Lamp tegen acne

Medisch • Geschreven door Noud de Greef (gr8w8) op 05-04-2007 @ 22:56
print 
Icoon GezondheidDonderdag werd een speciale lamp tegen acne gepresenteerd. De presentatie vond plaats op het carrière-evenement 'Design your own Future' op de Eindhovense High Tech Campus. Aan deze lamp wordt door Philips op dit moment nog volop gewerkt.

Enige jaren geleden werd ontdekt dat fel blauw licht de bacteriën kan doden die verantwoordelijk zijn voor de bekende huidaandoening. De eerste resultaten van een onderzoek zijn volgens Philips 'zeer bemoedigend': Enkele tientallen jongeren werden getest en bij 80% werd de acne behoorlijk verminderd. De elektronica-gigant beweert dat de afname groter is dan mogelijk met zalfjes en crèmes.

De lamp, die nog het meeste weg heeft van een gezichtsbruiner, is bedoeld voor jongeren tussen de 12 en 25 jaar. Volgens het concern zou een kuur van twee weken lang elke dag een kwartier afdoende zijn. Het is nog onbekend wanneer het product klaar is voor de markt. Volgens een woordvoerder zal de prijs "enkele honderden euro's" zijn. Overigens is Philips ook bezig met het experimenteren van gelijksoortige lampen tegen rimpelvorming en om wondgenezing te bevorderen.


Uit het fotoboek.



Lees ook:

» 24/05 Ziekenhuizen opereren beter7
» 22/05 Kleinste kunsthart ooit geïmplanteerd20
» 21/05 Veel jongeren kiezen voor orgaandonatie35
» 17/05 Universeel mechanisme dag/nachtritme ontdekt17


delen | eKudos nujij

19452 views / 79 reacties
Reacties op dit bericht
29  van 79 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 @ 01:00 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

Het gaat om verzadigde vetten die je niet moet eten wil je niet je talgklieren aan het werk zetten.
Dus mama vragen niet meer te bakken met boter maar met olijfolie.
En ook geen zonnebloemolie gebruiken.
Gewoon achter op de verpakkingen kijken en zorg dat je dieet bestaat uit onverzadigde vetten.
Omdat je talgklieren gebruikt worden door je lichaam voor afvalscheiding is het noodzaak dat je je darmflora in optimale conditie houd zodat de talgklieren niet voor deze taak nodig zijn. Veel yoghurt en vezels eten helpt goed. Er zijn ook etenswaren die de rondgang in je darmen vertragen, die dien je ook te vermijden.
En verder helpen spulletjes waar Vitamine B5 in zit goed. Nivea facewash bijvoorbeeld.
Wtf, waarom lees ik dit nu pas? Waar haal jij deze informatie vandaan?

Ik heb zelf ook ernstige vorm van acne gehad en ben op me 15de aan een hele zware pil gegaan die iets aan me dna deed. Dit zou me acne verhelpen. Aldus zo'n huid dokter. Uit eindelijk is het weg maar met de gevolgen dat ik niet meer ben gaan groeien. Ben nu zeg maar 10-12cm korter dan me broer en broertjes bijv.
Overigens heeft er nog nooit een dokter gezegd dat het met de voeding te maken heeft gehad. Want heb ervoor echt ALLES geprobeerd. Geen chocola, geen vettige happen, geen melk en geen alcohol, zalfjes en shit waarvan de handoeken en me haar licht van werden. NIETS hielp, enkeld die enorm zware kuur van 6 maanden lang...
ik zou niet kunnen leven zonder een puist ergens. ze zijn zo heerlijk om uitelkaar te spatten
quote:
Op Friday 6 April 2007 @ 00:22 schreef SwordMen het volgende:
Gewoon geen varken, chocola en patat vreten!
Wahahaha, wat een onzin. Dat acne ontstaat door vet eten is door wetenschappelijk onderzoek weerlegd.
userIcon
quote:
Op Thursday 5 April 2007 @ 23:08 schreef m.vanhoek het volgende:
haha, fantastisch wat een foto
lijkt me typisch gevalletje herpus
(Herpes simplex)
Daar heb je tegenwoordig zalfjes voor (Zovirax of zo)
userIcon
quote:
Op donderdag 5 april 2007 @ 23:13 schreef Jimbolino het volgende:

[..]

is iets anders, dat doen ze met een laser (rood licht) en ze geven korte pulsen waardoor je huid een beetje beschadigd (maar beter herstelt)

Deze nieuwe lamp van philips is te vergelijken met een zonnebank (continu verlichting, minder schadelijk dan laser)
Het is maar te hopen dat 't geen huidkanker veroorzaakt...
userIcon
quote:
Op Thursday 5 April 2007 @ 23:17 schreef viZion het volgende:
Dus als je straks pubertjes rond ziet lopen met een extreem gebruind gezicht dan weet je meteen dat ze zo'n lamp hebben
Het is niet gezegd dat deze lamp UV-licht uitstraalt in het spectrum waar je pigment van verkleurt.
userIcon
quote:
Op Friday 6 April 2007 @ 03:46 schreef TornadoGo het volgende:

[..]

Wtf, waarom lees ik dit nu pas? Waar haal jij deze informatie vandaan?

Ik heb zelf ook ernstige vorm van acne gehad en ben op me 15de aan een hele zware pil gegaan die iets aan me dna deed. Dit zou me acne verhelpen. Aldus zo'n huid dokter. Uit eindelijk is het weg maar met de gevolgen dat ik niet meer ben gaan groeien. Ben nu zeg maar 10-12cm korter dan me broer en broertjes bijv.
Overigens heeft er nog nooit een dokter gezegd dat het met de voeding te maken heeft gehad. Want heb ervoor echt ALLES geprobeerd. Geen chocola, geen vettige happen, geen melk en geen alcohol, zalfjes en shit waarvan de handoeken en me haar licht van werden. NIETS hielp, enkeld die enorm zware kuur van 6 maanden lang...
Als de dokters je gaan zeggen dat 't met voeding te maken heeft, lopen ze hun commissies en provisies van de farmaceutische industrie mis. Zo simpel is dat.
userIcon
quote:
Op Friday 6 April 2007 @ 04:28 schreef anuszwam het volgende:
ik zou niet kunnen leven zonder een puist ergens. ze zijn zo heerlijk om uitelkaar te spatten
Kaas uit het puistje.
userIcon
Deze puist op deze puist, deze puist op deze puist,...

god en het is nog zo vroeg
Me vader behandelde vroeger mensen met acne al met een speciaal soort 'gezichtsbruiner'. En dat is toch al zeker 15 jaar geleden. Het zal dan nu wel om een ander lichttype gaan, maar kan het niet echt revolutinair noemen.
userIcon
Goed nieuws voor de vele pubers hier dus!
quote:
Op Friday 6 April 2007 @ 01:21 schreef Rorata het volgende:
wat een mooie krentenbaard
Grindtegel
quote:
Op Thursday 5 April 2007 @ 23:50 schreef koffiegast het volgende:Roaccutane en de mond is gesnoerd
naja heeft wel wat bijverschijnselen, maar kging naar de 0%. GG
roaccutane was na 10 jaar een enorme puistenkop te zijn geweest ook bij mij de oplossing: ik ben al 14 jaar acné-vrij. jammer dat ik het pas op mijn 20e kreeg terwijl ik op mijn 10e al onder de puisten zat.

daarvoor alles al geprobeerd: zalfjes, zeep, Dianepil, schoonheidsspecialisten, dieten, zonnebanken... niks hielp! dus die lamp helpt vast ook geen ruk.

Ontwaakt, verworpen puistenkoppen der aarde! en vraag om de roaccutane!
Zelf ook wel last van gehad, natuurlijk ook niet zo erg als het plaatje, maar toch. Maar wat opvalt is dat iedereen dat erg vindt, ik heb nog wel erger gezien maarja dat was ook op /b
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 @ 04:28 schreef anuszwam het volgende:
ik zou niet kunnen leven zonder een puist ergens. ze zijn zo heerlijk om uitelkaar te spatten
oke,,, dat is gewoon fking nasty dude... maar het is wel een goeie uitvinding voor de mensen die er echt heel erg last van hebben, tja het goede idee komt weer eens uit het zuiden he
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 @ 01:00 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

Het gaat om verzadigde vetten die je niet moet eten wil je niet je talgklieren aan het werk zetten.
Dus mama vragen niet meer te bakken met boter maar met olijfolie.
En ook geen zonnebloemolie gebruiken.
Gewoon achter op de verpakkingen kijken en zorg dat je dieet bestaat uit onverzadigde vetten.
Omdat je talgklieren gebruikt worden door je lichaam voor afvalscheiding is het noodzaak dat je je darmflora in optimale conditie houd zodat de talgklieren niet voor deze taak nodig zijn. Veel yoghurt en vezels eten helpt goed. Er zijn ook etenswaren die de rondgang in je darmen vertragen, die dien je ook te vermijden.
En verder helpen spulletjes waar Vitamine B5 in zit goed. Nivea facewash bijvoorbeeld.
Zo'n enorme onzin echt...
Wat jij zegt is gewoon totaal niet bewezen. De overmatige talgafscheiding ontstaat door hormonenen en de puistjes ontstaan door verhoorning van de huidlaag waardoor die talg niet weg kan en de acne bacterie zich in die talghoop vermedigvuldigt en er een ontsteking ontstaat.

Vitamine a-zuur werkt omdat het de talgafscheiding aanpakt.
Benzylperoxide werkt omdat het de verhoorning van de huid tegen gaat en anti-bacterieel werkt.

Acne verergert door 'aggravating' factors. Slechte slaap bijvoorbeeld omdat 's nachts je huid moet herstellen. Of een erg vochtige omgeving of contact met irriterende stoffen.
userIcon
Ben ik blij voor de mensen die hier erge last van hebben! Het zal geen pretje zijn om zo rond te lopen, slecht voor je zelfvertrouwen!
Goed nieuws voor Jack Spijkerman
userIcon
Ik hoorde pas dat acne uitwerpselen zijn van bacterieën zijn,ben je mooi klaar mee.
userIcon
quote:
Op Thursday 5 April 2007 @ 23:02 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

lijkt wel een krentenbol
userIcon
quote:
Op donderdag 5 april 2007 @ 23:07 schreef Eltron het volgende:
Kijk je kan ook gewoon een keer in de week onder de zonnebank gaan, dat deed ik vroeger en hielp enorm goed tegen acne.
Alleen wordt je huid daar in de loop der jaren ook niet echt mooier van....
quote:
Op donderdag 5 april 2007 @ 23:06 schreef depax het volgende:
euhm, wat een onzin dit bestaat toch al jaren.
Ik wordt al 3 jaar zo behandeld en ja het werkt wordt alleen niet goed vergoed en betaald je blauw aan behandeling ( 30 euro per keer)
Intense pulsed light is de engelse benaming en wordt ook gebruikt voor ontharing.
het bestaat wel langer alleen nu kan je het ook gewoon thuis doen. En eigenlijk is het gewoon onzin... je kan ook gewoon naar buiten lopen en lekker zonnen dat helpt ook. Want zonlicht bevat ook dit soort licht.
userIcon
quote:
Op Thursday 5 April 2007 @ 23:06 schreef depax het volgende:
euhm, wat een onzin dit bestaat toch al jaren.
Ik wordt al 3 jaar zo behandeld en ja het werkt wordt alleen niet goed vergoed en betaald je blauw aan behandeling ( 30 euro per keer)
Intense pulsed light is de engelse benaming en wordt ook gebruikt voor ontharing.
Ten eerste 30 euro per behandeling is goedkoop voor een dermatoloog, maar die word vergoed, dus ik neem aan dat jij bij een schoonheidsspecialist zit.

Ten tweede is dit geen IPL, maar "UV" lamp naar alle waarschijnlijkheid, zoals er al vele op de markt zijn. Daarnaast is het ook wel prettig om te weten dat er verscheidende soorten IPL's zijn en ze allemaal een geheel andere werking hebben. Teven is het gene wat Philips wil bereiken al bereikt door andere bedrijven, alleen ziekenhuizen stappen niet zo snel over, tevens is de vergoeding van verzekeringen afgenomen (zie je eigen polis maar).
userIcon
lekker die puisten aflikken.
Heb zelf een kuur roaccutane gehad tegen acne. Ik had het ongeveer als op die foto, binnen 2 maanden was men huid spiegelglad en alle littekens waren verdwenen. Het is nu 2 jaar na de kuur en men huid is nog steeds perfect. Ik raad iedereen met zware acne aan om naar de dermatoloog te gaan en hiernaar te vragen.
userIcon
schiet op met de produktie want die jongen op het plaatje kan het goed gebruiken
Hm.. Die gozer op dat plaatje zou wel erg veel problemen met scheren hebben
quote:
Op Thursday 5 April 2007 @ 22:59 schreef Djeez het volgende:
Wat ook goed helpt tegen puistjes is veel bier drinken. Tenminste, ik heb in de puberteit weinig last gehad van puistjes...
Hahaha
userIcon
Ranzige foto, kan dat de volgende keer niet met een waarschuwingslink?? Danku
29  van 79 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 Ziekenhuizen opereren beter7
» 22/05 Kleinste kunsthart ooit geïmplanteerd20
» 21/05 Veel jongeren kiezen voor orgaandonatie35
» 17/05 Universeel mechanisme dag/nachtritme ontdekt17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden