanten kunnen weer e-mailen7
» 11/02 NedCar gaat woensdag weer plat18
» 11/02 Consument kan rekeningen niet meer betalen193


delen | eKudos nujij

6471 views / 38 reacties
Reacties op dit bericht
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Kijk hoe er toch nog een bash naar de PvdA gemaakt gaat worden...
userIcon
Ik wil niet werken tot me 67ste
userIcon
Of toch maar de graaitax doorvoeren?
wat een onzin, de gewone mens pakken die al hard werkt, torenhoge hypotheken moet betalen ect...

pak liever de mensen die profiteren.. die niet werken met een nep gips voet rondlopen ect... pak de criminaliteit harder aan, verdien daaraan en dus niet aan de normale hard werkende mensen
userIcon
waar bemoeit het imf zich mee
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 10-04-2007 @ 20:35 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:29 schreef gluurbuurX het volgende:
Of toch maar de graaitax doorvoeren?
Dat lijkt me inderdaad heel wat lucratiever, maar ja, daar pak je de hardwerkende gewone man niet mee.
userIcon
quote:
Dat lijkt me inderdaad heel wat lucratiever, maar ja, daar pak je de hardwerkende gewone man niet mee.
Oh ja shit das waar! Zie je ik snap ook helemaal niks van politiek
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:27 schreef Longmen het volgende:
Kijk hoe er toch nog een bash naar de PvdA gemaakt gaat worden...
Dat is niet zo moeilijk. Ik noem bijvoorbeeld de combi Woutert versus topinkomens.

Goeienavond trouwens.
quote:
Het rapport komt net te laat voor het nieuwe kabinet. Het regeerakkoord ligt immers al op tafel en geen van deze plannen staan in de planning.
Het IMF copieert kennelijk elk jaar hetzelfde advies.
Het rapport is echter niet te laat. Van de voornemens van het kabinet komt tot op heden niets terecht (te veel ambtenaren, geen bezuinigingen op kamer, hogere pardonkosten, onderwijs, kinderopvang, gezondheidszorg, etc. etc.
VOor de zomer komt het kabinet met aanvullende maatregelen. Alle suggesties van het IMF zullen ongetwijfeld de revue passeren.
WIndfaan Bos zal niet ongevoelig zijn voor de ideeen van het IMF daar zitten immers een aantal politieke vrindjes van hem; ambtenaren die door Kok c.s. indertijd daarheen zijn geplaatst.
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:38 schreef gluurbuurX het volgende:

[..]

Oh ja shit das waar! Zie je ik snap ook helemaal niks van politiek
T'is eigenlijk heel simpel...de bevolkingsgroep met het grootst gezamelijk inkomen is de lul....1 kleine wet of aanpassing, en je pakt er het gros mee met zo min mogelijke moeite...
userIcon
quote:
Het IMF raadt het kabinet daarom aan de gunstige economische ontwikkelingen te benutten om een aantal noodzakelijke hervormingen door te voeren.
Jammer het geld gaat al op aan asielzoekers (de generaal pardon regeling) en de geldsponzen die daarom heen hangen.
Ook de bijstand wordt verhoogd zonder dwang, gewoon 13 weken vakantie.

Kortom een links beleid van potverteren aan verkeerde dingen.
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:41 schreef knight3 het volgende:

[..]

Het IMF copieert kennelijk elk jaar hetzelfde advies.
Het rapport is echter niet te laat. Van de voornemens van het kabinet komt tot op heden niets terecht (te veel ambtenaren, geen bezuinigingen op kamer, hogere pardonkosten, onderwijs, kinderopvang, gezondheidszorg, etc. etc.
VOor de zomer komt het kabinet met aanvullende maatregelen. Alle suggesties van het IMF zullen ongetwijfeld de revue passeren.
WIndfaan Bos zal niet ongevoelig zijn voor de ideeen van het IMF daar zitten immers een aantal politieke vrindjes van hem; ambtenaren die door Kok c.s. indertijd daarheen zijn geplaatst.
Als men geen gehoor geeft aan een advies, dan zal er weinig veranderen aan dat advies komende jaren erna ....issosimpel....
man pberends (Redactie Frontpage) 10-04-2007 @ 20:44 fotoboek no homepage
userIcon
Doe het liefst wat aan de hypotheekrenteaftrek...

userIcon
quote:
T'is eigenlijk heel simpel...de bevolkingsgroep met het grootst gezamelijk inkomen is de lul....1 kleine wet of aanpassing, en je pakt er het gros mee met zo min mogelijke moeite...
En je strijkt de mannetjes die de echte macht hebben niet tegen de haren in.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:31 schreef Bobbert het volgende:
wat een onzin, de gewone mens pakken die al hard werkt, torenhoge hypotheken moet betalen ect...

pak liever de mensen die profiteren.. die niet werken met een nep gips voet rondlopen ect... pak de criminaliteit harder aan, verdien daaraan en dus niet aan de normale hard werkende mensen
Nou nou, niet zo dramatisch he? In andere landen hebben ze de hypotheekrente al lang afgeschaft of hebben ze die niet eens en dat gaat gewoon goed. (Onze buren in Deutchland krijgen in plaats daarvan zelfs een bepaald bedrag per jaar van de regering en ipv van die idiote werkgarantie van ons moet je daar een betaalgarantie hebben voor een hypotheek)
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:28 schreef Soundz het volgende:
Ik wil niet werken tot me 67ste [/quote]

Nou, is goed hoooor, kleine man maar dan krijg je ook geen pensioen, goedkoper onderwijs en een grotere kans op werk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:31 schreef Bobbert het volgende:
wat een onzin, de gewone mens pakken die al hard werkt, torenhoge hypotheken moet betalen ect...

pak liever de mensen die profiteren.. die niet werken met een nep gips voet rondlopen ect... pak de criminaliteit harder aan, verdien daaraan en dus niet aan de normale hard werkende mensen
Het ZAL zo zijn dat de door het IMF aangegeven factoren een significante invloed zullen hebben op de toekomstige economische welvaart van ons land. Daarbij, zo geeft het IMF ook aan, kunnen wij deze problemen relatief eenvoudig ondervangen door (onder andere) de door hen aangegeven maatregelen.

Je ZOU ook kunnen proberen om dezelfde economische resultaten te behalen door alle profiteurs en criminelen aan te pakken. Maar ik vrees dat dit ons land VEEL meer kost en of het gewenste resultaat wordt bereikt, is natuurlijk nog maar gissen...

...en 3x raden op wiens bord die kosten belanden...
userIcon
als er iets is dat ik niet vertrouw is het het IMF wel (de wereldbank komt ook dicht in de buurt).

Het IMF heeft zo ongelooflijk geblunderd met de SAPs (en nu nog met de vernieuwde SAPs) in derde wereld landen. Zo ongelooflijk neo-liberalistisch beleid voorstaan en mensen dwingen om het beleid van het IMF maar uit te voeren door de bekende carrots of sticks, dat deze landen eigenlijk niet konden weigeren.

Bijvoorbeeld het opleggen om schoolgeld in te voeren in een aantal erg arme landen, waardoor opeens een groot gedeelte van een generatie de scholing niet meer kon betalen en dus geen onderwijs kon genieten.

In plaats dat dan het IMF zich ook nog eens goed gaat bezighouden om zich op een beperkt aantal landen die echt hulp nodig hebben te focussen en daar echt goed werk te verzetten, proberen ze in alle landen adviezen te geven die niet goed doordacht zijn en niet in het belang van een land zijn.

tot die tijd dat het IMF zaken drastisch veranderd in de eigen organisatie kan ik alleen zeggen: IMF
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:46 schreef gluurbuurX het volgende:

[..]

En je strijkt de mannetjes die de echte macht hebben niet tegen de haren in.
Psies... zie je wel dat iedereen dit kan snappen
userIcon
Oeps... dat zijn geen PvdA standpunten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:55 schreef FuckFokRedactieTwice het volgende:
Oeps... dat zijn geen PvdA standpunten.
Nee idd, maar ook geen CDA standpunten, en gek genoeg ook geen CU standpunten. En wat vreemd, de VVD en zelfs de PVV zijn geen voorstanders. Etc.
IMF moet zich ns richten op de grote Europese economieen die nog lichtjaren achterlopen qua hervormingen.
Shit ik heb een hypotheek en ik werk. Ik was van plan om op m'n 65ste te stoppen met werken (heb ik er 45 jaar werk opzitten). Ik had kunnen weten dat ik verkeerd bezig was en dat ik gestraft zou worden voor dit gedrag stom, stom, stom
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:32 schreef dalouiman het volgende:
waar bemoeit het imf zich mee
Waar het IMF komt, gaat het nadien slechter.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:29 schreef gluurbuurX het volgende:
Of toch maar de graaitax doorvoeren?
Weinig zinvol. Dat is niet wat de begroting maakt of breekt. Op zich is zo'n idee aardig, maar het is meer symbolisch. Zeg dat ze nog eens 10% extra pakken van de misschien 500 Nederlanders die gemiddeld ¤2miljoen per jaar verdienen (en dat is een extreem optimistische schatting), dat levert ¤100miljoen op...
Simpel ¤10 euro van elke Nederlander aftroggelen levert al ruim ¤160miljoen op.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:28 schreef Soundz het volgende:
Ik wil niet werken tot me 67ste
De "economie" wil het, je hebt niets te zeggen tot je je verstand gebruikt en links gaat stemmen..
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:32 schreef dalouiman het volgende:
waar bemoeit het imf zich mee
Het broertje van TMF!
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:41 schreef neegij het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk. Ik noem bijvoorbeeld de combi Woutert versus topinkomens.

Goeienavond trouwens.
Bos maakt zich niet echt geloofwaardiger met zijn standpunten tov de kleptocratie !
Het "spook van de vergrijzing" wordt weer eens door het IMF opgegraven om weer allerlei verslechteringen in de sociale zekerheid bespreekbaar te maken cq door te drukken ! Door het te blijven roepen gaan mensen het op een gegeven moment nog geloven ook ! Bizar !
userIcon
Ik dacht dat al bekend was dat dat hele vergrijzingspaniekverhaal al een uitdeduimgezogenverhaal was?
laten we eens beginnen met en besparing van 1 miljard door de 30.000 asielzoekers alsnog de deur uit te trappen!
We staan er goed voor maar met deze reli-regering is het land zo naar de kloten.
Laat de werkende mensen gewoon vet betalen voor al die bij de deur lopende allochtonen die nooit werk krijgen, ze zijn wel gek ook waarom zouden ze, ze hebben het zo vreselijk goed hier.

Wilders zal de grootste partij worden laat deze regering asjeblieft snel stukgaan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 22:20 schreef DrsPoema het volgende:

[..]

Bos maakt zich niet echt geloofwaardiger met zijn standpunten tov de kleptocratie !
Het "spook van de vergrijzing" wordt weer eens door het IMF opgegraven om weer allerlei verslechteringen in de sociale zekerheid bespreekbaar te maken cq door te drukken ! Door het te blijven roepen gaan mensen het op een gegeven moment nog geloven ook ! Bizar !
Dan wilde in het gaarne hebben over de geloofwaardigheid van de grijze Pvda coryfeeen, Kok, van Dam versus topinkomens.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 22:26 schreef Aka-Zigor het volgende:
Ik dacht dat al bekend was dat dat hele vergrijzingspaniekverhaal al een uitdeduimgezogenverhaal was?
Dat weten we, maar ze blijven het proberen he? (al is het alleen maar om hun EIGEN pensioen zeker te stellen)
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 22:29 schreef neegij het volgende:

[..]

Dan wilde in het gaarne hebben over de geloofwaardigheid van de grijze Pvda coryfeeen, Kok, van Dam versus topinkomens.
Go with the flow zullen ze gedacht hebben, meelopen is populair tegenwoordig, dat zou je moeten weten..
userIcon
Hehe het kabinet streeft een begrotings overschot van één procent na.

Leten we even op het woord "Streven"
userIcon
Bij deze de steun aan het IMF opzeggen
Anders gaan zij verdienen aan deze hervormingen...
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 @ 20:32 schreef dalouiman het volgende:
waar bemoeit het imf zich mee
Waar bemoei jij je mee. Clown
IMF moet zijn/haar bek houden

Wij geven ons geld immers al uit aan een generaal pardon
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 11/02 'Gelekte info niet van KPN'8
» 11/02 KPN-klanten kunnen weer e-mailen7
» 11/02 NedCar gaat woensdag weer plat18
» 11/02 Consument kan rekeningen niet meer betalen193


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden